Een wereld zonder geld?

filosofische debatten en bedrijven.
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: een wereld zonder geld?




par Obamot » 20/03/21, 10:02

We moeten consequent zijn op één punt, uitgaan van onze verlangens: want wat houdt het hebben van een comfortabel leven in?

Of je begeeft je op het pad van de ecologie, wat offers met zich meebrengt. Of je gaat de politiek in om de wereld te veranderen en je zult zien hoe het gaat... : Wink: De andere optie is sociologie (of zelfs filosofie) om na te denken over fundamentele problemen. Maar dat verandert fundamenteel niets. Of bestudeer de wetten en hoe je ze kunt veranderen, er is een wetgevende macht en een uitvoerende macht (uiteindelijk komt het toch neer op politiek).
0 x
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: een wereld zonder geld?




par eclectron » 20/03/21, 16:05

Obamot schreef:We moeten consequent zijn op één punt, uitgaan van onze verlangens: want wat houdt het hebben van een comfortabel leven in?

Energie?
Daarna hangt het allemaal af van het comfortniveau dat we willen en of hoeveel energie we kunnen hebben en vooral hangt het allemaal af van welke "zuinige molen" we deze 2 parameters plaatsen.
Winstgevend roping of Duurzaam roping?
De huidige winstgevende molen is duur in middelen, inclusief energie, alleen maar om geld te verdienen dat voortdurend weglekt naar zijn monetaire vernietiging door de banken.

Obamot schreef:Of je begeeft je op het pad van de ecologie, wat offers met zich meebrengt.

Niet per se in essentieel levenscomfort maar het is zeker dat: "Ach, ik weet niet wat ik vanmiddag moet doen, en als ik mijn smartphone verwissel", ik dat als een luxe zie.
Er is een verschil tussen willen en moeten.
PS: ik heb nog steeds geen smartphone. : Mrgreen:

Obamot schreef:Of je gaat de politiek in om de wereld te veranderen en je zult zien hoe het gaat... : Wink:

Je moet het karakter hebben om tevreden te zijn met politieke inertie en niet gehandicapt zijn in spraak ....
0 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: een wereld zonder geld?




par Obamot » 20/03/21, 16:09

Ik denk dat je soms borduurt: een beetje, veel, hartstochtelijk, gek... :) :D : Cheesy:
0 x
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: een wereld zonder geld?




par eclectron » 20/03/21, 16:13

Obamot schreef:Ik denk dat je soms borduurt: een beetje, veel, hartstochtelijk, gek... :) :D : Cheesy:

Het is altijd beter dan laconiek te zijn... uh laconiek en dubbelzinnig, tdc. : Mrgreen:

Ik heb je al een tijdje op mijn radar met je PM's. Staat ook op mijn negeerlijst... : Roll:
0 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: een wereld zonder geld?




par Exnihiloest » 20/03/21, 17:31

eclectron schreef:
Exnihiloest schreef:
Voortdurend proberen slagen we er eindelijk in. Dus: hoe meer het mislukt, hoe groter de kans dat het werkt.


"Ik heb niet gefaald. Ik heb gewoon 10 oplossingen gevonden die niet werken." Thomas Edison

Een beetje gezond verstand en extrapolatie, twee eigenschappen waarvan ontkenningsmensen zijn vrijgesteld, zouden u in staat stellen de mislukking van uw gekoesterde kapitalisme te zien. : Mrgreen:

Als de ecologen een oplossing hebben gevonden voor de hoogte van de gloeilamp of de grammofoon van Edison, kunnen wij ze volgen.

Voorlopig is het niets. Je hoort ze alleen de apocalyps reciteren als je je niet aan hun religie houdt. "Gezond verstand" zoals je zegt, is daarom wachten tot hij zijn vingers uit zijn k... trekt en iets nuttigs produceert zoals Edison. Edison zei ook: "De geest is gemaakt van 1% inspiratie en 99% transpiratie". We zien de milieuactivisten niet echt zweten, behalve om te schreeuwen tegen de staten vanwege de opwarming van de aarde of vanwege plastic in zee. Maar bovenal produceren ze niets dat zou kunnen concurreren, in minder vervuilende, met traditionele oplossingen.

Grappig dat je een kapitalist citeert. Want zodra hij kon, werd Edison er een. Hij stichtte een industrieel imperium met 35000 werknemers. Het was noodzakelijk om de bevolking in grote hoeveelheden van gloeilampen te voorzien.
Ben het met je eens, bravo kapitalisme!
0 x
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: een wereld zonder geld?




par eclectron » 20/03/21, 18:02

Exnihiloest schreef:
eclectron schreef:
Exnihiloest schreef:
Voortdurend proberen slagen we er eindelijk in. Dus: hoe meer het mislukt, hoe groter de kans dat het werkt.


"Ik heb niet gefaald. Ik heb gewoon 10 oplossingen gevonden die niet werken." Thomas Edison

Een beetje gezond verstand en extrapolatie, twee eigenschappen waarvan ontkenningsmensen zijn vrijgesteld, zouden u in staat stellen de mislukking van uw gekoesterde kapitalisme te zien. : Mrgreen:

Als de ecologen een oplossing hebben gevonden voor de hoogte van de gloeilamp of de grammofoon van Edison, kunnen wij ze volgen.

