Frankrijk, een democratie?

filosofische debatten en bedrijven.
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6524
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1641




par Macro » 15/06/10, 08:13

Zorglub schreef:
en aangezien u ook stemplicht wilt, zou elke burger verplicht zijn om alle wetten te bestuderen en te weten hoe hij zich erover uitspreekt

niets te doen tussen de goedkeuring van een project en de toepassing ervan
1 / de mensen accepteren of verwerpen de rekening
2 / de plaatsvervangers de senatoren, passen het project toe volgens de bestaande wetten, of maken nieuwe wetten, passen ze aan, passen ze aan ........
een concreet geval:
de doodstraf, zou het door de mensen voor 70% worden geaccepteerd
het zou worden toegepast ... en er zou geen overbevolking, besparingen en geld meer zijn voor daklozen ....... niet slecht, niet?


Omdat we snel moeten handelen .. laten we het voorkomen: laten we de doodstraf rechtstreeks toepassen op irreguliere en daklozen. Over 10 jaar is er geen behoefte meer aan gevangenisstraf
0 x
Avatar de l'utilisateur
Napo dwerg
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 180
Inschrijving: 04/03/10, 10:43
Plaats: Somewhere over the rainbow




par Napo dwerg » 15/06/10, 08:31

moet 50% van de niet-enarque opleggen aan de vergadering en de senaat

de enkele gedachte zou in ieder geval worden opgegeven en we zouden (soms) kunnen hopen op goede verrassingen
een verouderde opleiding zoals die nu is, zou niet langer het monopolie moeten hebben

Ik zeg niet dat het branques zijn (nou ja ...: Cheesy:), maar over veel moderne onderwerpen (20e en 21e eeuw) zijn ze verouderd (en het kan ze echt niet schelen) :schok:
0 x
Van al diegenen die niets te zeggen hebben, de mooiste zijn degenen die zwijgen
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 15/06/10, 09:53

Christine schreef:Burgers hoeven alleen maar te beginnen met het verplaatsen van hun c..l en de verantwoordelijkheden op zich te nemen die ze al hebben in plaats van op verkiezingsdagen te gaan vissen en de rest van hun tijd door te brengen met kijken naar "loft accadémie ".

Beeld
0 x
Solar Productie + VE + VAE = korte cyclus elektriciteit
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 15/06/10, 10:00

boubka schreef:een ander idee zou zijn om de politici opnieuw op te voeden, om de enkele gedachte, de taal van hout, de politieke correctheid te herzien


Als politici dit doen, is dat omdat de "mensen" het leuk vinden.
Dag 1: Martine zegt dat we de pensioenleeftijd moeten verlengen
Dag 2: Scandal
Dag 3: Martine zegt dat je je pensioen op 60 moet houden.

Wat iemands ideeën ook zijn. Als Martine in zo'n korte tijd van gedachten is veranderd, is dat niet omdat ze een nieuwe wiskundige formule heeft ontdekt, maar omdat de "mensen" de persoon zullen kiezen die belooft de pensioenleeftijd te verlagen. .
0 x
Solar Productie + VE + VAE = korte cyclus elektriciteit
Avatar de l'utilisateur
Napo dwerg
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 180
Inschrijving: 04/03/10, 10:43
Plaats: Somewhere over the rainbow




par Napo dwerg » 15/06/10, 11:11

indy49 schreef:
boubka schreef:een ander idee zou zijn om de politici opnieuw op te voeden, om de enkele gedachte, de taal van hout, de politieke correctheid te herzien


Als politici dit doen, is dat omdat de "mensen" het leuk vinden.
Dag 1: Martine zegt dat we de pensioenleeftijd moeten verlengen
Dag 2: Scandal
Dag 3: Martine zegt dat je je pensioen op 60 moet houden.

Wat iemands ideeën ook zijn. Als Martine in zo'n korte tijd van gedachten is veranderd, is dat niet omdat ze een nieuwe wiskundige formule heeft ontdekt, maar omdat de "mensen" de persoon zullen kiezen die belooft de pensioenleeftijd te verlagen. .


Ik had niet opgemerkt: s. gewoon schandalig, hoe kunnen we daarvoor stemmen?

Musique de fond:
http://www.deezer.com/listen-540434
0 x
Van al diegenen die niets te zeggen hebben, de mooiste zijn degenen die zwijgen
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 15/06/10, 11:29

Napo dwerg schreef:Ik had niet opgemerkt: s. gewoon schandalig, hoe kunnen we daarvoor stemmen?


Heb je dat niet opgeschreven?

http://www.lesechos.fr/patrimoine/retraite/300404774-retraite-le-ps-accepte-le-report-de-l-age-legal.htm schreef:Eerste secretaris Martine Aubry aanvaardt het idee om de wettelijke pensioenleeftijd uit te stellen tot meer dan 60 jaar.

