Deze Man dat de economie is voorstander om het leven, de biodiversiteit en de natuur ...

filosofische debatten en bedrijven.
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: Deze man die de economie ten goede komt aan het leven, de biodiversiteit en de natuur ...




par eclectron » 22/10/16, 20:00

Ahmed schreef:Het destabiliseert helemaal niets en zijn vrijheid is zeer beperkt

Je begrijpt niet wat ik bedoel met vrijheid. Ik zei vrijheid van de eigen gedachten. gedachten die deels de vrucht zijn van de vorming van de samenleving.
zo iemand is gevaarlijk voor de samenleving omdat hij zich niet laat vangen zonder zijn net, hij ziet wat voor anderen stilzwijgend en afgesproken is en hij vrij is om buiten de taboes en grenzen van de samenleving te handelen en te denken.
Door zijn invloed op de mensen om hem heen besmet hij de samenleving, die haar best zal doen om hem af te wijzen of hem te dwingen zich aan de regels te houden.

Ahmed schreef:En ook:
Zeker, technologie, een steen bijvoorbeeld, kan eerder arriveren dan de gedachte dat je er bijvoorbeeld een noot mee kunt kraken.

Ahmed schreef:Ik veronderstel dat je je slecht hebt uitgedrukt, want een steen is geen kwestie van techniek, alleen van het gebruik ervan.

Oh verdomd! En dat verandert alles... : Roll: : Lol:
0 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Deze man die de economie ten goede komt aan het leven, de biodiversiteit en de natuur ...




par Ahmed » 22/10/16, 20:17

Ik denk dat ik begreep wat je bedoelt met vrijheid en ik heb daarop geantwoord. Aan de andere kant blijft je zin over de steen onduidelijk en dat verandert alles...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: Deze man die de economie ten goede komt aan het leven, de biodiversiteit en de natuur ...




par eclectron » 22/10/16, 22:26

Ahmed schreef:Ik denk dat ik begreep wat je bedoelt met vrijheid en ik heb daarop geantwoord. Aan de andere kant blijft je zin over de steen onduidelijk en dat verandert alles...

Zet je zonnebril af, dan begrijp je het beter. 8) : Lol:
0 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79124
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Deze man die de economie ten goede komt aan het leven, de biodiversiteit en de natuur ...




par Christophe » 15/02/18, 12:29

Biodiversiteit versus klimaatverandering vanuit het oogpunt van mediabehandeling...biodiversiteit heeft een zeer lage standaarddeviatie...daarom goede consistentie van behandeling...in tegenstelling tot opwarming...

Ons huis staat in brand en we kijken ergens anders: onderbehandeling door de media van de biodiversiteitscrisis?

De huidige biodiversiteitscrisis heeft geen gevolgen voor het grote publiek. Een Frans-Canadese studie, gepubliceerd in Frontiers in Ecology and Evolution, mat de kloof in de behandeling in de pers van twee grote milieuproblemen: het verlies aan biodiversiteit en de klimaatverandering. De berichtgeving in de media over klimaatverandering is tot acht keer groter dan die over het verlies aan biodiversiteit, ondanks weinig verschil in de productie van wetenschappelijke literatuur en onderzoeksfinanciering.

Lees meer: http://www.cnrs.fr/inee/communication/breves/b337.html


medias_climat_biodiversiteit.jpg
medias_climat_biodiversité.jpg (26.11 KB) 3599 keer geraadpleegd
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Deze man die de economie ten goede komt aan het leven, de biodiversiteit en de natuur ...




