De universele basisinkomen of inkomsten: actief debat

filosofische debatten en bedrijven.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: basisinkomen of universeel inkomen: functioneren, debat




par Ahmed » 26/01/18, 12:25

Ik denk dat de term 'shit' behoorlijk veelomvattend was (sic), maar ik gaf er de voorkeur aan om het te verduidelijken.
(Is het je opgevallen dat ik het op ten minste één punt met je eens ben? : Lol: : Lol: )
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79119
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: basisinkomen of universeel inkomen: functioneren, debat




par Christophe » 26/01/18, 12:33

Ja, ik heb deze berusting opgemerkt, wat mij zelfs een beetje verbaast : Cheesy:

Wie stoot zich af op de ander?

Of gaan we richting dezelfde mentale asymptoot?

: Cheesy:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79119
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: basisinkomen of universeel inkomen: functioneren, debat




par Christophe » 26/01/18, 12:34

Ahmed schreef:Eén opmerking: het idee om de meest behoeftigen (inclusief immigranten) te helpen is veel schokkender dan het bestaan ​​van zeer sterke verschillen, en bovendien, de groei binnen de Franse samenleving... Verrassend, nietwaar?


Absoluut, maar dit alles is opgenomen "in het grote plan"...
0 x
Peter
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 586
Inschrijving: 15/09/05, 02:20
x 312

Re: basisinkomen of universeel inkomen: functioneren, debat




par Peter » 26/01/18, 15:51

Remundo schreef:We hoeven geen onzin te kopen. Persoonlijk koop ik eten, ik heb zeer zuinige auto's en wat gereedschap (doe-het-zelf + tuin). Het past perfect bij mij. Iedereen maakt me belachelijk omdat ik een waardeloze oude mobiele telefoon heb, en ik vind hem leuk.

Hoe dan ook, Groot-Brittannië of niet, de samenleving van idioten is goed ingeburgerd, en je kunt je zelfs afvragen of deze niet gestimuleerd zou worden door de garantie elke maand iets te veel geld te hebben zonder iets te doen. Als je niets doet, heb je meer tijd om naar de winkels te gaan... en het gezicht van je buurman eraf te trekken om hun pot Nutella in de uitverkoop te krijgen...

Ja, we bevinden ons in het tijdperk van de ‘bulshit-economie’. Het doel is om nutteloze spullen te verkopen met behulp van bedrog, mode en de wens om iets beters te hebben dan de buurman.
Als het om vrije tijd gaat, is het precies het tegenovergestelde; de ​​neiging is om mensen zo druk mogelijk te houden om hen diensten te verkopen.
1 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188

Re: basisinkomen of universeel inkomen: functioneren, debat




par Remundo » 26/01/18, 19:36

Christophe schreef:
Remundo schreef:maar natuurlijk een gezin van 3 kinderen voor € 5000/maand met 2 ‘psychologisch bevrijde’ ouders. Luister, het inspireert mij, ik ga er met mijn vrouw over praten!! Begin met het voorbereiden van je portemonnee om ons te betalen, hè! : Mrgreen:


Ik denk dat je er helemaal naast zit wat betreft Britse financiering...

Weet u hoeveel kapitaal er voor niets in de banken zit? Ze creëren bijna geen economische activiteit en geen menselijk geluk (behalve misschien ego-sociale bevrediging voor hun eigenaar...)

Deze kapitalen zijn eigendom van hun eigenaren, of zijn blanco geldcreaties.

Zou jij geen communist zijn?
Heeft u last van de Tobin-belasting? Heeft u last van de btw-vrijstelling op bepaalde bankkosten? Kent u de huidige prijs van de sociale zekerheid in Frankrijk per hoofd van de bevolking? Ik denk dat het al bijna € 1000,- per kop pijp is! Groot-Brittannië is slechts een drastische vereenvoudiging!

Dit zijn omvangrijke onderwerpen; Ik ben er niet van overtuigd dat een spoorwegonderneming de zaken echt vereenvoudigt, omdat de uniformiteit ervan zich niet aanpast aan de finesse van de verschillende ‘sociale gevallen’ (als ik het mag zeggen!)
voor een leraar vind ik je toespraak erg "egogericht", hoeveel krijg je betaald per uur werk vergeleken met andere Fransen?
Nou, dat sluit aan bij mijn opmerking over ambtenaren! Sorry Raymond, maar ik denk dat je op een dwaalspoor zit...

