De maatschappij is verkeerd: maatschappelijke oplossingen en ideeën in video

filosofische debatten en bedrijven.
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 11/03/13, 14:50

Helemaal niet stikken :D
U zegt het volgende:
uw kind behoort u niet toe, hij is een afzonderlijk wezen, ook al is het een deel van uw cel dat hem het leven heeft gegeven

Als uw kind in België echter een grote fout maakt, zijn de ouders financieel verantwoordelijk tot hij 25 jaar oud is!!!!
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 11/03/13, 15:52

Hallo rechtvaardige,

tussen verantwoordelijk zijn voor deze grote en kleine onzin die slechts het gevolg zijn van een gebrek aan kennis of opvolging vind ik niet zo erg.. We kunnen het allemaal zeggen, maar bij jou thuis in België zie ik veel dingen heel verstandig en redelijk...

Dat gezegd hebbende, kan 25 jaar oud misschien een beetje misbruikt worden, behalve als je bedenkt dat tot 25 jaar oud nog niet verantwoordelijk is voor hun daden (of misschien is het vooral een manier om de schade ook op een veilige manier te vergoeden, zonder de verzekering te verzegelen). jong ... Dat gezegd hebbende, moeten de ouders dan de verantwoordelijkheid nemen om hun kind het doel van deze daden te laten begrijpen ... Net als de school is de samenleving er niet om de ouders te vervangen ...)

Er is inderdaad het probleem van de slang die zijn staart doodt, als we er niet voor zorgen dat de ouders verantwoordelijk zijn (en dit begint voordat we een kind willen;), door de balans op te maken en te plannen om erachter te komen of hij dat wel of niet doet. ) en hun nakomelingen zo snel mogelijk empoweren, is het duidelijk dat dit in cirkels rond zal gaan...

Als je nu weet dat je verantwoordelijk bent voor je kind tot de leeftijd van 25 jaar, is dat een extra motivatie om aandachtig te zijn...
Dat gezegd hebbende, zie ik het verband niet tussen erbij horen en verantwoordelijk zijn...

U kunt volledig verantwoordelijk zijn en deze verantwoordelijkheid op u nemen zonder te overwegen dat het leven van uw kind van u is, toch?

Zodra de vogel wegvliegt van het nest terwijl hij niet gewapend is om te leven, kun je er zeker van zijn dat hij niet zal leven, of niet goed zal zijn, kortom dat hij zal overleven, persoonlijk wens ik dat mijn dochter niet toe... ik wil haar met een vrije geest, maar zich ervan bewust dat als ze iets stoms doet, zelfs als ik moet betalen, ze er belang bij zal hebben haar domheid te begrijpen en te corrigeren (de conclusies trekken die het zichzelf oplegt om niet dezelfde fout te reproduceren , "Erare humanum est, volharden diabolicum")...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79353
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059




par Christophe » 23/03/13, 12:15

Geval van een zieke samenleving: http://bigbrowser.blog.lemonde.fr/2013/ ... -coupables

Zomer 2012: een smerige affaire schudt het kleine stadje Steubenville, in Ohio, in de Verenigde Staten. Een jong meisje, dronken en bewusteloos, wordt in het bijzijn van talloze getuigen verkracht door twee 16-jarige tieners, sterren van het plaatselijke American football-team, de Big Reds. In deze stad waar iedereen elkaar kent, moeten de aanklager en de rechter die de zaak behandelt zich terugtrekken omdat ze nauwe banden hebben met de Big Reds. De twee verkrachters werden berecht en veroordeeld, maar de controverse herstelde zich toen het vonnis werd aangekondigd nadat CNN-journalisten empathie hadden getoond voor... de twee verdachten.

(...)
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 24/03/13, 07:53

Er zijn ook enkele leuke acties.
Wat mij verdrietig maakt, is dat Bill Gates erbij betrokken is.
Elf miljardairs hebben dinsdag hun naam toegevoegd aan de lijst van degenen die, in opdracht van Bill Gates en Warren Buffett, hebben ingestemd om de helft van hun fortuin aan een goed doel te schenken

http://www.lefigaro.fr/argent/2012/09/2 ... ortune.php
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 24/03/13, 12:33

Hallo,

LOL de beurs zou je in het paneel zijn gevallen??? Helaas denk ik van wel...

