De wereld na het coronavirus

filosofische debatten en bedrijven.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Na Coronavirus




par Christophe » 22/03/20, 17:24

Ik heb zojuist een vrij compleet artikel geschreven (denk ik) over de eerste economische en sociale gevolgen van de coronacrisis

Als je toevoegingen of aanvullingen wilt maken, vertel het me...

Er wordt bijvoorbeeld niets gezegd over de psychologische effecten van opsluiting... Maar dat lijkt mij sterk overdreven... We hebben het al over insluiting depressie??? Ernstig? Na 3 dagen? : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:

Weet niet wat een echte depressie is... stelletje kleine b**es! : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6458
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610

Re: Na Coronavirus




par Macro » 23/03/20, 07:55

Nou ik zonder depressief te worden....Ik zat vorige week niet opgesloten...Ik was aan het werk op het industrieterrein van mijn werkgever...Plaats waar ik al 27 jaar werk....En al 27 jaar vooral op vrijdag ...Het is het festival van ondergoed, verkeer, lawaai, mensen, kortom een ​​mierenhoop....En daar afgelopen vrijdag......Bijna niets...De woestijn.... :schok: Nou, ik kan je vertellen... dat zelfs als ik mijn ogen sloot, ik dacht dat ik aan de rand van de zee was (meeuwen en een bijzonderheid van de plek waar je kabels kunt horen tikken op masten zoals zeilboten)... Nou, het gaf me een slechte nachtrust terwijl ik wachtte tot de bewaker arriveerde om de nachtwaker te nemen. . . .

Opgesloten sinds vrijdag 17 uur... Met Mamita, de grote Minimacro, zijn vriendin en zijn twee Bengaalse katten... Zonder alcohol, zonder sigaretten, met net genoeg om aan te sleutelen... de week wordt lang... : Cheesy:
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Na Coronavirus




par Christophe » 23/03/20, 11:46

Macro schreef:.Zonder alcohol, zonder sigaretten, met net genoeg om aan te sleutelen...de week wordt lang... : Cheesy:


Daar had je slecht op gerekend!!! :schok:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6458
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610

Re: Na Coronavirus




par Macro » 23/03/20, 11:51

Voor sigaretten en alcohol... Sinds vrijdag is besloten... Spenen : Cheesy: : Cheesy: voor doe-het-zelf ... Er is nog genoeg te doen ... Ik heb twee metalen werkbanken geschraapt, opnieuw geverfd en ik ga mijn kleine werkplaats van 110 m2 opruimen en opnieuw inrichten : Cheesy: : Cheesy:
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Na Coronavirus




par Christophe » 23/03/20, 12:17

Dus je volgt het advies van de overheid niet op?

Gebruik elke dag een hydro-alcoholisch drankje!

: Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:

ps: kleine werkplaats van 110 m²... pffff ben jaloers! : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6458
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610

Re: Na Coronavirus




par Macro » 23/03/20, 15:48

tja, als je een brug met twee kolommen in je werkplaats hebt... Reken dan op een benodigde voetafdruk van 25m2 alleen al... Dan een bandenmachine, wielbalancer, boorkolom (die moet ik repareren)... en dan moet je de auto parkeren bij Mamita... Die neemt de plaats in van een vrachtwagen...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Na Coronavirus




par Christophe » 23/03/20, 16:28

Macro schreef:...Het neemt de plaats in van een vrachtwagen...


Mamita of haar doos? : Cheesy:

jou kennende twijfel ik... : Lol:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Na Coronavirus




par Christophe » 23/03/20, 16:52

Het cijfer is net naar buiten gekomen: minimaal 5% recessie verwacht in Duitsland...en de crisis is nog lang niet voorbij...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6458
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610

Re: Na Coronavirus




par Macro » 23/03/20, 20:02

Christophe schreef:
Macro schreef:...Het neemt de plaats in van een vrachtwagen...


Mamita of haar doos? : Cheesy:

jou kennende twijfel ik... : Lol:

zijn auto...A6limousine...
MmsCamera_2018-06-19-21-43-40.jpg
1 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Na Coronavirus




par Adrien (voormalig nico239) » 24/03/20, 11:52

Wat vooral verbazingwekkend is in deze crisis, is dat we gisteren geen cent hadden voor pensioenen en nu hebben we miljarden voor het coronavirus.

En niet alleen wij IEDEREEN.

Het is het bijna magische systeem van centrale banken die overal geld op kunnen gooien (behalve pensioenen en claims van stervende ziekenhuizen... VOOR de corona : Mrgreen: ) in principe op voorwaarde dat iedereen zijn hand in de jampot steekt.

Fantastisch systeem dat, gezien de gang van zaken, op een of andere dag heel goed ieders schulden zou kunnen kwijtschelden.

In principe hebben we allemaal onze eigen bank en zetten we de sluizen open.

Arme Grieken, hun crisis kwam te vroeg, het zou samenvallen met het coronavirus en ze sloegen 2 vliegen in één klap door (in ieder geval financieel) veel minder te lijden.

Dit is het bewijs dat de bezuinigingen en co slechts politieke kunstgrepen zijn om een ​​bepaald aantal het hoofd onder het maatschappelijke water te houden.

We vragen ons af waarom bovendien, want met de economische klap die we gaan incasseren kunnen we zeggen dat de inflatie even stil ligt.

Het is geen reden om iets te doen, maar als je ziet hoeveel je hebt verspild aan prutswerk aan de pensioenhervorming, aan het minimumloon met ingewikkelde aankondigingen na de gele hesjescrisis, dan zeg je tegen jezelf dat we goed zijn in een wereld van onderdrukkers en gratuite onderdrukkers.


Als het erom gaat het minimumloon echt te verhogen, worden er omleidingen gebruikt die valse hoop wekken.

Maar als het gaat om het redden van sommige mensen (zelfs het systeem en natuurlijk zijn we het eens met de werknemers die een verhoging van het minimumloon of het geven van middelen aan... verzorgers werd geweigerd) dan is daar de kraan die door de centrale banken wordt geopend en in bepaalde Amerikaan die gisteren aankondigde dat het alle nodige liquiditeit NO LIMIT zou injecteren...

Een van de artikelen over dit onderwerp
https://labourseauquotidien.fr/fed-pass ... et-hesite/
https://www.coindesk.com/into-the-unkno ... injections

Wauw, dus hier gaan we een ander sterrenstelsel binnen
Al die jaren zijn we daarom voorgelogen zonder medeweten van onze eigen vrije wil?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Society and Philosophy"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : gegyx, Macro en 267 gasten