LREM en Macron: de dictatuur van de macronisten

filosofische debatten en bedrijven.
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: De dictatuur in opmars




par Exnihiloest » 29/11/20, 16:06

sen-no-sen schreef:
Exnihiloest schreef:
De observatie is dat er geen dictatuur is maar een reeks inconsequente maatregelen

Aanpakken in contact. Bent u vergeten dat u zei dat het probleem niet specifiek Frans was?!


Ja en zo? 135 euro aan boetes en een uitreisvergunning voor mij is er geen inconsistentie en het is hetzelfde in Europa.
...

Dit is onjuist.
Bronnen? Cijfers?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: De dictatuur in opmars




par Exnihiloest » 29/11/20, 16:10

De willekeur van de metingen is totaal. Als bewijs: hun inconsistenties. Wij zitten niet in het rationele, maar in het pesten. Het rationele zit alleen in deze oude truc van leraren uit een ander tijdperk om je autoriteit te vestigen: 'je moet weten hoe je oneerlijk moet zijn om gerespecteerd te worden.'
toebehoren
macronitude.jpg
macronitude.jpg (102.5 KB) 1830 keer bekeken
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: De dictatuur in opmars




par sen-no-sen » 29/11/20, 16:28

Exnihiloest schreef:
Ja en zo? 135 euro aan boetes en een uitreisvergunning voor mij is er geen inconsistentie en het is hetzelfde in Europa.
...

Dit is onjuist.
Bronnen? Cijfers?


https://www.rtbf.be/info/societe/detail_de-95-a-6000-euros-tour-d-europe-des-amendes-pour-non-respect-du-port-du-masque?id=10551953
135 euro in Frankrijk

Tot 6000 euro in Spanje

Spanje telt ruim 280.000 gevallen en 28.000 doden. De maatregelen in het land zijn krachtig. Het dragen van een mondkapje is algemeen op openbare plaatsen, zowel gesloten als open, vanaf 6 jaar. Bij het niet naleven van deze verplichting riskeert de overtreder een boete van 100 euro.




Maar let op: in een land waar de Gewesten een grote autonomie hebben, kunnen de regels variëren en kunnen de bedragen verschillen. In Extremadura is het dragen van een masker verplicht, zelfs als je op een terras zit. Je kunt het alleen verlagen voor eten en drinken. In deze regio in het zuidwesten van het land riskeren overtreders een boete tot wel 6000 euro!



Italië: 1000 euro in Campanië

Italië, het belangrijkste Europese centrum van de coronavirusepidemie, telt ruim 245.000 gevallen en 35.000 doden. In Campanië, waar de hoofdstad Napels is, bedraagt ​​de boete 1.000 euro. Daar zijn de maatregelen onlangs aangescherpt. Het masker is verplicht in openbare gebouwen, supermarkten, bars, restaurants, winkels en in het openbaar vervoer (bussen, treinen, metro’s). Volgens een bevel zijn “vervoerders verplicht de toegang te weigeren aan passagiers die geen mondkapje dragen”.

In Lombardije, het Italiaanse epicentrum, is het mondkapje sinds begin april verplicht. De boete bij niet-naleving bedraagt ​​400 euro of bij herhaling zelfs 3000 euro.


Portugal: 350 euro

In Portugal, waar de deconfinement afgelopen mei begon, zijn er 50.000 gevallen en 1700 doden. Daar is het dragen van een mondkapje verplicht in het openbaar vervoer, in winkels, bars en restaurants, maar ook in theaters en bioscopen. De hoogte van de boete bij niet-naleving is vastgesteld op 350 euro.


Nederland: 95 euro

Nederland heeft niet overal mondkapjes nodig, alleen in het openbaar vervoer, vanaf 13 jaar. De boete bedraagt ​​95 euro en bij herhaling 350 euro.



Groot-Brittannië: 100 pond

Sinds 24 juli zijn in Groot-Brittannië nieuwe regels van kracht met betrekking tot barrièregebaren. Je moet hem nu dragen “in winkels, supermarkten, winkelcentra en openbaar vervoer”. Bij overtreding bedraagt ​​de boete 100 pond of 109 euro.

