De seksistische campagne van AdopteUnMec! Feminisatie van onze samenleving?

filosofische debatten en bedrijven.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

De seksistische campagne van AdopteUnMec! Feminisatie van onze samenleving?




par Christophe » 04/09/17, 13:38

Let op, jongens, dat moet er een beetje reageren ... het is mijn maandagmok!

Verre van mij is het idee om voor een verwoestende phallocraat te gaan (we zijn liever tussen jongens hier ^^), maar AMHA, er zijn grenzen in het eigen vermogen en de gelijkheid die worden gefranchiseerd en dit met straffeloosheidmaar vooral in de onverschilligheid van de frans (ja het is van jou dat ik spreek) het meest totaal!

Ik spreek, sommigen zullen hebben dat het ook opgemerkt kan worden, van de laatste campagne van Adopte Een man die me letterlijk schokte: de mens wordt eigenlijk een consumentenproduct voor vrouwen (de voorwerp man wat ... welke dames heb je zeker geleden, dus wat is het doel: je wilt wraak krijgen?), 1er shock ...

2meme shock: niemand wordt beledigd ... (ik heb er geen reviews over in de media gezien of gelezen ...)

3this schokkend element: deze campagne was extreem massief, ik zou zeggen dat meer dan de helft van de billboards die ik in Straatsburg heb gezien, het laten zien ... het is een wonder waar het budget vandaan komt ... 'is op nationaal niveau maar wel Ardennes genoemd, ik heb niets gezien ...)

Kortom hier 2 foto's van de illustratie van deze seksistische campagne in Straatsburg, de 14 August 2017.

Adopteunmec_sexisme_2.jpg

Adopteunmec_sexisme.jpg


Dan zou men natuurlijk kunnen argumenteren de humor van reclame, ok ik accepteer, maar ik ben er vrij zeker van dat de omgekeerde iconografie (de vrouw in de mand) op alle mogelijke manieren (tag, gerechtigheid, media ...) zou worden aangevallen door ik weet niet welke associatie van 'verdediging het recht 'van vrouwen ... (bovendien de verdediging van welke rechten? Hebben ze, althans puur juridisch gesproken in Frankrijk, decennialang niet dezelfde rechten als mannen?)

De herinnering en de correspondentie is duidelijk, het was inderdaad het geval met de tas van de kunstenaar Saez (vernietigd door de media, gecensureerd ...).

Foto die duidelijk ironisch was omdat het de consumentenmaatschappij beschuldigde (ah ja dat had het ook niet ...) en wilde het beeld van het vrouwelijk object breken ...

In het geval van AdopteUnMec, zijn we zuiver in een commercieel reclamemarktbericht, het is veel serieuzer ... naar mijn mening (we zijn logisch meer tolerant met artiesten ...)

Saez_jaccuse.jpg


Hoi, hoe jongens, wakker, waar zullen we in 20 jaren zijn?

Ik verdedig alleen gelijkheid, mis jezelf niet bij het lezen van dit bericht en ik adoreer vrouwen (behalve de pure en harde feministen die hun assimilatie met fascisme assimileren en zichzelf superieur aan mannen geloven en nog steeds de ongelijkheden versterken mannenvrouwen ... band van nazen ^^) maar daar er is duidelijk in deze campagne een afbraak van het beeld van de man die niemand verontwaardigt ...

Bovendien kan men de vraag stellen of de site AdoptAneMeuf zou zijn geweest ... gewoon ... mogelijk? (omdat het van alle kanten ook wordt aangevallen)

Tot slot, als ik deze foto's aan een Belgische vriend laat zien, wordt hij beledigd als ik ...

Hoe zit het met jou? Beste vrienden Wat denk je? Ik ben helemaal naast de bord of is het echt het bedrijf dat daar weglijdt?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Re: De seksistische campagne van AdopteUnMec! Feminisatie van onze samenleving?




par Christophe » 04/09/17, 13:55

ps: Dames, je kan me beledigen, maar het zal mijn mening niet veranderen in deze zaak ... : Cheesy:
0 x
lazzaret
x 17

Re: De seksistische campagne van AdopteUnMec! Feminisatie van onze samenleving?




par lazzaret » 04/09/17, 15:09

twee dingen verklaren het gebrek aan reactie: de Fransman wordt niet gezien als een minderheid om te verdedigen, dus de aanhangers van politieke correctheid geven er niets om. Simpelweg niets te winnen door dit politiek of sociologisch aan de kaak te stellen. De andere reden is dat het een aanzienlijk deel van de mannen vleit om zichzelf als 'seksobjecten' te zien. Maar het is misschien minder vleiend na een paar generaties lichaamsbeweging ...
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Re: De seksistische campagne van AdopteUnMec! Feminisatie van onze samenleving?




par Christophe » 04/09/17, 15:26

Oh ja, dit zijn 2 goede redenen die ik niet had gedacht ... redenen om niets te doen *!

Erger dan niets te winnen, zou de verontwaardigde (euh c'est moi là lol) kunnen verliezen: aangezien de opzegging hem kon laten gaan voor een macho ... pffff ...

En toch is het verre van mijn geval ... aan de andere kant ben ik anti-feminisme, het ultra genre "vrouwen zijn beter dan mannen", vrouwen moeten boven mannen staan, neem wraak voor eeuwen van degradatie ... etc etc ... en sorry maar ik durf het te zeggen: als er grote klootzakken op aarde zijn, zijn er ook grote klootzakken! : Cheesy:

We vergeten het een beetje snel, ik vind ... door nadelen, onze maatschappij, weet veel beter vrouwen te slachten dan mannen ...