Maar ik werk tenminste net als vele anderen, en ik neem zelfs werk mee naar huis, waardoor mijn tijd die ik voor de studenten doorbreng, verdubbelt... bovendien had ik een aantal van de hoogste diploma's die er in Frankrijk bestaan ​​op mijn vakgebied... en geloof me, ik geef nog steeds veel van mezelf tegenover bepaalde kleine grappenmakers.

Dus ik ben ongetwijfeld verdwaald, maar ik wacht op de bataljons mensen "die voor geen cent verloren zijn" die wachten op hun RU tegen een achtergrond van progressieve lyrische vlucht... om hetzelfde te doen!
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79119
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: basisinkomen of universeel inkomen: functioneren, debat




par Christophe » 23/03/20, 16:10

Heb ik het goed gelezen? Knijp me!

0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188

Re: basisinkomen of universeel inkomen: functioneren, debat




par Remundo » 23/03/20, 17:04

SAPIR heeft erover gesproken, ah ik moet de video voor je vinden, het heet "helikoptergeld"

Kortom, de ECB schijt miljarden euro's krassen met onze computers distribueren we het onder idioten en het zou de economie moeten ondersteunen. Het probleem is dat de meeste fabrieken in het buitenland staan, dus verlies van buitenlandse valuta + devaluatie + toename van de schulden...



nog een analyse

2 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Re: basisinkomen of universeel inkomen: functioneren, debat




par Grelinette » 24/03/20, 14:33

Ahmed schreef:... het idee om de meest behoeftigen (inclusief immigranten) te helpen schokt veel meer dan het bestaan ​​van zeer sterke verschillen, en wat meer is, de groei binnen de Franse samenleving... Verrassend, nietwaar?

* De productie is een sector die achteruitgaat in vergelijking met de tertiaire sector...

Het is duidelijk dat de hulp aan de meest behoeftigen schokkend is omdat deze talrijk (maar minimaal), direct is en veel publiciteit krijgt, terwijl de zeer sterke verschillen, waar het gaat om zeer hoge salarissen en inkomens, zeer vaag zijn, zeer moeilijk te evalueren of zelfs " juridisch" verborgen.

Wie kan het exacte inkomensbedrag geven van CEO’s als Carlos Ghosn, Xavier Niel, Bernard Arnaud of politici, vooral wanneer laatstgenoemden salarissen, toelagen en andere incidentele kosten accumuleren die via technische en complexe regelingen verlopen die de sporen verdunnen?
Aan de andere kant, voor een minimumloon, geen uitkering in natura, geen aandelenoptie, participatie of buitenlandse rekening, enz., en de kleinste cent betaald aan salaris, compensatie, werkloosheidsuitkering of sociale bijstand wordt aangegeven, geregistreerd en gecontroleerd door de controleadministraties.

Maar bovenal moeten we onszelf niet toestaan ​​te zeggen dat het vaak praten over het onderwerp hulp aan de meest behoeftigen een soort ‘samenzwering’ is die het mogelijk maakt degenen aan te wijzen die verantwoordelijk zijn voor de nationale tekorten en de aandacht ver, ver weg af te leiden. van zeer hoge inkomens. , zou een strategie kunnen zijn van onze politieke, financiële en andere eliteleiders... Nou ja, ik liet het hem zeggen... Dat is alles, ik heb het complotvirus te pakken!
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Re: basisinkomen of universeel inkomen: functioneren, debat




par Grelinette » 24/03/20, 15:07

Zolang we het over Groot-Brittannië hebben!...
zoals mijn werkpaard mij vaak aangeeft:

De wortel van de burger.jpg
De wortel van de burger.jpg (125.01 KB) 2391 keer geraadpleegd
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: basisinkomen of universeel inkomen: functioneren, debat




par Ahmed » 24/03/20, 18:01

Grelinette, Je schrijft:
...terwijl de zeer sterke verschillen, waar het gaat om zeer hoge salarissen en inkomens, zeer vaag zijn, zeer moeilijk in te schatten, of zelfs "juridisch" verborgen zijn.

Een andere reden voor deze minder opwinding is te wijten aan de hele meritocratische ideologie die de heersende klassen hebben kunnen invoeren.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Society and Philosophy"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 255-gasten