Polarisatie: het anti-debatfenomeen

filosofische debatten en bedrijven.
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: Polarisatie: het anti-debatfenomeen




par eclectron » 25/02/21, 16:27

GuyGadeboisLeRetour schreef:Als de transitie goed wordt uitgevoerd, het er alle belang bij heeft en we de middelen hebben om het zo te doen, zullen we geen problemen hebben. Het probleem is en blijft vooral ecologisch. De shit die we hebben gedaan, is op een duurzame manier geïnstalleerd en gezien de traagheid van een planeet, zal er, voordat de trend wordt omgekeerd, water op de bruggen en vuil water zijn.

We zouden optimistisch kunnen zijn, maar hebben we de elementen om dat te zijn?
Ik ben in een pessimistische periode voor een algemene start, maar het zal voorbijgaan. : Lol:
0 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14832
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4305

Re: Polarisatie: het anti-debatfenomeen




par GuyGadeboisTheBack » 25/02/21, 16:32

eclectron schreef:
GuyGadeboisLeRetour schreef:Als de transitie goed wordt uitgevoerd, het er alle belang bij heeft en we de middelen hebben om het zo te doen, zullen we geen problemen hebben. Het probleem is en blijft vooral ecologisch. De shit die we hebben gedaan, is op een duurzame manier geïnstalleerd en gezien de traagheid van een planeet, zal er, voordat de trend wordt omgekeerd, water op de bruggen en vuil water zijn.

We zouden optimistisch kunnen zijn, maar hebben we de elementen om dat te zijn?
Ik ben in een pessimistische periode voor een algemene start, maar het zal voorbijgaan. : Lol:

Ik vergat eraan toe te voegen dat het probleem ook politiek is, aangezien onze gekozen functionarissen slechts lijfeigenen zijn van degenen die ons in de maling hebben genomen. Het systeem produceert alleen in zijn "grandes écoles" slaafse bedienden onder de financiële orders (om het simpel te houden). Je hebt gelijk als je pessimistisch bent, maar... : Mrgreen:
0 x
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Polarisatie: het anti-debatfenomeen




par ABC2019 » 25/02/21, 17:45

GuyGadeboisLeRetour schreef:
ABC2019 schreef:de overgang naar wat?

:( : Roll: Meer fuck-up ...

nou nee, het ligt niet voor de hand, ik denk dat de visie van de toekomst sterk afhangt van mensen, sommigen zien een mooie toekomst à la Elon Musk met verovering van Mars of zelfs andere sterren gebaseerd op kernfusie of ander grafeen, en anderen een terugkeer naar de ploeg... dus wat is jouw persoonlijke visie op de transitie, uit nieuwsgierigheid?
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14832
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4305

Re: Polarisatie: het anti-debatfenomeen




par GuyGadeboisTheBack » 25/02/21, 17:48

ABC2019 schreef: dus wat is uw persoonlijke visie op de transitie, uit nieuwsgierigheid?

Ik verzamel zoveel berichten (opgenomen onder GuyGadebois) dat ik er zeker over heb gesproken. Zoeken.
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Polarisatie: het anti-debatfenomeen




par Janic » 25/02/21, 18:17

Zoek.
pas op, je beledigt hem omdat hij het niet leuk vindt, hij heeft liever dat je het voor hem doet.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Polarisatie: het anti-debatfenomeen




par ABC2019 » 25/02/21, 18:21

GuyGadeboisLeRetour schreef:
ABC2019 schreef: dus wat is uw persoonlijke visie op de transitie, uit nieuwsgierigheid?

Ik verzamel zoveel berichten (opgenomen onder GuyGadebois) dat ik er zeker over heb gesproken. Zoeken.

Ik ben lui, nou jammer...
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Polarisatie: het anti-debatfenomeen




par ABC2019 » 25/02/21, 18:22

Janic schreef:
Zoek.
pas op, je beledigt hem omdat hij het niet leuk vindt, hij heeft liever dat je het voor hem doet.

het is waar dat je heel goed moet kijken als je om je ideeën wordt gevraagd : Lol:
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14832
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4305

Re: Polarisatie: het anti-debatfenomeen




par GuyGadeboisTheBack » 25/02/21, 18:29

ABC2019 schreef:
Janic schreef:
Zoek.
pas op, je beledigt hem omdat hij het niet leuk vindt, hij heeft liever dat je het voor hem doet.

het is waar dat je heel goed moet kijken als je om je ideeën wordt gevraagd : Lol:

Hij zegt met zijn encefalogram zo plat als zijn toespraken leeg zijn... : Mrgreen:
1 x
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: Polarisatie: het anti-debatfenomeen




par eclectron » 25/02/21, 18:33

ABC2019 schreef:Ik denk dat het toekomstbeeld voor een groot deel van mensen afhangt

visie, het is mogelijk, het kost niets om je iets bovengronds voor te stellen (zoals kapitalisme op de lange termijn : Mrgreen: )
Aan de andere kant, een fysiek houdbare toekomst, is er weinig ruimte voor keuze.
Eindelijk ja, we kunnen keuzes maken die naar de afgrond gaan...

Duurzaamheid laat weinig keuzes over.
Het is de fysica/natuur/realiteit die haar wet dicteert.
0 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen

Terug naar "Society and Philosophy"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 77-gasten