De ellende van school

filosofische debatten en bedrijven.
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: School ellende




par Exnihiloest » 02/02/23, 22:06

Christophe schreef:Ja ja je hebt gelijk ... 100% fout in de natuurkunde is nul punten! : Cheesy:


Het is al veel beter dan het IPCC. Dan is er geen fout met betrekking tot de benaderingshypothese. Ten slotte is vooral de orde van grootte interessant om te weten, het is in ieder geval wat ik wilde zien, je lijkt te vergeten dat ik het was die het gewicht in hoogte probeerde te weten.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: School ellende




par Exnihiloest » 02/02/23, 22:08

Remundo schreef:Nihilo redeneerde over energie, wat hem een ​​orde van grootte opleverde. Maar fysiek is er een fout, het is noodzakelijk om op het veld zelf te redeneren.

In werkelijkheid vermenigvuldigt het kwadratische karakter van de zwaartekrachtvelden zich met twee keer de kleine hoeveelheid z/RT

RT/(RT+z) = 1 / (1+z/RT)

dong g/g0 = (1+z/RT)^(-2)

En als je een beetje beperkte ontwikkeling doet omdat z/RT een heel kleine hoeveelheid is...

g/g0 ligt dicht bij: 1 - 2 z/RT

g/g0 bijna 1 - 2 * 10 / 6400 = 0.996875

we zitten heel dicht bij de exacte berekening die 99,688% opleverde.


Goed gezien. Ik ben het eens
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: School ellende




par Christophe » 02/02/23, 22:40

Exnihiloest schreef:
Christophe schreef:Ja ja je hebt gelijk ... 100% fout in de natuurkunde is nul punten! : Cheesy:


Het is al veel beter dan het IPCC. Dan is er geen fout met betrekking tot de benaderingshypothese. Ten slotte is vooral de orde van grootte interessant om te weten, het is in ieder geval wat ik wilde zien, je lijkt te vergeten dat ik het was die het gewicht in hoogte probeerde te weten.


Stop met ons voor de gek te houden...mgh het is potentiële energie! Niets te maken met de goede Remundo-methode…
0 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: School ellende




par Exnihiloest » 04/02/23, 18:33

Christophe schreef:...
Stop met ons voor de gek te houden...mgh het is potentiële energie! Niets te maken met de goede Remundo-methode…


Potentiële energie is niet evenredig met gewicht?! : Roll:
Remundo's methode is niet "juist", het is exact. Mijn methode is een benadering, het hangt allemaal af van wat je wilt doen en de tijd die je eraan besteedt. Ik ben niet verrast door de vertraging van Flamanville, jouw generatie ingenieurs lijkt me volledig overweldigd, zelfs wat betreft het concept van de methode. Dus wat betreft de vergelijkingen...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: School ellende




par Christophe » 04/02/23, 19:06

Exnihiloest schreef:
Christophe schreef:...
Stop met ons voor de gek te houden...mgh het is potentiële energie! Niets te maken met de goede Remundo-methode…


Potentiële energie is niet evenredig met gewicht?! : Roll:
Remundo's methode is niet "juist", het is exact. Mijn methode is een benadering, het hangt allemaal af van wat je wilt doen en de tijd die je eraan besteedt. Ik ben niet verrast door de vertraging van Flamanville, jouw generatie ingenieurs lijkt me volledig overweldigd, zelfs wat betreft het concept van de methode. Dus wat betreft de vergelijkingen...


Als en het gewicht wordt bepaald door de constante van de zwaartekracht, die varieert met de afstand tot het oppervlak van het lichaam dat deze zwaartekracht creëert.

Ik zie dus niet hoe je de variatie kunt vinden met de formule mgh!

Uw methode is niet bij benadering, het is onzin... en u verrekent uw waardeoordelen...
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: School ellende




par Janic » 05/02/23, 09:43

en je waardeoordelen kwadrateren ze...
met alle bezemstelen die er al zijn, inclusief de borstels, zal hij geen ruimte meer hebben...wat dan ook! : Roll:
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188

Re: School ellende




par Remundo » 05/02/23, 21:32

de potentiële energie van zwaartekracht heeft 2 heel verschillende uitdrukkingen:
* als wordt aangenomen dat het lichaam g uniform is met z naar boven gericht en g naar beneden gericht: Ep = mgz + constant
* als we het radiale en variabele veld g nemen: Ep = - G m M / r + constant

waarbij m de beschouwde kleine massa is, en M de grote planetaire massa.


de potentiële energieën zijn gedefinieerd tot een constante. Ze kunnen worden berekend met een aanvullende aanname (bijv. Ep(z=0)=0)

In het geval van het vliegtuig is het de eerste formule die vrijwillig wordt toegepast en de beroemde "mgh" wordt.
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: School ellende




par Exnihiloest » 06/02/23, 16:19

Dat is juist. Ervan uitgaande dat g constant is tussen R en R+h, geeft dit ons een factor in R/(R+h) in plaats van [R/(R+h)]². Het is zeker onnauwkeurig, maar aangezien deze factor dicht bij 1 blijft, hebben we nog steeds de orde van grootte.

Zo is het om snel te reageren. Dan hebben we kerels als Janicon en Christ'ouf die de afwezige abonnee speelden als het ging om rekenen en die je vervolgens komen lastigvallen omdat ze hebben geleerd dat mijn oplossing niet de exacte oplossing is en dat ze er niets van begrijpen, wat nauwelijks verandert de gewoonte.
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: School ellende




par Janic » 06/02/23, 20:41

dom
Dan hebben we jongens als Janicon en
in tegenstelling tot de naz' y fascistische nullard, samenzweerderige, etc... Ik pretendeer niet te weten, wat ik niet weet! 8)
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré

Terug naar "Society and Philosophy"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 185-gasten