Bedrijf: citeert slogans en afbeeldingen die je aan het denken

filosofische debatten en bedrijven.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79357
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Society: citaten en slogans in beelden die je aan het denken zetten




par Christophe » 21/10/20, 12:32

Ja, niet alles is economisch te repareren, dit is het grote debat over geplande veroudering... dat betrekking heeft op alle levensfasen van het product voordat het wordt gesloopt (fabricage, gebruik, reparatie, enz.)

Niettemin, als ik het recente voorbeeld van mijn compressor met de primaire klep HS neem: storing-troubleshooting-repair/compressor-nuair-movy-die-niet-meer-meer-dan-2-bars-zonder-lekken-t16561.html

Het kan worden gerepareerd voor 10-15 €...

Welk percentage van de bevolking zou de tijd hebben genomen om te doen wat ik deed? 5%? Hoogstens 10%...% wat een paar decennia geleden veel hoger zou zijn geweest...

Doet me denken dat ik dat verdomde stuk nog steeds niet heb besteld!!! Oooh ik hou niet van ebay!! :(
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Society: citaten en slogans in beelden die je aan het denken zetten




par Ahmed » 21/10/20, 18:30

Zelfreparatie is een enorm probleem, er zijn geen kleine vakmensen meer om alles te repareren, maar de apparatuur om dit te doen is meer beschikbaar en gemakkelijker te gebruiken. Met een elektrode lasapparaat kun je al veel dingen oplossen die kapot zijn... Maar met dunne metalen elementen vind je al snel de grenzen; met een semi-automaat stoten we ze nogal wat af, maar de bovenkant voor "sigarettenblad" -gadgets is het O / A-station: zo kon ik bijvoorbeeld een strijkplank en een handdoekenrek repareren ...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79357
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Society: citaten en slogans in beelden die je aan het denken zetten




par Christophe » 21/10/20, 19:21

Ahmed schreef:dit is het O/A-bericht


:? :? :?

Kezako?

Ik heb 1 mm boogstalen buizen van 1.6 mm gelast : Mrgreen: ...maar ik heb daar minstens 5 keer meer tijd doorgebracht dan bij de MIG... : Cry: Ik wil niet eens de binnenkant van de buizen zien!! : Mrgreen:

Nou, we rotten dit onderwerp! Hier moeten we het over hebben: duurzame-consumptie / industriële-veroudering-het-verhaal-van-misleiding-t9854.html
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Society: citaten en slogans in beelden die je aan het denken zetten




par Ahmed » 21/10/20, 19:44

O/A = oxyacetyleentoorts...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79357
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Society: citaten en slogans in beelden die je aan het denken zetten




par Christophe » 21/10/20, 19:46

Oh ok, elektrodelassen... niet te verwarren met de boog (die ook een elektrode is)!

Heel dicht bij de tig in prima.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Society: citaten en slogans in beelden die je aan het denken zetten




par Ahmed » 21/10/20, 20:13

Ja, het is soldeer, meestal in de vorm van een staaf, maar in het geval van de boog hebben we het uitsluitend over elektroden...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79357
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Society: citaten en slogans in beelden die je aan het denken zetten




par Christophe » 21/10/20, 21:53

Ahmed schreef:, maar in het geval van de boog spreken we uitsluitend van elektroden...


Insiders ja... voor de anderen...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79357
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Society: citaten en slogans in beelden die je aan het denken zetten




