Het werk, een scam voor? Doc: Het doden van het werk

filosofische debatten en bedrijven.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 27/10/09, 13:32

Uh wat? Het is waar dat ik een bal was in de filosofie (zoals veel "wetenschappers" ...)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 27/10/09, 14:21

Christophe schreef:Mmm hoefde niet te vergelijken met andere landen met een levensstandaard die gelijkwaardig is aan die van Frankrijk ...

Vanwege de kwestie van "intimidatie" en omgekeerd "onmedoitca" (omdat het een "sociale verworvenheid" is en dat ik weiger om het in twijfel te trekken, zelfs niet in zo'n ernstige crisis en zelfs als mijn eigen kinderen ervoor zullen betalen ...) Fransen zijn niet slecht geplaatst ... denk ik!

:


Voor een keer was het niet specifiek "wij = Frans" waar ik op mikte, maar "wij = technisch geavanceerde man" ...

Carglass en France Telecom en duizenden anderen, als er aan het einde klanten waren die zich zorgen maakten over hun comfort (hardware), zou het niet werken!

Voor degenen die hebben gemist, gaat het vanavond terug naar 0 h 50 (volgens mijn programma).
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 27/10/09, 14:59

+ 1 Did67

Ook op de mijne, Ik bevestig 0H50 op Fr3

uitzenden op de ene of de andere ondersteuning ... qq sticks?


miauw :P
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu
"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?
Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 27/10/09, 15:01

Lietseu schreef:uitzenden op de ene of de andere ondersteuning ... qq sticks?


Ja, jij :)

Bedankt dat je toegewijd bent : Cheesy:

did67 schreef:Carglass en France Telecom en duizenden anderen, als er aan het einde klanten waren die zich zorgen maakten over hun comfort (hardware), zou het niet werken!


Niet begrijpen!
0 x
Aumicron
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 387
Inschrijving: 16/09/09, 16:43
Plaats: Bordeaux




par Aumicron » 27/10/09, 15:14

Een beetje plat op de documentaire vannacht omdat het eerste deel nog steeds in de lengte sleept, vooral op het niveau van prud'hommes die ik bijna buiten het onderwerp vind.

Wat betreft vervreemding, eigenlijk niets nieuws. In "moderne tijden" had Chaplin al veel laten zien.

Wat vandaag geschokt lijkt, is het feit dat het gebeurt in serviceactiviteiten. In de branche stoorde het niet veel mensen.

Wanneer een kassier meer dan een ton per dag ophaalt, belt hij. Een medewerker in een workshop is bijna normaal.

Hetzelfde voor het callcenter. De herhaling van dezelfde zinnen de hele dag lijkt meer zielig dan de herhaling van dezelfde gebaren in een fabriek.

Aan de andere kant BRAVO voor het deel over Carglass dat perfect de interne mechanismen van de bedrijven laat zien om mensen als citroenen op te dringen om de beste te verlaten gedurende een periode en ze daarna te scheiden.
0 x
Om te betogen.
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 27/10/09, 15:15

Hi, hi, hi!
sorry, maar ik kan het niet doen, aangezien ik Belgacom TV gebruik kan ik alleen opnemen op de harde schijf van hun apparaat, de overdracht naar een brander is KATASTOFIC (catastrofaal) : Cheesy:

Dat is waarom ik vraag of iemand het kan doen : Mrgreen:


miauw :P
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu

"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?

Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 27/10/09, 17:09

Christophe schreef:
Niet begrijpen!


We begrijpen elkaar beslist niet. Ik bedoel dat deze perssystemen voor werknemers alleen werken omdat er aan het eind van de dag klanten zijn (jij, ik, de anderen) die het erg praktisch vinden dat materiële objecten, die ze 'zelf proppen' (als dat niet lukt) serieuzere dingen die zin zouden geven aan hun leven), altijd efficiënter zijn, altijd meer grappen maken, altijd goedkoper ... klanten die niet langer kunnen wachten, wat ten grondslag ligt aan het hele discours van Carglass-executives (of de baas van France Telecom).

Kortom, we kunnen tevreden zijn met het "bekritiseren" van deze slechte bazen ... Of we kunnen wat verder kijken ...

En aangezien ik al in de filosofie zit en blijkbaar niemand me volgt, laten we dan donf gaan zoals de jongeren zouden zeggen.

Ik merk dat de titel van deze sectie bijzonder lastig is: werk kan geen oplichterij zijn. Elke waarde, op deze aarde, is dichtbij of ver weg, de vrucht van een werk (als we concpetion - het gebruik van intelligentie als middel om gereedschap te maken, in de partij). Behalve te geloven in een ideale wereld waar alles moeiteloos in de mond valt ...

Dit is de manier waarop de kapitalistische maatschappij deze arbeidswaarde vervormt, wat een vervreemding is (en geen zwendel).

Het is de link tussen werk en de waarde van het goed gemaakt voor de samenleving dat uit elkaar valt ... Vandaar de onmogelijkheid om een ​​andere bevrediging te hebben dan materieel (door de verslaving aan consumptie) ... En zo loopt de lus. Geen voldoening anders dan meer winnen om meer te consumeren ... En een veeleisende consument en een keten zijn, tegelijkertijd de bopurt zijn van alle anderen (de kleine chef-kok en de werker van Carglass, France Telecom en mille andere bedrijven zoals dat - zoals, Apple, enz ...).

Ik kende mijn vader nog steeds die iets had gedaan dat in zijn ogen goed gedaan was. Ik bewaar deze erfenis, maar ik voel me een dinosaurus ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 27/10/09, 17:51

Sorry, voor de titel had ik beter kunnen doen ... :?

