De universele basisinkomen of inkomsten: actief debat

filosofische debatten en bedrijven.
Rajqawee
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1322
Inschrijving: 27/02/20, 09:21
Plaats: Occitanie
x 577

Re: basisinkomen of universeel inkomen: functioneren, debat




par Rajqawee » 04/12/20, 10:41

Macro schreef:
Christophe schreef:Uh Macro ... ik lees u (en de anderen) Ik denk dat sommigen hier niet de basis hebben van wat UNIVERSEEL inkomen is ...universel Wat denk je dat dit betekent? : Mrgreen:


Dit is een universeel en onvoorwaardelijk inkomen dat door de hele bevolking wordt bereikt ... of u nu werkt of niet, of u nu gepensioneerd bent, of u 10 miljoen € aan vermogen heeft, of u dakloos bent, of u nu ambtenaar om 15 uur per week effectief of zelfstandige om 70 uur ... het is hetzelfde ... je hebt recht op VK!


Ik begreep het antwoord goed

Christophe schreef:Het is duidelijk dat de proportionaliteit van uw overige inkomsten betekent dat het VK meer of minder belangrijk voor u zal zijn!



: Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen: universeel zeiden ze voor de eenvoud ...

Teleurgesteld....


Bedankt dat je me aan het lachen hebt gemaakt. Het is leuk :D :D :D
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028

Re: basisinkomen of universeel inkomen: functioneren, debat




par Christophe » 04/12/20, 10:59

Macro schreef:
Christophe schreef:Het is duidelijk dat de proportionaliteit van uw overige inkomsten betekent dat het VK meer of minder belangrijk voor u zal zijn!



: Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen: universeel zeiden ze voor de eenvoud ...

Teleurgesteld....


Het zit allemaal in het hoofd !! : Mrgreen:
0 x
Rajqawee
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1322
Inschrijving: 27/02/20, 09:21
Plaats: Occitanie
x 577

Re: basisinkomen of universeel inkomen: functioneren, debat




par Rajqawee » 04/12/20, 11:32

Wacht....

Ik heb de indruk dat er een goede sfeer over dit onderwerp hangt ... het is raar!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028

Re: basisinkomen of universeel inkomen: functioneren, debat




par Christophe » 04/12/20, 13:12

Hier heerst altijd en overal een goede sfeer forum !

Neen ? Zat ik fout? : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6513
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1636

Re: basisinkomen of universeel inkomen: functioneren, debat




par Macro » 04/12/20, 13:38

Vrij goede sfeer ....

Persoonlijk klaag ik niet ... Want vergeleken met sommigen (zie velen) van jullie ... ik heb zoiets als wie de mond vol zou zeggen ... Dat gezegd hebbende ... ik had een fucking 'relatief rigide opleiding ... Of ik moest begrijpen dat de steaks om voor je steak te betalen niet uit de lucht zijn gevallen ... Het is nog geen 49 jaar dat ik terugga ... Zou het uit respect voor de urn van mijn oude man zijn dat ik regelmatig zal bloeien ... Ik ben 31 jaar in dienst ... Ambtenarenzaken, hotelbouw, taxibedrijf ... Geen enkele dag anders vergoed dan door een loonstrook .... Dus ik ben iemand ... Geconditioneerd ....
1 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Rajqawee
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1322
Inschrijving: 27/02/20, 09:21
Plaats: Occitanie
x 577

Re: basisinkomen of universeel inkomen: functioneren, debat




par Rajqawee » 04/12/20, 16:46

Macro schreef:Vrij goede sfeer ....

Persoonlijk klaag ik niet ... Want vergeleken met sommigen (zie velen) van jullie ... ik heb zoiets als wie de mond vol zou zeggen ... Dat gezegd hebbende ... ik had een fucking 'relatief rigide opleiding ... Of ik moest begrijpen dat de steaks om voor je steak te betalen niet uit de lucht zijn gevallen ... Het is nog geen 49 jaar dat ik terugga ... Zou het uit respect voor de urn van mijn oude man zijn dat ik regelmatig zal bloeien ... Ik ben 31 jaar in dienst ... Ambtenarenzaken, hotelbouw, taxibedrijf ... Geen enkele dag anders vergoed dan door een loonstrook .... Dus ik ben iemand ... Geconditioneerd ....