par Christophe » 02/11/20, 12:16

Toen de Vikingen in 845 Frankrijk binnenvielen, versloegen ze gemakkelijk alle troepen die door koning Lodewijk waren gestuurd. Omdat het leger van de koning een voordeel van 10 tegen 1 had, verspreidde zich onder de Franken een mythe dat de Vikingen geen angst kenden.
- Natuurlijk kennen we angst, zei de chef Ragnar, we moedigen het gewoon niet aan. Angst leidt tot dienstbaarheid, gehoorzaamheid en slavernij, wat een veel erger lot is dan sterven in de strijd. We zijn niet dol op een chef, hij is er weer een, tijdelijk gekozen, we bespreken alles in vergaderingen en onze vrouwen zijn vrij.
6000 jaar geleden ontdekten manipulatoren dat angst diende om mensen tot slaaf te maken en begonnen dit aan te moedigen. Het zou zelfs geen angst moeten zijn voor iets tastbaars, sterker nog, het is beter om het niet te zijn. De angst voor een demon, een wraakzuchtige god of een kwaadaardig universum diende ook.
Angst dreef 150000 Egyptenaren ertoe om hun leven te verliezen door stenen van 12 ton door de Sahara te slepen om de Grote Piramide te bouwen. Wie heeft ze besteld? Een farao, zijn ministers en twee architecten. Niet meer dan 14 personen.
Angst zorgde ervoor dat ouders hun dochters in de steek lieten om door heksen te worden verbrand, of hun zonen om te worden geofferd op een altaar of in de loopgraven van Verdun.
Soms waren er mensen die zich niet onderwierpen, in het jaar 1000 werd een groep jonge mensen van het eiland Bora Bora moe van de mensenoffers die het paradijs in een hel hadden veranderd. - Als je het niet leuk vindt, ga dan weg, buitenbeentjes, zeiden ze lachend. Waar gingen ze heen? Nou, ze laadden een boot met voedsel en dieren en gingen de zee op Stormen, haaien, dorst zullen hen doden, riepen ze. Ze zeilden 22 dagen zonder te weten waar ze heen gingen, totdat ze onbewoonde eilanden vonden die ze Hawaï noemden.
Voordat ze naar beneden gingen, beloofden ze zichzelf dat er nooit meer offers zouden worden gebracht, dat als iemand een god wilde eren, ze het met bloemen zouden moeten doen. Een groep dacht zelfs dat een goede manier om dit te doen was om wat planken uit te snijden en ze te gebruiken om op te staan ​​en door de golven te rijden.


Ik weet niet zeker of de laatste 2 alinea's authentiek zijn... te controleren : Cheesy:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79357
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Society: citaten en slogans in beelden die je aan het denken zetten




par Christophe » 31/12/20, 14:46

"Jaren geleden vroeg een student aan antropoloog Margaret Mead wat volgens haar het eerste teken van beschaving was. De student verwachtte dat Mead zou praten over vishaken, aardewerken pannen of stenen molen... Maar dat was niet het geval.
Margaret Mead zei dat het eerste teken van beschaving in een oude cultuur een gebroken en daarna genezen dijbeen was. Ze legde toen uit dat als je in het dierenrijk je been breekt, je gedoemd bent te sterven. Je kunt niet wegrennen voor gevaar, naar de rivier gaan om te drinken of eten te zoeken. Je wordt vers vlees voor roofdieren. Geen enkel dier overleeft een gebroken been lang genoeg om het bot te laten genezen.
Een gebroken dijbeen dat is genezen, is het bewijs dat iemand de tijd heeft genomen om bij de gevallene te zijn, zijn wond heeft verbonden, hem naar een veilige plek heeft gebracht en voor hem heeft gezorgd totdat hij genezen was.
"Iemand door moeilijkheden heen helpen is het startpunt van beschaving", concludeert Mead. Beschaving is gemeenschapshulp."
- Ira Byock
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Society: citaten en slogans in beelden die je aan het denken zetten




par Ahmed » 31/12/20, 15:59

Dit laatste voorbeeld lijkt nogal ongepast met betrekking tot de kwalificatie "beschaving" die veeleer grote menselijke groepen aanduidt en onderhevig is aan een ongelijke hiërarchie (rolverdeling). Men zou beter kunnen spreken van menselijkheid (als eigenschap), want mensen zijn gezelschapsdieren en zorgen als zodanig voor de leden van hun groep. Het verschil met andere sociale dieren is dat de omvang van de geleverde zorg groter is vanwege hun grotere technische mogelijkheden (de curatieve trepanatie van de schedel is dus erg oud en dateert uit de prehistorie).
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Society and Philosophy"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Ahmed en 169 gasten