Inperking: de voordelen van coronavirus

filosofische debatten en bedrijven.
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Containment: The Benefits of Coronavirus




par GuyGadebois » 20/03/20, 15:40

Grelinette schreef:... ik vergat je te vertellen dat ik het telefoonnummer van de betaaldienst "Allo-Juris-Covid-19" heb vervaagd ...
maar wees gerust, voor 999 € ttc geef ik het je in MP!
Beeld

Ik had een dergelijk bedrijf ingeroepen voor gratis juridisch advies dat 240 euro in rekening werd gebracht voor deelname in de administratieve kosten (sic) ...
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Containment: The Benefits of Coronavirus




par Christophe » 20/03/20, 16:01

Grelinette schreef:Voor sommigen is de Covid-19 een goed idee voor een marketingargument om te proberen wat geld te schrapen!


Venal scrapings zijn overal ... maar wanneer ze profiteren van de angst van mensen om zichzelf te verrijken of te speculeren over prijzen, zijn het über scraps!

Zoals de partij eendmasker voor 120 € of 10 keer de normale prijs ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Containment: The Benefits of Coronavirus




par Exnihiloest » 20/03/20, 16:43

Christophe schreef:...
Venal scrapings zijn overal ... maar wanneer ze profiteren van de angst van mensen om zichzelf te verrijken of te speculeren over prijzen, zijn het über scraps!
Zoals de partij eendmasker voor 120 € of 10 keer de normale prijs ...

We willen dit soort taal graag tegen alle degenen die angst uitbuiten, om zichzelf te verrijken of om te speculeren, of om meningen te manipuleren voor ideologische doeleinden, zoals bepaalde 'schrapers' van milieubewustzijn. Helaas is het nog een manier.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Containment: The Benefits of Coronavirus




par Christophe » 20/03/20, 16:50

Ah ah ah goed geprobeerd Exni ... verdomme we waren een paar dagen goed zonder jou!

Angst creëren voor het GEMEENSCHAPPELIJKE GOED, zelfs in de min of meer verre toekomst, is iets heel anders dan angst creëren voor persoonlijke verrijking !!

In die zin heb ik altijd overgegeven aan het commerciële discours van individuele alarmsystemen ... dit is slechts één voorbeeld!

Dus ik heb je niet gemist! En heb ik je gemist? : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Containment: The Benefits of Coronavirus




par GuyGadebois » 20/03/20, 17:02

Exnihiloest schreef:
Christophe schreef:...
Venal scrapings zijn overal ... maar wanneer ze profiteren van de angst van mensen om zichzelf te verrijken of te speculeren over prijzen, zijn het über scraps!
Zoals de partij eendmasker voor 120 € of 10 keer de normale prijs ...

We willen dit soort taal graag tegen alle degenen die angst uitbuiten, om zichzelf te verrijken of om te speculeren, of om meningen te manipuleren voor ideologische doeleinden, zoals bepaalde 'schrapers' van milieubewustzijn. Helaas is het nog een manier.

Durf te zeggen dat de persoon die het onderwerp creëerde, surft op angst 'De vergeten risico's die we kunnen zien terugkomen' en die spreekt over een groene dictatuur en de milieuactivisten vergelijkt met de Rode Khmer, bevestigend dat we met ecologie de plagen zullen zien terugkeren uit de middeleeuwen. Dus je bent zelf een "schraap" volgens je eigen definitie. CQFD
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Containment: The Benefits of Coronavirus




par Exnihiloest » 20/03/20, 18:05

Christophe schreef:...
Angst creëren voor het GEMEENSCHAPPELIJKE GOED, zelfs in de min of meer verre toekomst, is iets heel anders dan angst creëren voor persoonlijke verrijking !!
...

Precies NEE, de methode is dezelfde (onedel) en "het gemeenschappelijke GOED" is de willekeurige mening die elke activist heeft over zijn strijd.
Voor een islamist is het algemeen belang de islam, en door terrorisme wordt angst in naam van het algemeen welzijn geschapen, en daar is het nog erger dan de verrijking.

