Collapsology ... kezako?

filosofische debatten en bedrijven.
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: Collapsology ... kezako?




par eclectron » 05/12/20, 13:40

Janic schreef:
Net zoals in een ingestort land kernenergie onbeheersbaar en hinderlijk wordt, maakt het in stand houden van kernenergie het mogelijk de technologische ineenstorting te beperken.
Deze kleinere daling maakt het behoud en de bestendiging van de genoemde kernenergie mogelijk (ongeacht welke). Het is een positieve cirkel die niet mag worden doorbroken.
Uiteraard niet om het huidige systeem te breken, maar ook niet om het in stand te houden, omdat het juist een kwestie is van het veranderen van het systeem. (veel meer duurzaamheid en veerkracht in alles)
onrealistische visie op deze wereld in wanorde!
en als je hun mening zou vragen aan de bloemen, aan de bijen, die midden in het kernafval leven, in Moruroa of midden in de woestijn waar onze ‘vreedzame’ kernproeven plaatsvonden. Dat is waar humanisme! : Arrowd:
Een bloem maakt het niet uit wie ernaar kijkt
maar ze vindt het belangrijk om verdord, verpletterd, vergiftigd en bestraald te worden door menselijke domheid!

Dat is waar, behalve dat er niet noodzakelijkerwijs een verband bestaat tussen civiele kernenergie en militaire kernenergie die u noemt.
Op zoek naar een tegenstrijdigheid? : Lol:
0 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Collapsology ... kezako?




par Janic » 05/12/20, 14:07

eclectron
Dat is waar, behalve dat er niet noodzakelijkerwijs een verband bestaat tussen civiele kernenergie en militaire kernenergie die u noemt.
de twee zijn met elkaar verbonden, evenals aanvals- en verdedigingswapens, waarvan het doel de dood is, of, in dit geval, de vernietiging van levende wezens, zelfs bij lage doses. Deze civiele kernenergie zou niet bestaan ​​zonder kernenergie die voor militaire doeleinden wordt gebruikt. door zijn kerncentrales en dus zijn onvermijdelijke afval... om misschien in je tuin te begraven?
Hypocrisie is slechts één kant van een medaille willen zien die twee kanten heeft! Waar wordt deze kernenergie vooral voor gebruikt? Het vernietigen van kankersoorten bijvoorbeeld door ook gezonde weefsels te vernietigen, zoals alle oorlogszuchtige interventies die strijders en burgers zonder onderscheid treffen, zonder de vraag te stellen: zijn er andere middelen, zoals vrede bijvoorbeeld?
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: Collapsology ... kezako?




par eclectron » 05/12/20, 14:19

De twee nucleaire systemen zijn met elkaar verbonden, maar dat is niet noodzakelijkerwijs het geval.
Afval is inderdaad een probleem dat serieus moet worden genomen, en daarom is de Gen IV vanuit dit oogpunt beter; hij doet minder omdat hij het consumeert.
Een gesmolten Thorium-zoutreactor vangt aan het einde van zijn levensduur het afval op en veroordeelt slechts een klein stuk land, dat van de omtrek van de energiecentrale die al als veroordeeld wordt beschouwd door het gebruik van de energiecentrale.
Dit alles om elektriciteit te maken uiteraard.
Elektriciteit die voor absoluut elk doel kan worden gebruikt -> Exit koolstofhoudende fossielen.
0 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Collapsology ... kezako?




par Janic » 05/12/20, 14:44

eclectron »05/12/20, 15:19
De twee nucleaire systemen zijn met elkaar verbonden, maar dat is niet noodzakelijkerwijs het geval.
Afval is inderdaad een probleem dat serieus moet worden genomen, daarom is Gen IV vanuit dit oogpunt beter DOE MINDER omdat hij ze consumeert.
Het is niet beter, het is minder slechter!
Een gesmolten Thorium-zoutreactor vangt aan het einde van zijn levensduur het afval op en veroordeelt slechts een klein stuk land, dat van de omtrek van de energiecentrale die al als veroordeeld wordt beschouwd door het gebruik van de energiecentrale.
Dit alles om elektriciteit te maken uiteraard.
Dit heet een optimistische en idealistische kijk op het onderwerp. Over het algemeen is het laat (als het niet langer verborgen is) dat we ons realiseren dat de bruid niet zo mooi was als we dachten.
Neemt alle geruststellende toespraken over die vandaag de dag over deze zeer vervuilende kernenergie worden gehouden: alles moest goed gaan als, idealiter, alles goed zou gaan. Gebrek aan geluk, het was verkeerd!
Elektriciteit die voor absoluut elk doel kan worden gebruikt -> Exit koolstofhoudende fossielen.
Het is een blinde persoon die een eenogige persoon vervangt.
Dezelfde beloften als voorheen! Noch beter, noch slechter dan fossielen, want als ze zullen lekken of exploderen (aangezien de toekomst met betrekking tot de bodem suggereert dat aardbevingen zullen toenemen), met het risico ze allemaal op te blazen. Het voordeel van fossielen (sic) is dat ze de bodem en het water slechts ZEER KORTE tijd tijdelijk vervuilen.
Uw toespraak bestaat uit het zeggen: elektriciteit is de toekomst, net als de toespraak over olie! : Cry:
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Collapsology ... kezako?




