Nationaal onderwijs: ezelspet voor de Franse school?

filosofische debatten en bedrijven.
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6982
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2907




par gegyx » 13/07/09, 18:46

Hazardijn, denk je echt dat het het schoolsysteem is dat je kind in paniek brengt als hij je 18/20 terugbrengt?
Allereerst is het raar, ik zat op de ABCD-notatie, of op 10, op de limiet...
Aangezien hij de beste leerling is, zouden de anderen in zijn klas dit gevoel toch niet moeten hebben?
Het is zijn karakter.
Je hoeft hem alleen maar te vertellen over je persoonlijke resultaten in de klas, misschien stelt dat hem gerust. : Lol:
"Ik vertel ze dat ze zich geen zorgen hoeven te maken en dat ik vertrouwen in ze heb. De notitie bewijst geen mislukking, maar een punt om te herzien..."
Misschien denkt hij dat hij dit vertrouwen moet verdienen en wordt hij er high van?

Ik heb 2 neefjes die alleen thuisonderwijs kregen op de kleuterschool voordat ze naar CP gingen.
Ze konden lezen en schrijven (en tellen) in CP, zodat ze direct naar CE1 gingen… En geweldige studies deden.
Alleen kleuter- en kleuterschool leren (als er een beschikbaar is) is koeler voor het kind. Het werkt na minder conflicten.
Hierdoor kan hij de basis leren en een beetje meer, volgens de oude methoden die zichzelf hebben bewezen. En niet de laatste, die een ramp waren voor het lezen, begrijpen van een tekst, rekenen en spellen.

Ook voor schrijven, het bewaken van de juiste grip van de pen. Ga lekker zitten, met het licht op de notebook...
Alles wat mijn laatste niet doet, omdat het op school niet genoeg gecorrigeerd is.
(maar dit jaar in ieder geval onderscheidingen in het baccalaureaat!)
:D
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 13/07/09, 21:29

Hazardine schreef:

Denk je dat het normaal is om zo'n druk uit te oefenen?

Ik weet niet hoe ik hem moet troosten, het kleine zusje is het hele jaar door gestresst, en toch beweert de leraar dat ze de beste leerling van de klas is, en ik kan haar op sommige avonden niet kalmeren, ze huilt zo bang bij de gedachte van falen.

thuis oefenen we geen druk uit, als ze me vertellen over hun angsten, vertel ik ze dat ze zich nergens zorgen over hoeven te maken en dat ik ze vertrouw, het briefje bewijst niet de mislukking, maar een punt om te herzien....

Niks werkt! op de kleuterschool moet je de sterkste zijn (ook in de sportschool!), de snelste (zelfs tijdens het hardlopen of op de fiets!) en de levendigste.

Waar is nog ruimte voor creativiteit? de droom en de mogelijkheid om de geringste vraag te stellen zonder te horen dat deze vraag stom is en geen antwoord behoeft?


Oh ! Geen paniek: mijn 2 kinderen zijn daar geweest, en erger nog, met dezelfde punten: 8 jaar conservatorium in Parijs, waaronder 4 van CNSM voor de een, een titel van afscheids voor het baccalaureaat voor de ander, gevolgd door een bachelor diploma in muziek met grote onderscheiding, plus deelname aan internationale wedstrijden, in afwachting van het masterdiploma in het buitenland. Drie jaar geleden had mijn dochter 36 uur diarree voor een concert of een wedstrijd: ze leerde zich redden, inclusief haar dieet. Oorspronkelijk vroegen we ze alleen om zonder falen te slagen. Punt.

omgaan met hoogbegaafden is moeilijk, maar het is nog steeds leuker dan een gehandicapt kind hebben! Laat ze klagen over een van hun zogenaamde mislukkingen, als het hun eigen doel is maakt echt niet uit. Ze moeten leren dat ze vatbaar zijn voor fouten, en uiteindelijk dat ze er recht op hebben en ook om de overwinning te behalen.

Het enige antwoord: veel liefde en veel humor. Zorg er echter voor dat ze zich niet vervelen op school.

