Lacunes in nationale onderwijsprogramma's en beperkingen van nieuwe narcistische onderwijsmethoden

filosofische debatten en bedrijven.
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 05/11/11, 15:07

Citation:
We hoeven niet langer sprake van overbevolking (32 in de pc van mijn zoontje).
Het is niet het aantal leerlingen in een klas dat telt, maar de mate van belangstelling ervoor. Dertig kinderen die geïnteresseerd zijn in wat hen wordt geleerd, vormen minder problemen dan tien studenten die er niets om geven.
In ontwikkelingslanden waar kennis wordt gezien als een uitweg uit moeilijke situaties, lopen kinderen vele kilometers om in klassen te proppen die het dubbele van de dertig zijn.
Bij ons is de kans groter dat een ingenieur werkloos wordt dan een loodgieter, dus studeren is interessant....!
0 x
Avatar de l'utilisateur
manet42
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 631
Inschrijving: 22/11/08, 17:40
Plaats: Lotharingen




par manet42 » 05/11/11, 16:42

Bij ons is de kans groter dat een ingenieur werkloos wordt dan een loodgieter, dus studeren is interessant....!


Maar loodgieter, ik vind het geen gek beroep... het hoeft hem niet te deren dat hij kan lezen, schrijven en rekenen. En 32 in een klas waarin je leert lezen lijkt mij niet gepast... Ik ben er niet zeker van dat de 60 leerlingen in jouw voorbeeld goed leren; hun leraar zou er het liefst 30 hebben!

Het is niet het aantal leerlingen in een klas dat telt, maar de mate van belangstelling ervoor.


De minister van EN voegt eraan toe dat deze interesse te danken is aan de kwaliteit van de docent en dat het probleem niet het aantal studenten is, dat de banenverlies rechtvaardigt:
"Ik geef je 40 leerlingen van het tweede leerjaar, als het niet werkt, is het jouw schuld, ook al heb je nu geen opleiding meer".
0 x
Voortdurend proberen, we eindelijk slagen. Dus meer het niet lukt, hoe groter de kans is dat het werkt.
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 05/11/11, 17:21

Flytox schreef:

Hoe ver kunnen we gaan in deze onzin ... ??? Zo veel over kinderopvang en niet meer school om te praten op sommige plaatsen. : Cry:


...of bewaarplaats! : Lol:
Het beroep van leraar wordt nu in veel ‘gevoelige’ sectoren als een risico beschouwd.
Zolang er ‘ZEP’s’ zijn, moet je niet rekenen op kwaliteitsonderwijs…
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 05/11/11, 18:01

manet 42 goedenavond
Maar loodgieter, ik vind het geen gek beroep... het hoeft hem niet te deren dat hij kan lezen, schrijven en rekenen. En 32 in een klas waarin je leert lezen lijkt mij niet gepast... Ik ben er niet zeker van dat de 60 leerlingen in jouw voorbeeld goed leren; hun leraar zou er het liefst 30 hebben!
Loodgieter is geen stom beroep, het is geen kritiek, alleen dat het studieniveau lager is en de werkloosheid vrijwel onbestaande is, in tegenstelling tot hoge diploma's die niet noodzakelijkerwijs een baan vinden.
Anders heb ik een kind dat naar school gaat, ook goede vrienden, minder naaste familie, dus ik word ondergedompeld in NL. Zeker is dat niet alleen het onderwerp van de studie essentieel is, maar ook de persoonlijkheid van de leraren. Ik herinner me dat het afstandelijke lessen waren waar we ons droog verveelden en andere waar de hele klas aandachtig was en alleen verbonden was met de persoonlijkheid van de leraar en, persoonlijk, over onderwerpen waar ik normaal gesproken een hekel aan had.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79353
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059




par Christophe » 07/11/11, 18:29

Vergelijking van het nationale onderwijs in verschillende landen samengevat in één beeld (een laatste fundamentele regel ontbreekt: "werkloosheidspercentage 12 maanden na het verlaten van de school" ...):

Beeld

Bron: http://education.madmagz.com/fr/les-bud ... fographie/
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79353
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059




par Christophe » 18/11/11, 11:07

0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 16/02/12, 22:10

macro-opmerkingen:
Wanneer lukt het om op tien vingers te tellen... Misschien bij de Bac...


Mijn kleinzonen van 3 tot 4 jaar tellen heel goed op hun vingers:

Vreemd !!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
renaud67
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 638
Inschrijving: 26/12/05, 11:44
Plaats: Marseille
x 8




par renaud67 » 17/02/12, 10:21

dedeleco schreef:macro-opmerkingen:
Wanneer lukt het om op tien vingers te tellen... Misschien bij de Bac...


Mijn kleinzonen van 3 tot 4 jaar tellen heel goed op hun vingers:

Vreemd !!!

Maand, het is mijn familie die begaafd is tot 21 op 4-jarige leeftijd! : Mrgreen:
0 x
De absurditeiten van gisteren zijn de waarheden van vandaag en morgen banaliteiten.
(Alessandro Marandotti)
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202




par phil53 » 17/02/12, 11:28

Vanuit mijn oogpunt zijn er verschillende dingen die verband houden met dit probleem.

