Het werk, een scam voor? Doc: Het doden van het werk

filosofische debatten en bedrijven.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 28/10/09, 11:34

Het is lang geleden dat er in Frankrijk een echte werkende sociale klasse bestond... met de solidariteit en broederschap die daarbij hoorde!

Ik begrijp niet waarom je zegt dat je het er niet mee eens bent, aangezien je hetzelfde zegt als hij!! :schok:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 28/10/09, 12:11

Christophe schreef:
Ik begrijp niet waarom je zegt dat je het er niet mee eens bent, aangezien je hetzelfde zegt als hij!! :schok:


Omdat ik alle paragrafen heb overgenomen die worden aangehaald als 'flat"...Waarschijnlijk ten onrechte, zie ik...

Ik was er dus (waarschijnlijk ten onrechte) van uitgegaan dat de keerzijde ook was dat er niets nieuws was, dat dit bekend is, dat "waarom we vandaag medelijden hebben met de kassier en niet langer met de arbeider?" "...

Dit is het risico op forums !!!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 28/10/09, 19:14

Uh did67, ik begrijp je niet, maar dat maakt niet uit: ik begrijp de essentie van wat je zegt! Het is essentieel! : Cheesy:

Ik geloof dat Aumicron eenvoudigweg wilde zeggen dat dit altijd heeft bestaan, maar dat het, nu het meer "intellectuele" (of liever minder "handmatige") beroepen treft, schokkender is... En ik ben het 100% met hem eens...

Slecht nieuws, ik heb een fout gemaakt in de programmering: ik heb deel 1 dus niet opgenomen...

Anders is deel 2 van het document vanavond om 23:05 uur nog steeds op FR3 op hetzelfde tijdstip als het document op FR2 rond 11/09 zie (onderaan) https://www.econologie.com/forums/11-septemb ... 4-150.html

Moet ik er 2 of 3 opnemen? : Cheesy: :?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 28/10/09, 19:48

Nou, blijf bij dit onderwerp, toch?

miauw :P
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu
"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?
Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 29/10/09, 10:15

Aflevering 2 opgenomen en bekeken

Het gaat in wezen om een ​​praktijkcasus bij Fenwick.

De LBO-praktijk (leveraged buy-out of wanneer de financiële sector de sector volledig controleert, terwijl het tegenovergestelde het geval is, namelijk 'gezond' en 'duurzaam'), wordt duidelijk uitgelegd.

Het is verbazingwekkend qua cynisme en dehumanisme... en het verklaart veel dingen...

Om de LBO-praktijk samen te vatten van wat ik heb begrepen:

- een groep zakenlieden koopt een industriële groep met een kleine bijdrage en een hoge bankschuld (dus belastingvrij),
- ze vragen om de doelstellingen op het gebied van productie/verkoop/personeelszaken aanzienlijk te verhogen (dus + of - massale ontslagen) om MAXIMALE financiële liquiditeit in het bedrijf te bereiken,
- Ze gebruiken deze liquiditeit om hun schulden terug te betalen,
- Vanaf een moment, nadat ze de puur financiële winstgevendheid van het bedrijf (min of meer kunstmatig) hebben vergroot, kunnen ze het doorverkopen, wat een mooie toegevoegde waarde oplevert. Blijkbaar is het uiterst winstgevend... voor zakenlieden...

Noch het werkterrein van het bedrijf, noch het land, noch de sociale en menselijke omstandigheden maken deel uit van de zorg van deze mensen... alleen de financiële winstgevendheid telt...

Dit veroorzaakt zowel menselijke als industriële rampen...

Maar elke "schakel" van de "industriële keten" van een bedrijf is medeplichtig aan dit spel... zelfs de arbeider die ermee instemt meer/beter te werken zonder enige economische compensatie voor zijn appel!!

Het is gewoon GERBER!!!

Dat was het voor deel 2...deel 1 zou over een paar dagen dagelijks moeten verschijnen...

ps: het staat veel beter uitgelegd op wiki http://fr.wikipedia.org/wiki/Leveraged_buyout
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 29/10/09, 10:22

Ah, ik heb voorlopig alleen een uittreksel uit deel 1 gevonden:

http://www.dailymotion.com/video/xay2kt ... nce-3_news

Wat een stelletje bitchy tongen, deze verkoopmanagers...

Aan de andere kant vond ik uit doc: http://www.dailymotion.com/video/x9h0dd ... r19_webcam

Enkele maanden geleden vrijgelaten (maar betreft arbeiders uit ontwikkelingslanden)
0 x
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 29/10/09, 11:19

Ik ga een stukje terug om Did67 te vertellen dat ik begrijp wat hij bedoelt en dat ik het eens ben met wat hij schrijft.

Wat betreft de verbazing van Aumicron over het feit dat deze arbeidsomstandigheden vandaag de dag vervelend zijn, maar in het verleden niet:
Zoals hij het uitdrukte, waren de slechtste omstandigheden ‘gereserveerd’ voor de arbeidersklasse. Maar deze klas had nog steeds hoop dat het de zaken beter kon maken:
- door de strijd voor arbeidsomstandigheden (vakbonden, enz.). En deze verbetering was mogelijk door het verbeteren van de hygiëne, de veiligheid, een betere beloning, enz.
- door de hoop dat zijn kinderen, door middel van onderwijs en diploma's, aan deze toestand konden ontsnappen en toegang zouden krijgen tot minder zware en beter betaalde banen.

