De Bluff op France 2. wegwerp maatschappij!

filosofische debatten en bedrijven.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

par Christophe » 24/02/10, 12:51

Chapo voor je "millennial" -batterijen (op de schaal ervan), maar ik denk dat er veel ongelijkheid is in de kwaliteit van de batterijen, zelfs voor dezelfde fabriek... en het gebruik is ook essentieel!

Leo Maximus schreef:Het is een Chinese fabrikant "Made in Hong Kong" toen het nog een Britse kolonie was.


Nou, jij hebt het antwoord, nietwaar? Hong Kong is niet echt China, zoals Taiwan trouwens... maar ik denk niet dat HK een kolonie in de juiste zin was.

Maar het is duidelijk dat de kwaliteit uit China "elke dag" verbetert. Er zijn producten die je niet meer kunt vinden en die niet ‘made in Asia’ zijn.

Maar we moeten nog steeds 2 soorten made in China onderscheiden:
a) 100% gemaakt in China
b) productieverhuizingen, met Europese, Amerikaanse, Japanse specificaties, etc.

Ik weet niet wat het aandeel producten a) / b) op de markt is.

PSA heeft de laatste tijd geen fabriek in China geopend?

ps: over welke auto heb je het?
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7

par olifant » 24/02/10, 16:04

Christopher zei:

Rookmelders zijn verplicht in Wallonië sinds wij er zijn (dus in ieder geval 2005).


De apparaten moeten zijn goedgekeurd door Bosec. Boven de 3 bewoonbare verdiepingen van een bepaalde oppervlakte moeten ze met elkaar verbonden zijn.
Vraagprijs is waanzin: 15 tot 25 euro voor een stand-alone toestel, maar pas op, sommige toestellen gebruiken 3 lithium 2032 batterijen, allemaal leeg: hallo vervangingsprijs.
Zodra je met "pro" apparatuur werkt, is het minimaal 60 euro per detector en 500 euro voor de besturingseenheid, maar het voordeel is dat je beschikt over detectorverwijderingsdetectie.

In België worden geen ionische apparaten meer goedgekeurd: te gevoelig en te duur om "volgens de regels" weg te gooien
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

par Christophe » 24/02/10, 16:39

Ionisch? Detecteert het vlammen? Is het niet een beetje te laat?

Ik zag onlangs een set van 2 sensoren voor 9.90€...

Zijn goedgekeurd door de Bosec denk je voor deze prijs?
0 x
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124

par Leo Maximus » 24/02/10, 18:37

Christophe schreef:
Leo Maximus schreef:Het is een Chinese fabrikant "Made in Hong Kong" toen het nog een Britse kolonie was.

Nou, jij hebt het antwoord, nietwaar? Hong Kong is niet echt China, zoals Taiwan overigens... maar ik denk niet dat HK een kolonie in de juiste zin was...

ps: over welke auto heb je het?


Ik corrigeer: vanaf het moment van vervaardiging van deze batterij was het niet langer een "Britse kroonkolonie" maar een "afhankelijk gebied" tot 1997, dus niets te doen... :)

De auto waar ik het over heb is de Honda Jazz. Een derde van de exemplaren die hier rollen, wordt in China gemaakt. Het begin van het serienummer geeft aan waar een Jazz gemaakt is: LUC = China.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

par Christophe » 24/02/10, 18:45

Ja hier stond dat het voor 1 moment geen kolonie meer was...

Voor de Honda Jazz ook geen overeenkomst, deze valt in categorie b).

Het is dus niet 100% Chinees...wat zijn bijvoorbeeld de SsangYong?

ps: komen er binnenkort geen "Chinese" Airbussen?
0 x
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124

par Leo Maximus » 24/02/10, 19:16

Christophe schreef:Ja hier stond dat het voor 1 moment geen kolonie meer was...

Voor de Honda Jazz ook geen overeenkomst, deze valt in categorie b).

Het is dus niet 100% Chinees...wat zijn bijvoorbeeld de SsangYong?

ps: komen er binnenkort geen "Chinese" Airbussen?

SsangYong...? :schok: als Chinees product is het waardeloos, het is Koreaans... : Lol:

Uit het hoofd moeten er ruim honderd Chinese autofabrikanten zijn.

De Chinezen hoeven Airbus misschien niet te produceren. Ze gaan hun eigen vliegtuigen maken, daar zijn ze al mee begonnen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7

par olifant » 24/02/10, 22:48

Christopher zei:

Ionisch? Detecteert het vlammen? Is het niet een beetje te laat?

Ik zag onlangs een set van 2 sensoren voor 9.90€...

Zijn goedgekeurd door de Bosec denk je voor deze prijs?
_________________


Ionische en optische detectie van rook, de ene door de geleidbaarheid van de lucht te vergroten door de deeltjes waaruit de rook bestaat, de andere door de transmissie van licht in een donkere kamer te meten.
Het Bosec-logo moet zichtbaar zijn op de verpakking. De wet legt de Bosec op.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

par Christophe » 24/02/10, 23:05

Leo Maximus schreef:SsangYong...? :schok: als Chinees product is het waardeloos, het is Koreaans... : Lol:


Oh shit...

Leo Maximus schreef:Uit het hoofd moeten er ruim honderd Chinese autofabrikanten zijn.


Dus als Ssangtruc niet Chinees is, wordt hij geïmporteerd in Europa ... daar moeten toch een aantal redenen voor zijn?

Leo Maximus schreef:De Chinezen hoeven Airbus misschien niet te produceren. Ze gaan hun eigen vliegtuigen maken, daar zijn ze al mee begonnen.


Jij spreekt Karel!

Het is 30 jaar geleden dat ze probeerden hun vliegtuig te bouwen door eerst de Russen en daarna ons op te pompen, maar het werkt niet...

Een paar weken geleden hing er een goede C in de lucht over dit onderwerp.

Luchtvaartdeskundigen waren het er unaniem over eens: geen 100% Chinese commerciële vliegtuigen in 20 tot 30 jaar...hopelijk...

Let op, een vliegtuig dat onder licentie in China is gebouwd, is niet wat we een 100% Chinees vliegtuig kunnen noemen.

Oh, hier is de show: http://www.france5.fr/c-dans-l-air/inde ... rique=1347
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

par Flytox » 24/02/10, 23:25

Toen de Chinezen besloten de ruimte in te gaan, kwamen ze daar en met vlag en wimpel.

Als ze besluiten vliegtuigen te gaan maken...zullen we in Europa en de VS in de problemen komen...en dat zou wel eens in de komende tien jaar kunnen gebeuren.
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

par Christophe » 24/02/10, 23:28

Ik dacht het niet. Het was niet de mening van de C in de lucht...kijk ernaar!
Het is hier beschikbaar:

mms://a533.v55778.c5577.e.vm.akamaistre ... 100115.wmv

Een raket die je in je gezicht blaast, is voor je gezicht... We kennen de Chinese media: je praat over eer, maar hoeveel zijn er geëxplodeerd voor een succes?

Een vliegtuig moet verkocht worden... en om het te verkopen moet je weten hoe je het in goede staat kunt houden.

Airbus deed er bijvoorbeeld twintig jaar over om een ​​correcte onderhoudsbeurt uit te voeren in de VS...

Maar wat de constructie betreft, ze hebben het al geprobeerd... en hadden het mis...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Society and Philosophy"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Majestic-12 [Bot] en 279 gasten