De seksistische campagne van AdopteUnMec! Feminisatie van onze samenleving?

filosofische debatten en bedrijven.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: De seksistische campagne van AdopteUnMec! Feminisatie van onze samenleving?




par Christophe » 08/09/17, 22:36

Ja, ik begreep het... op voorwaarde dat de dealers en macro's uiteindelijk hun vuile geld in Frankrijk uitgeven... en gezien de vrij strenge Franse antiwitwaswetten kunnen we eraan twijfelen *

Kortom, is de som, die in totaal klein moet zijn, eenvoudig meetbaar???

* nadeel, persoonlijk ben ik nog steeds behoorlijk verbaasd dat jonge mensen die nooit echt hebben gewerkt (behalve in de "vuile" sector) in auto's van € 100 mogen rijden... aangezien deze auto's verzekerd moeten zijn of op zijn minst registreer ze...
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: De seksistische campagne van AdopteUnMec! Feminisatie van onze samenleving?




par sen-no-sen » 08/09/17, 22:40

Christophe schreef:Kortom, is de som, die in totaal klein moet zijn, eenvoudig meetbaar???


We hebben het in Frankrijk over 2 miljard euro per jaar voor drugshandel.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: De seksistische campagne van AdopteUnMec! Feminisatie van onze samenleving?




par Christophe » 08/09/17, 22:46

Dus minder dan 0.1% van het bbp...Niet genoeg om lijnen te trekken (uiteraard van coke lol) : Cheesy:

Ik denk dat het ten tijde van de French Connection hoger was als percentage van het bbp...

Nou, we dwalen hier af van het feminisme... toch?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: De seksistische campagne van AdopteUnMec! Feminisatie van onze samenleving?




par Christophe » 09/09/17, 01:49

Interessant klein verhaal http://www.lemonde.fr/big-browser/artic ... 32693.html

(...)
In een interview met FastCompany zeggen de twee makers dat investeerders aanvankelijk sceptisch waren: ze vonden het ‘leuke idee’, maar twijfelden aan het succes ervan. Omdat Kate Dwyer en Penelope Gazin vrouwen zijn. En heel vaak voelen ze het: hun medewerkers, investeerders en ontwerpers, hebben ingewikkelde uitwisselingen met hen.

“Deze medewerkers, vrijwel allemaal mannen, reageerden vaak laat op ons, op een summiere en vaag respectloze manier”, beschrijven ze. Een ontwikkelaar reageerde bijvoorbeeld op een e-mail met “OK, meiden….”.

De twee vrouwen besloten toen een derde lid van hun team uit te vinden: Keith Mann, voorgesteld als medeoprichter en nu verantwoordelijk voor de e-mailcommunicatie. En vanaf het moment dat deze fictieve man verschijnt, verandert alles.

(...)


Maar naar mijn mening riekt het naar gratis publiciteit...

Het is nog steeds grappig, want voor mij is, in de twintig jaar dat ik internet gebruik, de overgrote meerderheid van de commerciële e-mails ondertekend door vrouwen (meestal ten onrechte)... en wier voornaam vaak eindigt met een "A". " ...(onderzoek heeft aangetoond dat vrouwelijke namen eindigend op A meer sexappeal hebben...)...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: De seksistische campagne van AdopteUnMec! Feminisatie van onze samenleving?




par Adrien (voormalig nico239) » 09/09/17, 02:26

Het is omdat er in moeder A's zitten Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6524
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1641

Re: De seksistische campagne van AdopteUnMec! Feminisatie van onze samenleving?




par Macro » 13/09/17, 09:35

Christophe schreef:Ja, ik begreep het... op voorwaarde dat de dealers en macro's uiteindelijk hun vuile geld in Frankrijk uitgeven... en gezien de vrij strenge Franse antiwitwaswetten kunnen we eraan twijfelen *

..


Bij elke opname of overboeking van contant geld die ik naar mijn bank of internationale overboeking doe...wordt mij om een ​​reden gevraagd...ik heb altijd volledig en volslagen onzin gereageerd...Het was prostitutie van mijn vrouw, mijn kinderen, aankoop of verkoop van verdovende middelen... En zelfs ik zonk in bloed door ooit "de verkoop van een van de nieren van mijn zoon voor orgaanhandel" te ondernemen... Ik niet, ik heb me nooit zorgen gemaakt... Maar in mijn bankfiliaal zagen ze me... Ik verdenk ze er zelfs van dat ze iets anders op hun notitieblok schrijven terwijl ik ze iets stoms vertel...

