Allopathie versus holistische natuurlijke geneeskunde

filosofische debatten en bedrijven.
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Allopathie versus holistische natuurlijke geneeskunde

par Janic » 05/02/22, 13:08



Moet video kijken! Louis Fouché inventariseert de voor- en nadelen van de reguliere allopathische geneeskunde. Een beetje lang (3 uur) maar spannend!
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Allopathie versus wereldwijde natuurlijke geneeskunde

par Obamot » 05/02/22, 16:53

Het duurde geen 3 uur omdat ik na een tijdje alleen maar naar de interventies van Dr. Fouché keek : Mrgreen: gebrek aan tijd.

Goede video waarin enkele van de problemen worden opgeroepen en waarin we bepaalde struikelblokken begrijpen die verre van oninteressant zijn. Aangezien ik al heb gezegd wat ik dacht van de eigenaar van de keten, hoef ik er niet op terug te komen, behalve om te zeggen dat we absoluut niet in dezelfde categorie vallen, hoewel hij constant probeerde parallellen te leggen en Fouché de zaken voorzichtig opnieuw formuleerde, met zijn gebruikelijke diplomatie gemaakt van gelijkenissen. Ik vind dat improviseren als "natuurgeneeskundige" niet zo wordt gedaan, bovendien begrijpen we dat hij zelf een belangenconflict heeft door de training die hij geeft (wat trouwens?

Het huidige probleem is dat ECHTE natuurgeneeskundige artsen, zoals je al aangaf, het is nogal zeldzaam (en met echte vaardigheden "à la Fouché" nog minder) - echte die dat niet zijn zag je mij en maak geen doctrinaire gevechten (voor dit of anti dat) en heb een echte ervaring, het loopt echt niet over straat!
Een groot aantal houdt zich schuil en anderen mogen niet meer sporten...
1 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Allopathie versus wereldwijde natuurlijke geneeskunde

par Janic » 05/02/22, 18:53

obamot
Jammer om dit soort reacties te krijgen, ongerechtvaardigd, met betrekking tot Casasnovas zoals je had met Montagnier, eenvoudig a priori.
Persoonlijk maak ik onderscheid wie wat zegt en wat wordt uitgedrukt. Zo deel ik het optimisme van Raoult over vaccins helemaal niet, maar waardeer ik zijn globale aanpak. Hetzelfde voor Fouché als allopaat, maar zeer opmerkelijk vanwege zijn reserveposities over wat er is geworden van deze manier van zorg, helaas afhankelijk van BP.
Aan de andere kant vind ik dat je daar overdrijft door principieel te verwerpen:
Ik vind dat improviseren als "natuurgeneeskundige" niet zo wordt gedaan, bovendien begrijpen we dat hij zelf een belangenconflict heeft door de training die hij geeft (wat trouwens?
Casasnovas, aan wie we het label van natuurgeneeskundige hebben geplakt, raadt juist aan om er geen te zijn, wat duidelijk is, en afgezien van het aan de kaak stellen van de anti-natuurlijke standpunten van zijn tegenstanders, adviseert hij niets anders dan een diëtist/hygiënist door wijzen op te volgen, niet te sturen, vormen van "zorg" (als we bedenken dat voeding zoals hydrobiologie zorg is) waarvoor het niet nodig is om arts te zijn (de meesten van hen kennen deze onderwerpen niet alleen oppervlakkig als voor vaccins elders!)
Maar inderdaad, ik vind Fouché groot als humanist (net als zijn gesprekspartners), wat verklaart waarom hij werd "ontslagen" uit zijn post van beademingsmachine tot grote vreugde van de pijn in de nek.

PS: net als casasnovas juist omdat hij te veel invloed op internet had en het voorwerp was van vervolging totdat hij hem verbood zijn zoon te zien. Dat is net zo walgelijk als de maatregelen tegen novaxx.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
pedrodelavega
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3798
Inschrijving: 09/03/13, 21:02
x 1321

Re: Allopathie versus wereldwijde natuurlijke geneeskunde

par pedrodelavega » 05/02/22, 19:18

Heeft u de rechtbankverslagen van de voogdij over haar zoon?
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Allopathie versus wereldwijde natuurlijke geneeskunde

par Janic » 05/02/22, 19:32

pedrodelavega »05 / 02 / 22, 20: 18
Heeft u de rechtbankverslagen van de voogdij over haar zoon?
welk oordeel?
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Allopathie versus wereldwijde natuurlijke geneeskunde

par Obamot » 05/02/22, 19:57

pedrodelavega schreef:Heeft u de rechtbankverslagen van de voogdij over haar zoon?
Ben je niet klaar met ons kwaad te maken?
0 x
pedrodelavega
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3798
Inschrijving: 09/03/13, 21:02
x 1321

Re: Allopathie versus wereldwijde natuurlijke geneeskunde

par pedrodelavega » 05/02/22, 20:45

Janic schreef:pedrodelavega »05 / 02 / 22, 20: 18
Heeft u de rechtbankverslagen van de voogdij over haar zoon?
welk oordeel?

Degene die hem verbiedt zijn zoon te zien zoals je zei
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Allopathie versus wereldwijde natuurlijke geneeskunde

par Obamot » 05/02/22, 20:46

Duidelijk !
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Allopathie versus wereldwijde natuurlijke geneeskunde

par Janic » 05/02/22, 20:50

Obamot » 05/02/22, 20:57$
pedrodelavega schreef:
Heeft u de rechtbankverslagen van de voogdij over haar zoon?
Ben je niet klaar met ons kwaad te maken?
hij heeft zijn antwoord in de video hierboven als hij het echt in context wil weten. Het zou goed voor je zijn om het ook te bekijken, want helaas neem je de laster van hem over door de media, terwijl je gewend bent ze aan de kaak te stellen. : Roll:

welk oordeel?
Degene die hem verbiedt zijn zoon te zien zoals je zei
kijk naar de geplaatste video, wie praat erover, niet ik!
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Allopathie versus wereldwijde natuurlijke geneeskunde

par Obamot » 05/02/22, 20:58

Het is zijn techniek om mensen tegen elkaar op te zetten door zijn zandkorrel ertussen te plaatsen...

Tegelijkertijd doet hij dat op bijzaken om de discussie te verpesten... Dat doet hij bijna altijd!
0 x

Terug naar "Society and Philosophy"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 193-gasten