Presidentsverkiezingen: zal Mélenchon de verrassing zijn?

filosofische debatten en bedrijven.
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 14/04/12, 12:05

Christophe schreef:
Obamot schreef:
Nou, ik heb het nu al een tijdje over deze 'kokosnoot' : Mrgreen:

... wat niet zo is dus, dus ...
Maar het is een beetje met con soms

... Wwoooouui maar ik vind het leuk als het is "een beetje dom» : Mrgreen: : Cheesy:

Want als je het vergelijkt met Marchais ... :schok: : Cheesy:

Nou, nou ... zeg maar zoals Mélenchon "Dat de Dalai Lama dicht bij de Yankee neo-cons zou zijn", is een enorme snelkoppeling, maar niet zonder fundament ...!
http://thehill.com/homenews/administrat ... dalai-lama
http://www.swamppolitics.com/news/polit ... peace.html

Wikipedia schreef:Op 16 oktober 2007, door de eerste Amerikaanse president te zijn die in het openbaar verschijnt met de Dalai Lama, hem te belonen met "universeel symbool van vrede en tolerantie" en dat de gouden medaille van het congres hem wordt gegeven, provoceert George Bush de verontwaardiging van de regering van Beijing die in de persoon van de Dalai Lama een separatist in ballingschap ziet die de eenheid van het land bedreigt, en de Verenigde Staten ook beschuldigt van ingrijpen in de binnenlandse aangelegenheden van het land


Ze hebben altijd geweten hoe ze zich konden verenigen met vijanden van hun vijanden. Een spirituele vertegenwoordiger mag echter geen politiek maken (religie in nobele zin, naast een individuele aangelegenheid ... Als Tibet een 'seculiere staat' was die bekend zou zijn, en daar sloot zich dit punt aan bij de neo-cons die willen houden "Het vermogen [...] om ketens van verticale en horizontale invloeden te vestigen, wat continuïteit waarborgt in hun plan van overheersing van de politiek.' bron: ...> ). Weet dat de Dalai Lama niet in de geur van heiligheid is onder de boeddhisten over de hele wereld (hij vertegenwoordigt hen bovendien niet) ... En daar spreek ik niet persoonlijk, ik zeg alleen dat wordt betwist en dat er mogelijk redenen voor zijn.

Terug naar de verkiezingen: als het een breuk met het bestaande systeem zou veroorzaken. En op voorwaarde dat minstens 51% van de Fransen wakker wordt ( : Cheesy: : Mrgreen: ) Hoe zit het met de huidige situatie en onder degenen die worden begunstigd door een aanzienlijk deel van het electoraat?

- Holland of Sarko, "het zou anders zijn, maar ongeveer hetzelfde"...

- Bayou of Sarko, "het zou hetzelfde zijn, maar een beetje anders"...
- Wie zou daar met 16% blijven behalve Mélenchon? De marine ...? Arf, dat grenst aan nepotisme bij de FN, toch ...?

[Bewerken: toevoeging van twee links]
Dernière édition par Obamot de 14 / 04 / 12, 12: 25, 2 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 14/04/12, 12:21

Het is duidelijk dat de VS niet om de omstandigheden van de Tibetanen geven, voor hen is het slechts een middel om druk uit te oefenen op communistisch China waarvan ik me herinner dat het niet erg pro-VS is ...

Arme Dalai Lama wordt gebruikt als een pion, maar hij heeft weinig keus.
De destabilisatie van een staat met behulp van het humanitaire / mensenrechtenargument is een zeer effectieve methode geworden (Libië enz ...), die binnenkort opnieuw tegen Iran zou moeten worden gebruikt.

De kunst van het oorlog ...
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180




par plasmanu » 14/04/12, 13:08

sen-no-sen schreef:De kunst van het oorlog ...

si tegen pacem para bellum : Cry:

Nobelprijs: Yankee Bush

Net als in de Verenigde Staten bleef 51% en 49% verstandige mensen
En het is moeilijk om te kiezen om op ezels of varkens te stemmen
Hoewel ze voor bush veel tickets hebben verteld :frons:
Democratie is mooi.
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
overtreffen
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 190
Inschrijving: 12/12/05, 15:16
Plaats: Thailand




par overtreffen » 14/04/12, 13:08

Ik volg deze verkiezingen van een afstand, geografisch gezien ... en ik begrijp nog steeds niet hoe het mogelijk is om zoveel Fransen te zien doen alsof ze op Sarko of Holland willen stemmen (rechts of links, niets persoonlijks) !!! :schok:
Ik denk dat veel Fransen zich bewust zijn van de noodzaak van een ingrijpende verandering in ons democratisch systeem (dat elders niet veel democratie meer heeft) en vooral in politieke gezichten ... Dus waarom zou je mensen kiezen voor wie, wij weet van tevoren dat ze niets zullen veranderen !!!

Moet nog steeds verdomd dom zijn! : Mrgreen:
0 x
Respect !!!
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180




par plasmanu » 14/04/12, 13:20

Exceed schreef:Moet nog steeds verdomd dom zijn! : Mrgreen:


Precies waar zijn de media voor!
Informeren of begeleiden.