Groot-Brittannië heeft meer dan 300.000 gevallen en 45.000 doden.


[b]Groothertogdom Luxemburg: 145 euro


Griekenland: 150 euro


Frankrijk is gemiddeld...

Sinds 10 maart zijn Italianen verplicht een uitreiscertificaat te overleggen, vergelijkbaar met het certificaat dat later in Frankrijk werd ingevoerd. Deze beperkende maatregel heeft niet de overhand gekregen op andere landen die afhankelijk zijn van het goede burgerschap van hun burgers of van uitgaansverboden om hen binnen de perken te houden.

https://www.liberation.fr/checknews/2020/04/11/d-autres-pays-que-la-france-exigent-ils-une-attestation-pour-se-deplacer_1784737
Een dictatuur die uiteindelijk alleen maar op zelfautorisatie vertrouwt, maakt het gemakkelijk om naar het Internationaal Strafhof te stappen! : Lol:

Exnihilo schreef:
Met de afschaffing van glyfosaat, de beperkingen op het autoverkeer of het verbod op gasboilers zien we dat de COVID-dictatuur slechts een epifenomeen is van het ecofascisme dat zich al begint af te tekenen.


Ach, dus, en ecofascisme Is het Frans-Frans of is het mondiaal? : Roll:
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: De dictatuur in opmars




par Exnihiloest » 29/11/20, 19:00

sen-no-sen schreef:
Exnihiloest schreef:
Ja en zo? 135 euro aan boetes en een uitreisvergunning voor mij is er geen inconsistentie en het is hetzelfde in Europa.
...

Dit is onjuist.
Bronnen? Cijfers?


https://www.rtbf.be/info/societe/detail_de-95-a-6000-euros-tour-d-europe-des-amendes-pour-non-respect-du-port-du-masque?id=10551953
135 euro in Frankrijk

...
Portugal: 350 euro

In Portugal, waar de deconfinement afgelopen mei begon, zijn er 50.000 gevallen en 1700 doden. Daar is het dragen van een mondkapje verplicht in het openbaar vervoer, in winkels, bars en restaurants, maar ook in theaters en bioscopen. De hoogte van de boete bij niet-naleving is vastgesteld op 350 euro.


Nederland: 95 euro
...
Groot-Brittannië: 100 pond
...



Frankrijk is gemiddeld...

...


Naast het feit dat je Italië en Spanje op dezelfde plek moet zetten als bijna net zo dictatoriaal als al gezegd, maar niet Duitsland, dat meer vergelijkbaar is, zijn jouw PV's overtredingen waarvoor?!
En wat was in de praktijk het volume van de verbalisaties?

Afgezien van Portugal waar het dragen van een masker strafbaar is, wat absoluut niets te maken heeft met de Franse boetes tegen paddenstoelenjagers of eenzame wandelaars, weten we voor de anderen niet waar je het over hebt.

In Frankrijk verbaliseren we massaal
simpelweg omdat we het certificaat niet hebben, of omdat we de tijd- of kilometerlimiet hebben overschreden, en niet om redenen van gezondheidsrisico's, zoals in het door u aangehaalde Portugal.

Ik heb het niet over legitieme boetes voor gezondheidsrisico's, maar over boetes voor het niet naleven van ausweis zonder gezondheidsrisico's. Ik heb het over verbalisaties massief om nutteloze redenen.
Door u te beperken tot het verstrekken van de PV-kosten zonder te specificeren waarom precies of in welke hoeveelheden, zie ik dat u grote zorg besteedt aan het vergelijken van kool en wortelen en vooral niet de geest van de vraag beantwoordt, eenvoudigweg omdat u dat niet kunt: wij zie deze excessen in Frankrijk.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: De dictatuur in opmars




par Exnihiloest » 29/11/20, 19:15

Voorbeelden van politiedomheid in dienst van de dictatuur in wording:

1. Boete omdat ze 'geparkeerd' had bij het raam van de EHPAD-kamer van haar man
Hedwig, 79, kreeg een boete omdat ze “geparkeerd” had bij het raam van de kamer van de EHPAD in Graulhet (Tarn) waar Jean-Jacques, haar 93-jarige echtgenoot, gehuisvest is.
Elke dag vulde Hedwig haar certificaat in, vinkte het vakje ‘hulp aan kwetsbare mensen’ aan en kwam 5 tot 10 minuten naar het gelijkvloerse raam van haar slaapkamer zodat haar man haar kon zien. Uitgerust met een lei stuurde ze hem kleine berichtjes door het raam. In zijn fauteuil was het niet waarschijnlijk dat Jean-Jacques, die zich niet kan bewegen, de deur zou openen, maar hij wist dat Hedwig daar was.

