Moet het stierenvechten worden afgeschaft?

filosofische debatten en bedrijven.
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Moet het stierenvechten worden afgeschaft?




par Janic » 24/11/22, 12:27

mac rond is als de kleinburgerlijke erfgenamen van de oude adel, voor jagen, stierenvechten en andere gewelddadige demonstraties... behalve wanneer het zich tegen hem keert!
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79315
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11040

Re: Moet het stierenvechten worden afgeschaft?




par Christophe » 24/11/22, 12:53

Janic wil je dat ik je uitnodig voor een barbecue in het voorjaar van 2023? : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:

Beter bij een Mechoui! : Mrgreen:
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Moet het stierenvechten worden afgeschaft?




par Janic » 24/11/22, 14:55

Janic wil je dat ik je uitnodig voor een barbecue in het voorjaar van 2023? : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:
Beter bij een Mechoui!
hoe dan ook verloren! : Cheesy:
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79315
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11040

Re: Moet het stierenvechten worden afgeschaft?




par Christophe » 24/11/22, 15:15

Oh maar je moet wel!!!

Zo'n uitnodiging kun je niet weigeren!!

Voor de mechoui, maak je geen zorgen, ik beloof dat ik een klein speenlammetje op zijn poten zal nemen en je kunt het slachten in de hallal-tradities : Lol: : Lol: : Lol: : Lol:
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Moet het stierenvechten worden afgeschaft?




par Janic » 24/11/22, 18:34

24/11/22, 16:15

christophe
Oh maar je moet wel!!!
verdorie, ben je dan een macronist geworden?!
Zo'n uitnodiging kun je niet weigeren!!
moet geloven dat als!
Voor de mechoui, maak je geen zorgen, ik beloof dat ik een klein speenlammetje op zijn poten zal nemen en je kunt het slachten in de hallal-tradities : Lol: : Lol: : Lol: : Lol:
wat? Dus stierenvechten is halal? maar ik kan je niet je wil ontnemen om JOUW geweld uit te oefenen op een onschuldige en weerloze pov "baby die alleen maar vraagt ​​om te leven.
Dernière édition par Janic de 24 / 11 / 22, 18: 38, 1 keer bewerkt.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79315
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11040

Re: Moet het stierenvechten worden afgeschaft?




par Christophe » 24/11/22, 18:35

Ik denk dat ik ineens 2 van de lammetjes zou doden! : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:

Victor Hugo schreef: geloof niet alles wat je op internet leest!
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6980
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2905

Re: Moet het stierenvechten worden afgeschaft?




par gegyx » 24/11/22, 19:22

ja, ik heb altijd vertrouwen gehad in het principe dat mijn voorouders hebben nagelaten, dat als je wild doodt, je het opeet.
Dus de monsterlijke everzwijnslagen zijn niets want de jagers eten het niet helemaal op en het mag niet aan verzorgingstehuizen of hartrestaurants gegeven worden, vanwege de gezondheidswetgeving.
En dus zie ik niet in wat het probleem is met jagen.
Nu, een dier eerder laten lijden is zeer, zeer discutabel (jagen, vooral de finale met de honden).

Voor stierenvechten weet ik het niet. Ik moet in mijn leven 4 stierengevechten hebben gezien (als amateur), en ik geef toe dat degene die me het meest aanspreekt, degene is waar de stier niet sterft, en de toreadors rond de stier draaien en springen in verbazingwekkende kunstvluchten .
Ik hield helemaal niet van de "picadors" -reeks omdat ik het destijds oneerlijk vond om de paarden aan deze rit bloot te stellen. Hoewel beschoten, was het borderline. Dan is het een slechte deal om het dier met diepe wonden uit te putten voor het laatste gevecht tussen stier en toreador.
Maar later hoorde ik dat de wimpels op de rug van de stier vanaf het begin waren vastgemaakt met een timmermansnagel van 15 cm... We begrijpen het gedrag van de woedende stier zodra hij het toneel betreedt.
3 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79315
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11040

Re: Moet het stierenvechten worden afgeschaft?




par Christophe » 29/11/22, 14:50

Toewijding aan Janic:

Voor_Janic.jpg
Pour_Janic.jpg (74.68 KiB) 714 keer bekeken


: Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Moet het stierenvechten worden afgeschaft?




par Obamot » 29/11/22, 17:53

Ik ben voor... de "maar ik ben veganist”...! : Cheesy: (en tegen stierenvechten met doden, niet het stierengevecht met cockadeers waar alleen zij een hoorn in hun reet kunnen krijgen : Mrgreen: zie elders... als we stierenvechten hadden kunnen toepassen op fo-fo, hadden we lang geleden vrede gehad en zou Izy transgender zijn : Mrgreen: )
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Moet het stierenvechten worden afgeschaft?




par Janic » 29/11/22, 18:02

29/11/22, 14:50
christophe
Toewijding aan Janic
Pour_Janic.jpg (74.68 KiB) 25 keer bekeken
je hebt het verkeerde onderwerp, het is alleen goed voor zwarte humor.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Society and Philosophy"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 269-gasten