milieuterrorisme

filosofische debatten en bedrijven.
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: milieuterrorisme




par Exnihiloest » 30/12/22, 18:30

gegyx schreef:Nee van je onderbroek.

Kom alsjeblieft niet in de bloemperken van mijn wasvrouw. Ongevallen lijken me jouw specialiteit, ik heb een baan als leerling-tuinier als je daar zin in hebt, het kasteelpark is uitgestrekt, ik praat erover met mijn rentmeester.
0 x
SebastiaanL
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 219
Inschrijving: 28/12/22, 21:21
x 104

Re: milieuterrorisme




par SebastiaanL » 30/12/22, 19:37

Exnihiloest schreef:
izentrop schreef:...terwijl de grote bazen de fraudeurs en profiteurs van de crisis zijn. Dit soort actie past echt bij hen. : Twisted:

Het probleem is het beleid. De idioten van Europa hebben energieën op elkaar afgestemd!
Dat gezegd hebbende, als je niet gelukkig bent, doe dan je eigen ding in plaats van te klagen. De grote bazen dwingen je niet om hun elektriciteit te kopen. Ze zijn zelfs verplicht een hoge prijs te betalen voor degene die je opnieuw in het netwerk injecteert!


Het is geen domheid die energie aan anderen indexeert, maar het gebruik ervan in een netwerk van communicerende vaten. winstgevend op dit moment T.
Zelfs met de slimme mensen van Europa zouden we niet tegelijkertijd de luxe kunnen hebben om elektriciteit van onze buurman te kopen zonder zelf de elektriciteitscentrale te moeten bouwen en niet te lijden onder de gemiddelde stijging van de elektriciteitsprijzen in Europa.
De correlatie is fysiek en technologisch, zeker niet politiek
2 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: milieuterrorisme




par Exnihiloest » 30/12/22, 21:03

SebastianL schreef:...
Het is geen domheid die energie aan anderen indexeert, maar het gebruik ervan in een netwerk van communicerende vaten. winstgevend op dit moment T.
Zelfs met de slimme mensen van Europa zouden we niet tegelijkertijd de luxe kunnen hebben om elektriciteit van onze buurman te kopen zonder zelf de elektriciteitscentrale te moeten bouwen en niet te lijden onder de gemiddelde stijging van de elektriciteitsprijzen in Europa.
De correlatie is fysiek en technologisch, zeker niet politiek


Het is politiek. Ik lees hier:
https://www.sirenergies.com/article/pou ... il-du-gaz/

"Een Europees marktmechanisme dat regionale energiemixen uitwist
De groothandelsprijzen op de energiemarkten zijn vastgesteld op marginale kosten.

Dat wil zeggen dat de marktprijs op elk moment gelijk is aan de productiekost van de duurste centrale van het gehele Europese koppelnet, zelfs als het productieaandeel van deze plant een klein deel van de totale productie vertegenwoordigt, omdat dit mechanisme voor de vorming van groothandelsprijzen onafhankelijk is van de geproduceerde hoeveelheden
."

Het is voldoende dat het deel van gas, dat steeds duurder wordt, erg belangrijk is voor de productie van elektriciteit ergens in Europa, zodat in Frankrijk, waar dit niet het geval is, de prijzen toch stijgen! Ik noem het "domheid".
0 x
SebastiaanL
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 219
Inschrijving: 28/12/22, 21:21
x 104

Re: milieuterrorisme




par SebastiaanL » 30/12/22, 21:08

Ja, maar als u niet beschikt over deze "cretinery" van een markt die is geïndexeerd op de prijs van opslag, heeft u niet de toewijzing om de opslag te bouwen en te beheren, dus een netwerk met black-out.
De enige politieke truc in dit geval is dat we hebben besloten om goedkoop Russisch gas af te sluiten zonder de maatregel te hebben genomen dat al onze opslaginvesteringen op gas waren gebaseerd
3 x
SebastiaanL
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 219
Inschrijving: 28/12/22, 21:21
x 104

Re: milieuterrorisme




par SebastiaanL » 30/12/22, 23:38

In feite is het kwaadaardiger dan alleen de opslagtoewijzing.
Van wat ik begrijp van deze elektriciteitsmarkt, moeten we ons de oorsprong van deze oplossing herinneren.
Vroeger hadden we variaties in de vraag en daarom hadden we back-ups.
De back-up is duur omdat deze zeer weinig wordt gebruikt, dus er was een manier nodig om de minder winstgevende machines door een economisch signaal te afromen.
Plots werkt de merit order, die vergoedt een maximum aan goedkope producties dankzij enkele pieken in de vraag, en dan worden de back-ups aan het einde van de race niet meer gefinancierd door de gemeenschap, of is er in ieder geval een politiek-technische arbitrage gemaakt voor kiezen die de kleinste controle vereist.
We kwamen al snel uit op een efficiënte en goedkope gasturbine.

Maar dat was vroeger, nu met ENR is het een gedoe omdat de merit-order altijd een maximum betaalt voor goedkope producties zoals ENR buiten de gegarandeerde terugkoopovereenkomst, en tegelijkertijd leiden dezelfde ENR-productiemiddelen tot de behoefte aan gasturbines, die niettemin vaak tegelijk met opslag werken en daarom, als een versterkende lus, hernieuwbare energie te veel vergoeden via merit order.
De slang zit dood in zijn staart, het prijssignaal reguleert niets meer, en het is altijd winstgevender om ENR te maken, er is gemakkelijk geld te verdienen, we zwijgen en er beweegt niets tot de crisis!

We zouden kunnen zeggen dat het uiteindelijk voldoende zou zijn om de "basis" van de gasturbines te subsidiëren die het best en vaak werken, waardoor de prijs van elektriciteit mechanisch zal dalen, maar plotseling is de prijs puur politiek, aangezien het afhangt van het deel waarmee we akkoord gaan subsidiëren.
Bovendien, als we gasturbines subsidiëren, is er oneerlijke concurrentie voor elke andere vorm van innovatieve opslag en blijven we met gas zitten!

Kortom, deze markt is in totale PLS, en met de capaciteitscertificaten zie ik niet wat er fundamenteel verandert
2 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Society and Philosophy"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 204-gasten