De wereld heeft ze nodig!
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
Hasardine
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 350
Inschrijving: 26/07/08, 22:01
Plaats: Elzas




par Hasardine » 13/07/09, 21:53

dit is precies de grootste van mijn zorgen! mijn zoon maakt vaak eerst zijn werk af, waarna hij de animatie opnieuw bekijkt!

"Na elke matoefening zetten we een show op", zijn de woorden van de minnares, voor de chip heb ik recht op een "uitstekende baan, jammer dat Mél. een echte conciërge is"!

Ik hou van pedagogen, maar is het aantal kinderen per klas niet te hoog om sommigen te laten volgen en anderen te laten groeien?

Ah! Ik ga ze niet van school halen, maak je geen zorgen, we hebben vandaag met de kinderen gesproken over de mogelijkheid om onze schoolgewoonten te veranderen, ze willen het niet!

Angst voor verandering of echt verlangen om volgend jaar dezelfde vrienden te vinden? Ik weet het niet.

E-mail. is ongeduldig om de meesteres met het lange haar te hebben, "ze ziet eruit als een prinses" en Mat om het eerste jaar een meester te hebben "daarnaast zal hij met ons praten over duurzame ontwikkeling en biodiversiteit, ongetwijfeld beter dan jij!"
Hier, neem het tussen je tanden, je bent lelijk en als je iets uitlegt, is het echt erg! bedankt smurfen! Daar zal ik je aan herinneren als je daar bent!

Stelletje kleine ondankjes! LOL!

De vraag is gesloten, laten we er niet meer over praten, uw argumenten en die van de kinderen zullen mijn bedoelingen hebben overwonnen.

Volgend jaar ga ik me echter weer mengen in het schoolleven (ik heb vorig jaar een pauze genomen!) en natuurlijk blijven we zoveel mogelijk luisteren naar onze kleine lieverds. .

Olifant, ik denk dat je helemaal gelijk hebt, hij zet zichzelf waarschijnlijk onder vreselijke druk om ons vertrouwen te "verdienen", ik ga hem geruststellen, het spreekt voor zich dat het van hem is!
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 14/07/09, 08:41

hazardine zei:

"Na elke matoefening zetten we een show neer", zijn de woorden van de minnares, voor de chip heb ik recht op een "uitstekende baan, jammer dat Mél. een echte conciërge is"!


Mijn kinderen gingen naar klassen waar ze een boek uit de bibliotheek konden pakken als ze klaar waren met hun oefeningen of zelfs andere studenten in moeilijkheden konden helpen. Het enige kleine probleem is dat mijn dochter op een dag de bovenstaande bibliotheek op was.
Het is noodzakelijk om toezicht te houden (en een test te doen om de diagnose te objectiveren) van de kinderen waarvan men vermoedt dat ze hoogbegaafd zijn, omdat een hoogbegaafde die zich verveelt een domkop kan worden.
Muziek leren is een goede afleiding, omdat het kind in zijn eigen tempo evolueert en altijd echte moeilijkheden zal tegenkomen die inspanning en werk vergen. Het verhoogt de hoogbegaafdheid nog meer (wow, het prachtige neologisme :D ), maar jammer!

Good luck!
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
Hasardine
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 350
Inschrijving: 26/07/08, 22:01
Plaats: Elzas




par Hasardine » 15/07/09, 08:02

dank je wel Olifant, ik ga kijken of hij geïnteresseerd is in muziek, want hij lijkt meer naar de beeldende kunsten te neigen.
Hij houdt van manga en tekent de personages, we zullen zien wat er gebeurt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 15/07/09, 12:39

:pijl: Ik vloog over het onderwerp heen omdat ik over het algemeen goed op de hoogte ben... Ik ben al meer dan 10 jaar betrokken bij ouderverenigingen.
:|

Ik maak van deze gelegenheid gebruik om de laatste klap van een ziek groot lichaam met je te delen: nationaal onderwijs.