Voorlopig is het niets. Je hoort ze alleen de apocalyps reciteren als je je niet aan hun religie houdt. "Gezond verstand" zoals je zegt, is daarom wachten tot hij zijn vingers uit zijn k... trekt en iets nuttigs produceert zoals Edison. Edison zei ook: "De geest is gemaakt van 1% inspiratie en 99% transpiratie". We zien de milieuactivisten niet echt zweten, behalve om te schreeuwen tegen de staten vanwege de opwarming van de aarde of vanwege plastic in zee. Maar bovenal produceren ze niets dat zou kunnen concurreren, in minder vervuilende, met traditionele oplossingen.

Grappig dat je een kapitalist citeert. Want zodra hij kon, werd Edison er een. Hij stichtte een industrieel imperium met 35000 werknemers. Het was noodzakelijk om de bevolking in grote hoeveelheden van gloeilampen te voorzien.
Ben het met je eens, bravo kapitalisme!

Nee, niet gefeliciteerd kapitalisme... gezien de puinhoop waarin het ons plaatst en vooral de puinhoop waarin het ons opsluit.
Je hebt er je hele leven baat bij gehad, maar de volgende zullen goed smaken. Ik weet het, je gelooft het niet en/of het kan je niet schelen?
Geen empathie voor het leven op de planeet en het volgende?
1% van de bevolking heeft geen empathie (psychopaat) en er zit duidelijk een nest in de hoek : Mrgreen:
https://fr.wikipedia.org/wiki/Psychopathie
0 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: een wereld zonder geld?




par ABC2019 » 20/03/21, 18:52

eclectron schreef:Nee, niet gefeliciteerd kapitalisme... gezien de puinhoop waarin het ons plaatst en vooral de puinhoop waarin het ons opsluit.


Zie je, kijk naar de arme eclectron die gereduceerd is tot typen op een computer, in een goed verwarmd appartement, elke maand met pensioen, en met een volle koelkast... we hebben oprecht medelijden met je.
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: een wereld zonder geld?




par Exnihiloest » 20/03/21, 19:04

eclectron schreef:...
Nee, niet gefeliciteerd kapitalisme... gezien de puinhoop waarin het ons plaatst en vooral de puinhoop waarin het ons opsluit.
Je zult er je hele leven van hebben geprofiteerd, maar de volgende zullen goed smaken...

Deze "shit" is slechts het comfort van je leven, verdraaid de cognitieve vooringenomenheid die wordt gegenereerd door de catastrofe van ecologische conditionering, "shit" waarnaar alle hoop van de armen van de planeet op zoek naar immigratie samenkomt.

De dag dat ik een arme Europeaan zie die probeert te emigreren naar Afrika of elders om een ​​beter leven te vinden buiten het kapitalisme, zou ik kunnen denken dat er enige relevantie in uw toespraak zit. Voorlopig beschouw ik het als een toespraak van rijke mensen die klagen over hun zweren van de rijken.
0 x
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: een wereld zonder geld?




par eclectron » 20/03/21, 19:06

ABC2019 schreef:zie je, kijk naar de arme eclectron die gereduceerd is tot typen op een computer, in een goed verwarmd appartement, elke maand met pensioen, en met een volle koelkast...

Het is nog erger dan je denkt, hoewel ik niet met pensioen ben. : Mrgreen:
Des te erger omdat we volledig tevreden zijn met een zekere nuchterheid.

ABC2019 schreef: we hebben oprecht medelijden met je.
Ik ben absoluut niet te beklagen en wil dat ook niet zijn.
Het zal je ontgaan zijn dat sommige mensen, 99% van de bevolking, empathie hebben...
als je het hebt, is het voor alles: voor de levenden en voor anderen.
Ik maak me dan ook zorgen over de staat waarin ik de planeet zal verlaten en hoe ik bestaande hulpbronnen kan verzoenen met optimaal wooncomfort voor iedereen.

Jij, net als je ex nihilo vriendje, het overkomt je mijlenver weg, als het je maar ergens overkomt...
Tussen de twee oren misschien? : Mrgreen:
0 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: een wereld zonder geld?




par eclectron » 20/03/21, 19:11

Exnihiloest schreef:
eclectron schreef:...
Nee, niet gefeliciteerd kapitalisme... gezien de puinhoop waarin het ons plaatst en vooral de puinhoop waarin het ons opsluit.
Je zult er je hele leven van hebben geprofiteerd, maar de volgende zullen goed smaken...

Deze "shit" is slechts het comfort van je leven, verdraaid de cognitieve vooringenomenheid die wordt gegenereerd door de catastrofe van ecologische conditionering, "shit" waarnaar alle hoop van de armen van de planeet op zoek naar immigratie samenkomt.

Ik zou je robotliberale antwoorden van tevoren kunnen schrijven.... : Roll:

De puinhoop is de neergang van het kapitalisme.
Jij en je vriend ABCDEni, kijk alleen naar de opkomst van het kapitalisme, de positieve helling...
Beeld
0 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Society and Philosophy"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google [Bot], Google Adsense [Bot] en 287 gasten