Frankrijk, een democratie?

filosofische debatten en bedrijven.
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6991
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2914




par gegyx » 20/06/10, 19:20

Christophe is Chineestalig.

(er is geen spelfout, en het is geen belediging)

: Cheesy:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 20/06/10, 20:10

Betekent dat dat ik Chinees spreek? : Idee: :?
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6991
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2914




par gegyx » 20/06/10, 22:14

Ja, ongetwijfeld.

En het is geen Gallé-Jade...

Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 20/06/10, 22:40

Christophe zei: (in het Frans)

geen domme Belgen!
: Mrgreen: (wat zijn helderheid en hoge helderziendheid laat zien Beeld)

must, om ons daar te vinden!

Het is heel simpel: op de dag dat we immigratie ECHT willen beperken, leggen we de kandidaten gewoon een staatsrechtelijk examen op. Zelfs niet zeker of alle Belgen het halen : Mrgreen:
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 20/06/10, 23:38

elephant schreef:Zelfs niet zeker of alle Belgen het halen : Mrgreen:


Het is duidelijk!! Maar zou je het zelf doorgeven als het in de 3 officiële talen was? : Cheesy:

Gegyx, nee, het is gewoon gezond verstand en een beetje gevoel... : Idee:

En hierin was ik JPP ver voor! Kijk naar de geschiedenis van dit onderwerp om jezelf te overtuigen... : Cheesy: Hee hee!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Napo dwerg
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 180
Inschrijving: 04/03/10, 10:43
Plaats: Somewhere over the rainbow




par Napo dwerg » 21/06/10, 08:02

Christophe schreef:
Anders verraadt de controverse gedurende 48 uur over het Franse team goed, denk ik, de staat van moraliteit en democratie in Frankrijk vandaag: niemand respecteert nog iemand! Stel je het beeld van Frankrijk in het buitenland voor!!

Als je miljoenen euro's krijgt en je hebt een "openbaar leven"... dan volg je een paar cursussen moraliteit...

Goed positief punt: als Frankrijk in de 1e ronde spuit (weet nog niet zeker), hebben we in ieder geval nog even te praten over het WK 2010 : Mrgreen: : Mrgreen:


nou, ik deed een ontdekking toen ik gisteravond naar onze minister van sport luisterde
ik parafraseer: de staat heeft geen beslissingsbevoegdheid bij het FFF

Dus ik ben echt verrast Oo

De Franse voetbalfederatie zou de enige onafhankelijke en autonome nationale instelling zijn waarop de staat geen enkele invloed heeft

daar kunnen we zeggen dat Frankrijk een democratie is met tegenmacht en alles en nog wat : Cheesy:

en ja 2010 blijft mijn beste wereld :)
de blauwe plekken terug naar huis en ga wat moraliteitslessen nemen, ga de ellende van deze wereld tegemoet en niet alleen een uur t-shirts en ballonnen ronddraaien in de sloppenwijken maar een hele week zonder al je supersteruitrusting: zonder je manager, zonder je masseur, zonder de coach, zonder de communicatieadviseur, zonder de advocaat en zonder de bankier
helemaal alleen, zoals volwassenen met ngo's

Ga het echte leven zien! stelletje pretentieuze jonge eikels

het voelt goed : Cheesy:
0 x
Van al diegenen die niets te zeggen hebben, de mooiste zijn degenen die zwijgen
Avatar de l'utilisateur
thibr
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 723
Inschrijving: 07/01/18, 09:19
x 269

Re: Frankrijk, een democratie? Voor hoelang nog!!!?




par thibr » 03/05/21, 14:30

is dit forum serieus?

Toen “Current Values” op 21 april het zogenaamde “generaals”-platform uitbracht, geïnterpreteerd als een oproep tot opruiing, verwachtte het extreemrechtse weekblad zo weinig reacties uit te lokken? De tekst bleef inderdaad relatief onopgemerkt op het moment van publicatie, aangezien de "mainstream media" het aanvankelijk niet nuttig achtten om de politieke staf te ondervragen om de ernst van de feiten of de vastberadenheid waarmee erop moest worden gereageerd, te meten. .

Het zal daarom enkele dagen moeten wachten voordat een paar linkse leiders het onderwerp ter hand nemen en het belang ervan onderstrepen. Maar hebben ze te veel gedaan of is het juist de overheid die niet genoeg heeft gedaan?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Frankrijk, een democratie? Voor hoelang nog!!!?




par Exnihiloest » 04/05/21, 18:58

Thibr schreef:is dit forum serieus?
https://www.youtube.com/watch?v=LR9zWaxyCTg
Toen “Current Values” op 21 april het zogenaamde “generaals”-platform uitbracht, geïnterpreteerd als een oproep tot opruiing, verwachtte het extreemrechtse weekblad zo weinig reacties uit te lokken? De tekst bleef inderdaad relatief onopgemerkt op het moment van publicatie, aangezien de "mainstream media" het aanvankelijk niet nuttig achtten om de politieke staf te ondervragen om de ernst van de feiten of de vastberadenheid waarmee erop moest worden gereageerd, te meten. .

Het zal daarom enkele dagen moeten wachten voordat een paar linkse leiders het onderwerp ter hand nemen en het belang ervan onderstrepen. Maar hebben ze te veel gedaan of is het juist de overheid die niet genoeg heeft gedaan?

Nogal een puinhoop voor generaals, maar gepensioneerd, bla. Ze zijn niet langer gebonden aan het voorbehoudsrecht, en om te beweren dat dit een oproep tot opruiing was, zou men moeten toegeven dat interpretatie prevaleert boven vorm.
Dit is tegenwoordig in toenemende mate het geval, waar de wetten die de vrijheid van meningsuiting regelen zo vaag zijn dat iedereen voor alles kan worden veroordeeld, kwestie van de willekeur van de interpretatie van een rechter, in dienst van een steeds meer uitgebuite gerechtigheid.
De vrijheid van meningsuiting willen veroordelen wanneer wat er wordt gezegd ons niet uitkomt, zoals Mélenchon indirect deed, betekent het verbod van ons voorbereiden. Frankrijk, een democratie? Minder en minder. Door rode kogels af te vuren op iedereen die zich publiekelijk uitspreekt of de staat of justitie vraagt ​​hen te onderdrukken, schieten we onszelf in de voet.
Zelfs als het een oproep tot opruiing zou zijn, wat nog moet worden aangetoond, zie ik niet in waarom het verboden zou zijn voor mensen die niet in dienst van de staat zijn. Of anders zal het ook nodig zijn om de zogenaamde burgerlijke ongehoorzaamheid of de oproep daarvan, of alles wat een oproep tot niet-naleving van de wet is, te veroordelen, in welk geval zelfs de oproep tot een boycot van Israëlische producten zoals die in 2014 was, wordt een overtreding.
0 x
Avatar de l'utilisateur
thibr
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 723
Inschrijving: 07/01/18, 09:19
x 269

Re: Frankrijk, een democratie?




par thibr » 15/05/21, 21:33

1 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Frankrijk, een democratie?




par Exnihiloest » 17/05/21, 19:09

Thibr schreef:https://youtu.be/qQOGvTD8270?t=416


100% mee eens
Maar hoe kom je eruit?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Society and Philosophy"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 247-gasten