Collapsology ... kezako?

filosofische debatten en bedrijven.
humus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1951
Inschrijving: 20/12/20, 09:55
x 687

Re: Collapsology ... kezako?




par humus » 19/11/21, 19:52

ABC2019 schreef:dat dacht ik eigenlijk. Je speelt degene die het niet begrijpt, maar je begrijpt de realiteit heel goed. Je accepteert ze niet, dat is alles.

Kwijt. Ik speel niet iemand die het niet begrijpt, ik begreep de situatie heel goed, ik ken de realiteit.
Gefeliciteerd, je hebt eindelijk begrepen dat ik de realiteit niet accepteer stroom :pijl: Daarom rebelleren we niet genoeg.
Ik merk dat het tijd kost om naar jouw huis te gaan, maar je moet tenslotte je hele leven een schaap zijn gebleven, dus het is moeilijk voor je om denkbeelden te bedenken die tegengesteld zijn aan de jouwe.
Bedenk dat ik de realiteit niet accepteer ACTUEEL en ik overweeg realistische MOGELIJKHEDEN.
en jij, de huidige realiteit past uiteraard bij jou, zelfs jij steunt deze. ( :pijl: crimineel en meer! : Mrgreen: )
Uw voorhamerargument is dat u niet ziet wat we nog meer kunnen doen door met de rug van de hand alles wat we u kunnen presenteren als een opening of als een tegenstrijdigheid te evacueren.
Ik noem dit de ‘oude eikel’-modus van communicatie. Is dit jouw geval?
Daarom is het onproductief om met jou te ruilen, omdat er geen uitwisseling plaatsvindt, je niet naar de ander luistert en vrijwel alles verdraait.


ABC2019 schreef:Dus jouw "in theorie is het haalbaar", ik begrijp de betekenis niet.

Dit betekent dat niets dit in principe met de huidige technologieën in de weg staat.

ABC2019 schreef:Voor mij geldt dat als niemand weet hoe het moet, ik zeg dat het niet haalbaar is.

Is het niet haalbaar om een ​​gigantische ring in de ruimte te bouwen? kernenergie in de ruimte?
Je zult je antimaterie hebben, ook al lijkt het mij niet rationeel om dat te doen.
Je kunt net zo goed kernenergie rechtstreeks gebruiken, toch?
Alles wat ik zojuist heb beschreven is technisch haalbaar, maar tegen welke materiaalkosten, tegen welke energiekosten, tegen welke financiële kosten?
Theoretisch is het dus haalbaar, maar in de praktijk maakt het niet uit.
Nou, ik ben het niet die een antimaterieruimteschip wil, jij bent het : Lol:


ABC2019 schreef:
Behalve dat alles wat ik zeg fundamenteler en theoretisch haalbaar is en dat de techniek het mogelijk maakt.
We weten hoe we H2 moeten maken, we weten hoe we voertuigen met H2 moeten maken, het is niets buitenaards.

maar VEEL DUURDER. En veel duurder, dat betekent dat we er veel minder van zouden produceren, omdat veel minder mensen het zich konden veroorloven. Het is net als met jachten of privéjets, maak je geen zorgen, we weten hoe we het moeten doen.

Maar niet voor iedereen.

https://www.hyundai.com/fr/modeles/nexo
Doe niet kinderachtig, u weet heel goed dat het de productieomvang is die de prijzen naar beneden trekt.

ABC2019 schreef:Nogmaals, het doel is niet om het verbruik van hulpbronnen door 4 te delen. Dat is gemakkelijk, maak mensen gewoon vier keer armer. Het doel is om te weten of we DEZELFDE rijkdom kunnen hebben met vier keer minder middelen; Begrijp je dat het HEEL anders is? en dat als het niet mogelijk is, het verbruik aanzienlijk zal moeten worden verminderd, en dat niemand dat echt wil?

En altijd de werkelijkheid verdraaien: het is niet het delen door 4 van het verbruik van hulpbronnen, maar het delen door 4 van het verbruik van hulpbronnen niet-hernieuwbaar.
Maar ik ben me ervan bewust dat dit een daling van de gemiddelde levensstandaard zou hebben veroorzaakt.
Het is de prijs die we moeten betalen om meer dan een eeuw lang duurzaam te zijn. Het is een keuze, die we niet hebben gemaakt.
Welnu, vandaag is dit scenario dood, zelfs als we dat zouden willen, is het te laat!
In theorie is het nog steeds mogelijk : Mrgreen:
Maar in de praktijk zou het nodig zijn om het verbruik van niet-hernieuwbare hulpbronnen vrijwillig te delen door X>>4.
Wij zullen het dus niet doen, maar de natuur zal het zonder enige moeite voor ons doen. : Mrgreen: in lijden en chaos voor ons.

Tenzij de blauwe economie van Gunter Pauli andere perspectieven biedt :pijl: negatief afval produceren.
0 x
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Collapsology ... kezako?




par ABC2019 » 19/11/21, 20:27

humus schreef:
ABC2019 schreef:dat dacht ik eigenlijk. Je speelt degene die het niet begrijpt, maar je begrijpt de realiteit heel goed. Je accepteert ze niet, dat is alles.

Kwijt. Ik speel niet iemand die het niet begrijpt, ik begreep de situatie heel goed, ik ken de realiteit.
Gefeliciteerd, je hebt eindelijk begrepen dat ik de realiteit niet accepteer stroom :pijl: Daarom rebelleren we niet genoeg.
Ik merk dat het tijd kost om naar jouw huis te gaan, maar je moet tenslotte je hele leven een schaap zijn gebleven, dus het is moeilijk voor je om denkbeelden te bedenken die tegengesteld zijn aan de jouwe.
Bedenk dat ik de realiteit niet accepteer ACTUEEL en ik overweeg realistische MOGELIJKHEDEN.
en jij, uiteraard past de huidige realiteit bij jou,

Nee helemaal niet, het is volkomen stom om dat te zeggen. Waarom zou ik blij zijn als ik zou denken dat het verdwijnen van hulpbronnen de mensheid in armoede dreigt te storten? Denk je dat ik daardoor blij ben voor mijn kinderen en kleinkinderen? Denk je ook dat het mij blij maakt te weten dat ik hierdoor zal sterven? (en jij ook ?)