Maar afgelopen donderdag hielden twee politieagenten Hedwig voor het raam aan, legden haar een boete op en stuurden haar naar huis. “Ze vertelden haar dat ze niet het recht had om daar te parkeren en dat ze dat goed wist”, zegt Mariani, de dochter van Jean-Jacques en Helwig, nog steeds in shock. Een getuigenis vindt u hier.

2. 'Zulke mensen zijn niet in staat dit blad in te vullen!"
Dit zijn de woorden van een politieagent in de buurt van Rennes. Een RSA-patiënt die zijn psychiater kwam raadplegen, kreeg een boete omdat hij zijn certificaat ‘verkeerd had ingevuld’. Sterker nog, de man had het certificaat zelf geschreven en zowel ‘medische redenen’ als ‘lichamelijke inspanning’ aangevinkt.
Om hem te verdedigen en de situatie uit te leggen, gaat de dokter naar buiten en ontmoet de politie. Hij onderkent en wil daarom de intentie verduidelijken van zijn patiënt, “in een moment van kwetsbaarheid” en die “dus moeite had met het invullen van het certificaat”. Reactie van de politieagente: “Bedoel je dat zulke mensen, die naar een psychiater gaan, niet in staat zijn dit formulier in te vullen?”
https://www.ladepeche.fr/2020/04/10/non ... 841573.php

Waren deze gevallen maar uitzonderlijk! Maar vandaag de dag is het de regel. Voorbeelden zijn overal in de pers, zelfs in mijn entourage vind ik ze.

Natuurlijk is het niet op hetzelfde niveau als de kwestie van de mishandeling van Michel Zecler, maar het gaat uit van hetzelfde principe: een grove domheid van de handlangers van de uitvoerende macht, met instemming van de hele hiërarchische lijn, in dienst van de infantilisering en slavernij van de burger.

De mishandeling van Michel Zecler is slechts het topje van de ijsberg van deze onrechtvaardige repressie tegen gewone burgers.
Het zijn al deze kleine verbalisanten, ongetwijfeld zelfbewust, tot op het punt dat ze anderen pesten dankzij de weinige macht die we hen geven, die uitgescholden of zelfs ontslagen moeten worden. De machthebbers waken ervoor dit niet te doen, omdat het hun strategie is.
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: De dictatuur in opmars




par sen-no-sen » 29/11/20, 21:24

Exni, probeer het niet, je houdt jezelf voor de gek... gaat je zaak voor Den Haag vooruit?

Afgezien van Portugal waar het dragen van een masker strafbaar is, wat absoluut niets te maken heeft met de Franse boetes tegen paddenstoelenjagers of eenzame wandelaars, voor de anderen weten we niet waar je het over hebt.

In Frankrijk verbaliseren we massaal simpelweg omdat we het certificaat niet hebben, of omdat we de tijd- of km-limiet hebben overschreden, en niet om redenen van gezondheidsrisico's, zoals in het door u aangehaalde Portugal.



Ik citeer er slechts één Belgisch artikel wat een duidelijk antwoord geeft op de vraag: rondreis door Europa van boetes voor het niet naleven van het dragen van een masker.
Zoals al gezegd is een boete van 135 euro geen dictatuur, voor de rest heb ik uitgelegd... maar je wilt het niet begrijpen, dus het is aan jou om de wapens op te nemen om ons te bevrijden van de dictatuur.. .


Door u te beperken tot het verstrekken van de PV-kosten zonder te specificeren waarom precies of in welke hoeveelheden, zie ik dat u grote zorg besteedt aan het vergelijken van kool en wortelen en vooral niet de geest van de vraag beantwoordt, eenvoudigweg omdat u dat niet kunt: wij zie deze excessen in Frankrijk.


