De seksistische campagne van AdopteUnMec! Feminisatie van onze samenleving?

filosofische debatten en bedrijven.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Re: De seksistische campagne van AdopteUnMec! Feminisatie van onze samenleving?




par Christophe » 05/09/17, 13:37

nico239 schreef:Wat te doen ???

Zo en zo (99% van ons???? oeps :schok: : Mrgreen: ) zal niet steunen dat zijn dochter (of zijn zoon) trouwt: een zwarte, een Arabier, een vrouw, een lid van het front of de communistische partij of van LRM of anders, te arm, te rijk, een vakbondsman, een baas, een werkloze, een katholiek, een jood, een moslim, een jehova's getuige, een boer, een bankier, een agent, een soldaat, een belastinginspecteur, een bareigenaar, te oud, te jong, een buitenlander, een slager, een weg die er nooit is, enz... enz....

De mens (als soort) is een hopeloos geval... : Cheesy:


Het is niet verkeerd...Je hebt gelijk, we zijn een hopeloze soort...er is niets aan te doen...Kan niet wachten op de volgende dominante soort : Cheesy:
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13698
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1516
Neem contact op met:

Re: De seksistische campagne van AdopteUnMec! Feminisatie van onze samenleving?




par izentrop » 05/09/17, 14:06

Christophe schreef:
izentrop schreef:Zolang het loonverschil bij gelijk werk maar blijft bestaan.


Dit is wat er wordt gezegd en gehamerd sinds "altijd", maar is dit nog steeds zo? Studies wijzen dit regelmatig uit maar ik begin er steeds meer aan te twijfelen...want je moet precies hetzelfde vergelijken!

Voor een gelijke positie is er geen verschil in salaris tussen ambtenaren (wat al heel veel mensen zijn!), evenmin als in de grote bedrijven (althans voor "lage" salarissen...).

Wie nog steeds gelooft dat een verkoopster bij Fnac minder verdient dan een verkoper, is helemaal in het westen...die zitten allemaal + of - op het minimumloon...
Ik heb statistieken http://dares.travail-emploi.gouv.fr/IMG ... 17-005.pdf

En jij, wat bewijst wat jij zegt? : Wink:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Re: De seksistische campagne van AdopteUnMec! Feminisatie van onze samenleving?




par Christophe » 05/09/17, 15:12

Heel goed deze doc, maar het verklaart helemaal niets!

Hij is tevreden met het analyseren van feiten (gevolgen) en legt nooit de reden voor deze verschillen uit ... (oorzaken)

Laten we een gekke passage nemen, pagina 5:

De gemiddelde maandelijkse nettoloonkloof in EQTP tussen vrouwen en mannen blijft de grootste in de sector financiële en verzekeringsactiviteiten (-38,8%) en in alle andere dienstenactiviteiten (-26,3%).


Ken jij veel vrouwelijke handelaren? Ik heb er nog nooit een gezien... in alle documentaires die ik heb gezien, zijn de handelskamers bijna uitsluitend gevuld met mannen (ik zeg niet dat vrouwelijke handelaren niet bestaan, maar het is veel zeldzamer!)...

Dus noodzakelijkerwijs een "middelmatige" mannelijke handelaar zal meer dan 10 ervaren bureauconsulenten verdienen, een goede zal meer dan 100 verdienen...

Dat verklaart grotendeels dit verschil in de statistieken... maar het zijn niet dezelfde functies of dezelfde verantwoordelijkheden, dus het is niet vergelijkbaar sorry...

We moeten stoppen met proberen statistieken iets te laten zeggen... We proberen opnieuw vrouwen tot slachtoffer te maken... Maar ze zijn geen (of "meer" is nauwkeuriger omdat het een paar decennia het geval was) discriminatie op het gebied van lonen met gelijke verantwoordelijkheden, ervaring en risiconiveau en daar ben ik van overtuigd!

