Het gevaar van Facebook en (a) sociale netwerken

filosofische debatten en bedrijven.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79119
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Het gevaar van Facebook en (a) sociale netwerken




par Christophe » 04/12/08, 21:33

Een goed rapport op Facebook is zojuist uitgezonden op Special Envoy. Het is verbazingwekkend hoe naïef mensen kunnen zijn door zich te registreren en deel te nemen aan dergelijke sites ... We schreeuwen over het algemeen over Google's "misbruik", maar Facebook is Google ^ 10!

Een adembenemende passage: een voormalig lid dat het zat was, werd gevraagd om te worden verwijderd. Na 6 maanden van "procedures" (het rapport vermeldt niet of er een gerechtelijke procedure is) ontvangt hij een document met de titel "Vertrouwelijk" met 170 pagina's over zijn privéleven: foto, chat, e-mail ... Kortom, alles wat hij kon zeggen of op de site gezet op een of ander moment was ingelogd in een enkel bestand ... Verbazingwekkend ...

Sommige moorden zijn ook al gebeurd vanwege Facebook ...

Kortom om te vermijden of weg te rennen!

Planet Facebook Een verslag van Jérémie Drieu en Matthieu Birden

"Zit je op Facebook?" : een vraag in de vorm van een strijdkreet voor de hele planeet ... Met 150 miljoen gebruikers wereldwijd en meer dan 4 miljoen in Frankrijk is Facebook een sociaal fenomeen geworden. Met deze sociale netwerksite kun je een echte gemeenschap om je heen creëren om uit te wisselen met vrienden, jeugdvrienden te vinden, foto's te delen, te roddelen en vele andere dingen. In slechts twee jaar tijd heeft de site een revolutie teweeggebracht in de manier van communiceren, zoals de mobiele telefoon of e-mails in hun tijd. Achter dit succes zat een jonge man, Mark Zuckerberg, die op 24-jarige leeftijd miljardair werd en die dit geniale idee had in zijn slaapzaal op de campus van de prestigieuze Harvard University. Tegenwoordig heeft zelfs Barack Obama het geadopteerd om campagne te voeren en de nieuwe president van de Verenigde Staten te worden. Special Envoy heeft een profiel op Facebook gemaakt om te proberen te begrijpen wat het enthousiasme voor de site verklaart, maar ook de risico's voor ieders privacy.


Waarschijnlijk beschikbaar in Stream in de komende dagen:
http://envoye-special.france2.fr/index- ... brique=686

Om te zien!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79119
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 04/12/08, 21:48

Uh ik vergeten: er zijn mensen die op fessebook hier?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 05/12/08, 08:49

Facebook is echt een valstrik!

Alsof men zijn privé-leven naar de aanblik van de hele wereld zou kunnen verspreiden zonder een dag problemen te hebben ... :onheil:

Serieus, je zou in het midden van het openbare plein gaan vertellen je kleine leven aan iedereen ???
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79119
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 05/12/08, 10:09

Ben Facebook en youtube (en hun respectieve equivalent) spelen psychologisch een beetje hetzelfde niveau: het verlangen om gezien te worden in de cyberwereld = trots

Hoe meer vrienden je hebt, hoe meer visualisatie je hebt van je video / foto, hoe meer je gelukkig bent ... maar het is nog steeds een figuur die je wat oplevert?

Nou, ik geef toe dat het waarschijnlijk menselijke contacten bevordert ... in hun goede maar ook slechte aspecten ... En de abonnee op Facebook lijkt zo naïef genoeg om het te negeren ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
renaud67
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 638
Inschrijving: 26/12/05, 11:44
Plaats: Marseille
x 8




par renaud67 » 05/12/08, 10:11

het is ook niet noodzakelijkerwijs beter dat alle games in het netwerk waarbij men niet om de kaken geeft, niet? (WoW bijvoorbeeld)
0 x
De absurditeiten van gisteren zijn de waarheden van vandaag en morgen banaliteiten.
(Alessandro Marandotti)
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 05/12/08, 10:14

Het geeft meer de voorkeur aan virtuele contacten dan menselijke contacten.
Bovendien, wanneer het contact echt wordt, wordt het vaak erg gewelddadig omdat iemand de neiging heeft de persoon te idealiseren en dan wordt iemand vaak teleurgesteld ...