Ik heb voorbeelden gegeven, de excessen ervan zijn niet alleen in Frankrijk, maar ook aanwezig bij onze Europese buren, meer artikelen?
Daar gaan we!
In Spanje:
De politie beschikt over vertrouwelijke informatie

De politie is ervoor verantwoordelijk dat Covid-19-patiënten thuis in quarantaine blijven. Om dit te doen, beschikken ze over vertrouwelijke informatie die door de gezondheidsdiensten wordt doorgegeven. Tot nu toe hebben ongeveer 500 mensen in de regio Madrid 15.000 euro moeten betalen omdat ze de maatregelen voor thuisisolatie niet hadden nageleefd.

https://www.rtl.fr/actu/international/coronavirus-en-espagne-jusqu-a-600-000-euros-d-amende-pour-les-malades-qui-sortent-7800930719

In Griekenland:De Griekse regering gebruikt Covid als voorwendsel om vluchtelingen op te sluiten en zonder zorg achter te laten
https://www.bastamag.net/refugies-Grece-Lesbos-Moria-Covid19-Coronavirus

Coronavirus: verlies van vrijheid in Europa betreft zorgen

Tussen autoritaire of vrijwillige opsluiting kiezen Europese landen verschillende methoden in het licht van het coronavirus. Het aantal uitzonderlijke wetten neemt toe en mensenrechtenverenigingen maken zich zorgen.

Momenteel accepteren de burgers dit, maar deze maatregelen mogen niet permanent worden. De Raad van State heeft aangekondigd dat burgers een besluit kunnen aanvechten door middel van een tussenbeschikking. Er zullen regelmatig bijeenkomsten plaatsvinden in de Senaat als onderdeel van een crisismonitoringscommissie.
https://www.francetvinfo.fr/sante/maladie/coronavirus/coronavirus-la-perte-de-liberte-en-europe-preoccupe_3893041.html

Over geheel Europa, repressieve maatregelen nemen toe. Drones volgen mensen in Groot-Brittannië die de opsluiting niet respecteren. In Finland is het niet langer mogelijk om de regio Helsinki te verlaten. In Slowakije zal een applicatie virusdragers opsporen. In Hongarije, Viktor Orbán was het daarmee eens Volle krachten geen tijd limiet.

https://www.francetvinfo.fr/sante/maladie/coronavirus/coronavirus-la-perte-de-liberte-en-europe-preoccupe_3893041.html
Luister naar de video, het is heel duidelijk...


Trouwens, het ecofascisme is Frans of mondiaal, heb je niet geantwoord?
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: De dictatuur in opmars




par Exnihiloest » 29/11/20, 21:48

sen-no-sen schreef:...
In heel Europa nemen de repressieve maatregelen toe.

Zeker, maar ik zie nog steeds niet de miljoenen boetes die er in Engeland of Duitsland zouden zijn opgelegd, waarvan vele voor nutteloze voorwendsels zoals 2 km lopen van huis in plaats van 1 km, omdat dat niet de bedoeling is. sporten omdat u geen sportkleding draagt, of omdat u voor een EPHAD-raam parkeert om vanuit uw auto met uw partner te communiceren.
Als de repressieve maatregelen overal toenemen, lopen we in Frankrijk veruit aan het hoofd van vergelijkbare landen (en dus niet van Hongarije). In ons land zijn de maatregelen niet alleen repressief, maar ook oneerlijk en ronduit dom. Ik ben ervan overtuigd dat de teugels aan de bewakers worden overgelaten, hen werd verteld dat het aan hen was om de verdiensten van de ausweis te beoordelen (het staat zelfs geschreven), en ze geven er alles aan - vreugde in de meest totale willekeur en repressieve domheid.
Als je Darmanin over de mishandeling van Michel Zecler hoort praten over politieagenten die ‘het verprutsen’, terwijl hun daden duidelijk crimineel zijn, begrijp je de context.
1 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: De dictatuur in opmars




par sen-no-sen » 02/12/20, 11:05

Exnihiloest schreef: Ik ben ervan overtuigd dat de teugels aan de bewakers worden overgelaten, hen werd verteld dat het aan hen was om de verdiensten van de ausweis te beoordelen (het staat zelfs geschreven), en ze geven er alles aan - vreugde in de meest totale willekeur en repressieve domheid.
Als je Darmanin over de mishandeling van Michel Zecler hoort praten over politieagenten die ‘het verprutsen’, terwijl hun daden duidelijk crimineel zijn, begrijp je de context.