De dood van beschavingen is als de dood van individuen, het is gewoon een realiteit die we moeten accepteren, dat is alles. Als u mij zou kunnen bewijzen dat het mogelijk is onze levensstandaard te handhaven zonder fossielen, zou ik heel blij zijn. Het is alleen dat je mij geen enkel geloofwaardig argument hebt gegeven, alleen je overtuiging.
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Collapsology ... kezako?




par ABC2019 » 19/11/21, 20:30

humus schreef:Maar ik ben me ervan bewust dat dit een daling van de gemiddelde levensstandaard zou hebben veroorzaakt.
Het is de prijs die we moeten betalen om meer dan een eeuw lang duurzaam te zijn. Het is een keuze, die we niet hebben gemaakt.


en waarom hadden we dat moeten doen? Bent u bereid het geld dat u uitgeeft door 4 te delen om het aan uw kinderen over te laten?
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
humus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1951
Inschrijving: 20/12/20, 09:55
x 687

Re: Collapsology ... kezako?




par humus » 20/11/21, 07:51

ABC2019 schreef:
humus schreef:Maar ik ben me ervan bewust dat dit een daling van de gemiddelde levensstandaard zou hebben veroorzaakt.
Het is de prijs die we moeten betalen om meer dan een eeuw lang duurzaam te zijn. Het is een keuze, die we niet hebben gemaakt.


en waarom hadden we dat moeten doen? Bent u bereid het geld dat u uitgeeft door 4 te delen om het aan uw kinderen over te laten?

Keer op keer verdraaien jouw verdraaiingen van de werkelijkheid de manier waarop de problemen worden gesteld.

Bent u van mening dat uw opmerking de realiteit van het gestelde probleem weerspiegelt?

Ik ben niet geïnteresseerd in het beantwoorden van jouw wendingen omdat ze eindeloos zijn.
0 x
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Collapsology ... kezako?




par ABC2019 » 20/11/21, 08:01

humus schreef:
ABC2019 schreef:
humus schreef:Maar ik ben me ervan bewust dat dit een daling van de gemiddelde levensstandaard zou hebben veroorzaakt.
Het is de prijs die we moeten betalen om meer dan een eeuw lang duurzaam te zijn. Het is een keuze, die we niet hebben gemaakt.


en waarom hadden we dat moeten doen? Bent u bereid het geld dat u uitgeeft door 4 te delen om het aan uw kinderen over te laten?

Keer op keer verdraaien jouw verdraaiingen van de werkelijkheid de manier waarop de problemen worden gesteld.

Bent u van mening dat uw opmerking de realiteit van het gestelde probleem weerspiegelt?

ja, dat is precies het probleem. Wij vragen ons nu te beroven van zijn opvolgers. En nogmaals, je kinderen, je kent ze en je wilt het (a priori), daar is het een kwestie van mensen laten consumeren waar je niets van weet en je niet weet wat ze met hun inkomen gaan doen.
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
humus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1951
Inschrijving: 20/12/20, 09:55
x 687

Re: Collapsology ... kezako?




par humus » 20/11/21, 08:20

geld kan niet gegeten worden, geld is niet het probleem.
0 x
humus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1951
Inschrijving: 20/12/20, 09:55
x 687

Re: Collapsology ... kezako?




par humus » 20/11/21, 08:51

Dankzij zero waste heeft Andrée haar geldproblemen opgelost!

Zeven jaar geleden begon Andrée Nieuwjaer, 65, samen met haar man Guy aan zero waste. In de greep van grote geldzorgen vindt ze in deze manier van leven de perfecte manier om eindelijk haar hoofd boven water te krijgen.

Deze Roubaisienne geeft ons vandaag al haar tips en trucs om dagelijks naar nul afval te streven, of het nu gaat om voeding, huishoudelijke producten of zelfs toiletartikelen!

0 x
humus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1951
Inschrijving: 20/12/20, 09:55
x 687

Re: Collapsology ... kezako?




par humus » 20/11/21, 10:32

humus schreef:geld kan niet gegeten worden, geld is niet het probleem.

dat is eerder het probleem (uiteenlopende belangen) : Arrowd: en niet-hernieuwbare hulpbronnen.
economie-financiën / begrijpen-de-wereld-wij-leven-in-t16917-310.html # p475179
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13704
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1518
Neem contact op met:

Re: Collapsology ... kezako?




par izentrop » 20/11/21, 11:30

humus schreef:Deze Roubaisienne geeft ons vandaag al haar tips en trucs om dagelijks naar nul afval te streven, of het nu gaat om voeding, huishoudelijke producten of zelfs toiletartikelen!
Jammer om het zonder vraatzuchtige enzymen voor de was te doen. https://www.magazine-avantages.fr/,lave ... ,14443.asp
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Collapsology ... kezako?




par Janic » 20/11/21, 12:56

izmentop
Jammer om het zonder vraatzuchtige enzymen voor de was te doen.
ah, ah, ah, het grappige! de enzymen in kwestie komen sinds de jaren zestig ongecontroleerd in het milieu terecht, met als enige voordeel dat ze de gebruikelijke temperatuur van het wasgoed verlagen
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré

Terug naar "Society and Philosophy"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 250-gasten