Het staat vast dat de mammoet moet worden afgestoft!
De aanwezige leraren willen (grotendeels) niet dat er iets beweegt. Het is een ding.
Het nationale onderwijs verhoogt het studieniveau zonder zich ooit zorgen te maken of dit systeem de meest competente om te leren of de meest competente om les te geven selecteert.
Het zijn 2 heel verschillende dingen
Een van mijn dochters wil gedurende deze 4 of 5 jaar kleuterleidster worden. Aan het einde van de terminal kon ze lesgeven, ze had haar baffa en was echt een gave om de aandacht van de kleintjes te trekken.
Een jaar in het buitenland om een ​​taal te perfectioneren en ik geloof echt dat ik met de hulp van een collega een jaar lang een uitstekende leraar zou zijn geworden.
In plaats daarvan is het nu bac plus 5, ze komt er dit jaar wel, maar ze heeft nog niet veel geleerd over haar werk en heeft uiteindelijk een universiteitsprofessor in de beeldende kunst gekozen omdat haar kansen om te slagen in de competitie groter zijn.
Ze heeft nog steeds vertrouwen, maar ik denk dat de samenleving minstens 3 jaar onderwijswerk heeft verloren en ook haar studiejaren heeft moeten betalen. Om uiteindelijk wat te bereiken?

Nog iets: de studenten van nu zien het nut van leren niet in. Thuis worden ze voor een meerderheid als prinsen behandeld. We beschermen ze tegen alles en laten ze de illusie achter dat dingen zonder moeite worden bereikt. Om tot je 18e of 20e jaar onderwijs te volgen zonder ooit echt gewerkt te hebben, met als bijkomend leidmotief dat diploma's alles bepalen. Ze stellen hun intrede in het actieve leven zoveel mogelijk uit, in het min of meer bewuste besef dat de desillusie groot zal zijn.
Op de site van Pôle emploi aarzelen werkgevers niet langer om een ​​baccalaureaat plus 3 of 4 aan te vragen voor € 9,22 per uur.
De minder bedeelden zijn vaak gericht op de afvalklassen (zoals gezegd in een andere paragraaf). Ze zien ook hoe hun ouderen de werkloosheid in klussen meesleuren.
Waarom zouden ze vertrouwen hebben in de school?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79353
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059




par Christophe » 18/04/12, 13:37

Bill Gates hield onlangs een toespraak op een middelbare school over 10 dingen die school je niet leert, maar die je toch zo snel mogelijk moet leren! Misschien vind je het niet leuk. Maar weet dat hij zeker de regels heeft toegepast die hij aanbeveelt!…

Hij spreekt over goede gevoelens en politiek correcte leringen die generaties jonge mensen hebben voortgebracht die geen besef hebben van de realiteit van het leven. Terwijl hij uitlegt hoe dit ‘concept’ hen vatbaar maakt voor mislukking in de echte wereld, geeft hij: Hier zijn tien regels die moeten worden gevolgd .

Om voor te lezen aan enkele “rebelse” tieners. En aan anderen...

Regel 1:
Het leven is oneerlijk: wen er maar aan!

Regel 2:
De wereld geeft niets om jouw gevoel van eigenwaarde.
De wereld verwacht van je dat je iets bereikt VOORDAT je jezelf feliciteert.

Regel 3:
Je verdient geen €60,000 per jaar met school.

U zult niet vanaf het begin vice-president zijn, met de beschikking over een mobiele telefoon en een bedrijfswagen, voordat u deze privileges heeft verdiend en gewonnen.

Regel 4:
Als je denkt dat je leraar hard tegen je is, wacht dan tot je een baas hebt.

Regel 5:
Werken in een frituur is niet jezelf verlagen. Je grootouders hadden er een ander woord voor: ze noemden het een kans.

Regel 6:
Als je blundert, is het NIET de schuld van je ouders, stop
huil en leer van je fouten.

Regel 7:
Voordat je werd geboren, waren je ouders niet zo saai als nu!
Ze zijn zo geworden:
* Door uw rekeningen te betalen,
* Door je kleding schoon te maken
* En je keer op keer horen herhalen hoe goed en cool je bent.
Dus, voordat je de regenwouden redt van het ongedierte van de generatie van je ouders, begin met het opruimen van je eigen kamer en alles wat erin zit.

Regel 8:
Jouw school heeft misschien het ‘win-verlies’-systeem afgeschaft, NIET HET LEVEN!
Op sommige scholen zijn de slaagcijfers afgeschaft en krijg je zoveel kansen als je wilt om het juiste antwoord te krijgen.
Dat bestaat in het echte leven niet!

Regel 9:
Het leven is niet verdeeld in semesters.
De zomer is geen vrije tijd.
En er zijn maar heel weinig werkgevers die je willen helpen. Ga ervan uit dat het jouw verantwoordelijkheid is.

Regel 10:
Televisie is niet het ‘echte leven’.

In het echte leven verlaten mensen het café en gaan aan het werk.
Als je het er mee eens bent, geef het dan door, zo niet, steek je hoofd in het zand en haal diep adem.


http://www.geekios.net/872/bill-gates-l ... prend-pas/
0 x

Terug naar "Society and Philosophy"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 281-gasten