Er is ook niet noodzakelijk een verband: 31 jaar oud, afgestudeerd aan een masterdiploma, geen dag op het arbeidsbureau en 4 verschillende banen, nog steeds werkzaam voor de staat, maar als contractueel! Zoals...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: basisinkomen of universeel inkomen: functioneren, debat




par Exnihiloest » 05/12/20, 17:34

Remundo schreef:
Exnihiloest schreef:
Remundo schreef:je kunt zien dat het complex en wazig is.

In feite bestaat het VK al lang in Frankrijk. Het heet RSA + APL. Het heette RMI enz ... het vindt plaats bij het CAF (Franse automatische kassa) afhankelijk van het inkomen.

€ 564,78 voor een alleenstaande is volstrekt onvoldoende. Het staat niet toe om huur, eten, glazen te betalen of om het even welk probleem in het leven aan te pakken. Studenten zijn uitgesloten ...
Bovendien is het systeem gemeen: als de persoon kleine inkomsten heeft, worden deze in mindering gebracht! Waarom zou ze dan werken ?!

behalve dat u vergeet dat de persoon naast CMU en APL profiteert.

Dit is de theorie.
De APL dekt geen huisvestingskosten. Voor deze prijs zijn er geen of meer in universiteitssteden (de goedkoopste worden snel ingenomen). En de student die zijn stad moet verlaten voor een stage in een bedrijf voor twee of drie maanden, wat gebruikelijk is, verlaat zijn accommodatie voor een ander als hij niet beide wil betalen, maar weinig kans heeft om er een te vinden. een tijdens het schooljaar bij zijn terugkeer, vooral als hij niet over de middelen beschikt. Daarbij komt nog de complicatie van ondersteunende documenten, een verhaal van vervuilende levens, uitstel van betalingen en het elimineren van praktische oplossingen, aangezien niet alle woningen in aanmerking komen voor de APL.
Op de CMU las ik "Contactlenzen worden vergoed tot een jaarlijks vast tarief van € 39,48". : Lol: In dit tempo is het erger dan helemaal niet vergoeden. Dit om te laten geloven dat we het zouden vergoeden terwijl we mispels vergoeden.

kan ook verwijzen naar restaurants van het hart of andere gaarkeukens (niet verkocht in supermarkten ...)
...

Niets te zien. Het zijn liefdadigheidswerken, niet institutioneel. Ik vind het een beetje sterk om te proberen de institutionele nalatigheid te rechtvaardigen, want er zouden alternatieven bestaan, die juist vanwege deze nalatigheid moesten worden opgezet door mensen die zich met het algemeen belang bezighielden!

En naast het huisvestingsprobleem of pseudo-medische kosten zoals een bril, zien we de gemeenten onze lokale belastingen die ze elk jaar verhogen, verspillen, het ene jaar een verkeersdrempel slopen om die te vervangen door een scherm, het tegenovergestelde van het jaar. het volgen, het opnieuw aanleggen van rijstroken en bewegingsrichtingen waarover niemand klaagde, het inrichten van nutteloze ruimtes voor het merkimago van de gemeente en vooral dat van haar burgemeester ... In termen van praktische hulp en nuttige uitgaven voor degenen die echt willen helpen, er zullen Emmaus of de restaurants van het hart blijven.
De trappen in het hart ... gaan verloren, zelfs meer tegen die van gedecentraliseerde macht dan gecentraliseerde macht.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16095
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5233

Re: basisinkomen of universeel inkomen: functioneren, debat




par Remundo » 05/12/20, 23:09

Dus jongens ... ja, het is geweldig in het VK, het is enorme, maatschappelijke kaviaar, individuele vrijheid, sociaal, economisch, kortom de Heilige Graal, terwijl ik las "we se zal vragen hoe we het zonder eerder hadden kunnen doen ".

OOOKAYYY!
Remundo schreef: En we moeten ook zien hoe we het VK gaan financieren. Of het nu gaat om eindeloze schulden, of om extra belastingen. Een beetje van beide waarschijnlijk, beide zijn schadelijk.