Het probleem van vandaag is dat slechte arbeidsomstandigheden zich naar ALLE beroepen en klassen hebben verspreid. Natuurlijk is het pand niet meer onhygiënisch, de veiligheid is beter gewaarborgd, maar:
- de druk van de winstgevendheid, vervolging door "kleine bazen", ontneming van initiatieven maar niet van verantwoordelijkheden, permanent toezicht...
- naar mijn mening de ernstigste: er bestaat vrijwel geen hoop meer om aan deze toestand te ontsnappen. Jongeren studeerden zoals hen werd opgedragen en komen terecht in banen die slechter zijn dan die van hun ouders en minder betaald. De oudsten voelen de wind van de werkloosheid in hun rug waaien en weten vanaf hun 45/50 jaar heel goed dat ze geen enkele kans meer hebben om een ​​baan te vinden als ze hun baan verliezen. De chantage is blijvend: ‘als je je productiviteit niet verhoogt, verhuist de fabriek naar Roemenië’ ‘Als je niet tot 22 uur werkt om dit klantenbestand af te ronden, vervangen we je door een jongere die wel wint’ t klagen"Als je deze nachturen werkt, kunnen we een langer contract voor je overwegen."...


Kortom, de hoop is dood... Gelukkig is er de consumptie om dit te compenseren! En als klant denk ik dat ik de koning ben: ik kan eindelijk mijn frustraties met de kassamedewerkers/verkopers/callcentermedewerkers/monteurs bij Carglas compenseren...

:?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 29/10/09, 12:20

BeeldBeeldBeeld

Goed gesproken Christine!! Beeld
0 x
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 29/10/09, 14:38

Heb het 2e deel van "The Killing of Work" gezien en het is echt een aanrader.

Zeer goed uitgelegd dit georganiseerde "wringen" van contant geld, en de wals van alle acteurs die hun eigen verlies organiseren.

Ik vond de uitdrukking “theorie van bullshit als managementmethode” erg leuk : Mrgreen:
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 29/10/09, 15:35

Dag

De "witte kraag" had de goede rol. Iedereen droomde ervan "manager" te worden. Parensts moedigde kinderen aan om te studeren (ze zijn geslaagd ... of niet, wat dat betreft!).


Misschien geldig in Europa, maar in Canada is er niet zo'n grote salariskloof tussen werknemers.

In een staalfabriek, de handarbeider, de machinist, de elektricien, de laboratoriumtechnicus, is het verschil geen 30%
Voorman, ingenieur, salaris nauwelijks hoger dan dat van een monteur-elektricien en zelfs als de arbeider overuren maakt, overtreft hij hem ruimschoots.
Als hij de leiding van zijn baas niet opvolgt, wijzen wij hem de deur en raden we hem ten zeerste aan ontslag te nemen, anders kan hij niet langer elders aangenomen worden. de werknemer is noodzakelijkerwijs lid van een vakbond als er een vakbond bestaat (RAND-formule) er is slechts één vakbond in dezelfde fabriek, promoties worden verkregen op basis van anciënniteit, als de werknemer in staat is om het werk te doen, worden promoties te voet gedaan op basis van anciënniteit.


Grappig dat ik in een historisch verslag Petain een soortgelijke toespraak zag houden over werk?? Wie profiteerde van dit werk?

Wat zorgwekkend is, zijn deze grote multinationals die staalfabrieken, grote industrieën, de voedselmarkt en de energie overnemen en ze hebben geen menselijk respect. Er zit maar één ding op: je zakken vullen met $ op korte termijn. Hij manipuleert regeringen en ik zou zelfs zeggen dat hij het democratische stemproces beïnvloedt (je hoeft alleen maar naar de multinationals in Zuid-Amerika te kijken hoe zij beslissen welke regering er moet komen (Pinochet enz.). We moeten onszelf niet voor de gek houden. In geïndustrialiseerde landen zijn we subtieler. landen, maar ondergronds gedragen ze zich op dezelfde manier.
(je hoeft alleen maar te kijken naar waar de financiering van verkiezingscampagnes vandaan komt, een echte zeef op de kieswet) en ze hebben alle media in hun loon.

Ze laten ons geloven dat als we dit of dat niet kopen, we onze plaats in de samenleving niet hebben.
Dit creëert mensen die schulden maken, en die meestal in tweetallen werken, de kinderen in de kinderopvang, alleen maar om een ​​groot huis te hebben, een recente auto, en op vakantie te gaan naar exotische landen, veel foto's mee terug te nemen, zodat het zich daar voorstelt dat zij zijn (iemand)..

Soms vraag ik me af of onze voorouders uit (Germinal) zich zouden kunnen voorstellen dat hun nakomelingen nog zouden moeten leven

Andre
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Society and Philosophy"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 230-gasten