LREM en Macron: de dictatuur van de macronisten

filosofische debatten en bedrijven.
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: De dictatuur in opmars




par Exnihiloest » 24/11/20, 14:54

sen-no-sen schreef:...
Ik vraag je niet om mijn ideeën te delen.

Dat heb ik nooit beweerd. U eist alleen dat wij zwijgen:
"We kunnen enerzijds niet klagen over de maatregelen tegen Covid en anderzijds niet beweren dat de antropogene opwarming van de aarde een fantasie is... "
Ja dat kunnen we. Het bewijs, ik doe het.
Met minder hypocrisie zou je hebben gezegd: "we moeten niet..." (maar ik begreep je en ik reageerde in die zin) omdat macht, zoals je ziet, mogelijk is.

...
We leven in een liberale, libertaire EN veilige samenleving (en veilig omdat in wezen libertair).
Wat u niet lijkt te begrijpen, is dat dit alles het strikte resultaat is van het sociaal-democratische model.
...

Het is verkeerd. Je leest de bezwaren niet die mensen tegen je maken. Zou Duitsland niet sociaal-democratisch zijn? Nederland ook niet? Zweden ook?...
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: De dictatuur in opmars




par sen-no-sen » 24/11/20, 16:18

Exnihiloest schreef:Het is verkeerd. Je leest de bezwaren niet die mensen tegen je maken. Zou Duitsland niet sociaal-democratisch zijn? Nederland ook niet? Zweden ook?...


Al gezegd, jij leest het ook niet...
:pijl:
De repressieve maatregelen treffen in werkelijkheid de meeste liberale democratieën, uiteraard rekening houdend met hun geografische bijzonderheden (Frankrijk is niet Zweden of Japan).


Geografische bijzonderheden, maar ook sociaal en cultureel: elk land is anders.
Duitsland wordt echter niet buiten beschouwing gelaten:
In Duitsland blijft de steun voor de maatregelen die de autoriteiten hebben genomen om het virus te bestrijden groot. Medio september gaf de maandelijkse barometer van de publieke zender ZDF een goedkeuringspercentage van 69% aan, of negen punten meer dan medio augustus.

Maar de virulentie van de ‘anti-masker’-beweging dwingt de regering van Angela Merkel om waakzaam te blijven. De mislukte aanval op de Reichstag door ongeveer honderd leden van deze beweging, die vooral bestond uit neonazi’s, antivaccins en andere aanhangers van complottheorieën, op 29 augustus was verbazingwekkend. En als volgens de ZDF-barometer slechts 14% van de ondervraagden deze demonstraties goedkeurt, blijven antimaskers georganiseerd op sociale netwerken.

https://www.lemonde.fr/international/article/2020/09/29/en-europe-l-exasperation-grandit-face-aux-mesures-anti-covid-19_6053989_3210.html

In het Nederlands:https://www.courrierinternational.com/une/affrontements-aux-pays-bas-une-manifestation-contre-les-mesures-anti-covid-degenere

Moeten we voor Zweden, net als voor Japan, nog steeds het geografische specificisme verklaren of anders?
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: De dictatuur in opmars




par Janic » 24/11/20, 16:49

neonazi’s, anti-vaccins en andere aanhangers van complottheorieën,

Ah, de gekke combinaties! Het is alsof je harige, kale en bebaarde mensen afschildert als complottheoretici, omdat ze niet over de standaard crew beschikken. Het is ook dom!
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: De dictatuur in opmars




par Exnihiloest » 24/11/20, 18:11

sen-no-sen schreef:
Exnihiloest schreef:Het is verkeerd. Je leest de bezwaren niet die mensen tegen je maken. Zou Duitsland niet sociaal-democratisch zijn? Nederland ook niet? Zweden ook?...


Al gezegd, jij leest het ook niet...

Ik zie dictatuur vooral in Frankrijk, en marginaal in Italië en Spanje.
Deze dictatuur komt tot uiting in repressie: 1,2 miljoen PV, en door infantiliserende maatregelen, zoals exit-certificaten of het voorkomen van verplaatsingen meer dan 1 km van huis, terwijl dat niet het geval is. de afstand moet worden voorkomen, maar het contact.
Dat hebben we niet in Duitsland of Nederland, om er maar een paar te noemen.

Deze punten die ik aangeef hebben niets te maken met het ‘sociaal-democratische model’ dat u uit uw hoed tovert, maar met specifieke opties die de Macron-regering heeft genomen. Merk op dat de wapens die de gele hesjes verlamden, niet worden gebruikt of zelfs verboden tegen demonstranten in andere Europese landen. De dictatuur die aan de gang is, is Frans-Frans.
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: De dictatuur in opmars




par sen-no-sen » 24/11/20, 18:52

Exnihiloest schreef:Ik zie dictatuur vooral in Frankrijk, en marginaal in Italië en Spanje.
Deze dictatuur komt tot uiting in repressie: 1,2 miljoen PV, en door infantiliserende maatregelen, zoals exit-certificaten of het voorkomen van verplaatsingen meer dan 1 km van huis, terwijl dat niet het geval is. de afstand moet worden voorkomen, maar het contact.
Dat hebben we niet in Duitsland of Nederland, om er maar een paar te noemen.


