De seksistische campagne van AdopteUnMec! Feminisatie van onze samenleving?

filosofische debatten en bedrijven.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: De seksistische campagne van AdopteUnMec! Feminisatie van onze samenleving?




par Christophe » 17/12/17, 13:15

Voor degenen die op FB zitten, is dit waar het gebeurt:

: Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:

Zelfs niet bang !!!
1 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188

Re: De seksistische campagne van AdopteUnMec! Feminisatie van onze samenleving?




par Remundo » 17/12/17, 21:56

feministen hebben vrouwen geëmancipeerd en onafhankelijk gemaakt ... om te begrijpen dat ze de natuurlijke bescherming van hun man (fysiek, materieel en financieel) hebben verloren, om weinig tijd te hebben om aan hun kinderen te besteden, om te veel te besteden om ze achter te laten op de kinderopvang, en Tegelijkertijd worden ze kleine slaven van onbetrouwbare banen (alles is gekoppeld!).

Maar zolang ze kunnen schijnen in de debatten ... hebben ze waarschijnlijk meer dan dat over.
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Lolounette
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 257
Inschrijving: 29/06/17, 12:17
Plaats: Puy-de-Dome, 350m van alt.
x 77

Re: De seksistische campagne van AdopteUnMec! Feminisatie van onze samenleving?




par Lolounette » 18/12/17, 11:02

Dat is niet mijn standpunt: voor mij stond het feminisme vrouwen toe om de keuze te hebben : Wink:

Na gratis te hebben gekozen, kiest het systeem dat bij hem past om thuis te blijven en zijn kinderen groot te brengen als dat is wat het wil (of om in zwembroek op tv te lopen als het hem leuk vindt)
Deze keuze is al lange tijd verworpen (en is nog steeds op veel plaatsen in de wereld) en voor mij is het de erfenis die feministen ons hebben nagelaten.

Dit recht om te kiezen is de top die we niet mogen loslaten, nooit, feministisch of niet (dat ben ik niet, maar ik zal het niet loslaten) ...

en het recht om te kiezen geldt natuurlijk ook voor mannen: als ze verloskundige willen worden of vaderschapsverlof willen van 2-jaren om thuis te blijven met kinderen, zou ik ook met hen vechten!
1 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: De seksistische campagne van AdopteUnMec! Feminisatie van onze samenleving?




par Adrien (voormalig nico239) » 18/12/17, 15:47

Ik ben het ermee eens dat het de mogelijkheid is om de KEUZE essentieel te hebben en dat deze keuze wordt gerespecteerd ... en dat is het ook op tal van gebieden.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: De seksistische campagne van AdopteUnMec! Feminisatie van onze samenleving?




par Christophe » 18/12/17, 16:15

Ja, vrij, wat ik me herinner uit deze uitwisselingen is dat arrest, scheldpartijen en andere aanvallen van bepaalde vrouwen kwamen ... wat is hun zorg om zo agressief te zijn? Kortom, waarom zoveel haat?

Ik heb net een "fundamentele" waarheid verteld ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lolounette
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 257
Inschrijving: 29/06/17, 12:17
Plaats: Puy-de-Dome, 350m van alt.
x 77

Re: De seksistische campagne van AdopteUnMec! Feminisatie van onze samenleving?




par Lolounette » 18/12/17, 16:38

is het echt de waarheid of liever gezegd de manier waarop je je voelt over dingen Christophe?
Persoonlijk, als vrouw, zijn mijn gevoelens anders. de stelling "de meeste vrouwen houden ervan om bekeken te worden" past niet bij mij (en kwam nooit overeen met mij, zelfs niet jonger), evenmin als mijn 22-jarige dochter die ik gisteren sprak.

Integendeel, bekeken worden kan door sommige vrouwen als een agressie worden ervaren, dus het is niet prettig en ook niet gewild.
De agressieve reacties die je hebt gezien, kunnen afkomstig zijn van het feit dat jullie nooit de reflex zullen hebben om een ​​omweg te maken om voorbij een bouwplaats te gaan, of om naar de volgende bushalte te lopen omdat er zijn 3-jongens die je lastigvallen om je 06 te krijgen, enz.

natuurlijk lijkt dat misschien niet veel en niet erg slecht, behalve tussen meisjes zeggen we tegen onszelf "beter dan het tegenovergestelde, mijn grote". Maar op de lange termijn is het zwaar.
Vrouwen willen graag worden bekeken wanneer ze voor haar kiezen en door wie ze voor haar kiezen. Als het hun vrije keuze is om in bikini op tv te wandelen (en het is mijn keuze om ze niet te bekijken!) Of paaldansen naakt!