Ze hebben misschien gewoon minder ambitie (Money, Money...) en hebben zeker minder smaak voor risico's (omdat je een handelaar moet zijn, moet je het hebben... zelfs als het niet jouw geld is...) alleen mannen. Een vrouw zal meer zekerheid zoeken in vergelijking met een man...de administraties zijn om deze reden veel meer gefeminiseerd...zou er niet een beetje mannelijke discriminatie zijn bij het aannemen van personeel? : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:

Wat zeg ik dat macho?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: De seksistische campagne van AdopteUnMec! Feminisatie van onze samenleving?




par Adrien (voormalig nico239) » 05/09/17, 17:28

Hier breng ik water naar het omringende machismo : Lol: : Lol: : Lol:

In mijn (grote) kist is de baas in de mode geraakt door vrouwen te laten klimmen en/of door ze buiten te laten inhuren....

Wat positieve discriminatie wordt genoemd, is dus in wezen kunstmatig.

De meerderheid van deze nieuwe, totaal onvoorbereide managers kwijlde, verwarde autoriteit en autoritarisme, viel ondergeschikte mannen en vrouwen lastig voor het ongeluk van het hele gebouw: het bedrijf, zijzelf, de mannen en vrouwen onder hun hiërarchische autoriteit.

Kortom, een geweldige puinhoop voor iedereen.

Resultaat: na 1 en 2 mislukkingen werden sommige gesloten, andere "overgedragen" met elegantie, dat wil zeggen recasées met de concurrentie of in de groep als hete aardappelen.

Op de kavel wel ... het is alsof de normale selectie zo'n 20% had gespeeld bleek geschikt te zijn voor de posities
Precies alsof we 100 jongens die niet voorbereid waren op management ineens een boost hadden gegeven, zou er 20% zijn die ermee weg zou zijn gekomen.

Uiteindelijk gingen we achteruit omdat we tijd verspilden, we veroorzaakten spanning, absenteïsme, wrok of zelfs haat (ik weet niet of het een kenmerk is van het eerlijkere geslacht, maar ik ken geen enkele vrouwelijke ondergeschikte die bereid is te vergeven de schade die hen is aangedaan, met name omdat de schade gevolgen had voor hun vaak heilige familiekringen, en terecht, onder onze dames)

We passen gewoon de mode toe zonder enig onderscheidingsvermogen of reflectie van welke aard dan ook, om er goed aan te doen te zeggen dat we 50/50 vrouwelijke managers hebben.

In plaats van dit percentage langzaam te veranderen, geven we een grote boost door alles te doen om uiteindelijk te dienen wat in de eerste plaats??? De oorzaak van vrouwen zelf.

Degenen die zijn ontslagen zijn vernietigd omdat hun reputatie 10% zal volgen.
Degenen die dichtgetimmerd zijn, worden vernietigd (behalve het salaris toch) omdat ze goed weten dat ze hebben gefaald. 10%
Die nog in functie zijn en die ongeschikt moreel uitgeput omdat ze het grootste deel van hun teams terug naar 30%
Blijf ongeveer 30%, die het beste probeert te beheren zonder teveel golven te maken
En de 20% die hun promo verdiend hebben zijn unaniem

We zouden deze 20% moeten hebben bevorderd
Goed trein en berei het volgende 30% op met de verwachte overheidsoverdracht in ongeveer 3 jaar
En selecteer zwaar in de 50% door ze in kleine aanraking te maken en te zien hoe het ging
Precies zoals we tot nu toe deden, zonder enige discriminatie op grond van geslacht.

Om nog maar te zwijgen van het feit dat we, om de quota te halen, sommige van hen onder druk hebben gezet... die er niet echt klaar voor waren, door hen te vertellen dat als ze hun promoties niet zouden accepteren, hun carrière zou worden geruïneerd...

Kortom, pure domheid.
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Re: De seksistische campagne van AdopteUnMec! Feminisatie van onze samenleving?




par Christophe » 05/09/17, 18:06

nico239 schreef:Hier breng ik water naar het omringende machismo : Lol: : Lol: : Lol:

(...)

Kortom, pure domheid.


Hihihi...Zeer goede getuigenis, bedankt, het is bijna een schoolvoorbeeld: pariteit werkt niet (sorry dames politici), het zijn vaardigheden die werken! : Mrgreen:

Vrouwen zijn meer begaafd voor bepaalde taken dan mannen, mannen voor andere... het opleggen van gelijkheid in alle bedrijven is complete onzin. Simpelweg omdat we verschillende passies hebben! Hoeveel vrouwen werken er in het motorontwerp? Hoeveel mannelijke journalisten zijn er in de modepers?