Je bent ervan overtuigd dat dat het probleem is... Wie zijn de Chiourmes-bewakers?
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: De dictatuur in opmars




par Exnihiloest » 03/12/20, 17:10

sen-no-sen schreef:
Exnihiloest schreef: Ik ben ervan overtuigd dat de teugels aan de bewakers worden overgelaten, hen werd verteld dat het aan hen was om de verdiensten van de ausweis te beoordelen (het staat zelfs geschreven), en ze geven er alles aan - vreugde in de meest totale willekeur en repressieve domheid.
Als je Darmanin over de mishandeling van Michel Zecler hoort praten over politieagenten die ‘het verprutsen’, terwijl hun daden duidelijk crimineel zijn, begrijp je de context.


Je bent ervan overtuigd dat dat het probleem is... Wie zijn de Chiourmes-bewakers?

De verbalisanten op het terrein, hun leiders die hen niet uitdagen over het aannemen van gematigdheid op basis van gezondheidsrisico's, noch over de noodzaak om zich aan de feiten te houden zonder te interpreteren (bijvoorbeeld zoals we hebben gezien "Ik geef je een boete omdat je 'oefening' hebt aangevinkt, maar ik zie dat je geen sportkleding draagt", je moet dom zijn!) en de hele hiërarchische lijn die de situatie niet corrigeert, simpelweg omdat dat is wat de bedoeling is, namelijk het op alle mogelijke manieren verkrijgen van de volgzaamheid van de burger.
Wat de chiourme betreft, jij bent het (tenzij je aan de kant van de chiourme-bewakers staat. Gepensioneerde gendarme?), Ik ben het. Maar u lijkt het leuk te vinden, deze zelfgenoegzaamheid tegenover dictatoriale en onrechtvaardige maatregelen zal mij altijd verbazen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: De dictatuur in opmars




par sen-no-sen » 03/12/20, 19:46

Exnihiloest schreef:Wat de chiourme betreft, jij bent het (tenzij je aan de kant van de chiourme-bewakers staat). Gendarme gepensioneerd ?), dat ben ik. Maar u lijkt het leuk te vinden, deze zelfgenoegzaamheid tegenover dictatoriale en onrechtvaardige maatregelen zal mij altijd verbazen.


Noch de gendarmerie, noch gepensioneerd.
Zie ik er zo oud uit? : Oops: :frons:

Ik hou niet meer van de repressieve maatregelen... en het lijkt erop dat ik het fenomeen heb benadrukt met een paar citaten uit bovenstaande artikelen.
Wat jammer is, is dat we in wezen hetzelfde zeggen, maar dat u in uw geval overdrijvingen introduceert. En het overdrijven van een situatie is geen goede zaak (het lijkt mij dat u de eerste bent die het heeft over ecofascisme en de apocalyps voorspellers om milieuactivisten aan te wijzen die de ecosysteemcrisis ‘overdrijven’…)
Zoals al gezegd: als er sprake is van een dictatuur dan wij moeten ertegen vechten...er zijn precedenten in de geschiedenis. In opstand komen achter je scherm heeft geen zin...of begrijp dat de elementen die aan de oorsprong van deze situatie liggen veel dieper gaan dan je lijkt te begrijpen.
Voor u zou de ‘dictatuur’ uiteraard van ‘Macroniaanse’ oorsprong zijn (zonder dat u de redenen verder uitlegt).
Voor mij zijn de liberticidale excessen (nuances!) origineel systemische. En dit verandert alles in de manier waarop we het probleem benaderen.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.

Terug naar "Society and Philosophy"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Remundo en 205 gasten