Lacunes in nationale onderwijsprogramma's en beperkingen van nieuwe narcistische onderwijsmethoden

filosofische debatten en bedrijven.
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 18/04/12, 13:42

Mouai ...

Hij had kunnen toevoegen: als je wilt slagen in het leven, doe dan zoals ik, vermorzel de anderen! : Mrgreen:
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 18/04/12, 14:34

Welnee! Sindsdien leert het nationale onderwijs het al goed!!
: Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 18/04/12, 20:17

sen-no-sen schreef:Mouai ...

Hij had kunnen toevoegen: als je wilt slagen in het leven, doe dan zoals ik, vermorzel de anderen! : Mrgreen:

+1 : Mrgreen:

En ook, als je morgen nog wilt bestaan, moet je betalen voor de update, en als de update crasht, moet je betalen voor de update van de update.... :frons: : Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16129
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241




par Remundo » 29/04/12, 00:21

De snelle omzetting van natuurkunde-/scheikundeleraren in wiskundeleraren:
http://www.lemonde.fr/ecole-primaire-et ... L-32280258
In het nationale onderwijs wordt "professionele mobiliteit" aangemoedigd... soms een beetje geforceerd. In een brief van 10 april de directeur human resources (HRD) van het rectoraat van Orléans-Tours "dringt er bij de vervangende leraren natuurkunde-chemie met klem op aan "na te denken over een omscholing (...) met het oog op een definitieve verandering van discipline, of zelfs een ander beroep".

Stupor en woede van de ontvangers. "Ik schrok. Zo'n brief verwachten we helemaal niet!", getuigt Nelly (de voornaam is veranderd), een jonge lerares in een college in Eure-et-Loir. Van baan wisselen? "Nee dank u, ik hou van mijn beroep en mijn discipline."

"HET HEEFT MIJN ADEM GEHAD. HET IS ENORME DWAAS!"

De rector zelf, Marie Reynier, zegt geschokt te zijn. "Het was adembenemend. Het is een enorme onzin!"

Om te lezen, het is leerzaam...1
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 29/03/13, 21:58

Meer als ouderschap, maar ik wist niet waar ik het moest plaatsen:

Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 31/03/13, 23:00

Geweldig Christoffel!

Methode/model van "opvoeding" ook toegepast in Frankrijk en die hopelijk niet veralgemeend zal worden... : Cry:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 31/03/13, 23:43

hoe leer je kinderen wat er nodig is om te slagen? door het goede voorbeeld te geven!

maar als de ouders en de buren zelfs met diploma's werkloos zijn, hoe geef je dan het goede voorbeeld?

en wanneer de misdadigers BMW binnenrollen, hoe geef je het goede voorbeeld?

Om het goede voorbeeld te geven aan jongeren, moet het goede voorbeeld werken! eerlijke mensen moeten een normale situatie hebben!

zolang dit probleem niet wordt opgelost, zal de decadentie onherstelbaar zijn
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16129
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241




par Remundo » 01/04/13, 10:14

Plato schreef:Als vaders eraan wennen om de kinderen het te laten doen,

Als de zonen niet langer naar hun woorden luisteren,

Wanneer de meesters sidderen voor hun leerlingen en ze liever vleien,

Als jongeren uiteindelijk de wetten verachten omdat ze het gezag van niets of niemand boven hen niet meer erkennen,

Dus daar is het, in alle schoonheid en in alle jeugd, het begin van tirannie.

Plato, (Athene, 427 - id., 347 v.Chr.), Griekse filosoof,

Wat ik nu bij de Education Nationale zie, doet me denken dat Plato een visionair is.

@+
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 01/04/13, 11:01

chatelot16 schreef:hoe leer je kinderen wat er nodig is om te slagen? door het goede voorbeeld te geven!

maar als de ouders en de buren zelfs met diploma's werkloos zijn, hoe geef je dan het goede voorbeeld?

en wanneer de misdadigers BMW binnenrollen, hoe geef je het goede voorbeeld?



Ja.

En als de biologische vader overbiedt met cadeaus, hobby's, spelletjes om te laten zien dat mama het niet aankan en dat de "stiefvader", die doet wat hij kan, het niet aankan, kortom, ik ben de beste...

Als we aan tafel, tijdens de maaltijd, deze ambtenaren en/of leraren bekritiseren die altijd staken of altijd op vakantie zijn of die er niets om geven, is het moeilijk om te willen dat het kind daarna naar hen luistert...