Bewerken: Wat is Melanchon?
een mond
een programma
een televisieprogramma
een bijeenkomst van jonge mensen
een rock / techno-concert
coole raoul
...
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 14/04/12, 13:33

Mélanchon jaagt de conservatieven aan zijn zijde bang, we breken alles en beginnen opnieuw. "Maar sinds de Franse revolutie en afgezien van 68 heeft iedereen zijn toevlucht gezocht in" één van jou is beter dan twee die jij zult hebben ": angst voor inflatie, angst om zijn spaargeld te verliezen, angst om zijn inkomen te verliezen uit aandelen die goed geplaatst zijn in het beursspel, enz ... "
0 x
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180




par plasmanu » 14/04/12, 13:36

Ik stem voor een ultraliberale bankster die voorstelt Karl Marx in de grondwet op te nemen.
En als hij schijt: C4 onder zijn bed ...
Alles mist kleur: arme democratie keerde terug naar de tijd van zwart-wit (monochroom)

Edit: Griekse democratie: het was voor de afgevaardigden met resultaatverplichting anders ... pan-pan cucul
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 14/04/12, 13:51

Janic schreef:Mélanchon maakt de conservatieven aan zijn zijde bang, we breken alles en we beginnen opnieuw ".


Blijkbaar kan het economische systeem zich perfect aanpassen aan de maatregelen van de laatste, omdat het het systeem niet uitdaagt, maar alleen de organisatie.

Maar sinds de Franse revolutie en afgezien van 68 elk hun toevlucht nemen tot "één van jou is beter dan twee die je zult hebben":


68 mei, die voor veel mensen een bron van trots is, is in feite de overgang van het oude Frankrijk, zeker achterhaald, naar het Frankrijk van consumentisme.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 24/04/12, 09:54

Interessant, ik vind dit debat leuk!

68 mei is de ontmoeting van vele paradoxen. Het is op de een of andere manier ook gebaseerd op een onrechtvaardigheid. De Gaulle was niet de slechtste rechtse president die Frankrijk ooit heeft gekend! Verre van, het is zelfs het tegenovergestelde. Had hij trouwens echt gelijk ...? Het zou kunnen worden besproken!

Deze opstand was de stigmatisering van een afwijzing van de jonge generaties, die zich coördineerden met de behoefte aan culturele en sociale caesura ... veel meer dan politiek, en die alleen de noodzaak was om te belichamen deze opstand in een karakter, zodat al dit stigma materialiseert. Trouwens, als De Gaulle het referendum niet tot een volksraadpleging had gemaakt versus een afwijzing. Er is misschien geen "trigger" geweest. Eindelijk zou ik bijna in de verleiding komen om te zeggen dat Mais 68 dankzij hem plaatsvond ... en ondanks zichzelf!
Als we kijken naar de chronologie, gemaakt door historici, classificeren ze het "politieke" deel, alleen aan het einde van de opstand.
De Gaulle werd ingehaald door gebeurtenissen en maakte twee fouten:
- de ontbinding van de Nationale Vergadering;
- de confrontatie met mening over een binaire keuze (volksraadpleging VS afwijzing ...)

Bewijs hiervan is de Gaullistische vloedgolf in de vroege verkiezingen van 30 juni 68!

Dit is vaak het geval met samenlevingen, die in sommige gevallen paradoxaal genoeg hun muze verbranden uit de noodzaak om zichzelf te bevrijden (ze geloven) ... De muze was niet de generaal, ik spreek op mythologisch en metaforisch niveau, maar mogelijk vrijheid zelf? Sinds De Gaulle 'bevrijding' beter belichaamde dan wie dan ook?

Als zodanig zullen jullie het er allemaal over eens zijn dat praten over De Gaulle in een thread gewijd aan Mélanchon, leider van het Linkse Front, geen gebrek aan pit heeft! En haar manier om de "R's" te rollen in deze toespraken, doet ze je niet aan iemand denken? : Cheesy:

Deze paradoxale situatie doet me ook denken aan het picouletnummer, "Fire notebooks en leraren in het midden" en dat alles ...

Verdorie, het verjongt ons niet!

Als een pop als Sarkozy aan de macht was geweest in plaats van De Gaulle, stel je je voor wat 68 mei zou zijn geweest? : Mrgreen:

Tot slot denk ik dat het juist de lef is van De Gaulle in zijn manier van regeren, die heeft geleid tot de komst van deze protestbewegingen. Hij is de voorloper amha. Hij belichaamde zeker het beeld van de vader die moest worden weggevaagd, in plaats van een beruchte dictator die had moeten worden gepijnigd (en nooit was).

Janic schreef:Mélanchon jaagt de conservatieven aan zijn zijde bang, we breken alles en beginnen opnieuw. "Maar sinds de Franse revolutie en afgezien van 68 heeft iedereen zijn toevlucht gezocht in" één van jou is beter dan twee die jij zult hebben ": angst voor inflatie, angst om zijn spaargeld te verliezen, angst om zijn inkomen te verliezen uit aandelen die goed geplaatst zijn in het beursspel, enz ... "

Ik wilde het zeggen. "Un hold" is zelfs een luxe geworden ... : Lol:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 24/04/12, 09:59

Obamot schreef:jonge generaties


Gewoon een beetje plat.

De geschiedenis en het collectieve geweten behielden de Parijse barricades, maar wat het land echt beangstigde en de situatie goed in orde bracht, is de algemene staking (die volgens mij enkele weken duurde) ... het was niet niet gemaakt door studenten ...
0 x

Terug naar "Society and Philosophy"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 194-gasten