par Ahmed » 15/02/18, 14:22

Het hele verschil tussen milieu en ecologie komt tot uiting in deze verschuiving in de mediabehandeling: het milieu is belangrijker omdat het wordt gedefinieerd als datgene wat de mens omringt, een centraal onderwerp en vrijwel onafhankelijk van laatstgenoemde (alles bevindt zich in het “bijna”! ), behalve in de onmiddellijke nabijheid; ecologie vertegenwoordigt alle interacties tussen levende wezens en het milieu, dus hierin vormt de mens slechts een klein deel van het geheel... Absoluut minder glamoureus als fenomeen...
Een andere reden blijkt uit eenvoudige boekhoudkundige elementen: het weergeven van COXNUMX-concentratiecurven is iets dat leesbaar is, terwijl het proces van verandering van de biodiversiteit, laten we zeggen, "discreet" is en minder gemakkelijk te begrijpen. Dit is de hele kloof tussen het kwantitatieve en het kwalitatieve: de technische evolutie heeft ons bijziend gemaakt met betrekking tot dit laatste criterium.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Deze man die de economie ten goede komt aan het leven, de biodiversiteit en de natuur ...




par Ahmed » 05/07/18, 12:53

Een boek voor de zomer... 8) "Man, dit mislukte dier"Van Pierre Jouventin. Dit werk van een erudiete ecoloog en etholoog heeft gelijk in dit onderwerp. Ik zou hieraan willen toevoegen dat het gemakkelijk toegankelijk is en daarom niet alleen voor ingewijden is gereserveerd...
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Diabolorent
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 165
Inschrijving: 13/02/18, 16:37
Plaats: Digne les Bains
x 26

Re: Deze man die de economie ten goede komt aan het leven, de biodiversiteit en de natuur ...




par Diabolorent » 05/07/18, 15:13

Ahmed zegt: ... "de technische evolutie heeft ons bijziend gemaakt met betrekking tot dit laatste criterium."
Of blind...of onverschillig (wat nog erger is!)...of onwetend (wat nog erger is!!)...

Het doet me denken aan de grap in 'humor' die (min of meer) zegt:
“Wat is volgens jou het grootste probleem (in dit geval van de ecologie), onwetendheid of onverschilligheid?”
De ander antwoordt: “Ik weet het niet, en het kan me ook niet schelen!”

Geld ligt aan de oorsprong van dit alles, het is de enige hebzucht die alle essentiële levensbehoeften absorbeert en de idioten die we zijn verblindt!

We vragen ons niet langer af: “Wat heb ik nodig?” maar “wat wil ik, hier, nu, meteen”. We zoeken geluk in nutteloosheid als we het niet in werkelijkheid ervaren.

Een voorbeeld: alarmerende onderzoeken die aan de ene kant aantonen dat de kinderen van vandaag steeds bijziender, dommer, dikker (zelfs zwaarlijvig), zieker (regressieve immuniteit), onnadenkender worden... en aan de andere kant, een steeds duidelijker stempel van de technologie in huizen, school die elke dag een beetje meer opsluiting bevordert, de propaganda van egoïsme (ik kom terug op het ego), de ‘normalisatie’ van domheid, nivellering... en toch, ouders (misschien dezelfde die klagen over de problemen van hun kinderen) domheid) die voorstander zijn van steeds meer technologie (aangezien het de norm is), door nabootsing (schapen van Panurge kon ik lezen), of als een middel om iemands ‘succes’ te tonen : Roll:
“Ik heb domme kinderen, maar je hebt mijn nieuwste “iPhandrosung 10.9, it rocks!” gezien.

De slang bijt in zijn staart!

Maar bovenal is er niemand om op de rem te trappen, aangezien de staatshoofden, zoals we duidelijk kunnen zien, in opdracht van de grote machten van deze wereld staan ​​die ons met de vergiften doordrenken (voedsel, medische, audiovisuele middelen). en anderen) die we ons rustig laten inslikken voor onze schermen, spiegels van onze onderwerping aan deze globalistische oligarchie, een geruststellende onderwerping voor sommigen, hoe religie ook kan zijn. Stockholm syndroom?

Een oude indiaan tegen zijn kleinzoon: “Ieder van ons heeft twee wolven die in ons vechten. De eerste vertegenwoordigt rust, liefde en vriendelijkheid. De tweede vertegenwoordigt angst, hebzucht en haat. »
“Welke van de twee wolven wint?” vraagt ​​het kind dan.
“Degene die we voeden” antwoordt de grootvader.