Normaal praten de kranten er niet meer over, je moet in de archieven kijken. Sinds ze werd aangezet door haar vrienden, heeft ze, zoals je liedje illustreert, haar jasje teruggegeven ...
0 x
Solar Productie + VE + VAE = korte cyclus elektriciteit
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 15/06/10, 13:17

Zoals Coluche zei: "politiek is 5 jaar wet en al het andere is verkeerd " : Lol:

Wat pensioenen betreft: het is lang geleden dat alles in de "hogere sferen" is besloten.
Weet u nog dat de tolheffingen op de snelweg en de autosticker moesten worden gebruikt om pensioenen te financieren?
Zowel linkse als rechtse partijen hebben de snelwegen verkocht tegen een prijs die is opgeofferd aan grote bedrijven (dat wil zeggen aan vrienden ...), met prijzen die bovendien van jaar tot jaar alleen maar stijgen ...
Het echte doel van het verlagen van de pensioenleeftijd is simpelweg een manier waarop mensen zich bij pensioenfondsen kunnen inschrijven, zeer speculatief en zeer winstgevend fonds voor financiële groepen.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6524
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1641




par Macro » 15/06/10, 14:30

Er zijn andere verklaringen .... Met de toename van de levensverwachting en pensioneringen van sommige privileges die momenteel niet volledig worden gebruikt .....
logisch gezien naar 2075 zouden er meer honderdplussers in Frankrijk moeten zijn dan activa ...

Wat denk je ??? Dat een systeem gebaseerd op de bijdrage van de actieven om de vrije tijd van de verplichtingen te betalen, kan gelden met meer gepensioneerden dan werknemers ...

Bestudeer de statistieken van camperregistraties die meer dan € 50 per einde kosten ... U zult verrast zijn ... Het zijn niet de verkopers van levensverzekeringen die ze betalen ...

Het vignet betalen we niet meer. De gratis snelwegen voor degenen die ze niet willen rekken, we kunnen vrij bewegen zonder deze varkens vet te mesten ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 15/06/10, 14:52

Macro schreef:Bestudeer de statistieken van camperregistraties die meer dan € 50 per einde kosten ... U zult verrast zijn ... Het zijn niet de verkopers van levensverzekeringen die ze betalen ...


Het is een goed voorbeeld, hoewel een beetje cartoonesk, maar hoeveel onroerend goed dat eigendom is van (en betaald wordt) door gepensioneerde stellen "middenmanagers" op 60-jarige leeftijd? 2 of 3? Het nationale gemiddelde moet tussen de 2.5 en 3 liggen ... Maar stilte moet het niet zeggen ... anders zouden jonge mensen die meer dan 40 jaar schulden hebben voor hun eerste huis op 1-jarige leeftijd de revolutie maken ...

Omdat ik ook denk dat deze generatie ook een groot deel van de verantwoordelijkheid heeft in de vastgoedboom na 2000: goed betaald, het wordt met de hoogste waarde doorverkocht "omdat ik het waard ben" (30 glorieus van binnen) om te settelen Ik weet niet waar ...

Het is de generatie van de glorieuze jaren '30 die bijna niets dan groei hebben gezien, altijd meer willen, en die denken dat wanneer jonge mensen geen baan kunnen vinden, dit noodzakelijkerwijs is omdat ze wankers zijn of niet in staat zijn ...

Dit is de generatie wiens kinderen (mijn generatie) het meest zelfmoord plegen, maar dat is onvermijdelijk de schuld van de samenleving ...

Een boek over dit onderwerp (dat ik niet "durfde" te lezen):

http://www.amazon.fr/Comment-nous-avons ... 2707149462

Beeld

presentatie Editor

De sociale beweging die het begin van 2006 markeerde, duidt op een diepe crisis: de nieuwe generaties worden in grote wanorde gestort en hun steun voor het systeem brokkelt geleidelijk af. De jongeren uit de buitenwijken merken dat ze niets te verwachten hebben, de studenten dat hun diploma's hun geen baan garanderen, de jaren dertig dat de sociale lift kapot is.

Het is alsof Frankrijk zijn jeugd heeft opgeofferd om koste wat het kost zijn "sociale model" te behouden, wat in wezen ten goede komt aan babyboomers. Hoe zijn we hier gekomen ? Dit is de vraag die Patrick Artus en Marie-Paule Virard in dit indringende boek willen beantwoorden, zonder vooroordelen of taboes.

auteur Biografie

Patrick Artus is directeur economische studies voor de groep Caisse d'épargne en de Caisse des Dépôts et Consignations, professor aan de École Polytechnique en universitair hoofddocent aan de Universiteit van Paris-I-Panthéon-Sorbonne. Marie-Paule Virard is hoofdredacteur van het tijdschrift Enjeux-Les Échos. Ze hebben al mee ondertekend. Het kapitalisme is bezig met zelfvernietiging (La Découverte, 2005).


Lees voordat u gaat demonstreren voor het onderhoud van het pensioenstelsel ... :onheil: :onheil:
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 15/06/10, 16:02

Inderdaad....

klein onderwerp van meditatie : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:

http://www.youtube.com/watch?v=DMKb9A6Kouk
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Society and Philosophy"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 294-gasten