En ik zal u hetzelfde antwoorden: u houdt geen rekening met de bijzonderheden van elk land, en uw perspectief is veel te beperkend.
Ter informatie: de 3 meest toeristische Europese landen ter wereld zijn 1) Frankrijk, 2) Spanje en 3) Italië...
Door landen in het Noorden en het Zuiden met elkaar te vergelijken, met verschillende afmetingen, bevolkingsgroepen en culturele modellen, slagen we er in feite in om ons net als jij uit te leggen dat we in een dictatuur leven. Van mijn kant zal ik eerder spreken over idiokistan of absurditeit. en dat het al niet slecht is!
Want als we in een dictatuur zaten,we moeten dan de wapens opnemen en geen toetsenborden...er is een nuance.
Aan de andere kant betekent het niet begrijpen van de gevaren die op onze samenlevingen wegen (en hier heb ik het over alle techno-industriële samenlevingen) de zekerheid van een dictatuur voor morgen.

Deze punten die ik aangeef hebben niets te maken met het ‘sociaal-democratische model’ dat u uit uw hoed tovert, maar met specifieke opties die de Macron-regering heeft genomen. Merk op dat de wapens die de gele hesjes verlamden, niet worden gebruikt of zelfs verboden tegen demonstranten in andere Europese landen. De dictatuur die aan de gang is, is Frans-Frans.



Het gebruik van de superpro-flitsbal of de 40 mm LBD is niet nieuw en werd niet geïmplementeerd door Macron of Castanex.
Deze laatsten zijn slechts managers die in tegenspraak zijn en niet in staat zijn om te anticiperen.Dit is wat er gebeurt als we te maken krijgen met neoliberale technocraten.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: De dictatuur in opmars




par Exnihiloest » 25/11/20, 19:23

sen-no-sen schreef:
Exnihiloest schreef:Ik zie dictatuur vooral in Frankrijk, en marginaal in Italië en Spanje.
Deze dictatuur komt tot uiting in repressie: 1,2 miljoen PV, en door infantiliserende maatregelen, zoals exit-certificaten of het voorkomen van verplaatsingen meer dan 1 km van huis, terwijl dat niet het geval is. de afstand moet worden voorkomen, maar het contact.
Dat hebben we niet in Duitsland of Nederland, om er maar een paar te noemen.


En ik zal u hetzelfde antwoorden: u houdt geen rekening met de bijzonderheden van elk land...


Nou dan ! Rechtvaardig dat we in Frankrijk demonstranten moeten verblinden met wapens die elders in Europa niet worden gebruikt, om uitreisbewijzen te eisen, om de uitreis tot 1 km te beperken, om zelfs geïsoleerde mensen schaamteloos te beboeten, met een “bijzonderheid”, die ze moesten durven.
Aan dit niveau van onwaarschijnlijkheid valt niets toe te voegen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: De dictatuur in opmars




par sen-no-sen » 26/11/20, 14:59

Exnihiloest schreef:
Nou dan ! Rechtvaardig dat we in Frankrijk demonstranten moeten verblinden met wapens die elders in Europa niet worden gebruikt, om uitreisbewijzen te eisen, om de uitreis tot 1 km te beperken, om zelfs geïsoleerde mensen schaamteloos te beboeten, met een “bijzonderheid”, die ze moesten durven.
Aan dit niveau van onwaarschijnlijkheid valt niets toe te voegen.


: Roll: : Arrowd:
Zo makkelijk kom je er niet vanaf.
Ik voeg nog een laag toe:
Covid-19: boetes, gevangenisstraf… hoe onze buren het niet naleven van isolatie sanctioneren
Als een patiënt in Griekenland de quarantaine die hem tijdens de epidemie is opgelegd niet respecteert en een persoon besmet die sterft, loopt hij het risico levenslange gevangenisstraf.


9 november 2020 om 15:35 uur, aangepast 9 november 2020 om 16:09 uur

Detecteren, traceren, isoleren. Tot op heden is het de derde as van de gezondheidsstrategie van de regering in het licht van het coronavirus die vragen oproept. Terwijl Frankrijk zondag nog steeds bijna 40 nieuwe positieve gevallen registreerde, hoe kunnen we verifiëren dat al deze patiënten, zelfs asymptomatisch, deze contactgevallen en al degenen die wachten op een test of de uitslag ervan zichzelf goed beschermen tegen hun leeftijdsgenoten, om te voorkomen dat voorkomen dat ze het virus verspreiden?