Elke of elke groep kan, zoals u doet, eenzijdig claimen wat het algemeen belang zou zijn en alles doen, inclusief het gebruik van angst of zelfs terreur om het doel te bereiken. Het is filosofisch onverdedigbaar. Voltaire, help!
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Containment: The Benefits of Coronavirus




par Ahmed » 20/03/20, 18:14

Helaas het systeem dat onze vriend verdedigt Exi greep het milieubewustzijn, dat er oorspronkelijk tegen was gericht (het systeem), en leidde het volgens een oude dialectische gewoonte om naar een nieuwe bron van winst (conform de essentie!), door normatieve veroudering ... :frons:
Er is alle reden om aan te nemen dat een "groen" regime van autoritaire aard dezelfde doelstellingen zou hebben als alle andere van vergelijkbare aard: het machtsmonopolie, waarbij "groenheid" slechts het middel is om de publieke opinie te manipuleren. dit einde.
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Containment: The Benefits of Coronavirus




par Exnihiloest » 20/03/20, 19:15

Environmentalisme zou natuurlijk goed zijn, in wezen (het ruikt naar JJ Rousseau-illusies), en manipulatie door angst zou slechts een teken zijn van manipulatie door de slechteriken : Lol: . In dit geval is het noodzakelijk om de manipulatoren van angst die handelen door middel van milieubewustzijn duidelijk te elimineren. Greta Thunberg, Al Gore ...

Ik weet niet of u weet dat uw positie iets religieuss heeft. Voor gelovigen is God goed, dus als het op aarde slecht is, is het de schuld van de mens. Dit is wat christenen ons al eeuwenlang vertellen, waardoor mannen zich schuldig voelen. Hongersnoden en epidemieën waren goddelijke straffen omdat de mens zich niet voldoende aan de dogma's van de kerk hield.
Vandaag rebelleert met ecologisme. Het is voldoende om "God" te vervangen door "Natuur", en we hebben precies hetzelfde. De natuur is mooi en schoon, en de mens heeft alles verknoeid. Opwarmen? zijn schuld en zijn straf! Vervuiling? zijn schuld en zijn straf! Betreed al mijn zeer dierbare broeders in de Kerk van Ecologisme, volg nauwgezet haar dogma's, verkondig haar goede woord, en wij, de hogepriesters, beloven u een paradijs voor u en uw kinderen. Anders, zo vertellen ze ons, zoals de christenen ons vertelden, zal je leven een hel zijn, dat van moorddadige vervuiling en de hittegolf die ons zal koken als merguez op de barbecue, totdat de soort verdwijnt. .

Als je zegt dat het "systeem" dat ik zou verdedigen het ecologisme manipuleert, is het het soort standpunt dat de katholieke hiërarchie had, die zei dat de duivel daar is die ons verleidt en manipuleert.
De vijand wordt aangeduid, de consumptiemaatschappij die ons verleidt, de redder wordt aangewezen, de ecologie waarvan het ecologisme de tempel zou zijn, en wat iedereen moet doen, is vastgesteld: volg het goede woord van de milieuverlosser, maar van de "echt" eh, geen duivels die hem zouden manipuleren. Op dit niveau van manicheïsme zou ik een grapje maken als ik niet wist dat zoveel mensen klaar zijn om deze boodschap in te slikken als koorjongens.
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Containment: The Benefits of Coronavirus




par GuyGadebois » 20/03/20, 19:23

Aan de ene kant, religieuzen die het onzichtbare, het niet-bestaande, de pure fantasie verdedigen, aan de andere kant activisten die vechten tegen de vernietiging van biotopen, vervuiling, entropische opwarming en goed voor de geest van Tryphon, " God "en" Natuur ", het abstracte en het concrete, ze zijn allemaal hetzelfde!
Verdomme, als dat een wetenschappelijke, scherpe en geïnformeerde geest is, leef de idioten!
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Containment: The Benefits of Coronavirus




par Ahmed » 20/03/20, 20:12

Ecologie heeft geen essentie, dus dit bezwaar valt plat ... Maar het is klaar om er een te hebben, die we hem willen geven en natuurlijk het gevaar dat het zichzelf niet uitgedost ziet met de inhoud die het heeft gegenereerd door reactie.
Het religieuze aspect is substantieel met de mens, ik verwerp het daarom niet en het is aanwezig, of de verwijzing nu een hypostatisch karakter is of dat de vergoddelijkte en almachtige mens van het transhumanisme ...
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

Terug naar "Society and Philosophy"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 281-gasten