Dus extra schulden of belastingen? Kaas EN dessert. : Mrgreen:

Ik ga je vertellen dat het VK voor mij een duister ding is, omdat het zowel door de gaucho's als door de ultraliberalen wordt gewenst ... die nooit de financiering specificeren. : Roll:
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: basisinkomen of universeel inkomen: functioneren, debat




par Exnihiloest » 06/12/20, 19:12

Remundo schreef:Dus jongens ... ja, het is geweldig in het VK, het is enorme, maatschappelijke kaviaar, individuele vrijheid, sociaal, economisch, kortom de Heilige Graal, terwijl ik las "we se zal vragen hoe we het zonder eerder hadden kunnen doen ".

OOOKAYYY!

Het wordt de vogelverschrikkerfout genoemd.
Het bestaat uit het herformuleren van de tegengestelde stelling door deze te vereenvoudigen en te vervormen, en vervolgens te bekritiseren, omdat het dan veel gemakkelijker is. Wie sofisme zegt, zegt een verkeerde redenering.

Remundo schreef:
En we moeten ook zien hoe we het VK gaan financieren. Of het nu gaat om eindeloze schulden, of om extra belastingen. Een beetje van beide waarschijnlijk, beide zijn schadelijk.

Dus extra schulden of belastingen? Kaas EN dessert. : Mrgreen:

Ik ga je vertellen dat het VK voor mij een duister ding is, omdat het zowel door de gaucho's als door de ultraliberalen wordt gewenst ... die nooit de financiering specificeren. : Roll:

Betaal eerst belasting. Wordt er niet beweerd dat GAFA's hun belastingen niet zouden betalen?
Dan neemt de gecentraliseerde macht de controle over de belastingen en het gebruik ervan weer over en laat ze de gemeenten, departementen en regio's niets meer doen aan de uitgaven. Er is veel verspilling van hun kant, niet alleen in de toewijzing van het budget door keuzes die niet het algemeen belang van de republiek bevorderen, maar specifieke lokale belangen, maar ook in de banen zelf in de regio's die voor beheer deze decentralisatie. Zie bv. https://lexpansion.lexpress.fr/actualit ... 89057.html of dit boek dat de omvang van het wanbeheer onthulde, vooral in banen: https://www.lepoint.fr/economie/les-ver ... 785_28.php . En dan heb ik het niet eens over verduistering.

Op deze manier beheerd, zou een privébedrijf al failliet zijn gegaan. Maar met onze belastingen is het gemakkelijk, u hoeft ze alleen maar te verhogen. Ik hoorde een geïnterviewde burgemeester durven zeggen: "we hebben meer geld uitgegeven, dus het is normaal om de lokale belastingen te verhogen"! In dezelfde geest: "Ik heb dit jaar meer aankopen gedaan, het is normaal om mijn salaris te verhogen", hier is de domheid van al deze kleine lokale potentaten die niet bevoegd zijn om een ​​budget te beheren en vaak ook niet de noodzakelijke ethiek. Ik zeg niet dat centralisatie het wondermiddel is, maar we hebben in ieder geval schaalvoordelen en in het geval van een probleem weten we wie de schuldige is.

Dus voordat we het hebben over aanvullende belastingen voor een nieuwe Britse begroting, is het misschien goed als uw vereisten eerst van toepassing zijn op het verkrijgen van efficiënt, spaarzaam en werkloos beheer van het bestaande budget ( en terwijl het nationale ambtenarenapparaat vaak onderbezet is). Zonder zoveel verspilling als gevolg van de versnippering van gedecentraliseerd beheer (regio's, departementen, gemeenten ...) en het ontbreken van serieuze controles, is het misschien het VK dat we zouden kunnen betalen in plaats van de RSA. En daar wees ik alleen op een flagrante sector, maar er zijn andere, wanbeheer en ook gecentraliseerd (kijk hoeveel een voormalige president van de republiek kost, de toelagen van afgevaardigden of anderen).
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16095
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5233

Re: basisinkomen of universeel inkomen: functioneren, debat




par Remundo » 07/12/20, 01:00

ah omdat u denkt dat de GAFA zal investeren om het VK van de Fransen te betalen?

uiteindelijk voor gemaksbanen, ja, ze kunnen worden ontslagen en in het VK worden geplaatst; namelijk om een ​​"wanbeheer" te vervangen door een ander ...

de kern van de zaak is allemaal om mensen voor niets te betalen ... en naast huisvesting, zorgen voor hen ... is het ambitieus.
0 x
Beeld

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Society and Philosophy"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google [Bot] en 162 gasten