De marketingafwijkingen van de consumptiemaatschappij

filosofische debatten en bedrijven.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

De marketingafwijkingen van de consumptiemaatschappij




par Christophe » 13/12/17, 21:12

Dus daar heb je het, ik open dit onderwerp om de aberraties en andere absurditeiten van ons marketingbedrijf aan de kaak te stellen ... om koste wat het kost "geld" te verdienen ...

Eerste kandidaat, de 2-aardappelen in veldkleding (uh it's Belgian ... Ik heb les gehad in Robe ... of ik heb het nooit begrepen ?????) onder plastic van Delhaize (België ):

Delhaize_patate.jpg
Delhaize_patate.jpg (56.74 Kio) 5779-tijden bekeken


Ik kan me niet eens voorstellen welke machine de 2-aardappelen zal kiezen die 450g-stapel maken ... : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: The Marketing Aberrations of the CONSOMMATION Company




par Christophe » 14/12/17, 00:15

Voor jouw WC stel ik voor:

De automatische flap :schok: :schok: :schok: geniet ervan, geweldige promo !!

WC_automatique.jpg
WC_automatique.jpg (110.28 Kio) 5754-tijden bekeken


Vergeet de batterijback-up niet (handig in geval van dringende wens!) : Cheesy: : Cheesy:

WC_automatique_batterie.jpg
WC_automatique_batterie.jpg (54.02 Kio) Toegang tot 5754-tijden


En om dit alles op te vrolijken, het nachtlicht ...

WC_LED.jpg
WC_LED.jpg (248.15 KIO) 5754-tijden bekeken


Ik weet niet of ik moet lachen of huilen ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Re: The Marketing Aberrations of the CONSOMMATION Company




par Grelinette » 14/12/17, 10:48

Om de opmerking van Christophe te ondersteunen, kan ik getuigen dat ik bij verschillende projecten waaraan ik heb gewerkt met teams van ingenieurs, of gewoon studenten van technische scholen, vaak verbaasd ben te horen dat hij Het was beter om de R&D te verminderen en meer op marketing te vertrouwen!

Zoveel, als deze studenten studenten van bedrijfsscholen waren geweest, had ik het begrepen, maar afkomstig van studenten-ingenieurs van technische opleidingen, is het voor mij een afleiding van hun formaties, zelfs als we niet moeten vergeten het commerciële aspect van een product. Vroeger was er een balans tussen Techniek en Commercieel, omdat 2 tegenkrachten zijn die tot evenwicht leiden. Nu is het geld dat aanwijzingen geeft en beslissingen neemt.

vertaling: Het is beter om een ​​nep, breekbaar en goedkoop product te maken en meer te verkopen in plaats van een goed product dat moeilijker te verkopen zal zijn en nog lang zal meegaan! (Tot op zekere hoogte wordt "geplande veroudering" geleerd aan toekomstige jonge ingenieurs).

Sommige studenten technische opleiding hebben me ook duidelijk gemaakt dat hun lessen veel meer op de commerciële kant dan op de technische kant van hun werk steunen.
Voor sommige belangrijke mechanische onderdelen wordt het bijvoorbeeld aanbevolen om het complexer te maken, of zelfs om een ​​onmisbaar hulpmiddel te creëren voor de montage / demontage om de verkoop door afgeleide producten kunstmatig te verhogen en om naast verplichte training voor monteurs te genereren.

Dit is ook een terugkerende kritiek die we horen over bepaalde geavanceerde technische scholen, namelijk dat hun onderwijs zich verplaatst van technische grondslagen om te bezwijken voor het sirenezang van commercie en marketing.
De laatste tijd hoorde ik een polytechnisch ingenieur (een "X") kritiek uiten op bepaalde keuzes van zijn school, die nu een opleiding over financiën verzorgde die pas afgestudeerde ingenieurs aanmoedigde om zich aan te sluiten bij de wereld van het bankwezen en speculatie om financiële producten te creëren. complex en erg sappig.
2 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Avatar de l'utilisateur
Lolounette
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 257
Inschrijving: 29/06/17, 12:17
Plaats: Puy-de-Dome, 350m van alt.
x 77

