De goktactiek

filosofische debatten en bedrijven.
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

De goktactiek




par ABC2019 » 30/03/21, 07:52

Hallo

Ik heb zojuist een methode getest die ik al wel eens heb toegepast forums, de "goktechniek".

De situatie is deze: je bent verwikkeld in een discussie waarbij je 100% zeker weet dat de andere persoon ongelijk heeft, maar hij weigert koppig dit toe te geven. Erger nog, hij beweert dat u het bent die te kwader trouw bent, dat u fakenews propageert, dat u geen enkele verwijzing geeft - in feite beschuldigt hij u van kwaad waarvan u ervan overtuigd bent dat hij zelf lijdt; maar aangezien hij anders beweert, is alle discussie geblokkeerd en komt het neer op eindeloze pingpong.

Elke gelijkenis met een situatie die zich voordoet op de forum zou natuurlijk slechts een simpel toeval zijn ... of niet : Mrgreen: .

Er zijn een aantal interessante video's geweest over "chatten met een samenzweerder", waarin wordt uitgelegd dat je niet moet proberen je mening op te leggen, je hem aan het denken moet zetten, enz ... (thibr heeft er bijvoorbeeld verschillende gepost) . Het is interessant maar niet noodzakelijk toepasbaar, je moet de technieken al onder de knie hebben en het vereist nog steeds een minimum aan medewerking van je gesprekspartner,

In feite is de vraag om te weten of uw gesprekspartner zich te goeder trouw vergist, of heel goed weet dat hij ongelijk heeft, maar om psychologische redenen die hem eigen zijn, te kwader trouw blijft en het voor de hand liggende blijft ontkennen.

Ik stel daarom een ​​tactiek voor om eruit te komen: die van wedden. U zegt dat u bereid bent om een ​​groot bedrag in te zetten (maar realistisch, zoals € 1000) op een weddenschap die op het punt van divergentie ligt (u kunt hem ook de keuze geven in de exacte bewoording), en u observeert zijn reactie.

Het eerste is natuurlijk dat het onwaarschijnlijk is dat het zo ver gaat als een echte weddenschap, waarbij persoonlijke informatie moet worden verstrekt of een vergadering moet worden georganiseerd, dingen die we niet per se leuk vinden om te doen op internet. Daarom is het objectieve risico dat de weddenschap eindigt met een daadwerkelijke betaling van geld laag.

Maar hij is toch niet helemaal nul. Het kan zijn dat de twee het spel prikken en hun hanengevecht tot het einde voortzetten ... En 1000 € is nog steeds een som!

Dus iemand die oprecht 100% overtuigd is gelijk te hebben (bijvoorbeeld tegen een terra-flatist) heeft geen reden om het spel niet zo ver mogelijk te pushen. De kans is groot dat het helemaal niet zal werken, en een kleine kans om 1000 € te winnen, en dat geeft de mogelijkheid om te lachen. Er is dus geen reden om aan de weddenschap te ontsnappen.

Terwijl een vorm van kwade trouw nog steeds een klein gevaar zal voelen. Zelfs als er nog steeds de grootste kans is dat er niets zal gebeuren, is er een klein risico om 1000 € te verliezen als we diep van binnen weten dat we te kwader trouw zijn en dat we het bij het verkeerde eind hebben. De reactie zal helemaal niet hetzelfde zijn, we gaan het aanpakken, zeggen dat het niets bewijst, zeggen dat als we op alles moesten wedden, we er niet uit zouden komen ... kortom, met een hele hoop naar buiten komen argumenten om vooral niet in een cyclus te gaan waarin de weddenschap tot het einde kan worden vastgehouden. OF gewoon doorgaan met het behandelen van zijn gesprekspartner van alle namen en het plaatsen van geanimeerde gifs, maar vooral niet op het idee van de weddenschap.

Omdat er niet veel keuze is tussen attitudes, zal het snel verdwijnen, en het is een goede test om te weten of de ander te goeder trouw is of niet.

Ik verwacht ook reacties van sommigen die in deze thread zullen uitleggen waarom mijn idee volkomen stom is en alleen het resultaat kan zijn van een ziek brein ... type "2" reacties dus ... laten we wachten : Mrgreen:
1 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: de goktactiek




par Janic » 30/03/21, 08:14

zeer goede beschrijving van wat je bent!
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: de goktactiek




par eclectron » 30/03/21, 08:41

@ABC wat dacht je ervan om de tijd- en energiezuigende troltactiek te stoppen?
Wie betaalt je om een forum progressief?
0 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: de goktactiek




par ABC2019 » 30/03/21, 08:45

ABC2019 schreef:Terwijl een soort kwade trouw nog steeds een klein gevaar zal voelen. ... kortom, haal een hele reeks argumenten weg om niet in een cyclus te komen waarin de weddenschap tot het einde kan worden vastgehouden. OF gewoon doorgaan met het behandelen van zijn gesprekspartner van alle namen en het plaatsen van geanimeerde gifs, maar vooral niet op het idee van de weddenschap.
....
Ik verwacht ook reacties van sommigen die in deze thread zullen uitleggen waarom mijn idee volkomen stom is en alleen het resultaat kan zijn van een ziek brein ... type "2" reacties dus ... laten we wachten : Mrgreen:


gewonnen ... verdomme, ik had moeten wedden !! : Mrgreen:
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: de goktactiek