Anders zijn vrouwen veel jaloerser op elkaar en wrokkiger dan mannen en ik denk dat ze wreder en hardvochtiger kunnen zijn dan mannen (minder empathie) als het om zaken gaat (we zullen dat op het primaire beschermingsinstinct van zijn familie plaatsen: ik voor de anderen...), dit in het algemeen...

Voorbeeld: het oversteken van een kanon op straat maakt veel vrouwen boos (primaire jaloezie????)...en ze kunnen het voor ons zien (dat is zelfs het ergste!)...ja... ik kom een mannelijk kanon eerlijk gezegd ... het kan me niet schelen, zoals vanaf het jaar 40 ...

Eindelijk weet een man hoe hij moet vergeten en vergeven, een vrouw veel minder gemakkelijk (ik denk dat je het gemerkt hebt Nico)... achteraf, aangezien we allemaal een mannelijk en vrouwelijk deel in ons hebben, is het variabel...(nou daar heb ik overdrijven : Mrgreen: : Mrgreen: )
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: De seksistische campagne van AdopteUnMec! Feminisatie van onze samenleving?




par sen-no-sen » 06/09/17, 20:59

Christophe u stelt hier de vraag naar de feminisering van de samenleving, ik denk dat het inderdaad een interessant punt is waarvan het noodzakelijk is de mechanismen te begrijpen om subjectieve interpretaties te vermijden.
Verschillende fenomenen spelen een rol via een gemeenschappelijke wortel: die van exponentiële economisme.

"positieve discriminatie"(mooie oxymoron!) jegens vrouwen is een rookgordijn om het geweld van het economische systeem jegens vrouwen te maskeren, en het is natuurlijk hetzelfde proces dat wordt gebruikt met "etnische minderheden", gehandicapten, LGBTQ++ ( !), of.. .de biosfeer, dat wil zeggen veel lawaai maken, aan de grens van propaganda over een onderwerp van strijd voor gelijkheid, behoud en zo, om de processen te verbergen veroorzaakt door het systeem en dat de wereld naar zijn ondergang leidt.

Een ander punt: praten over de feminisering van de samenleving is een geldige visie voor een man die in onze tijd in een geïndustrialiseerd land leeft, maar op een metahistorische manier wordt de samenleving niet gefeminiseerd, maar wordt ze androgyn, een heilige nuance.
Technische ontwikkeling heeft de neiging om de verschillen die verband houden met seksueel dimorfisme te beperken, en "vooruitgang" zou uiteindelijk de relatie tussen mannen en vrouwen moeten uitwissen op een manier die nog nooit eerder is gezien.
De lopende processen zouden de mensheid uiteindelijk moeten transformeren in een nieuwe evolutionaire vorm, die van het niet-biologische leven, vanaf dat moment zullen alle seksuele differentiaties vanzelf verdwijnen (machines hebben geen seks), de verdediging van het postfeminisme modern is een slimme cache seks fenomeen.
Men moet niet denken dat LHBTQ+ of feministische* eisen triviaal zijn, het is een strategie van het economische systeem gericht op het normaliseren van niet-reproductieve relaties**, ten voordele van de economische markt.
Wat betreft de feminisering van de mannelijke klasse, het is logisch om dit te zien als een slimme manier voor multinationale cosmetica om hun overvloed aan producten te verkopen...


*Het is belangrijk om "origineel feminisme" niet te verwarren met het huidige postmoderne feminisme, dat voor de verdediging van vrouwen is wat duurzame ontwikkeling is voor de biosfeer: een commerciële schijnvertoning.
**Net als de dappere nieuwe wereld van A. Huxley, heeft geslachtsgemeenschap de neiging om te worden omgezet in een "vrijetijdsactiviteit", waarbij de voortplanting wordt overgelaten aan het goede zelf van de laboratoria (ectogenese).
1 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Re: De seksistische campagne van AdopteUnMec! Feminisatie van onze samenleving?




par Christophe » 06/09/17, 21:41

Goed gezegd sen-no-sen!!

sen-no-sen schreef:Een ander punt: praten over de feminisering van de samenleving is een geldige visie voor een man die in onze tijd in een geïndustrialiseerd land leeft, maar metahistorisch gezien is de samenleving niet gefeminiseerd, maar wordt tweeslachtig, heilige nuance.