Re: The Marketing Aberrations of the CONSOMMATION Company




par Lolounette » 14/12/17, 11:24

agribusiness is denk ik de kampioen alle categorieën in termen van commerciële zwakte!

u wordt bijvoorbeeld verkocht tegen een prijs van gouden griesmeelplaten om 2 minuten in de magnetron op te warmen terwijl het voorgegaarde droge griesmeel ... 2 minuten in de magnetron bereidt : Roll:

en als dat alleen zo was, geef ik de rijst door in sachet en andere zwakte van het soort dat het verschrikkelijk is!
Naast het merendeel van deze voedingsmiddelen dat permanent in contact is met weekmakers waarvan ik erg op mijn hoede ben, zou het mij niet verbazen dat hun generalisatie in contact met voedsel de komende jaren grote bezorgdheid over de volksgezondheid vormt.

Kortom ik vluchten meer en meer voorbereid stralen van de massamarkt, zo veel stompzinnigheid banden me diep! :(
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: The Marketing Aberrations of the CONSOMMATION Company




par Christophe » 14/12/17, 11:35

Grelinette schreef:Ik was vaak verrast om te horen dat het beter was om wat rustiger aan R&D te doen en meer op marketing te vertrouwen!


Zeer goede opmerking mijn beste greli! Om tussen 1998 en 2001 opgeleid te zijn als ingenieur energiemonteur ... marketing hadden we heel weinig gedaan (ik herinner me vaag cursussen boekhouding en bedrijfspsychologie ... dit is wat de meer marketing).

In feite zijn we opgeleid als uitvoerder in plaats van manager of ondernemer (wat ik meestal persoonlijk ben), dus ik moet specificaties opstellen en implementeren, verschillende maten en controles uitvoeren, maar niet helemaal om de marketingstrategie te ontwikkelen ...

Dus de training moest evolueren ...Dit verbaast me helaas niet, Ik maak nog steeds deel uit van de "oude garde" en heb geen recht gehad op dit soort toespraken ...

In West-Europa produceren we steeds minder industrieel ... behalve in de voedingsindustrie en geavanceerde technologie. Ik hoorde onlangs bij toeval dat de Deville-kachels waren verdwenen, maar toch waren ze behoorlijk beroemd! Een andere "Franse industriële geschiedenis" die in elkaar stort ... Het doet me verdriet, Frankrijk pleegt zelfmoord in al zijn industriële erfgoed ... dus het is "logisch" (maar toch triest) dat de formaties zich aanpassen ...

Echt waar je opmerking verbaast me helemaal niet.

Weinig haakjesmarketing: ik kijk naar de goede serie Madmen die ik iedereen adviseer, ze volgt een reclamebureau gedurende de 60-75-jaren ... het is vooral voor de evolutie van de maatschappij van deze jaren dat is interessant.

Bijvoorbeeld: ze moesten zich aanpassen aan de komst van de tv, kennelijk geloofden sommige oude besluitvormers van het bureau er in het begin helemaal niet in, men woont daar ook de moorden op Kennedy en Luther King, het begin van het einde van rassendiscriminatie, we zien ook dat geld op dat moment overeind bleef (een ontwerper-ontwerper kon een appartement in New York kopen voor 18 maanden salaris ... korter in minder dan 3- 4 jaar voorzichtig zijn) ... kortom historisch gezien is het goed gedaan! Oh ja en wat het kookte in de kantoren (op dit punt herinnert het een beetje te goed 99frs met Dujardin)! : Mrgreen:

3 TOP10 van de serie:





0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: The Marketing Aberrations of the CONSOMMATION Company




par Christophe » 14/12/17, 11:38

Lolounette schreef:u wordt bijvoorbeeld verkocht tegen een prijs van gouden griesmeelplaten om 2 minuten in de magnetron op te warmen terwijl het voorgegaarde droge griesmeel ... 2 minuten in de magnetron bereidt : Roll:


Ah, ik ken deze niet, als je hem opnieuw ziet, maak een foto en stuur hem hierheen (opmerking geldig voor alle ...) :)

Lolounette schreef:Naast het merendeel van deze voedingsmiddelen dat permanent in contact is met weekmakers waarvan ik erg op mijn hoede ben, zou het mij niet verbazen dat hun generalisatie in contact met voedsel de komende jaren grote bezorgdheid over de volksgezondheid vormt.