Als de paal, waarlangs de jongen naar het licht moeten staan, als een tomatenstengel, als deze paal zacht is als kauwgom, platgedrukt voor je keuze, de tv, de nieuwste vondst van Apple, zijn baas... hoe kun je verwachten dat de jonge plant recht groeit! Kijk naar een tomatenstengel zonder stokje, kijk naar de vruchten die op de grond beschadigd zijn, aangevreten door woelmuizen of slakken...

Naar uw tuinen, mijn broeders, zonneschijn vandaag! De lente zal ooit komen!

Ja, de wortel van het probleem lijkt mij het gebrek aan hoop te zijn dat wordt geprojecteerd door onze urbi et orbi-maatschappij: werkloosheid, pensionering, kunstmatige maar kostbare vrije tijd, groeiende ongelijkheden, ecologische crisis (energie?), alles kost meer in een systeem dat op zijn einde loopt (de periode van brandstof aan 50 cent)...

Er blijft dus over, als een opwindend project: a) zelfvernietiging (zelfmoord, drankmisbruik...); b) geweld tegen anderen (afpersing, diefstal, enz.); c) vlucht uit de rol (drugs; tele-slaperigheid)... Enz...

Alles is heel logisch, kortom.

En natuurlijk staat de school centraal. Maar heeft niet meer oplossingen dan de anderen om iets te "verheffen"!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 27/05/13, 21:54

Een ander type tekortkoming: slechte oriëntaties.

Goed klein artikel dat ik perfect heb gelezen!

http://www.rue89.com/2011/10/15/petit-j ... ths-225582

Als kind wilde ik bakker worden, maar ik was goed in wiskunde

Als kind wilde ik bakker worden, daarna postbode en dan herder. Ik werd gedwongen om te studeren. Ze legden me uit dat het de enige manier was om van mijn leven een succes te maken, geld te verdienen, te bloeien in een vak. Ik heb lange uren doorstaan, lange jaren van lessen. Ik heb me verveeld, verveeld en verveeld over tientallen, honderden, duizenden stoelen.

En nu ik vijf jaar studie op zak heb, dat ik werk - ik ben ingenieur, ik breng mijn dagen door met het ontwerpen van plastic lepels tegen lagere kosten, voor ongeveer 1700 euro per maand - blijf ik me vervelen, en het spijt me ten zeerste dat ik niet heb geluisterd naar het kleine kind dat zijn schapen wilde hoeden in de Ardèche.

En om me heen, als ik luister, valt het volgende op:

“Ik heb vijf jaar gestudeerd, mijn dagen vulde ik met optellen. Alles wat ik heb geleerd is uiteindelijk nutteloos voor mij. »
“Ik zou literaire of sociale studies hebben gedaan, maar ik baalde dat er geen uitlaatklep was. Ik werd het beu om jarenlang in saaie onderwerpen te graven in de hoop dat ik aan het einde ervan een vaste baan zou krijgen; en nu ik mijn diploma heb, ga ik op deeltijdcontracten voor bepaalde tijd betaald tegen het minimumloon..."
"Ik ben het beu om alles te geven, om elke ochtend om 7 uur te vertrekken en elke avond om 20 uur terug te keren, en om te blijven worstelen om ovenschotels pasta te eten en om een ​​armoedige 20 m2 te betalen"...
Economisch productieve agenten of mislukkingen

Onderworpen aan de druk van de markt heeft de school, die steeds meer wordt verwaarloosd door de staat, de neiging om de kinderen in een helse schoolmachine te zuigen, om er vervolgens twintig jaar later economisch productieve agenten of mislukkingen uit te spuwen.

Dus zolang een student goede cijfers heeft, wordt hem sterk aangeraden om de koninklijke weg te volgen: algemeen tweede, eerste wetenschappelijk, wiskunde optie, wiskunde sup, etc.

We gaan niet proberen te achterhalen wat de student met zijn leven wil doen. Hoe dan ook, hij weet er zelf niets van, want heel vaak geeft noch school, noch het dagelijks leven hem de middelen om te weten wat een baan is, of in ieder geval een andere baan dan die van zijn ouders.