Maar vaak is deze look weer iets dat hen opgelegd wordt: en eerlijk gezegd is Christophe niet bijzonder prettig, dus ja, je verklaring onhandig geformuleerd kan een beetje agressief zijn voor diegenen die zich dagelijks aangevallen voelen door de ogen van sommigen ( vooral op Facebook, waar niet de meest gewogen meningen worden uitgedrukt!) : Wink:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: De seksistische campagne van AdopteUnMec! Feminisatie van onze samenleving?




par Christophe » 18/12/17, 17:27

De menselijke natuur is toch zo ...

Hou je niet van te behagen? Je dochter zal nooit gaan winkelen? Ze draagt ​​nooit make-up?

Als je een kind hebt, is dat omdat je op een dag iemand hebt verleid ... en dit gebeurde door een fysieke aantrekkingskracht en de "behoefte" om te behagen ...

Iedereen houdt er min of meer van om fysiek (maar ook moreel) te plezieren, maar ik denk dat vrouwen graag fysiek tevreden zijn (een beetje? Veel?) Meer dan mannen (die ze leuker vinden, kunnen meer voldoening ontvangen door hun morele waarde voor verleiden ???) :)

Ok, ik geef toe: mijn fout kan zijn geweest om te zeggen dat vrouwen laten zien voordat mannen eruit zien ...

Maar als we het pad van het licht volgen, moet de bak worden getoond voordat je het ziet! : Cheesy:


Nog een voorbeeld van nieuws ...hoeveel Santa Claus hebben zich uitgekleed voor hoeveel Miss Claus in "uitkleden" op internet?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188

Re: De seksistische campagne van AdopteUnMec! Feminisatie van onze samenleving?




par Remundo » 18/12/17, 17:35

het is in de geest van de tijd om tegen de aard van dingen in te gaan.

Door de effecten van rand (of uitzonderingen van welke aard dan ook) te verwaarlozen, zetten de man en de vrouw niet dezelfde dingen voorwaarts, en dat voor een lange tijd. De vrouw zal haar schoonheid, haar grootte, maar ook haar geest vaak benadrukken door verfijnde kleding (en gedrag!).

De man is directer, in het tonen van zijn kracht of intelligentie, zijn zelfvertrouwen, zijn macht, of zijn manier om een ​​groep te leiden.

Dat in beide gevallen is normaal gesproken het gemeenschappelijke doel voor een man en een vrouw zich verenigen om nageslacht te produceren, en de verschillende kwaliteiten die ik heb beschreven zijn complementair en bij te dragen aan het succes van een dergelijk project.

Wat betreft de buitensporige uitbuiting van het lichaam van vrouwen voor reclamedoeleinden ... we zijn ook een beetje beu, zelfs mannen! : Lol:
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: De seksistische campagne van AdopteUnMec! Feminisatie van onze samenleving?




par Adrien (voormalig nico239) » 18/12/17, 18:25

Lolounette schreef:Persoonlijk zijn mijn gevoelens als vrouw anders. de affirmatie "de meeste vrouwen houden ervan bekeken te worden" past mij niet (en correspondeerde nooit met mij, zelfs niet jonger) en komt niet overeen met mijn dochter 22 jaar met wie ik gisteren sprak.

Integendeel, bekeken worden kan door sommige vrouwen als een agressie worden ervaren, dus het is niet prettig en ook niet gewild.


Dit is typisch een probleem van "rijk" Beeld

Moeten al die en al diegenen die sterven van eenzaamheid te praten (tijdens de kerstdagen is de tijd) niet bemind te worden (e) en keken (e) en die rouwen om het enige nacht (s) voor hun televisie om zo'n probleem te hebben ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lolounette
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 257
Inschrijving: 29/06/17, 12:17
Plaats: Puy-de-Dome, 350m van alt.
x 77

Re: De seksistische campagne van AdopteUnMec! Feminisatie van onze samenleving?




par Lolounette » 18/12/17, 18:59

Christophe schreef:
Als je een kind hebt, is dat omdat je op een dag iemand hebt verleid ... en dit gebeurde door een fysieke aantrekkingskracht en de "behoefte" om te behagen ...



omdat het mijn keuze was om een ​​bepaalde persoon op dit moment te plezieren ...
en ik verzeker je dat het niet nodig is om make-up te dragen en je daar kortom voor aan te kleden : Wink:

maar wees onbeleefd of benader zelfs op een onaangename manier terwijl je je boodschappentassen trimt, dat je je vrijwillig verkleed als een tas om stil te zijn en je gewoon de bus wilt nemen om eerlijk naar huis te gaan jongens is zwaar! probeer bewust te zijn (nou ja, ik generaliseer niet, niet alle jongens doen dat natuurlijk ... er zit ook veel opleiding in ...)
Nee, dat vinden we niet leuk, en ja er zijn er een paar die het uiteindelijk op de lange duur agressief maken ...


Maak een rit in Quebec, de jongens doen dat nooit ...
en ik ben met een getrouwd!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Society and Philosophy"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 194-gasten