Gewoon en we vinden bijna dat, en het irriteert me, als ik koop (zonder het opzettelijk te doen) nou, ik draai de zak voor het koken om hygiënische redenen, wil niet ftalaten of bisfenol eten met mijn rijst : Mrgreen:

Lolounette schreef:Kortom ik vluchten meer en meer voorbereid stralen van de massamarkt, zo veel stompzinnigheid banden me diep! :(


Rijst in een zak is een nietje .... gelukkig zijn er nog steeds alternatieven.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: The Marketing Aberrations of the CONSOMMATION Company




par Christophe » 14/12/17, 11:42

Met zijn clementines onder cellofaan, Carrefour (Brazilië) had sterk gemaakt, ik vond het hier: https://www.spi0n.com/actu-animee-tranc ... barquette/

slices-clementine-tangerine-epluche-tray-carrefour.jpg
slices-clementine-mandarin-epluche-barquette-carrefour.jpg (219.94 KIO) Toegang tot 5735 keer




(een beetje rauw maar goed ...)
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: The Marketing Aberrations of the CONSOMMATION Company




par Ahmed » 14/12/17, 12:12

Om gevolg te geven aan de relevante opmerkingen van GrelinetteHet is heel normaal, evolutionair gezien, dat marketing voorrang heeft boven techniek, omdat laatstgenoemde slechts het middel is, terwijl finaliteit de abstracte waarde is die alleen door de uitwisseling kan worden gerealiseerd. . Het maakt niet uit wat u verkoopt, zolang de transactie maar kan plaatsvinden ...

Je schrijft:
Voor sommige belangrijke mechanische onderdelen wordt het bijvoorbeeld aanbevolen om het complexer te maken, of zelfs om een ​​onmisbaar hulpmiddel te maken voor de montage / demontage.

Dit wordt "vergrendeling" genoemd, wat effectief voor exclusiviteit zorgt. Ik herinner me mijn eerste kleine grinder, een "Black and Decker" die ik haastig had gekocht (alleen dit merk bleef over) en ik had er al snel spijt van: de boring * van de schijven was niet standaard en dat was nodig gebruik daarom noodzakelijkerwijs schijven met het merkteken; Ik was vrij snel van de machine af voor een standaardmodel, aangezien alle andere merken op een gemeenschappelijke boring staan ​​...
Gelukkig bestaat er voor veel hulpmiddelen een zekere standaardisatie, omdat het ook een criterium is bij de keuze van waakzame kopers.

* Boring = diameter van de plaat die de schijf opneemt en centreert op de aandrijfas.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: De marketing aberraties van de CONSOMMATION-samenleving




par Christophe » 26/12/17, 12:51

Niet echt aberraties maar marketingfoutjes (kunnen daarom ook gezien worden als aberraties maar niet in de zin van de creatie van dit onderwerp ...) die verzameld zijn in het "Museum of Chess", ze zijn echter vaak groot bedrijven achter: http://bfmbusiness.bfmtv.com/entreprise ... 47682.html

Blak Cola Ik kende hem: ik hield van ... een te sterke monopolistische troef, niet ver van de humor van vreemden!

Harley Toilet Water Ik geloof ook dat ik heb gebruikt, :)



De scanner-muis is de voorouder van QR-codes, net zoals Apple's Newton smartphones is ...

Een van de eerste marketingregels is dat je niet te snel gelijk hebt :)

10 andere marketingbiedingen:

0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Society and Philosophy"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 215-gasten