Bedrijf: citeert slogans en afbeeldingen die je aan het denken

filosofische debatten en bedrijven.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Society: citaten en slogans in beelden die je aan het denken zetten




par Christophe » 15/10/20, 09:26

Ik weet niet of het authentiek is ... wat denken de luie getrouwde mensen die van een drankje houden? deed67? : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:

moestuin.jpg
moestuin.jpg (112.57 KiB) 6598 keer bekeken
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Society: citaten en slogans in beelden die je aan het denken zetten




par Did67 » 15/10/20, 09:58

Ik zal je melden bij metoo!!!

Wat voor mij heerlijk is, is je hele leven tuinieren zonder al te veel te werken met een vrouw die er zin in heeft om je te vergezellen en met wie je af en toe een klein glaasje drinkt en dat dit alles zo mogelijk een halve eeuw duurt !

Het is de Happy Sloth's moestuin die ik tot nu toe heb gebouwd.

[PS die niets te maken heeft, maar ik profiteer ervan dat je hier bent: weet je waarom Adrien - en misschien anderen? - geen meldingen meer ontvangen? Heeft hij per ongeluk iets uitgeschakeld? Kun je ze vertellen welke instellingen ze moeten controleren en waar?]
2 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Society: citaten en slogans in beelden die je aan het denken zetten




par Christophe » 15/10/20, 10:26

Did67 schreef:Ik zal je melden bij metoo!!!


: Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:

Chiche?

Hé, ik ben niet de auteur!!! : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Society: citaten en slogans in beelden die je aan het denken zetten




par Christophe » 15/10/20, 10:30

Did67 schreef:[PS die niets te maken heeft, maar ik profiteer ervan dat je hier bent: weet je waarom Adrien - en misschien anderen? - geen meldingen meer ontvangen? Heeft hij per ongeluk iets uitgeschakeld? Kun je ze vertellen welke instellingen ze moeten controleren en waar?]


Dat wil zeggen ? Op de forum (klein icoontje rechtsboven) of per e-mail?

U moet geabonneerd zijn op de onderwerpen of deze aan de favorieten hebben toegevoegd om meldingen te ontvangen...

Meldingsmethoden worden hier ingesteld: ucp.php?i=ucp_notifications&mode=notification_options

Meer info hier: bistro/phpbb-3-1-instelling-van-meldingen-per-e-mail-of-on-the-forum-t14562.html
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Society: citaten en slogans in beelden die je aan het denken zetten




par Christophe » 18/10/20, 17:24

Geen quote maar een soort parabel...

Stel je bent geboren in 1900.

Als je 14 bent
De Eerste Wereldoorlog begint en eindigt op 18-jarige leeftijd met 22 miljoen doden.

Kort daarna, een wereldwijde pandemie Een griep genaamd "Spaans" doodt 50 miljoen mensen.
Je komt er levend en vrij uit.

Je bent 20 jaar oud.

Dan overleef je op 29-jarige leeftijd de wereldwijde economische crisis die begon met de ineenstorting van de New York Stock Exchange, die inflatie, werkloosheid en honger veroorzaakte.

Op 33-jarige leeftijd komen de nazi's aan de macht.

Je bent 39 als de Tweede Wereldoorlog begint en eindigt op je 45ste. Tijdens de Holocaust (Shoah) stierven 6 miljoen Joden.
In totaal zullen er meer dan 60 miljoen doden vallen.

Als je 52 bent, begint de Koreaanse oorlog.

Op 64-jarige leeftijd begint de oorlog in Vietnam en eindigt op 75-jarige leeftijd

Een jongen geboren in 1985 denkt dat zijn grootouders geen idee hebben hoe zwaar het leven is, maar ze hebben verschillende oorlogen en rampen overleefd.

Een jongen geboren in 1995 en nu 25 denkt dat de wereld vergaat als het meer dan drie dagen duurt voordat zijn Amazon-pakket arriveert of als hij niet meer dan 15 'likes' krijgt voor zijn foto die op Facebook of Instagram is gepubliceerd...

In 2020 leven velen van ons comfortabel, hebben we toegang tot verschillende bronnen van home entertainment en hebben we vaak meer dan we nodig hebben.

Maar mensen klagen over alles.

Wel hebben ze elektriciteit, telefoon, eten, warm water en een dak boven hun hoofd.
Niets van dit alles bestond eerder.

Maar de mensheid heeft veel ergere omstandigheden overleefd en heeft nooit de vreugde van het leven verloren.

Misschien is het tijd om minder egoïstisch te zijn, om te stoppen met klagen en huilen.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Society: citaten en slogans in beelden die je aan het denken zetten