Maar aan de andere kant geeft hij te argumenteren, dus het is gezegend brood :? : Cheesy:

Zoals Lejuste me vertelde, zijn we ver verwijderd van de ondernemersgeest die heerst in familiebedrijven in het MKB (de enige 'plaats' van werk, waar werk een model is, omdat het iedereen eervol en waardig ondersteunt) of de teamgeest is sterker en ook de wens om van dienst te zijn (in de brede zin van het woord) is sterker :D


Wat hier wordt verworpen, is de machiavellistische kant van het werk als iets dat moet worden gedaan (van begin af aan en met het hart tot aan het werk) en dat uiteindelijk alleen maar wordt gedaan om het einde van het werk te verzekeren. maanden - heel vaak - moeilijk ...

volgen ...
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu

"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?

Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
recyclinage
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1596
Inschrijving: 06/08/07, 19:21
Plaats: kunstenaar land




par recyclinage » 27/10/09, 19:04

Ik vind ook de titel bewegen
het doet me denken aan 1939-discussies


het werk in kwestie plaatsen is niet echt iets om te doen
zoals de uitgever een bron van evolutie is

maar welke evolutie?

een flagrant systeem van concurrentie wordt ons opgelegd vanuit onze meest tedere scholing

als de wedstrijd beperkt was tot een "hij kan het, dus ik kan het ook"

het zou de droom zijn

maar hier is het doel van het spel om een ​​slechte speler te zijn

de slechte voetballer die barst van de scheen van zijn tegenstander op verzoek van zijn coach

de vieze kleine snotneus die na het vragen en zij om hulp van de eerste klas scheurt de kopie van helpt

we bevinden ons in een oneerlijke concurrentiesituatie waar het niet de bedoeling is om de beste te zijn, maar om te winnen

de lucht van pesten

of als je geen prooi wilt zijn, is het beter om de beul te zijn

wee degene die liefheeft
wee degene die helpt

de wet van vergelding


Ik ben het eens met de persoon die zei dat het zou eindigen

het enige probleem dat ik hier zie, is naar welke wereld we zullen kijken?

daar leren ze voor
en alleen daarvoor

alleen "ik" tellen
mijn, mijn, mijn, ...

hoe vind je oplossingen voor het grootste aantal als het grootste aantal alleen aan hem denkt?

de media bepleit het unieke denken
deze zeer eenvoudige ze zijn allemaal geformatteerd in sommige komma's in de buurt van wat de media zeggen

behalve natuurlijk dat elke persoon hoopt het een beetje beter te doen en in de klas zit

om vrij over onze dag te denken, moet geformatteerd worden en niet om na te denken

mensen betalen om voor ons te denken
ga uit van onzin dat het goed gaat
degene die op het eerste gezicht niet toeslaat
maar die in een tweede keer duizenden mensen doodt

het maakt niet uit ik leef goed
mijn kinderen, ...
mijn auto, ...
mijn hond, ...


de enige manier om dit fenomeen te keren is liefhebben

hoe meer hij je slaat (en hij zal het doen)
hoe meer je leuk vindt

zoals opa bunzing

iedereen neemt het voor een con
meneer harken
maar ik ben er zeker van dat hij op een dag met liefde een mooie en vriendelijke kleine vrouw zal vinden die van hem zal houden omdat hij het woord liefde kent

en ja het is ook die opa bunzing
mdr

in de film over het leven van gandhi is er iets dat mijn doel is

op het moment dat ze alles op een rij zetten en opschieten om het te raken

zodra ze vallen en genezen zijn, komen ze terug

het leert me nooit op te geven

en blijf moed
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 28/10/09, 11:18

Aumicron schreef:Een beetje plat op de documentaire vannacht omdat het eerste deel nog steeds in de lengte sleept, vooral op het niveau van prud'hommes die ik bijna buiten het onderwerp vind.

Wat betreft vervreemding, eigenlijk niets nieuws. In "moderne tijden" had Chaplin al veel laten zien.

Wat vandaag geschokt lijkt, is het feit dat het gebeurt in serviceactiviteiten. In de branche stoorde het niet veel mensen.

Wanneer een kassier meer dan een ton per dag ophaalt, belt hij. Een medewerker in een workshop is bijna normaal.

.


Precies! Ik ben het niet met je eens.

Vervreemding in het geval van de fabriek, de ketenwerker, is toegestaan ​​...

De "witte kraag" had de goede rol. Iedereen droomde ervan "manager" te worden. Parensts moedigde kinderen aan om te studeren (ze zijn geslaagd ... of niet, wat dat betreft!).

Het belang van deze documentaire is om te laten zien dat deze vervreemding in een dienstverlenende samenleving veralgemeend wordt. De kassamedewerkers, het 'hoofd' van een Carglass-centrum, de twee executives van een bank (als ik het goed heb begrepen): in een geglobaliseerde wereld en gedreven volgens economische ratio's (en dat is alles), gaat iedereen daarheen !

Kortom, de stijging van de levensstandaard en van de opleiding is verre van een oplossing om uit het alinétaion te komen, maar is in de materialistische wereld en waar er op de grens niet meer waarde is, erger dan de wereld van werk "vervreemd" zoals het werd beschreven (ik zeg "op de slechtste limiet", omdat er geen noties zijn van solidariteit, team, sfeer - zelfs als het in een zeer harde omgeving werd gedaan) ..

Dus ik vond het erg interessant, 'sterker' (en relevanter) dan het is in deze context (en niet een zoveelste herhaling van een rapport over het 'proletariaat') ...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Society and Philosophy"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 217-gasten