De Bluff op France 2. wegwerp maatschappij!

filosofische debatten en bedrijven.
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124

par Leo Maximus » 24/02/10, 09:27

Flytox schreef:Voor de voltmeter met het gebroken snoer was het geen kortsluiting, maar eenvoudigweg dat het plastic zo kwetsbaar is dat het als glas breekt als je erop drukt om een ​​beter contact te garanderen... plastic gedoemd tot zelfvernietiging. Het gelukkige medium zal je dat vertellenze bezuinigden op additieven, dus het houdt niet op.

Ze hebben dus gelijk, want de additieven zijn over het algemeen giftige metaalzouten! :D
0 x
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124

par Leo Maximus » 24/02/10, 09:32

Christophe schreef:
Leo Maximus schreef:Er is er maar één die is "gemarkeerd" op 8,4 volt, een Mazda, alle andere zijn op 7,2 volt nominaal.


Het is dat je alleen 1 van goede kwaliteit hebt ... : Cheesy:

Hmmm... Helemaal niet zeker. Daarnaast hebben Ni-Mh-batterijen een ernstig nadeel, namelijk zelfontlading, terwijl een Ni-Cd-batterij uit het verleden jaren mee kon gaan.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037

par Christophe » 24/02/10, 10:27

Niet voor alle NiMh...

Blijkbaar klik je niet op mijn links (het werkt nog steeds) maar bovendien kijk je niet eens naar de foto's die ik invoeg... : Cry: : Cry:

Kijk goed naar wat er in het midden van de batterij staat:

Beeld

Waarvan hier een "zoom" is:

Beeld
0 x
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124

par Leo Maximus » 24/02/10, 11:01

Christophe schreef:Niet voor alle NiMh...
Blijkbaar klik je niet op mijn links (het werkt nog steeds) maar bovendien kijk je niet eens naar de foto's die ik invoeg... : Cry: : Cry:
Kijk goed naar wat er in het midden van de batterij staat:

Het was helemaal niet mijn bedoeling om tegenreclame te maken! :? Mijn excuses. Ik twijfel er geen moment aan dat jouw batterijen de beste zijn, vooral als ze na een jaar nog steeds 85% van de lading vasthouden (of 80%? Er zijn beide, maar het is toch een benadering). Het is een optreden. Maar het onthult ook het belangrijkste, echt vervelende nadeel van Ni-Mh-batterijen: zelfontlading (bij anderen, niet bij die van jou : Lol: !).

Wat mij betreft is er misschien een goede reden voor mijn onverschilligheid: ik heb 9 volt-batterijen (Ni-Cd), waarvan sommige heel erg oud zijn en in perfecte staat verkeren, dus waarom zou ik ze kopen? Vooral omdat ik niet voor de wegwerpmaatschappij ben. Maar als het nodig is om ze te veranderen, zal ik aan je Camelion denken.
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6980
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2905

par gegyx » 24/02/10, 11:05

:onheil:
En lang leve het batterijverbruik....

http://tempsreel.nouvelobs.com/depeches ... teur_.html
Ik begrijp niet waarom "industrie-onafhankelijk"? Een voeding zoals noodverlichting zou goed zijn (ondersteuning voor een accu of batterij als de netspanning wegvalt).

In sommige gevallen zit er een radioactieve bron, lijkt mij?

Verklaring van inbouw op eer bij de verzekering, of verplichting om dit door een vakman te laten doen?

Verplichting ? Betekent dit dat we op elk moment gecontroleerd kunnen worden?
:onheil:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037

par Christophe » 24/02/10, 11:09

Leo Maximus schreef:Het was helemaal niet mijn bedoeling om tegenreclame te maken! :? Mijn excuses. Ik twijfel er geen moment aan dat jouw batterijen de beste zijn, vooral als ze na een jaar nog steeds 85% van de lading vasthouden (of 80%? Er zijn beide, maar het is toch een benadering). Het is een optreden.


Het is geen kwestie van reclame of tegenreclame, maar van technologische feiten...dat het in onze winkel wordt aangeboden, verandert niets aan het feit dat er Nimh-batterijen met een zeer beperkte zelfontlading op de markt bestaan...(en ook dat je niet naar de beelden kijkt : Cheesy: )

Ik zeg niet dat ze de beste zijn, ik laat alleen hun prestaties zien.

Dat is alles!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037

par Christophe » 24/02/10, 11:12

gegyx schreef:Een voeding zoals noodverlichting zou goed zijn (ondersteuning voor een accu of batterij als de netspanning wegvalt).


Veel te duur...

Rookmelders zijn verplicht in Wallonië sinds wij er zijn (dus in ieder geval 2005).

Niets belet u om batterijen te gebruiken.

Aan de andere kant wordt het soms vanzelf geactiveerd en is het een beetje vervelend...(veel "shit in China")
0 x
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124

par Leo Maximus » 24/02/10, 11:28

gegyx schreef::onheil:
En lang leve het batterijverbruik....

http://tempsreel.nouvelobs.com/depeches ... ur_.html...

Is het gevoelig voor tabaksrook?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037

par Christophe » 24/02/10, 11:30

Ja, het is een optische sensor, dus hij is gevoelig en als je erop blaast, wordt hij geactiveerd. Er is geen gevoeligheidsaanpassing mogelijk op de modellen die we hebben... Maar omgevingsrook van sigaretten activeert dit niet.

Er zijn CO2-sensoren, maar die kosten meer.

Het zit zo: https://www.econologie.com/shop/detecteu ... p-246.html
0 x
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124

par Leo Maximus » 24/02/10, 12:43

We moeten ‘Shit in China’ in perspectief plaatsen en vooral niet generaliseren. Een van de meest betrouwbare auto's die in Frankrijk worden verkocht, is de 'Merde in China'.

Nog steeds over 9 volt-batterijen: hier is een "Radio-Shack" die minstens 25 jaar geleden bij Tandy is gekocht (waarschijnlijk 27 of 28 jaar). Het werkt nog steeds perfect. Het is een Chinese productie "Made in Hong Kong" uit de tijd dat het nog een Britse kolonie was. Mazda 9 V-batterijen zijn na 3 jaar leeg, maar toch zijn ze “Made in England”. Het ergste was de Siemens "Made in Germany", HS na een jaar.

Beeld
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Society and Philosophy"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 226-gasten