Crowded planeet Aarde?

filosofische debatten en bedrijven.
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4

Crowded planeet Aarde?




par lejustemilieu » 28/01/09, 16:10

Ik had een andere titel kunnen zetten:
Zullen ze het doen?
Laat een virus zoals cholera ontwikkelen, of iets veel verwoesters.
Sinds enkele jaren worden we gewaarschuwd: pas op, er kan op elk moment een nieuw virus verschijnen en veel mensen doden.
Een vaccin zal worden ontwikkeld, maar artsen, politici, ingenieurs zullen eerst worden bediend (ARTE)
De anderen na ...
Hier is de eenvoudige oplossing voor de vervuiling van de planeet.
In dit geval worden de rijken "gered" ... ook de planeet ... misschien : Cheesy:
Hier heb ik weer een stom onderwerp gelanceerd, maar ... :? misschien goed geprogrammeerd door de gouverneurs. :?
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Avatar de l'utilisateur
highfly-addict
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 757
Inschrijving: 05/03/08, 12:07
Plaats: Pyreneeën, 43 jaar
x 7




par highfly-addict » 28/01/09, 19:17

We zijn met te veel, oké.

Maar om te denken aan een complot dat van plan zou zijn een aanzienlijk deel van de bevolking door een virus uit te roeien, lijkt me hoe dan ook groot!

Te groot risico om dierbaren te verliezen.....

:frons:
0 x
"God lacht om degenen die de gevolgen betreuren waarvan zij de oorzaken koesteren" BOSSUET
"Op zien wat gelooft"Dennis WEIDEN
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 28/01/09, 19:30

Kijk geen films als Army of the 12 Monkeys, I Am Legend, 28 Days Later...

Epidemieën en virussen hebben geen mensen nodig om te verschijnen.
Bij overbevolking komt onvermijdelijk het mechanisme van natuurlijke selectie op gang.
Dit geldt voor het hele dierenrijk (inclusief ons) en ook voor het plantenrijk.
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 28/01/09, 22:17

Het lijkt mij, oude herinnering aan de universiteit, dat cholera bacterieel is, vanwege de cholera vibrio en daarom niet viraal.
Anders, als het om virussen gaat, zijn de gevaarlijkste diegene die dodelijk zijn, maar niet te veel. Als het onderwerp te snel sterft, zal het niet veel mensen infecteren. Terwijl als het virus langzaam doodt, de drager veel mensen kan besmetten.
Ten slotte is er, zelfs in het geval van hemorragische koorts, een percentage mensen dat de infectie overleeft.
Als het 10% van de bevolking is, vallen we terug tot minder dan een miljard. Dit zal een grote reset betekenen voor de menselijke bevolking...
Dernière édition par voormalig Oceano de 28 / 01 / 09, 23: 12, 1 keer bewerkt.
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 28/01/09, 22:39

Als het bacterieel is, heb je antibiotica nodig, ketotomatik!!!
Hihihihihi!!

Goede opmerkingen Oceano! De "meer beter" in termen van sterfte zijn besmettelijke retrovirussen door de lucht ... of virussen met een lange incubatietijd maar terwijl ze besmettelijk zijn (weet het exacte woord niet) ...

Soortgelijk:

http://www.stephenking-fr.net/articles.php?lng=fr&pg=81
http://www.allocine.fr/film/fichefilm_g ... 26113.html

Anders is er junkfood en olie... maar het duurt langer... : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 29/01/09, 21:51

Het is waar, er zijn ongeveer 4 miljard te veel mensen... of ze nu arm of rijk zijn...? : Cry:
Ik stel een collectieve zelfmoord voor: ik ben al begonnen: alcohol doodt langzaam :D
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 29/01/09, 23:12

Het probleem met dit soort uitspraken van Doctor Strangelove is dat sommige populisten het gemakkelijk zullen willen implementeren door de anderen natuurlijk in de categorie "te verwijderen" te plaatsen. En natuurlijk zal er altijd een publiek zijn om te applaudisseren, degenen die wisten hoe ze zichzelf op het juiste moment aan de "goede" kant moesten zetten....:schok: :onheil:
Eerlijk gezegd, hoeveel klootzakken (verkleinwoord!) hebben dit plan gebruikt om oorlogen te voeren?????....
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 30/01/09, 09:12

Zeker ! Regeren (of geregeerd worden) is voorzien!

Blijkbaar zijn het de dunsten die het minst vervuilen, want zij zijn arm, dus zij zijn degenen die moeten worden gehouden. Misschien kunnen we de grotere eten. Het omgekeerde is minder interessant: er zijn weliswaar veel ondervoede mensen op aarde, maar er is bijna niets te eten.
Kortom: tegen de tijd dat we klaar zijn met het eten van zwaarlijvige Amerikanen, heb ik tijd gehad om op dieet te gaan en aperitieven op te geven. :D

Sterker nog, ik weet niet zeker of er 4 miljard te veel mensen op aarde zijn of 1 of 2 miljard in sommige landen.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 30/01/09, 11:01

elephant schreef:Blijkbaar zijn het de dunsten die het minst vervuilen, want zij zijn arm, dus zij zijn degenen die moeten worden gehouden.


Ja, maar in hetzelfde genre is er een "ecologische houding" die erin bestaat altijd te zeggen: het zijn de anderen die vervuilen.

Dus voor een eigenaar van een 4x4 SUV is hij het niet die vervuilt omdat hij een nieuwe en dus schone motor gebruikt. Voor hem is degene die het meest de smicard is met zijn 205 uit de jaren 80.

Omgekeerd voor de smicard zijn het alle rijken met hun grote 4x4 en die elke 4 ochtenden het vliegtuig nemen die het meest vervuilen.

Ik denk dat de smiccard juister is : Cheesy:
0 x
Hydraxon
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 183
Inschrijving: 17/02/08, 17:07




par Hydraxon » 30/01/09, 11:55

Er lijkt geen virus te zijn dat zo effectief is in overdracht en zo virulent dat het de menselijke soort ernstig zou bedreigen.

Hier herinner je me aan de verklaring van Apocalypse (X-Men) aan de VN, waarin hij de leiders beveelt om 90% van hun vee te slachten (sic), anders laat hij een gas vrijkomen dat 100% zal doden.

Anders lijkt de aarde mij niet overvol. We produceren meer voedsel dan we nodig hebben om iedereen te voeden (het economische systeem dat voorkomt dat het wordt gedistribueerd om iedereen te voeden, ja), en het is in ieder geval duidelijk dat de aarde 9 miljard beter zou kunnen ondersteunen van Chinees dan 1 van Amerikanen.

Gezien de demografie van de ultraconsumptierijke landen, is de planeet niet zo erg uitgesloten.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Society and Philosophy"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 155-gasten