Er werden daadwerkelijk enkele verstuikingen opgemerkt. Minister van Volksgezondheid Olivier Véran maakte zondag bij de microfoon van France Inter melding van clusters in bedrijven veroorzaakt door “bepaalde mensen (die), hoewel ze wisten dat ze positief waren, maar asymptomatisch, ervoor hadden gekozen om toch weer aan het werk te gaan”. De Wetenschappelijke Raad maakte zich hierover op 3 september zorgen in een nota waarin hij “het ontbreken van precieze beschikbare gegevens over de omstandigheden en het toezicht op de isolatie van gevallen” betreurde. Vervolgens beval hij geen dwangmaatregelen aan, maar alleen prikkels, vooral financiële, met een annulering van de wachtperiode en compensatiebonussen.

Sindsdien hebben afgevaardigden van de Agir-ensemblegroep voorgesteld “om van zelfisolatie een wettelijke verplichting te maken”, waarvan het falen “bestraft zou worden met een boete van 10 euro”, waarbij steekproeven thuis zouden worden uitgevoerd. Olivier Véran heeft het idee zondag terzijde geschoven en beweerd dat het instellen van sancties “een democratisch debat rechtvaardigt”. En de minister merkte op dat “de landen die sanctiemaatregelen hebben ingevoerd tegen degenen die het isolement niet respecteerden toen ze ziek waren, met dezelfde golf worden geconfronteerd als wij”.
In Italië kan een boete oplopen tot 5000 euro

Het voorstel van de Franse parlementariërs is in feite gemodelleerd naar het voorstel dat in verschillende Europese landen te vinden is, waar, afgezien van de maatregelen die aan reizigers worden opgelegd, het schenden van de quarantaine verschillende sanctieniveaus met zich meebrengt.

In Italië riskeert elke overtreder van deze quarantaineverplichting een gevangenisstraf van drie tot achttien maanden, evenals een boete van 18 tot 500 euro, herinnert de krant Corriere della Sera zich en specificeert dat deze maatregelen zijn verlengd tot 5 januari. De regio Veneto heeft sinds juli een boete van 000 euro ingevoerd en legt deze sanctie ook op aan de werkgever van de patiënt, die dit bedrag zal moeten betalen zodra een van hun collega’s is blootgesteld aan het virus.

De RTBF onthult ook dat de Waalse Gezondheidswet in België quarantaine in juli verplicht heeft gesteld, en dat er een boete van 500 euro of een gevangenisstraf van zes dagen tot acht maanden dreigt. Afhankelijk van de regio variëren de straffen tussen een boete van 4 euro en drie maanden gevangenisstraf.
500 euro in Spanje als de patiënt naar een feestje ging

Bij herhaalde schending van het isolement riskeren de Spanjaarden boetes tot 600 euro. Dit bedrag wordt verlaagd naar 000 euro als de persoon voor het eerst in overtreding is en met niemand contact heeft gehad. Het bedrag kan ook oplopen tot 3000 euro als de patiënt een grootschalig evenement bijwoont of zich tussen kwetsbare mensen bevindt.

In Groot-Brittannië heeft alleen Engeland besloten dwangmaatregelen te nemen. Sinds september beschouwt zij quarantaine als een wettelijke verplichting en bij herhaling kan elke overtreding leiden tot een boete van 1000 tot 10 pond.
Griekenland gaat ten slotte zelfs nog verder: door vrijwillig zijn quarantaine te verbreken, maar zonder besmetting te veroorzaken, loopt een inwoner risico vijf jaar gevangenisstraf. Tien jaar als ten minste één persoon besmet is geraakt en tien tot vijftien jaar gevangenisstraf als deze overdracht de dood tot gevolg heeft. Als er meerdere sterfgevallen moeten worden betreurd, volgt er een levenslange gevangenisstraf., volgens het Griekse Wetboek van Strafrecht

https://www.leparisien.fr/societe/covid-19-amendes-prison-comment-nos-voisins-sanctionnent-le-non-respect-de-l-isolement-09-11-2020-8407416.php
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: De dictatuur in opmars




par Exnihiloest » 26/11/20, 18:20

sen-no-sen schreef:
Exnihiloest schreef:Nou dan ! Rechtvaardig dat we in Frankrijk demonstranten moeten verblinden met wapens die elders in Europa niet worden gebruikt, om uitreisbewijzen te eisen, om de uitreis tot 1 km te beperken, om zelfs geïsoleerde mensen schaamteloos te beboeten, met een “bijzonderheid”, die ze moesten durven.
Aan dit niveau van onwaarschijnlijkheid valt niets toe te voegen.