par Janic » 30/03/21, 08:59

Terwijl een vorm van kwade trouw nog steeds een klein gevaar zal voelen. ... kortom, haal een hele reeks argumenten weg om niet in een cyclus te komen waarin de weddenschap tot het einde kan worden vastgehouden. OF gewoon doorgaan met het behandelen van zijn gesprekspartner van alle namen en het plaatsen van geanimeerde gifs, maar vooral niet op het idee van de weddenschap.
....
Ik verwacht ook reacties van sommigen die in deze thread zullen uitleggen waarom mijn idee volkomen stom is en alleen het resultaat kan zijn van een ziek brein ... type "2" reacties dus ... laten we wachten

leuk, ik heb gewonnen!
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: de goktactiek




par ABC2019 » 30/03/21, 09:05

Janic schreef:
Terwijl een vorm van kwade trouw nog steeds een klein gevaar zal voelen. ... kortom, haal een hele reeks argumenten weg om niet in een cyclus te komen waarin de weddenschap tot het einde kan worden vastgehouden. OF gewoon doorgaan met het behandelen van zijn gesprekspartner van alle namen en het plaatsen van geanimeerde gifs, maar vooral niet op het idee van de weddenschap.
....
Ik verwacht ook reacties van sommigen die in deze thread zullen uitleggen waarom mijn idee volkomen stom is en alleen het resultaat kan zijn van een ziek brein ... type "2" reacties dus ... laten we wachten

leuk, ik heb gewonnen!

wat heb je gewonnen? heb je een weddenschap aangeboden?

kom op, ik bied je de mogelijkheid om deze tactiek toe te passen en 1000 euro te winnen zonder moe te worden, je hoeft me alleen maar een weddenschap aan te bieden:

* dat je zeker weet te winnen omdat je weet dat je gelijk hebt en dat ik ongelijk heb

* wat ik zeker zal accepteren omdat ik een grote stompe trol ben die het voor de hand liggende ontkent.

Het moet gemakkelijk te vinden zijn, en je zult elke keer winnen: of je wint je 1000 euro, of je kunt in het slechtste geval iedereen laten zien dat ik gewoon een grote trol ben die leegloopt als je hem tegen de voet van de muur zet.

Waarom zou u uzelf deze kleine genoegens onthouden? : Mrgreen:
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: de goktactiek




par Janic » 30/03/21, 09:06

pedobac
Ik ben maar een grote trol die leegloopt als je hem tegen de muur zet.

leuk, ik heb weer gewonnen!
Dernière édition par Janic de 30 / 03 / 21, 09: 08, 1 keer bewerkt.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: de goktactiek




par eclectron » 30/03/21, 09:07

ABC2019 schreef:Ik verwacht ook reacties van sommigen die in deze thread zullen uitleggen waarom mijn idee volkomen stom is en alleen het resultaat kan zijn van een ziek brein ...


Gezien je bekwaamheid op grafeen, gezien je bekwaamheid op RCA, wat vrijwel de enige onderwerpen zijn die we ontmoeten, wil je eerlijk gezegd niet toegeven aan je kinderachtigheid.
Trouwens, zien hoe eerlijk je bent forum , je zou verpest zijn om met de kassa te vertrekken. : Mrgreen:

Het moet op de basisschool zijn geweest dat we ons overgaven aan deze gokpraktijk ...
Met zo'n kinderlijke mentaliteit (wie weet hoe je berekeningen moet maken in de thermodynamica, het is belangrijk! : Mrgreen:), Begrijp ik dat je moeite hebt om de betekenis van gebeurtenissen, de betekenis van de werkelijkheid, te begrijpen.

Nou, ik keer terug naar mijn goede voornemens: een wereld zonder ABCile.
0 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: de goktactiek




par ABC2019 » 30/03/21, 09:07

Janic schreef:leuk, ik heb weer gewonnen!

welke weddenschap gewonnen?
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: de goktactiek




par ABC2019 » 30/03/21, 09:08

ABC2019 schreef:Dus iemand die oprecht 100% overtuigd is gelijk te hebben (bijvoorbeeld tegen een terra-flatist) heeft geen reden om het spel niet zo ver mogelijk te pushen. De kans is groot dat het helemaal niet zal werken, en een kleine kans om 1000 € te winnen, en dat geeft de mogelijkheid om te lachen. Er is dus geen reden om aan de weddenschap te ontsnappen.

Terwijl een vorm van kwade trouw nog steeds een klein gevaar zal voelen. Zelfs als er nog steeds de grootste kans is dat er niets zal gebeuren, is er een klein risico om 1000 € te verliezen als we diep van binnen weten dat we te kwader trouw zijn en dat we het bij het verkeerde eind hebben. De reactie zal helemaal niet hetzelfde zijn, we gaan het aanpakken, zeggen dat het niets bewijst, zeggen dat als we op alles moesten wedden, we er niet uit zouden komen ... kortom, met een hele hoop naar buiten komen argumenten om vooral niet in een cyclus te gaan waarin de weddenschap tot het einde kan worden vastgehouden. OF gewoon doorgaan met het behandelen van zijn gesprekspartner van alle namen en het plaatsen van geanimeerde gifs, maar vooral niet op het idee van de weddenschap.
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)

Terug naar "Society and Philosophy"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 187-gasten