Deze miljardairs, zoals er wordt gezegd, hebben aan liefdadigheid "gegeven". Het kleine ding dat we bijvoorbeeld niet zeggen voor Bill Gates is dat hij gaf aan ZIJN liefdadigheidsinstelling, namelijk hier:

http://www.gatesfoundation.org/who-we-a ... etter-2011

:) Dit maakt het mogelijk om minder belastingen te betalen, en vooral om de ontwikkelingslanden voor te bereiden om gebruikers van nieuwe en oude technologieën te worden, dit uiteraard om de eersten op de toekomstige markt te zijn en daardoor de winsten nog verder te vergroten. ..

Zo mooie actie aan het front, je gelooft echt dat mensen die er zo lang over hebben gedaan om een ​​fortuin te verdienen, van de ene op de andere dag alles zullen geven, als dat inderdaad het geval zou zijn zou het mooi zijn, maar als dat het geval was zouden we niet in deze situatie leven wereld geregeerd door het dogma van het geld ;)...

Sorry als ik je droom breek, maar het stoort me om te suggereren dat dezelfde mensen die onze levens ruïneren van de ene op de andere dag Samaritanen zouden worden, en dit zonder de manier waarop ze zich in de samenleving gedragen te veranderen, als je begrijpt wat ik bedoel...

Wat mij betreft, als ik een goede daad moet doen, zou dat eerst in de buurt van mijn huis zijn, en niet aan de andere kant van de wereld. Als we het aantal Amerikaanse daklozen zien die bijvoorbeeld ondervoed zijn, waarom zou je dan naar een land volgens u onderontwikkeld? ;)

Maar goed, ik heb vast een verwrongen geest;) :) ...

Een ja coca cola heeft ook zijn basis;) "weldoener", de bedrijven bieden "geschenken" aan aan Amerikaanse scholen, zoals tv-schermen (het enige probleem is dat er in ruil daarvoor op deze tv's een bepaalde hoeveelheid VERPLICHTE reclame moet zijn) .. ..
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 24/03/13, 12:46

hacken,
Ik had aangegeven..."wat mij stoort", is dat Bill Gates in het verhaal zit...(dus een vermoeden)
Maar ik vond je antwoord leuk, dat licht werpt op "mogelijke" streken."
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 24/03/13, 12:57

bidouille23 schreef:Deze miljardairs, zoals er wordt gezegd, hebben aan liefdadigheid "gegeven". Het kleine ding dat we bijvoorbeeld niet zeggen voor Bill Gates is dat hij gaf aan ZIJN liefdadigheidsinstelling, namelijk hier:

http://www.gatesfoundation.org/who-we-a ... etter-2011

:) Dit maakt het mogelijk om minder belastingen te betalen, en vooral om de ontwikkelingslanden voor te bereiden om gebruikers van nieuwe en oude technologieën te worden, dit uiteraard om de eersten op de toekomstige markt te zijn en daardoor de winsten nog verder te vergroten. ..

Mooie actie op de voorkant dus,


Ja, je hebt het aardig samengevat.
Het is de strategie van de duivel: we geven aan de ene kant weinig en aan de andere kant verzamelen we veel... en de slachtoffers zeggen dankjewel! (en dat is het duivelse!)

B.Gates grotendeels gefinancierde vaccinatie in de landen van de “derde wereld” ten behoeve van multinationale farmaceutische partners...
Hij heeft ook zo vriendelijk computers (die onder Windows draaien) aan veel ontwikkelingslanden gedoneerd om toekomstige klanten naar zijn internet te lokken.

Zonder in een ‘samenzwering’ te willen vervallen, moet begrepen worden dat er op hoog niveau groepen zeer machtige individuen zijn die de wereld als een gigantisch schaakbord beschouwen en hun acties plannen om hun toekomstige winsten te bevorderen.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 24/03/13, 16:26

Hallo,

Sen no sen Ik denk niet dat je in een “samenzwering” vervalt door een simpele waarheid te verkondigen die voortkomt uit een simpele marktlogica...;)...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79353
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059




par Christophe » 24/03/13, 16:35

sen-no-sen schreef:er zijn groepen zeer machtige individuen die de wereld als een gigantisch schaakbord beschouwen en hun acties plannen om hun toekomstige winsten te bevorderen.


Het is een mooie samenvatting van het triomfantelijk kapitalisme, of beter gezegd, sorry, ‘liberale democratie’… het is politiek correcter!

: Cheesy:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79353
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059




par Christophe » 30/03/13, 18:39

Ik weet niet of ik deze al gepost had: http://www.youtube.com/watch?v=2vF_FvIjwhc

Eindtoespraak van de dictator...die dateert uit...1940...!!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Society and Philosophy"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 177-gasten