: Roll: : Arrowd:
Zo makkelijk kom je er niet vanaf.
Ik voeg nog een laag toe:
Covid-19: boetes, gevangenisstraf… hoe onze buren het niet naleven van isolatie sanctioneren
Als een patiënt in Griekenland de quarantaine die hem tijdens de epidemie is opgelegd niet respecteert en een persoon besmet die sterft, loopt hij het risico levenslange gevangenisstraf.


Altijd buiten de lijn! Ik benadrukte echter het feit dat de dictatuur die in Frankrijk aan de gang is, tot uiting komt in de repressie van mensen die geen enkel gevaar voor de gezondheid vertonen, zoals eenzame wandelaars of surfers.
En je hebt het tegen mij over quarantaine! Natuurlijk moet quarantaine worden afgedwongen en het buitenland doet dat ook. Dat is niet de vraag.

Of je probeert te begrijpen wat er tegen je wordt gezegd, en je begrijpt het niet langer verkeerd, of anders ga ik denken dat je willens en wetens vals speelt.


En dat, weer een Frans ‘particularisme’? : Roll:
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: De dictatuur in opmars




par sen-no-sen » 27/11/20, 13:33

Exnihiloest schreef:
Altijd buiten de lijn! Ik benadrukte echter het feit dat de dictatuur die in Frankrijk aan de gang is, tot uiting komt in de repressie van mensen die geen enkel gevaar voor de gezondheid vertonen, zoals eenzame wandelaars of surfers.
En je hebt het tegen mij over quarantaine! Natuurlijk moet quarantaine worden afgedwongen en het buitenland doet dat ook. Dat is niet de vraag.

Of je probeert te begrijpen wat er tegen je wordt gezegd, en je begrijpt het niet langer verkeerd, of anders ga ik denken dat je willens en wetens vals speelt.


Er is geen slechtere blinde dan hij die niet wil zien...
Het lijkt mij echter dat ik verband heb gelegd met de zaak van deze surfer in Spanje die in politiehechtenis werd geplaatst, geboeid terwijl ze aan het surfen was.
Nog steeds is er in ditzelfde land in 2014 zelfs een smartphone-applicatie gelanceerd om misdaden en overtredingen aan de kaak te stellen waarvan het gebruik tijdens de opsluiting snel verandert in een platform voor aanklacht.
AlertCops, de app die van Spanjaarden politie-informanten maakt

Al tijdens de eerste golf was er spontaan een soort ‘balkonpolitie’ actief in de straten van het koninkrijk, waarbij burgers eieren gooiden of beledigingen gooiden naar degenen die naar buiten gingen tijdens de zeer strenge opsluiting die in maart en april werd opgelegd, zonder dat te weten. Soms waren het dokters. Een man die met zijn autistische kind in Madrid liep, had de prijs betaald: fluitjes, verwijten en beledigingen hadden zijn zoon van streek gemaakt en de vader van het gezin ertoe aangezet publiekelijk de buitensporige ijver van de geïmproviseerde burgerwachten aan de kaak te stellen.

https://www.lemonde.fr/international/article/2020/10/27/alertcops-l-appli-qui-transforme-les-espagnols-en-indic-de-la-police_6057458_3210.html


Maar ook:
De politie heeft zich onevenredig vaak gericht op etnische minderheden en gemarginaliseerde groepen bij het toezicht op de COVID-19-lockdownmaatregelen in heel Europa, door geweld, discriminerende identiteitscontroles, gedwongen quarantainemaatregelen en boetes.

https://www.amnesty.be/infos/actualites/article/europe-covid-prejuges-racistes-discrimination-police-53414

De liberticide excessen en het politiegeweld (evenals het geweld tegen de politie) dat hier soms uit voortvloeit, zijn geen Franse specialiteit, maar eerder het gevolg van een samenleving met een liberaal en libertair karakter, ondanks hun interne tegenstellingen.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: De dictatuur in opmars




par Exnihiloest » 27/11/20, 15:16

sen-no-sen schreef:...
Er is geen slechtere blinde dan hij die niet wil zien...
Het lijkt mij echter dat ik verband heb gelegd met de zaak van deze surfer in Spanje die in politiehechtenis werd geplaatst, geboeid terwijl ze aan het surfen was.

Ik mis nog steeds het punt, sen-no-sen:
Exnihiloest schreef: 24/11/20, 18:11
Ik zie de dictatuur hoofdzakelijk in Frankrijk, en marginaal in Italië en daarbuiten Spanje.

Hieruit blijkt dat ik niet blind ben, en u hebt zojuist bevestigd, zoals ik al zei, waar de dictatoriale misbruiken plaatsvinden.
0 x

Terug naar "Society and Philosophy"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 149-gasten