Wat het geld uit de prostitutie betreft... de staat is inderdaad de eerste pooier (en niet macro Christophe) want deze dames geven, om te kunnen genieten van de sociale verzekeringen, heel vaak een activiteit als zelfstandige (masseuse, gastvrouw,.. ..........) aan sociale en belastingdiensten....nou, ze moeten vergeten een beetje kleingeld mee te tellen...Maar (natuurlijk niet de buitenlanders die zware vrachtwagens stelen aan de oevers van nationale wegen) geven ze het aan....Wat betreft de amandelen die op verzoek of door de klant zijn betaald...Nou, op weg naar de kassa's...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: De seksistische campagne van AdopteUnMec! Feminisatie van onze samenleving?




par Christophe » 14/09/17, 22:44

Vanavond in 15 minuten op Complément d’Enquête: http://www.francetvinfo.fr/replay-magaz ... 62281.html

Ongetwijfeld een flink aantal cijfers over de drugshandel in 93...de titel is behoorlijk suggestief:

"Verder onderzoek". 93: de essentiële hasjindustrie


De cannabishandel in Seine-Saint-Denis levert jaarlijks 1 miljard euro omzet op en biedt werk aan 100 “werknemers”.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: De seksistische campagne van AdopteUnMec! Feminisatie van onze samenleving?




par Christophe » 18/09/17, 13:14

Hier zijn enkele bewijzen dat mannen en vrouwen heel verschillend zijn en dat zeker ALTIJD zo zullen zijn (sorry feministen, je zult nooit een man worden...) : Cheesy:

Nou, als sommige mannen zichzelf in het verkeerde deel herkennen, nou ja... Dat is wat je nu weet! : Cheesy:

quebecmeme_E4OfP_full.jpg
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: De seksistische campagne van AdopteUnMec! Feminisatie van onze samenleving?




par Christophe » 11/10/17, 12:29

Zojuist gehoord op de radio van La Premiere, er komt een debat http://www.rtbf.be/radio/liveradio/lapremiere

Een nieuwe rage van sommige vrouwenSteS:

Feministische verenigingen beschouwen de Franse taal als vrouwonvriendelijk omdat het mannelijke prevaleert boven het vrouwelijke en hervormingen willen voorstellen...

Daar word ik verscheurd tussen de ondanks Geef dit soort ideeën een publiek en gevoel van echt lachen...zoals maar Hallo wat!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: De seksistische campagne van AdopteUnMec! Feminisatie van onze samenleving?




par Christophe » 11/10/17, 12:58

België had het er in 2016 al over en blijkbaar is het idee niet nieuw (1978 mijn god...): http://www.levif.be/actualite/sciences/ ... 03701.html

De Franse taal, hoe mooi die ook is, zit vol seksistische clichés, dat is een feit. Het kristalliseert ze zoals Marina Yaguello al in 1978 opmerkte in haar boek "Words and Women": "Taal is een culturele spiegel, die symbolische representaties vastlegt en vooroordelen en stereotypen weerkaatst, terwijl hij ze tegelijkertijd voedt en in stand houdt".

Vandaag is het de beurt aan Davy Borde om de spelling en grammatica te bekritiseren in "Tirons la langue. Pleidooi tegen seksisme in de Franse taal". De auteur vertelt aan Cheek Magazine dat "50% van de mannen vrouw is", zelfs als de taal en het gebruik ervan hen onzichtbaar maken.

Het mannelijke wint

Deze basisregel van de grammatica is waarschijnlijk het meest treffende voorbeeld van seksisme in de Franse taal. Het zal geen verrassing zijn dat het een man was die het heeft opgericht: Claude Fabre de Vaugelas, lid van de Franse Academie. Hij schreef in 1647: "Het mannelijke geslacht, dat het edelste is, moet de overhand hebben wanneer het mannelijke en het vrouwelijke samen worden gevonden." Een aberratie voor Davy Borde: "Waarom schrijven '1000 mannen en een vrouw kwamen samen' en altijd '1000 vrouwen en een man kwamen samen'?"

Alsof dit nog niet genoeg was, maakte een andere grammaticus van de Franse Academie, Nicolas Beauzée, dit punt een eeuw later duidelijk door deze regel te rechtvaardigen met: ‘Het mannelijke geslacht wordt als nobeler beschouwd dan het vrouwelijke vanwege de superioriteit van het mannelijke geslacht op de vrouwelijk. Het is onnodig om te zeggen dat de Franse Academie in 1980 alleen vrouwen accepteerde, ook al werd ze in 1635 opgericht.

