Lacunes in nationale onderwijsprogramma's en beperkingen van nieuwe narcistische onderwijsmethoden

filosofische debatten en bedrijven.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12306
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2967

Re: hiaten in nationale onderwijsprogramma's en beperkingen van nieuwe narcistische onderwijsmethoden




par Ahmed » 24/07/22, 20:42

Mondelinge expressie zorgt voor nuances en aanvullende informatie door intonatie, die schriftelijk wordt uitgedrukt door interpunctie (steeds meer verwaarloosd of bij benadering bovendien), maar vooral door de lichaamstaal van de spreker (die aan de telefoon ontbreekt) waarvan het een belangrijk element, moeilijk op papier over te brengen.
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14911
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4338

Re: hiaten in nationale onderwijsprogramma's en beperkingen van nieuwe narcistische onderwijsmethoden




par GuyGadeboisTheBack » 24/07/22, 21:03

Non-verbale communicatie leren we niet in het nationale onderwijs. : Cheesy:
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: hiaten in nationale onderwijsprogramma's en beperkingen van nieuwe narcistische onderwijsmethoden




par Janic » 24/07/22, 21:07

ahmed
Een vriend was voorstander van een fonetische spelling van het Frans: het zou het leven van schoolkinderen (en anderen) hebben vereenvoudigd, maar zou alles wat eerder was geschreven onleesbaar hebben gemaakt,
vinden we in oude woordenboeken (ik heb een Larousse uit 1922) waar alle woorden eerst fonetisch zijn geschreven (waarschijnlijk voor gebruik door kinderen). Het zou zeker onleesbaar worden voor degenen die gewend zijn (dus geconditioneerd) aan schrijven.
Je moet toch toegeven dat de spelling complex is, niet noodzakelijkerwijs gerechtvaardigd en dat de grammatica een kronkelige logica heeft waarbinnen soms meer uitzonderingen dan regel zijn!
helemaal! Deze verandering, hoe noodzakelijk ook, stuit op tegenstand van degenen die geacht worden de kennis te bezitten - (op dit gebied net als voor alle anderen[*]) de MEESTER De standaardmeter van kennis en in werkelijkheid de meest geconditioneerde en willen hun voorrecht beschermen , juist ten nadele van de kinderen!
[*]we zien dit met het onderwerp vaccinatie waar bepaalde "wetenschappers", conservatieven, zich vastklampen aan veronderstelde kennis door hun positie als ARTS te gebruiken en te misbruiken, iemand die een doctrine nauwkeurig volgt en niet noodzakelijkerwijs enige waarheid.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12306
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2967

Re: hiaten in nationale onderwijsprogramma's en beperkingen van nieuwe narcistische onderwijsmethoden




par Ahmed » 24/07/22, 21:16

Ja, Kerel, maar het is vaak in de speeltuin! : Mrgreen:
Voor sommigen is het duidelijk erg ontwikkeld en de uitdrukking "gevoel van wederkerigheid" krijgt soms een bij uitstek twijfelachtige betekenis ... : Roll:

Janic, is het een heel terechte opmerking dat dit conservatisme wordt waargenomen bij degenen die hun kracht ontlenen aan de beheersing van deze techniek. Wat mij betreft meen ik aanspraak te kunnen maken op een zeker gemak op dit gebied, maar ik blijf me ervan bewust dat het buitensporige inspanning en tijd vergt die besteed wordt aan het formele aspect van de taal, ten koste van, heel vaak, van de inhoud, het dat wil zeggen van de betekende substantie.

Om verder te gaan met mijn vorige opmerking en deze te koppelen aan de uwe, zou een mogelijkheid zijn om het Internationaal Fonetisch Alfabet te gebruiken dat fonemen rechtstreeks transcribeert...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14911
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4338

Re: hiaten in nationale onderwijsprogramma's en beperkingen van nieuwe narcistische onderwijsmethoden




par GuyGadeboisTheBack » 24/07/22, 21:35

Ahmed schreef:Om verder te gaan met mijn vorige opmerking en deze te koppelen aan de uwe, zou een mogelijkheid zijn om het Internationaal Fonetisch Alfabet te gebruiken dat fonemen rechtstreeks transcribeert...

Laten we beginnen met het detecteren en elimineren van valse memes. : Mrgreen:
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12306
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2967

Re: hiaten in nationale onderwijsprogramma's en beperkingen van nieuwe narcistische onderwijsmethoden




par Ahmed » 24/07/22, 22:03

Ambitieus bedrijf in het kader van dezelfde ethiek! : Wink:
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028

Re: hiaten in nationale onderwijsprogramma's en beperkingen van nieuwe narcistische onderwijsmethoden




par Christophe » 15/08/22, 11:14

Ik weet niet of het een "officiële" handleiding is of een vakantieboek... maar het is in beide gevallen klote... wokist sletten...

FaL9rq0XgAARgRr.jpg
FaL9rq0XgAARgRr.jpg (90.03 KiB) 1079 keer bekeken
1 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16093
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5233

Re: hiaten in nationale onderwijsprogramma's en beperkingen van nieuwe narcistische onderwijsmethoden




par Remundo » 04/09/22, 21:45

eh... de tekortkomingen van de programma's....

uh nee, de tekortkomingen van het werven van leraren...

1 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028

Re: hiaten in nationale onderwijsprogramma's en beperkingen van nieuwe narcistische onderwijsmethoden




par Christophe » 09/09/22, 20:26

Hier is hij dan... het resultaat...

FcNsrsrWQAAHcp7.jpg
FcNsrsrWQAAHcp7.jpg (42.93 KiB) 845 keer bekeken
2 x

Terug naar "Society and Philosophy"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 163-gasten