De G7-top...

filosofische debatten en bedrijven.
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

De G7-top...




par Grelinette » 25/08/19, 14:41

G7-Biarritz-2019.jpg
G7-Biarritz-2019.jpg (40.72 KB) 2270 keer geraadpleegd

Er zijn er minstens 2 die plezier lijken te hebben! (de anderen maken de soep met een grimas...)

Gezien de resultaten die volgden op de vorige G. .. , kunnen we zeggen dat de G7 is een journalistieke “Kastanjeboom” en een “Arlesiaan” als we het hebben over de aangekondigde acties en de gestelde doelstellingen!

Wat is uiteindelijk het nut van zo’n top?

Waarom verspillen de politieke leiders van de zeven grootste economische machten hun tijd door te kletsen in de weelderige lounges van een luxe hotel, terwijl ze weten dat geen van hen er echt “belang” bij heeft om enig licht op de gestelde vragen op te geven? .

Aan de andere kant zijn wat dit jaar nieuw is niet de demonstraties van de oppositie, maar de ‘Tegentoppen op de G7"die aan alle kanten opengaan.
Ik weet niet zeker of de Tegentoppen hebben meer effecten, maar dit laat zien dat er dingen in beweging zijn... aan de kant van de tegenstanders.

Wat mij betreft vind ik dat beter dan G7er is de G-7 (G min 7): de top die de 7 economisch minst machtige landen ter wereld samenbrengt!
Uiteindelijk zijn het deze landen, die het zwaarst getroffen zijn, die het meeste te zeggen hebben over de ongelijkheid in de hele wereld, de opwarming van de aarde en al die vreugde die steeds dichterbij komt en groeit.

A "G-7"zou minder kosten, tijdiger zijn en de verklaringen objectiever...
Maar zouden de landen van een G-7 over de middelen beschikken om reddingsacties voor onze mensenwereld door te voeren?
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: De G7-top...




par Ahmed » 25/08/19, 23:26

Grelinette, Je schrijft:
...terwijl ze weten dat geen van hen er echt 'interesse' in heeft om op te geven ballast over de gestelde vragen?...

Het wordt dus een zeer serieuze top! : Wink:
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15995
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5189

Re: De G7-top...




par Remundo » 26/08/19, 08:30

het stelt Macron in staat theater te maken, zijn specialiteit : Roll:
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: De G7-top...




par Did67 » 26/08/19, 18:34

Let op: de foto is "zichtbaar" (zie de vlaggen) die van een bilaterale bijeenkomst in het kader van de G7. Het zijn dus de andere leden van de Amerikaanse en Engelse delegatie die... ophef maken!

Opeens wordt het pittig.

In hun eigen kampen zouden we ons schamen voor hun onzin???
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9774
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: De G7-top...




par sicetaitsimple » 26/08/19, 19:02

Did67 schreef:Let op: de foto is "zichtbaar" (zie de vlaggen) die van een bilaterale bijeenkomst in het kader van de G7. Het zijn dus de andere leden van de Amerikaanse en Engelse delegatie die... ophef maken!
Opeens wordt het pittig.
In hun eigen kampen zouden we ons schamen voor hun onzin???


Ik denk dat het een bijzonder uitputtende taak moet zijn om een ​​nauwe assistent van een president te zijn. Maar als het bovendien een van die twee gekke mensen is als het gaat om tweets in alle richtingen, vaak beledigend voor hun collega's, dan moet het alle begrip te boven gaan...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: De G7-top...




par Did67 » 26/08/19, 22:20

En het moet vooral deprimerend zijn als je "aantekeningen" maakt - één pagina, maximaal twee om een ​​complex onderwerp te behandelen! - tegen zijn baas, die het niets kan schelen en wat bistrohoek-bullshit op Twitter gooit.

En als Johnson het overbiedt, moet het episch zijn.

Het is degene die de grootste heeft. Ik praat onzin!

[Iedereen is vrij om zijn mening te uiten, maar op dit punt moet Macron, gezien de uitleg die hij dagelijks over veel verschillende onderwerpen geeft, tonnen aantekeningen slikken. En houd ze tegen.

Aan de andere kant is hij verbaasd dat hij het onjuiste idee opneemt dat de Amazone de longen van de aarde zijn, ook al creëren de humuszuren die door de rivier worden meegevoerd en in de zee vrijkomen in feite een klein tekort, gecompenseerd door de fixatie koolstof en het vrijkomen van zuurstof.

http://www.leparisien.fr/societe/20-de- ... 138214.php


Ik schreef het een paar jaar geleden ergens...

We zullen zeggen dat zijn adviseur een voormalig lid van Greenpeace was die op het Elysée praatte en zijn klassiekers niet herzag]
1 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: De G7-top...




par Did67 » 26/08/19, 22:22

sicetaitsimple schreef:
Ik denk dat het een bijzonder uitputtende taak moet zijn om een ​​nauwe assistent van een president te zijn. Maar als het bovendien een van die twee gekke mensen is als het gaat om tweets in alle richtingen, vaak beledigend voor hun collega's, dan moet het alle begrip te boven gaan...


Ik kende een ingenieur goed die slechts hoofd was van een afdeling van het ministerie van Landbouw, onder toezicht van het kabinet van de minister. U moet op elk moment een aantekening van één pagina kunnen maken over welk onderwerp dan ook, want de minister ontvangt deze groep, gaat deze structuur bezoeken... Elke dag...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: De G7-top...




par Christophe » 10/06/21, 12:30

Ongebruikelijk.G7: een “Mount Rushmore” van afval om wereldleiders te verwelkomen

Vrijdag 11 juni komen de leiders van de G7-lidstaten bijeen in Cornwall, Verenigd Koninkrijk, voor hun traditionele jaarlijkse bijeenkomst. Om hen te verwelkomen creëerde beeldhouwer Joe Rush een soort ‘Mount Rushmore’ gemaakt van recyclebaar afval, waarop hun gezichten te zien zijn. Een originele manier om hen ertoe aan te zetten meer te doen aan ecologische kwesties.

rushmore_waste.jpg
rushmore_dechet.jpg (268.21 KB) 1568 keer bekeken



2 x

Terug naar "Society and Philosophy"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 264-gasten