Maar kijk naar het aantal familie scheidingen momenteel (of een stabiele familie vormt de basis van een gelukkige samenleving ...) Nou als ik om me heen kijk (familie, vrienden, vrienden, kennissen ...) 80% komt uit de beslissing van de vrouw ... en de man heeft over het algemeen veel moeilijker om te rebounden dan een vrouw na een pijnlijke scheiding dus wie zijn daar de slachtoffers? Ah maar een man "kan niet het slachtoffer zijn van een vrouw" ... Laten we eens kijken, we gaan daar het taboe van de samenleving binnen ... en het is waar dat psychologisch geweld (en leed) niet zichtbaar is ...

Hier thuis Hoe gebeurt dit? Heeft u persoonlijke statistieken?

ps: toch moeten we het concept van "vrouwelijke minderheid" in Frankrijk (opnieuw?) ​​uitleggen ...

* losband lol
0 x
lazzaret
x 17

Re: De seksistische campagne van AdopteUnMec! Feminisatie van onze samenleving?




par lazzaret » 04/09/17, 16:24

je verwarren "goede" en "geldige" redenen in de ogen van degenen die zouden moeten reageren. Ik heb zojuist naar mijn mening uitgelegd waarom ...

je hebt een vraag gesteld, ik heb je mijn gevoel gegeven. Als u een betere leesbaarheid wilt hebben, gaat u op de sociale netwerken en ontkent u deze campagne. Je ziet er vrij snel als het virus wordt of niet.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Re: De seksistische campagne van AdopteUnMec! Feminisatie van onze samenleving?




par Christophe » 04/09/17, 16:40

Goed, geldig ... uh de nuance is zwak in mijn semantiek : Cheesy:

Je hebt gelijk, ik zal dit plaatsen op de pagina-economie van de site, zelfs als het niets te maken heeft met de economie (maar de evolutie van de samenleving gaat over economie ..) ... ik zal nog steeds doen van vrienden !! : Cheesy: : Cheesy:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Re: De seksistische campagne van AdopteUnMec! Feminisatie van onze samenleving?




par Christophe » 04/09/17, 17:06

Nou, ik ben niet erg goed in Photoshop en de originele afbeelding was niet geweldig ... we moeten nog steeds een "onderschrift" vinden om de boodschap van het man-object in 10 seconden te krijgen ...

Aan de linkerkant: "goed", "getolereerd", "grappig", "onverschilligheid" ...
Juist "niet goed", "onaanvaardbaar", "kleineren", "beledigen" ...

Een vervolg van bijvoeglijk naamwoord zou het kunnen doen ... suggesties?

Campagne_adoptemec.jpg
Campaign_adoptemec.jpg (62.9 Kio) Toegang tot 13451-tijden
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Re: De seksistische campagne van AdopteUnMec! Feminisatie van onze samenleving?




par Christophe » 04/09/17, 17:12

Eindelijk zijn sommige mensen verontwaardigd: http://www.huffingtonpost.fr/2017/07/29 ... _23055423/

Audrey Pulvar hekelt het seksisme van het "AdopteUnMec" -logo

'Als een man een vrouw in een kar duwt, zou dat een schandaal zijn.'

29 / 07 / 2017 15: 13 CEST | Bijgewerkt 29 / 07 / 2017 15: 14 CEST

SEXISME - "Noch mannen noch vrouwen zijn handelswaar." Vooral bekend om haar strijd tegen seksisme, zet Audrey Pulvar een nieuwe tirade op sociale netwerken. Doelwit? De advertenties van de datingsite "AdopteUnMec" en het iconische logo van een vrouw die een supermarktkar duwt ... met een man als koopwaar.

De journalist, onlangs voorzitter van de Stichting voor Natuur en Mens, protesteerde tegen deze vorm van seksisme en lanceerde met name: "Als een man een vrouw in een kar duwt, zou dat schandalig zijn. Niet minder schokkend!" "

(...)


Sterk eens! En het moet een vrouw zijn die het zegt ...

Er is zelfs een pagina FB om de campagne te ontzeggen: https://www.facebook.com/sexismepublicitaire/ met ... 36 leden ... super wat groot virale ... nan maar lol wat : Cheesy:

Dit alles bevestigt de ongelijkheid van de behandeling die ik hierboven heb veroordeeld. Ik voel me een beetje minder lol alleen

http://messergaster.over-blog.com/2016/ ... unmec.html
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968

Re: De seksistische campagne van AdopteUnMec! Feminisatie van onze samenleving?




par Ahmed » 04/09/17, 18:51

Ik denk dat je gevolg en oorzaak door elkaar haalt. Als een systeem dat van nature hegemonisch is, heeft de kapitalistische economie de neiging om alle aspecten van het menselijk leven te investeren om het terug te brengen naar het 'actieve principe' van dat ene: commodificatie. Deze advertentie vertaalt dus alleen een onderliggende realiteit. De onzekerheid van de paarrelaties gaat ook volledig in deze richting: ze is zowel in opleiding als in duur verbonden met de waardering van comparatieve voordelen en kan daarom worden herroepen als de "markt" interessantere kansen biedt.
De taal van de 'zoon van de pub' heeft in ieder geval de verdienste dat het verontrustende snelkoppelingen biedt naar de blik die we onze samenleving kunnen geven, verre van ingewikkelde academische convoluties ... :D
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: De seksistische campagne van AdopteUnMec! Feminisatie van onze samenleving?




par Adrien (voormalig nico239) » 05/09/17, 01:58

Hun doel is bereikt ... ze maken de buzzz : Mrgreen: QED
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Society and Philosophy"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 365-gasten