par Exnihiloest » 05/12/20, 16:56

Het is geweldig ! De “instorting”, we zullen het meteen doen, en het “Geweldige reset” noemen. Geen zin om te wachten. Wij zijn meesters van ons lot! : Twisted:
0 x
Peter
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 587
Inschrijving: 15/09/05, 02:20
x 312

Re: Collapsology ... kezako?




par Peter » 05/12/20, 18:19

eclectron schreef:Janco (en ik) zijn het op dit punt niet met elkaar eens.
Net zoals in een ingestort land kernenergie onbeheersbaar en hinderlijk wordt, maakt het in stand houden van kernenergie het mogelijk de technologische ineenstorting te beperken.
Deze kleinere daling maakt het behoud en de bestendiging van de genoemde kernenergie mogelijk (ongeacht welke). Het is een positieve cirkel die niet mag worden doorbroken.
Uiteraard niet om het huidige systeem te breken, maar ook niet om het in stand te houden, omdat het juist een kwestie is van het veranderen van het systeem. (veel meer duurzaamheid en veerkracht in alles)

Kernenergie is nog steeds erg afhankelijk van het goed functioneren van de rest van de samenleving, dus vanuit het oogpunt van veerkracht is het niet geweldig.
We kunnen het nu duidelijk zien, we zijn nog lang niet ingestort en toch moesten vanwege een klein virus onderhoudswerkzaamheden worden uitgesteld en kondigen we stroomonderbrekingen aan als het deze winter te koud is.
In het geval van een ernstiger probleem, geef ik niet zoveel om een ​​atoombom.
0 x
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: Collapsology ... kezako?




par eclectron » 05/12/20, 19:32

Petrus schreef:Kernenergie is nog steeds erg afhankelijk van het goed functioneren van de rest van de samenleving, dus vanuit het oogpunt van veerkracht is het niet geweldig.
We kunnen het nu duidelijk zien, we zijn nog lang niet ingestort en toch moesten vanwege een klein virus onderhoudswerkzaamheden worden uitgesteld en kondigen we stroomonderbrekingen aan als het deze winter te koud is.
In het geval van een ernstiger probleem, geef ik niet zoveel om een ​​atoombom.


Ja ik begrijp het...
Je redenering past in de context van de huidige samenleving die gebaseerd is op "verplichte groei, anders is het M... op alle niveaus"
Als mensen besluiten de politieke macht terug te nemen die laf aan de markten is toegekend, kunnen we onszelf de vrijheid geven om te mixen en matchen, om te nemen wat interessant is in de huidige samenleving en om alles anders te doen met betrekking tot de doelstellingen en relaties in de samenleving.
Het is een mogelijkheid, dat is alles wat ik zeg.

Ik geef aan Janic toe dat het ion de toestand van de bruid voor ons kan verbergen. : Wink:
Ze moeten verkopen! : Lol:
Dat zou niet gebeuren (liegen om te verkopen) in een wereld waarin financiële winstgevendheid niet langer het middelpunt van alles zou zijn.
Er zou geen corruptie meer plaatsvinden, of in ieder geval veel minder.
We kunnen corrupt worden door simpelweg de ideeën die ons dierbaar zijn te ‘verkopen’. Er hoeft geen rekening te worden gehouden met geld.

Om de controle over je lot terug te krijgen, moet je natuurlijk een paar 'baloches' kopen. Vrouwen hebben meer dan sommige mannen.
0 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Collapsology ... kezako?