Louis-Nicolas Bescherelle, de man die zijn naam gaf aan het boek dat heilig is voor alle Franse leraren, schreef een paar eeuwen later in zijn werk The National Grammar: “Masculiniteit kondigt altijd een groots en nobel idee aan”.

Pogingen van vrouwen om tegen dit seksistische principe in te gaan, zijn allemaal tevergeefs geweest. Al in 1789, tijdens de Franse Revolutie, vroegen ze de Nationale Vergadering: "Alle geslachten en alle wezens moeten even nobel zijn en zijn." Het spreekt voor zich dat mannen doof waren, want zelfs vandaag de dag wordt deze grammaticaregel aan alle studenten onderwezen.

Davy Borde gelooft dat het “pedagogisch complex en symbolisch vrouwonvriendelijk” is. In zijn pleidooi roept hij op tot het opgeven van deze seksistische regel, gerechtvaardigd door ongefundeerde en middeleeuwse argumenten.
“Mevrouw de Voorzitter”

Deze zin werd in 2014 uitgesproken door het Franse parlementslid Julien Aubert. Hij sprak met Sandrine Mazetier, voorzitter van de Nationale Vergadering. Voor Davy Borde bestaat er een onbetwistbaar verband tussen ‘grammaticaal en sociaal geslacht’. De Franse grammatica maakt een duidelijke scheiding tussen man en vrouw, en dit komt tot uiting in veel gewone zelfstandige naamwoorden, zoals bijvoorbeeld het register van beroepen. Er zit dus geen vrouwelijk woord in de term ‘brandweerman’, wat het cliché benadrukt dat het een mannelijk beroep is. Ondanks de feminisering van bepaalde termen, gebruiken maar weinig mensen ze, omdat deze vrouwonvriendelijke clichés van de Franse taal verankerd zijn in het collectieve onbewuste.
‘Vrouw’ en gendervooroordelen

De auteur laat in zijn werk zien in hoeverre de Franse woordenschat gendergerelateerd is en hoe deze een groot aantal seksistische vooroordelen overbrengt, vooral op het lexicale gebied van het woord 'vrouw'. Davy Borde merkt op dat de term ‘man’ zowel een mannelijke persoon als de hele mensheid aanduidt. Aan de andere kant verwijst het woord 'vrouw' naar een vrouwelijk persoon en een echtgenote. Zo benadrukt de auteur het feit dat de vrouw, zelfs in de woordenschat, voortdurend ondergeschikt is aan de man, omdat zij wordt verwezen naar haar rol als echtgenote.

Zoals de auteur in zijn boek opmerkt, heeft de term 'vrouw' een seksuele connotatie. De oorsprong van het woord gaat terug tot de 16e eeuw, toen vrouwen werden aangeduid met het woord ‘seks’. Veel bijvoeglijke naamwoorden of gewone zelfstandige naamwoorden verwijzen naar geslacht als ze vrouwelijk zijn, bijvoorbeeld: masseuse, slet of zelfs teef, vrouwelijke man!

Davy Borde bespreekt ook een gevolg van deze regel waarover veel wordt gedebatteerd, het gebruik van de term “mademoiselle”. Het wordt inderdaad al lang gebruikt om een ​​ongehuwde vrouw te beschrijven, want zodra de ring aan haar vinger zat, veranderde ze in ‘mevrouw’. Alleenstaande of getrouwde mannen zijn echter tevreden met een ‘heer’. Waar het belangrijk was om de burgerlijke staat van de vrouw te specificeren, is de man vrijgesteld.

De activistische auteur merkt op dat "de vragen die door grammaticaal geslacht worden opgeworpen niet HET probleem zijn waarvan de oplossing het mogelijk zal maken een einde te maken aan het patriarchaat", maar dat "de symbolische niet-neutraliteit het verdient om bekritiseerd en zelfs bestreden te worden". Het werk herinnert ons eraan dat taal de samenleving beïnvloedt en vice versa. Voor de auteur: “Het is de hoogste tijd om de aanval die al eeuwenlang wordt ondernomen tegen de politiek problematische archaïsmen van de Franse taal voort te zetten”. Een taal en gebruik “in tegenstelling tot de egalitaire en emancipatorische visie van de feministische beweging”, aldus Davy Borde.

Door Axelle Verstraeten


: Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:

Welnu, ik raad iedereen die de Franse taal vrouwonvriendelijk vindt aan om het Frans te vergeten, Arabisch te leren en volgens hun gebruiken te leven! : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Society and Philosophy"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 288-gasten