par Christophe » 18/10/20, 17:27

Nog een ?
Een klant vroeg me hoeveel het kost om een ​​tafel te maken
Ik antwoordde: 1500 €
Hij zei tegen mij: zo duur voor deze baan?
Ik vroeg: hoeveel denk je dat het je zou kosten?
Hij antwoordt me: maximaal 800 €... Het is een vrij eenvoudige klus, nietwaar? !"
-Voor 800 € nodig ik je uit om het zelf te doen.
- Maar... ik weet niet hoe ik het moet doen.
-Voor 800 € leer ik je hoe je het moet doen. Zo bespaar je niet alleen €700, maar heb je ook de kennis voor de volgende keer dat je wilt.
-Het leek hem goed en hij accepteerde het.
-Maar om te beginnen: je hebt gereedschap nodig: een zaag voor onder de tafel, een schaafmachine, een bovenfrees, bielzen, enz...
-Maar ik heb niet al deze apparatuur en ik kan dit niet allemaal voor één klus kopen.
- Welnu, voor nog eens € 250 meer verhuur ik mijn spullen aan jou zodat jij het kunt doen.
-Oké, hij heeft het me verteld.
-Oke ! Dinsdag wacht ik op jou om dit werk te gaan doen
- Maar dinsdag kan ik niet, ik heb alleen vandaag tijd.
-Het spijt me, maar ik ben alleen beschikbaar op dinsdag om je les te geven en je mijn spullen te lenen. Andere dagen zijn druk met andere klanten.
-Oke ! Het betekent dat ik mijn dinsdag moet opofferen, mijn taken moet opgeven.
-Ik ben het vergeten. Om je eigen werk te doen, moet je ook betalen voor de niet-productieve factoren.
-Dat wil zeggen ? Wat is dat ?"
-Bureaucratische praktijken, belastingen, btw, beveiliging, verzekeringen, brandstof, enz.
-Oh nee!... Maar om deze taken te vervullen, zal ik meer geld uitgeven en veel tijd verspillen!
-Je weet het ? Kun je het eerst voor mij doen?
-Oke !
-Ik zal alle apparatuur voorbereiden die je nodig hebt. Het laden van de vrachtwagen gebeurt maandagavond of dinsdagochtend moet u om 6 uur aanwezig zijn om de vrachtwagen te laden. Vergeet niet op tijd te zijn om files te vermijden en op tijd te zijn
- Om 6 uur ??? Neen ! Te vroeg voor mij! Meestal sta ik later op.
...
- Weet je, ik heb erover nagedacht. Je kunt beter het werk doen. Ik betaal je liever de 1500 euro. Als ik het zou moeten doen, zou het niet perfect zijn en zou het me veel meer kosten.
Wanneer u betaalt voor de uitvoering van een klus, met name ambacht, betaalt u niet alleen voor het gebruikte materiaal, maar ook voor:
- Kennis
- Ervaring
- Studie
- Hulpmiddelen
- Diensten
- Tijd
- Stiptheid
- Verantwoordelijkheid
- Professionaliteit
- Nauwkeurigheid
- Garantie
- Octrooien
- Offers
- Beveiliging
- Betaling van belastingverplichtingen
Niemand kan het werk van anderen kleineren door prijzen te beoordelen.
Alleen door alle elementen te kennen die nodig zijn voor de productie van een bepaald werk, kan men de werkelijke kosten ervan beoordelen.
1 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6527
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1641

Re: Society: citaten en slogans in beelden die je aan het denken zetten




par Macro » 21/10/20, 08:07

Christophe schreef:Wanneer u betaalt voor de uitvoering van een klus, met name ambacht, betaalt u niet alleen voor het gebruikte materiaal, maar ook voor:
- Kennis
- Ervaring
- Studie
- Hulpmiddelen
- Diensten
- Tijd
- Stiptheid
- Verantwoordelijkheid
- Professionaliteit
- Nauwkeurigheid
- Garantie
- Octrooien
- Offers
- Beveiliging
- Betaling van belastingverplichtingen
Niemand kan het werk van anderen kleineren door prijzen te beoordelen.
Alleen door alle elementen te kennen die nodig zijn voor de productie van een bepaald werk, kan men de werkelijke kosten ervan beoordelen.


De nieuwe auto heb ik zojuist toevertrouwd aan Mamita, een relatief jonge zadelmaker uit Niort. : Mrgreen: (venster van softtop afgepeld) .... Ik heb er tientallen gebeld waarvan het enige antwoord was: nieuwe softtop ... voordat ik toevallig een man vond op de fb-pagina's van mijn zoon (die mijn pc gebruikt en de verbinding niet verbreekt : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy: ) de prijs van de reparatie kostte me zeker 1/4 van de prijs van een nieuwe softtop (enkel het deel nadat je het erop moet zetten) ... Maar het is klaar, het is schoon en waterdicht en het genereert geen verspilling...Het condoom is al 10 jaar weg...Ik zeg dat het beter was om de 300€ aan deze man te geven die in zijn kelder werkt dan 1200 aan een Roemeense productiefabriek of wie weet wie mij een condoom zou bezorgen? min of meer aangepast ....
1 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Society: citaten en slogans in beelden die je aan het denken zetten




par Christophe » 21/10/20, 10:24

Macro schreef:...Ik zeg dat het beter was om de € 300 te laten vallen op deze man die in zijn kelder werkt dan dat 1200 een Roemeense productiefabriek heeft of wie weet wie me een min of meer aanpasbaar condoom zou bezorgen ....


Dit is een goede redenering!

Moeilijke of zelfs onmogelijke redenering voor veel mensen tegenwoordig die liever weggooien dan repareren...aan de andere kant van de wereld kopen om een ​​paar € te verdienen...die alleen de "ruwe" prijs zien zoals deze imbecielen die 50 rijden km te gaan naar een benzinepomp om 5 tot 10€ te besparen op hun volle...

...waaronder ik soms, ik vet amazone veel met mijn 3D-gloeidraad momenteel... : Mrgreen:
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Society: citaten en slogans in beelden die je aan het denken zetten




par Ahmed » 21/10/20, 11:12

Dit is niet alleen de schuld van klanten, maar ook van bepaalde "reparateurs" die liever een apparaat HS declareren dan een minimale reparatie uit te voeren die voor hen minder voordelig is dan de verkoop van nieuwe...
Meestal ben ik aardig op de hoogte van de dingen, maar ik weet niet alles (verre van!) en ik ben voor de gek gehouden in het geval van een printer die geen papier meer oppakt, terwijl ik sindsdien zou voldoende zijn geweest om de aandrijfrol schoon te maken (ontvetten): ik stelde me een veel complexer en delicater apparaat voor...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Society and Philosophy"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 289-gasten