En een artikel uit de Nouvel Obs.
Door Sophie Delassein
*Vanmorgen kon men op de achterkant van "Liberation" een slam lezen van Grand Corps Malade getiteld "National Education", waar */*"gelijke kansen"*/* */*"een concept van bediening is»* /* (zie onderstaande video). Omdat de aanpak ongebruikelijk is, belde ik meteen Fabien, alias Grand Corps Malade, om te begrijpen waar het allemaal om ging. *

*"Deze slam, ik schreef het zes maanden geleden,* volgens de inspiratie van de dag - zoals altijd. Het staat niet op een van mijn twee albums, maar sinds januari heb ik het opgenomen in mijn show on tour. De reacties zijn altijd heel goed. Het gebeurde zelfs dat het publiek opstond om hem te applaudisseren. Bij de uitgang wordt mij gevraagd waar we die kunnen vinden.
Zo erg zelfs dat ik er uiteindelijk haastig een clip van heb gemaakt met mijn aangestelde regisseur Mehdi Idir. We hebben de film opgenomen in een school in Saint-Denis.

*Het thema school interesseert en baart me zorgen.* Maar het idee (of de trigger) kwam bij me op tijdens een schrijfworkshop met CM2-studenten, in een school in Epinay. Ik ontmoette een leraar vol goede wil, die werkt als een gek.
Om een ​​uitje te organiseren met haar studenten aan de Cité des Sciences, aangezien ze daar geen middelen voor heeft, mobiliseerde ze haar studenten om plaatsen op internet te winnen.
Ik vond het zo verdrietig en betreurenswaardig dat het zover kon komen. Je beseft toch dat ze het zich niet kan veroorloven haar leerlingen mee uit te nemen!* *

*Ik verwacht niets van National Education*, maar ik begrijp niet waarom leraren zo slecht betaald worden als je weet welke verantwoordelijkheden er op hen rusten. Zij moeten dagelijks zorgen voor de opvoeding, het comfort en de veiligheid van dertig kinderen. Ik heb veel respect voor ze en ik ben verontwaardigd dat ze qua salaris zo worden gedevalueerd. Ik wilde reageren.

*Op mijn niveau doe ik wat ik kan. *Ik heb niets te maken met ministeriële bijeenkomsten, ik heb geen legitimiteit. Aan de andere kant ontmoet ik studenten, geef ik schrijf- en slamworkshops, nodig ik jongeren uit voor concerten (en niet alleen voor mijn shows).

*Grootkorps Malade*
(commentaar verzameld door Sophie Delassein)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 11/02/14, 10:24

School versus het echte leven: http://www.youtube.com/watch?v=9rb5ZCe_n3k
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 11/02/14, 11:23

Nationaal onderwijs is een beetje zoals al het andere in ons land: langzaam maar zeker zinkend...

Er is een te grote kloof tussen de wereld van werk en school, in Frankrijk proberen we meer een diploma te behalen dan ons echt voor te bereiden op de wereld van werk.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 11/02/14, 11:35

sen-no-sen schreef:Er is een te grote kloof tussen de wereld van werk en school, in Frankrijk proberen we meer een diploma te behalen dan ons echt voor te bereiden op de wereld van werk.
Toen de openbare school werd opgericht, was haar functie om burgers op te leiden, niet om werk voor ze te vinden (er was bijna geen werkloosheid, enz.).

Het was pas recent (enkele decennia) dat de samenleving het deze doelstelling toekende, maar zonder te beseffen dat ingrijpende hervormingen nodig zouden zijn om dit nieuwe doel te bereiken.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 11/02/14, 18:10

de school hoeft niet noodzakelijkerwijs in opdracht van de werkgever te zijn: ze kan er de voorkeur aan geven te leren wat nodig is om nuttig te zijn

helaas is het probleem oud, ik ben 55 jaar oud en ik zag het al aankomen toen ik op school zat: het doel is niet om nuttige dingen te leren maar om te leren wat ervoor nodig is om door te stromen naar de hogere klasse, dan wat er nodig is om te krijgen het diploma

en degene die zijn beste jaar in dit systeem doorbrengt, komt in het werkende leven te oud om te leren wat nuttig zou zijn

deze evolutie wordt duidelijk door de oude schoolboeken van 1900 te lezen: de programma's van die tijd waren veel beter aangepast aan wat nuttig was: de school duwde vooruitgang in het dagelijks leven

vandaag zijn schoolboeken hopeloos: geen praktisch nut
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Society and Philosophy"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 331-gasten