par Janic » 05/12/20, 19:41

We kondigen stroomonderbrekingen aan als het deze winter te koud wordt.
In het geval van een ernstiger probleem, geef ik niet zoveel om een ​​atoombom.
en het is nog maar net begonnen en tegelijkertijd duwen ze mensen richting volledig elektrische energie om oude energiecentrales in bedrijf te houden die net klaar zijn voor schroot, omdat ze niet eens weten hoe ze een energiecentrale tot in de puntjes moeten ontmantelen. kern!
Ja ik begrijp het...
Je redenering is in de context van de huidige samenleving daarom gebaseerd op "verplichte groei, anders is het de M....op alle niveaus"
Als mensen de politieke macht terugnemen die laf aan de markten is toegekend, kunnen we onszelf de vrijheid geven om te mixen en matchen, om te nemen wat interessant is in de huidige samenleving en om alles anders te doen met betrekking tot de doelstellingen van de samenleving.
Het is een mogelijkheid, dat is alles wat ik zeg.
het is meestal een wakkere droom en daarom een ​​illusie!
Ik geef aan Janic toe dat het ion de toestand van de bruid voor ons kan verbergen. : Wink:
Ze moeten verkopen! : Lol:
Dat zou niet gebeuren (liegen om te verkopen) in een wereld waarin financiële winstgevendheid niet het middelpunt van alles was.
Er zou geen corruptie meer plaatsvinden, of veel minder.
Dezelfde! Het is nog nooit gebeurd en het is niet dichtbij, laat staan ​​ver weg!
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: Collapsology ... kezako?




par eclectron » 05/12/20, 20:25

Janic schreef:
We kondigen stroomonderbrekingen aan als het deze winter te koud wordt.
In het geval van een ernstiger probleem, geef ik niet zoveel om een ​​atoombom.
en het is nog maar net begonnen en tegelijkertijd duwen ze mensen richting volledig elektrische energie om oude energiecentrales in bedrijf te houden die net klaar zijn voor schroot, omdat ze niet eens weten hoe ze een energiecentrale tot in de puntjes moeten ontmantelen. kern!
Ja ik begrijp het...
Je redenering is in de context van de huidige samenleving daarom gebaseerd op "verplichte groei, anders is het de M....op alle niveaus"
Als mensen de politieke macht terugnemen die laf aan de markten is toegekend, kunnen we onszelf de vrijheid geven om te mixen en matchen, om te nemen wat interessant is in de huidige samenleving en om alles anders te doen met betrekking tot de doelstellingen van de samenleving.
Het is een mogelijkheid, dat is alles wat ik zeg.
het is meestal een wakkere droom en daarom een ​​illusie!
Ik geef aan Janic toe dat het ion de toestand van de bruid voor ons kan verbergen. : Wink:
Ze moeten verkopen! : Lol:
Dat zou niet gebeuren (liegen om te verkopen) in een wereld waarin financiële winstgevendheid niet het middelpunt van alles was.
Er zou geen corruptie meer plaatsvinden, of veel minder.
Dezelfde! Het is nog nooit gebeurd en het is niet dichtbij, laat staan ​​ver weg!

Het is niet voldoende om met energie te beweren dat mogelijkheden worden vernietigd.
Je bewijst op geen enkel moment dat het onmogelijk is.
Je zegt eenvoudigweg dat het tot op de dag van vandaag niet is gebeurd en ik denk dat iedereen, inclusief ikzelf, ervan op de hoogte is! : Lol:

Sorry als open opmerkingen een gesloten geest van streek maken.
Door potentiëlen in je geest af te sluiten, sluit je ze in werkelijkheid ook effectief af. Dit wordt een self-fulfilling prophecy genoemd.
Wat heb jij dat zo belangrijk is om op jouw individuele niveau te verliezen om zo afgesloten te zijn?
Ben je bang om de zekerheden die jou kenmerken te verliezen en daardoor jezelf te verliezen?
Leg het mij uit, ik ben geïnteresseerd.
0 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Collapsology ... kezako?




par Janic » 06/12/20, 07:54

Het is niet voldoende om met energie te beweren dat mogelijkheden worden vernietigd.
Je bewijst op geen enkel moment dat het onmogelijk is.
Niemand bewijst het tegenovergestelde! Open je ogen!
Je zegt eenvoudigweg dat het tot op de dag van vandaag niet is gebeurd en ik denk dat iedereen, inclusief ikzelf, ervan op de hoogte is!
Elementair mijn beste Watson !
Sorry als open opmerkingen een gesloten geest van streek maken.
Een gesloten geest geconfronteerd met zijn beeld dus!
Door potentiëlen in je geest af te sluiten, sluit je ze in werkelijkheid ook effectief af. Dit wordt een self-fulfilling prophecy genoemd.
Dit wordt meestal loze woordenstroom genoemd, typisch voor ‘religieuze’ sekten, het enige wat je hoeft te doen is mij je broeder te noemen. Alleen hebben we niet dezelfde moeder of dezelfde vader! Vergrootglas! :onheil:
Wat heb jij dat zo belangrijk is om op jouw individuele niveau te verliezen om zo afgesloten te zijn?
Wat heb je te winnen als je je toevlucht neemt tot je illusies?
Ben je bang om de zekerheden die jou kenmerken te verliezen en daardoor jezelf te verliezen?
Leg het mij uit, ik ben geïnteresseerd.
En jij voegt toe? Amen, halleluja? Ben jij Krishna?
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré

Terug naar "Society and Philosophy"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Bing [Bot] en 146 gasten