Om de orde te handhaven: angst

In wetenschappelijke series vechten veel jonge mensen om ingenieur te worden, omdat hen wordt verteld dat dit de enige manier is om een ​​stabiele en comfortabele situatie te hebben, maar de overgrote meerderheid weet niet eens hoe ze moeten uitleggen wat een ingenieur is. Het is opmaak: Frankrijk wil ingenieurs, want statistisch gezien verhogen zij het bruto binnenlands product meer dan boeren of dichters.

We maken gebruik van besluiteloosheid om hen op paden te duwen die ze zelden bewust kiezen en die hun hele leven begaan.

Om de orde te handhaven, zodat de studenten verstandig ronddraaien in de trechter, gebruiken we een geducht wapen: angst. Tv's, radio's, politici, leraren, ouders, de hele samenleving als geheel baart jongeren zorgen:

"De situatie is ernstig, we zitten in een crisis". We moeten een "economische oorlogvoering" aangaan;
“De zwaksten zinken weg in de werkloosheid en belanden op straat”;
“Hoe dan ook, er zit geen geld meer in de schatkist; en we gaan de rijken, de speculanten en het kapitaal niet belasten, want anders gaat alles naar het buitenland…”;
"Beef, kinderen van de vijfde wereldmacht: als je niet wilt verhongeren, werk, studeer je wiskunde, word ingenieur, maak ons ​​plannen voor gevechtsvliegtuigen en kerncentrales. »
Eerste slachtoffers: kinderen uit lagere klassen

Het zijn over het algemeen de kinderen van de meest bescheiden gezinnen die het gevoeligst zijn voor deze stress, voor deze chantage, omdat hun falen door het gezin slechts met grote moeite financieel opgevangen kan worden. En nog minder door een staat die zich steeds minder bezighoudt met kwesties van sociale gelijkheid (want laten we niet vergeten: in een wereld waar we honderden miljarden aan de banken geven, kost eigen vermogen te veel).

Voor deze bescheiden kinderen is alle vallen en opstaan ​​verboden, je moet halsoverkop de trechter in rennen. Ik zal nooit de uren van angst vergeten die voorafgingen aan de wiskunde-examens – coëfficiënt 9 –, natuurkunde – coëfficiënt 6 –, die uren waarin ik steeds dezelfde oefeningen deed en opnieuw deed, die uren waarin mijn plaats in de voorbereidende klas, toen mijn hele toekomst op het spel stond. Die uren en jaren waarin school meer bedwelmt dan opvoedt.

De middelbare school is voor sommigen een echte hel, waarin het geringste slechte cijfer een serieuze daling van het gemiddelde kan veroorzaken; en een slechte
gemiddelde in een sleuteldiscipline kan op zijn beurt de kansen van een student om naar een voorbereidende klas, BTS, enz.

Goede cijfers hebben is niet genoeg, je moet ook goed gerangschikt zijn; en de competitie begint op de middelbare school en wordt intenser met de jaren van studie. Het kan verschrikkelijk worden als het gaat om medische onderzoeken of toegang tot de Grandes Ecoles. Heel vaak neemt de dorst naar succes het verlangen om te leren over.

Matheux = genieën, filosofen = nutteloos

Kunst, filosofie en poëzie zijn betekenisvolle disciplines die een leven kunnen leiden. Het schoolsysteem verwaarloost ze steeds meer. Geschiedenis en geografie zijn nu optioneel in Terminal S; natuurlijk nutteloze disciplines om bijvoorbeeld onze toekomstige nucleaire ingenieurs op te leiden.

Het lijkt me dat vrij vroeg in de cursus de 'wiskundigen' worden gelijkgesteld met genieën, economen met profeten, dichters met domkoppen en filosofen met nutteloze dingen. Het zou heel triest zijn als de school, in plaats van leerlingen te helpen zin aan hun leven te geven, tevreden zou zijn om ze om te vormen tot
rekenmachines.

Door de aspiraties van de jeugd te verwaarlozen, baart de samenleving lijdende generaties, volwassenen die steeds meer twijfelen aan de zin van hun werk, en het is niet verwonderlijk dat op een of andere dag een generatie plotseling wakker wordt en een wereld weigert waarvoor ze nooit heeft kunnen kiezen.

De kracht en energie van de rebellen, de verontwaardigden zijn voor mij en voor velen een grote hoop.


In hetzelfde genre: https://www.econologie.com/forums/les-jeunes ... t7346.html
0 x

Terug naar "Society and Philosophy"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : n.Chr. 44 en 376 gasten