Bedoel je androgynie of misandrie?

Ik vraag dit omdat androgynie door sommigen kan worden opgevat als het tegenovergestelde van vrouwenhater...
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968

Re: De seksistische campagne van AdopteUnMec! Feminisatie van onze samenleving?




par Ahmed » 06/09/17, 22:00

Ik vraag dit omdat androgynie door sommigen kan worden opgevat als het tegenovergestelde van vrouwenhater...

Waarschijnlijk hebben die "sommigen" daar nog nooit een woordenboek geopend? We kunnen dit verhelderende bedrijf alleen maar van harte aanbevelen! :D

Onze samenlevingen worden verscheurd tussen twee tegenstrijdige tendensen: het uitwissen van verschillen en op zijn minst gendergelijkheid (wat niet hetzelfde is) en de noodzaak om een ​​specifiek tegenstrijdig statuut toe te kennen aan onze economie, waarin de sector productief is, met zijn bijzonderheden, zoals aangezien competitie, actie, winst, in tegenstelling is tot een reproductieve sector* gericht op geven, mededogen; deze twee aspecten zijn in werkelijkheid volkomen complementair, aangezien het tweede de voorwaarde is van het eerste. Deze behoefte neigt geleidelijk te verdwijnen als gevolg van de evolutie van de techniek, zoals terecht wordt onderstreept door Sen-Nee-Sen.
Natuurlijk zijn we niet immuun voor een omkering van de situatie, want evolutie is geenszins lineair...

* Reproductief wordt niet alleen begrepen op het biologische niveau van het moederschap, maar ook op dat van de beroepsbevolking van de mannelijke producenten.
Dernière édition par Ahmed de 06 / 09 / 17, 22: 16, 1 keer bewerkt.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Re: De seksistische campagne van AdopteUnMec! Feminisatie van onze samenleving?




par Christophe » 06/09/17, 22:09

Er zijn veel "enkele" in Frankrijk en zelfs meer in België... : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968

Re: De seksistische campagne van AdopteUnMec! Feminisatie van onze samenleving?




par Ahmed » 06/09/17, 22:37

Ik schreef:
In het geval van racistische beledigingen moet rekening worden gehouden met het machtsevenwicht, anders zal door "egalitaire" behandeling, zoals u doet, dit essentiële element verdwijnen...

Et Christophe vraagt: "Kunt u dit toelichten, alstublieft?"
De belediging vertoont een andere intentionaliteit, afhankelijk van of de auteur een dominant is die daarmee de bevrediging van zijn ego uitdrukt, of een gedomineerde die zo protesteert tegen deze dominantie waaraan hij lijdt. Om deze formulering in zijn niet-sektarische betekenis te begrijpen, moet men natuurlijk eerst stellen dat rollen niet onveranderlijk zijn. Een salafistische moslim is per definitie racistisch, consubstantieel ook als er feitelijk redenen zijn die (helaas) zijn overtuiging ondersteunen.
Aan de andere kant zorgen gewoonten ervoor dat het racisme van de uitgeslotenen schokkend is, aangezien het een soort anomalie vormt (die zelfs de onze zou rechtvaardigen!).
Een ietwat ongebruikelijk voorbeeld, maar dat misschien zal helpen om mijn punt te verduidelijken: 11 september is natuurlijk een tragedie (objectief niet meer dan vele andere), maar wat het zijn potentieel als een exclusief drama geeft, ligt in de omkering van Amerikaanse denkpatronen. : de "slechteriken" in het buitenland bombarderen is emotioneel neutraal genoeg, maar voor de eerste keer gebombardeerd worden, wanneer jullie de "goeden" zijn, is volkomen ondraaglijk, in de gruwel van de fysieke realiteit zichtbaar van wat het vertegenwoordigt.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Society and Philosophy"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 241-gasten