Collapsology ... kezako?

filosofische debatten en bedrijven.
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6982
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2907

Re: Collapsology ... kezako?




par gegyx » 28/11/21, 02:00

0 x
OlivierD
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 59
Inschrijving: 11/04/06, 14:52
Plaats: 78 Noord
x 11

Re: Collapsology ... kezako?




par OlivierD » 28/11/21, 11:50

Nou, ik heb net de video op de eerste pagina bekeken, ik kende hem niet, behalve van de conferenties van Arthur Keller, die de rapporten van de Rome and Meadows club behandelt...


laten we de sceptici de laatste hulpbronnen laten verbruiken, en laten we daarnaast nog een systeem bouwen....

Hoe dan ook, het is veel te laat om iets te veranderen aan het huidige systeem, dat al vijftig jaar aan het instorten is...
Dus ik veronderstel dat al diegenen die zich bewust zijn van de onhoudbaarheid van het huidige leven naar permacultuur op het platteland zijn gegaan, en erover hebben nagedacht om een ​​leger te hebben om hun groenten te verdedigen als de miljoenen stadsbewoners arriveren... zo niet, dan hebben ze tenminste zonne-energie. paneel voor alles wat mogelijk is!!

Olivier
0 x
700W van PV in autoconso met tignous router ...
Permacultuur kan niet worden geïmproviseerd in 15 dagen, laten we luisteren naar Arthur Keller, en laten we niet vergeten te stemmen voor het programma dat onze belangen het beste verdedigt!
humus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1951
Inschrijving: 20/12/20, 09:55
x 687

Re: Collapsology ... kezako?




par humus » 24/01/22, 09:39

Klaar met covid en Zelections? : Mrgreen:

Autonomiebeoordeling na twee jaar: niet veel beter?
Loïc de tuinman
Na ruim twee jaar op weg naar onafhankelijkheid, stel ik voor dat u de balans opmaakt van het einde van het jaar.

Samenvatting van de video
00:00 Autonomiebeoordeling
00:13 Contextherinnering
02:36 Autonomie door angst of liefde
09:26 Een economisch project als basis
13:55 Elektrische beoordeling
17:52 Thermische beoordeling
21:22 Waterbalans
23:50 Voedselbeoordeling
29:34 Financiële verklaring
32:43 Mijn overtuigingen in 2022

1 x
humus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1951
Inschrijving: 20/12/20, 09:55
x 687

Re: Collapsology ... kezako?




par humus » 03/04/22, 09:55

Ik heb het nog niet gezien, maar omdat ik het net zag*, post ik het.
*Als je niets begrijpt van wat ik zeg, normaal, vraag het dan aan ABC : Mrgreen:

Serieuzer, ik zag het begin een beetje, het lijkt op herhaling, maar als de man de moeite heeft genomen om een ​​video te maken, moet er iets nieuws zijn. De titel suggereert dit, tenzij we het juk van manipulatie zijn van:
a) Media
b) Macronisten
c) Russen
d) VS-NAVO
e) van een onafhankelijke YouTuber die buzz wil creëren

Trieste tijden, we zouden erom lachen als alles onwaar was.

0 x
humus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1951
Inschrijving: 20/12/20, 09:55
x 687

Re: Collapsology ... kezako?




par humus » 03/04/22, 20:09

Na volledig bekijken wordt de ergste plaag van de collapsologie samengevat in deze 2 citaten en deze tekening.

conclusie.jpg
De ergste plaag van de ineenstortingstheorie
1 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13706
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1519
Neem contact op met:

Re: Collapsology ... kezako?




par izentrop » 12/04/22, 01:10

Vincent Mignerot, Jean-Marc Jancovici, Arthur Keller en Marc Muller tonen op hun beurt aan dat de ineenstorting van de thermo-industriële samenleving onvermijdelijk is vanwege onze afhankelijkheid van fossiele brandstoffen en vooral olie. https://yggdrasil-mag.com/blog/actualit ... fondrement
1 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Collapsology ... kezako?




par Exnihiloest » 12/04/22, 19:40

izentrop schreef:Vincent Mignerot, Jean-Marc Jancovici, Arthur Keller en Marc Muller tonen op hun beurt aan dat de ineenstorting van de thermo-industriële samenleving onvermijdelijk is vanwege onze afhankelijkheid van fossiele brandstoffen en vooral olie. https://yggdrasil-mag.com/blog/actualit ... fondrement
...

Gelooft u in de toespraken van predikanten? Het einde van de olie? Het einde van de wereld met het einde van de olie? Er is geen “demonstratie” maar gezeur.

Als de ineenstorting van de thermo-industriële samenleving onvermijdelijk is, en dat is waarschijnlijk, maar niemand kan zeggen wanneer, dan zou dat degenen die ertegen strijden gerust moeten stellen.
In feite zal de thermo-industriële samenleving niet instorten omdat deze niet bestaat. Het maakt deel uit van de industriële samenleving, en de industriële samenleving evolueert en past zich aan. Oliemaatschappijen investeren al heel lang in de groene industrie of de auto-industrie gaat elektrisch, geen risico voor hen.
Als volgens de overtuigingen van sommigen de ineenstorting van de thermo-industriële samenleving onvermijdelijk is, laten we haar dan een mooie dood laten sterven, laten degenen die erop willen anticiperen iets anders doen, maar vooral door te vermijden dat we onze ballen breken met hun aankondigingen van de apocalyps . Ze hebben de vaardigheden niet. In de economie heeft niemand ze. Een econoom is een expert die morgen weet waarom wat hij gisteren voorspelde, vandaag niet is gebeurd.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Collapsology ... kezako?




par Exnihiloest » 12/04/22, 19:48

humus schreef:...
Beeld


We weten dat alles de schuld van de mens is. Dit is de Malthusiaanse milieuboodschap die we overal zien. Je moet je schuldig voelen, je moet bang zijn, zoals in alle monotheïstische religies, om de macht over mensen over te nemen en in hun plaats te beslissen.
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13706
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1519
Neem contact op met:

Re: Collapsology ... kezako?




par izentrop » 13/04/22, 00:28

Exnihiloest schreef:Gelooft u in de toespraken van predikanten? Het einde van de olie? Het einde van de wereld met het einde van de olie? Er is geen “demonstratie” maar gezeur.
Als de ineenstorting van de thermo-industriële samenleving onvermijdelijk is, en het is waarschijnlijk maar niemand kan zeggen wanneer
Niemand zegt het toch, dus waar heb je prediking gezien?
Exnihiloest schreef:de auto-industrie gaat elektrisch, geen risico voor hen.
En voor u bestaat er geen twijfel over dat de 100 miljoen vaten olie die per dag worden verbruikt, kunnen worden vervangen door elektriciteit?

:schok: "prediking draule" : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Collapsology ... kezako?




par ABC2019 » 13/04/22, 00:35

izentrop schreef:En voor u bestaat er geen twijfel over dat de 100 miljoen vaten olie die per dag worden verbruikt, kunnen worden vervangen door elektriciteit?

:schok: "prediking draule" : Mrgreen: : Mrgreen:


Het lijkt mij echter dat dit is wat het IPCC en de Parijs-akkoorden zeggen, namelijk dat we het bijna volledig zonder fossielen zouden kunnen doen met zeer lage kosten voor de economie, of zou ik het opnieuw verkeerd hebben begrepen?
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)

Terug naar "Society and Philosophy"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 425-gasten