Wat hebben we uiteindelijk te eten gegeven?
1 x
"Het is geen teken van goede geestelijke gezondheid om goed aangepast te zijn aan een zieke samenleving" Jiddu Krishnamurti.
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Deze man die de economie ten goede komt aan het leven, de biodiversiteit en de natuur ...




par Janic » 05/07/18, 16:15

goed gedaan, goed bedacht! maar je zag mijn laatste “iPhandrosung 10.9, it rocks!” : Cheesy:
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Deze man die de economie ten goede komt aan het leven, de biodiversiteit en de natuur ...




par Ahmed » 05/07/18, 16:39

Geld ligt aan de oorsprong van dit alles, het is de enige hebzucht die alle essentiële levensbehoeften absorbeert en de idioten die we zijn verblindt!

Als abstractie kan men zich alleen de accumulatie van geld (de universele representatie van alle goederen) als oneindig voorstellen. Er zijn in het verleden en/of in andere culturele verwijzingen vergelijkbare symbolische gevallen geweest: de stapel mest op het erf van ik weet niet welke Europese plattelandsgemeenschap of de omvang van de kudde* onder bepaalde Afrikaanse fokkers (ik specificeer in deze twee gevallen is het de niet-functionele hoeveelheid die in het symbolische wordt geïnvesteerd... De materiële (en omvangrijke!) kant beperkte echter de mogelijke schaal enorm! In het geval van geld was deze kant aanvankelijk meer geconcentreerd, maar bovendien is zij steeds dat beetje materialiteit kwijtgeraakt voor deze abstractie die de essentie ervan vertegenwoordigt.

* In deze voorbeelden is het grappig om op te merken dat ‘kudde’ uit het Latijn komt polloi die het appeltje voor de dorst gaf in het Frans!
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Deze man die de economie ten goede komt aan het leven, de biodiversiteit en de natuur ...




par sen-no-sen » 05/07/18, 17:04

Diabolorent schreef:Ahmed zegt: ... "de technische evolutie heeft ons bijziend gemaakt met betrekking tot dit laatste criterium."
Of blind...of onverschillig (wat nog erger is!)...of onwetend (wat nog erger is!!)...


Technologie is ideeën (die we noemen TEMS ou techno-memes) die onze hersenen koloniseren.
Voor zover technologie mensen in staat stelt hun overlevingskansen te maximaliseren (toegang tot drinkwater, verwarming, hygiëne, medicijnen, enz.), is het zeer snel de dominante ideologie geworden (technologism).
Alle technologische interacties vormen een soort superbrein dat handelt volgens zijn eigen logica: het totaliseren van alle dimensies: ruimtelijk, temporeel, sociaal, conceptueel, enz.

Terwijl de technologie aanvankelijk de heerschappij van de mens toestond, wordt het steeds duidelijker dat de dienaar van nu af aan meester wil worden, iets wat wordt waargenomen door een slavernij van bevolkingen aan de economie, maar ook door een vernietiging van levensvormen die niet tot de macht behoren. noodzakelijk voor de uiteindelijke technologische verwezenlijking (ecocide).
Ter ondersteuning van wat u noemt over intellectuele verarming, kunnen we als voorbeeld de opkomst van reality-tv eind jaren negentig noemen (show Big Brother(sic!) in Nederland).
Het principe van de show was simpel: mensen in isolatie laten zien en 24 uur per dag in de gaten worden gehouden, volgens een basisplot: geld, seks en oppervlakkigheid, alles wat nodig is om het publiek een boost te geven.
Het principe was daarom gemakkelijk te begrijpen, waardoor de kijker intellectueel werd verarmd door zijn kritische capaciteiten te verlagen door zijn toevlucht te nemen tot triviale determinismen (klootzak!) Terwijl op verraderlijke wijze het idee werd geïntroduceerd van acceptatie van permanente surveillance... 2 jaar later de aanslagen van 11 september zou definitief de odyssee lanceren, niet van de ruimte, maar van terrorisme en de totale acceptatie van elektronisch toezicht...
Dus plot of proces van "technologisering"? Ik neig naar het tweede geval... rationeler maar complexer om te begrijpen.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Society and Philosophy"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Remundo en 266 gasten