Eindelijk, al deze dingen daar zijn bah!
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188




par Remundo » 05/12/08, 10:27

Ah, ik zag eruit ...

Ik vond 2-meisjes 15-jarigen die rookten, kronkelden en publiceerden hun vrouwelijke troeven ... Een beetje meer moeite en het trottoir is niet ver weg, jonge meisjes ...

Het gevaar is neurose, wat niet virtueel is. Het is een soort 2th-leven dat paradoxaal genoeg de wereld snijdt.

De bijeenkomst van 500-mensen die standbeelden speelden ... Welke interesse? Deze mensen kwamen aan zonder elkaar te kennen of met elkaar te praten en lieten het met rust.

Anders hebben we gezien dat Facebook voornamelijk wordt uitgebuit door advertenties en algemene informatie ...


: Cheesy: Niets te maken met het debat, maar ... voor een man die een zet wil doen op het net ...

storting www.fac-ebook.com om boeken te verkopen aan studenten in faculteiten, die voortdurend op facebook blijven voor iets anders dan het lezen van boeken ... : Cheesy:

Er is er iemand die er al over heeft nagedacht :D
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79119
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 05/12/08, 10:33

renaud67 schreef:het is ook niet noodzakelijkerwijs beter dat alle games in het netwerk waarbij men niet om de kaken geeft, niet? (WoW bijvoorbeeld)


Ben in een ander leven heb ik veel CounterStrike gespeeld tussen 1999 en 2004 ... en een paar andere games in het netwerk. Dit is wat ik me herinner:
a) Je kunt gemakkelijk in de val lopen en uren doorbrengen (een kind van 12 jaar bijvoorbeeld heeft niet de mentale kracht die ik had tijdens 20-jaren)

b) In je clan ontmoet je een bepaalde sfeer van kameraadschap die echt uitstekend is (voorbereidende tactiek opzetten, micro, forum...). Ik was altijd met jongens van 30 jaar geleden had een leuke sfeer. Oh we hebben goed gelachen

c) Maar hoe is uiteindelijk mijn privéleven beïnvloed (behalve de "verloren" tijd natuurlijk)? Ik was een IP, een identificatienummer (anti-piraat) en een bijnaam. De enige informatie die je kunt verzamelen zijn vrij nauwkeurige statistieken (bestede tijd, scores, doden, favoriete wapens ...) ... Niet veel dat door anderen kan worden uitgebuit ...

Voor Wow is het een beetje erger op adict-niveau ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79119
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 05/12/08, 10:35

Remundo schreef:storting www.fac-ebook.com om boeken te verkopen aan studenten in faculteiten, die voortdurend op facebook blijven voor iets anders dan het lezen van boeken ... : Cheesy:

Er is er iemand die er al over heeft nagedacht :D


Ben blijkbaar genomen ...

Anders had ik aan gedacht www.fessebook.com wie is er ook mee gedaan hihihihihi ga kijken!

By the way, vraag conne: Mark Zuckerberg, de oprichter, is het op Facebook? Dezelfde vraag voor hun werknemers die echt weten wat het nieuws is?
Beeld

Ultra-gerichte reclame is wat meteen in je opkomt en is het topje van de ijsberg, en tot slot vind ik dit punt positief: het zal "reclameafval" verminderen ...

Voor de rest: kijk uit ...

Ik vond het interview van een Facebook-man erg leuk, die in essentie zei: "We verzamelen vrijelijk informatie over uw privacy, wat in de VS wordt getolereerd, maar als de overheid in onze database wil kijken, moet ze naar de rechter stappen."

Met andere woorden: doe niet wat we anderen aandoen!

Geknuffeld nee?
Dernière édition par Christophe de 05 / 12 / 08, 10: 41, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 05/12/08, 10:37

Het is altijd een ezelverhaal : Mrgreen:
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Society and Philosophy"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 262-gasten