De maatschappij is verkeerd: maatschappelijke oplossingen en ideeën in video

filosofische debatten en bedrijven.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 17/12/12, 11:43

0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 21/01/13, 22:35

Ik geef dus ben ik!

Beeld
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 26/02/13, 22:26

Mooie lange eind januari 2013 conferentie: http://vimeo.com/58721280

(Nog niet zichtbaar)

De lancering van de (R) evolutie van Kolibries werd gehouden op januari 30, Espace Reuilly in Parijs.
Zeven personen werden gepresenteerd het Plan van Kolibries, transitiepaden voor een nieuw project van de ecologische en de menselijke samenleving:
- Pierre Rabhi, agroecologist, oprichter van Kolibries
- Cyril Dion, directeur van Kolibries
- Étienne Chouard, docent en onderzoeker over kwesties van de democratie
- Thierry Salomon, energie ingenieur, voorzitter van de Vereniging Negawatt
- Isabelle Peloux, leraar, de oprichter van de School van de Colibri Amanins
- Raphael Souchier, expert in de lokale economie
- Jacques Caplat landbouwkundige, directeur van Actie voor het milieu
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 27/02/13, 10:06

Christophe schreef:Mooie lange eind januari 2013 conferentie: http://vimeo.com/58721280

(Nog niet zichtbaar)

De lancering van de (R) evolutie van Kolibries werd gehouden op januari 30, Espace Reuilly in Parijs.
Zeven personen werden gepresenteerd het Plan van Kolibries, transitiepaden voor een nieuw project van de ecologische en de menselijke samenleving:
- Pierre Rabhi, agroecologist, oprichter van Kolibries
- Cyril Dion, directeur van Kolibries
- Étienne Chouard, docent en onderzoeker over kwesties van de democratie
- Thierry Salomon, energie ingenieur, voorzitter van de Vereniging Negawatt
- Isabelle Peloux, leraar, de oprichter van de School van de Colibri Amanins
- Raphael Souchier, expert in de lokale economie
- Jacques Caplat landbouwkundige, directeur van Actie voor het milieu

Heel belangrijk dat deze video je gaf Christophe ..
Hummingbirds ontwikkelt zich zeer snel, en ook in de landen van het oosten.
Pierre Rabhi: dat goed :D
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 27/02/13, 10:58

Dit is waar we tekenen?
Wat is hun site? :D
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 28/02/13, 08:21

Dit is een man die net is gestorven jaar 95. Een man die bijna een eeuw lang hebben gevochten voor mensenrechten. Voor de menselijke waardigheid. Voor de liefde van de mens. Voor de gelijkheid van de mens. Voor de menselijke waarde.
Jongere kende hem waarschijnlijk een klein boek dat ze hebben ontvangen, zijn er twee winters aan de voet van de kerstboom. De titel: "Je Outrage! ". In de dertig pagina's, gepubliceerd in een kleine uitgever (Moedertaal), die op zichzelf niet wordt geretourneerd door dit succes, Stéphane Hessel wist dat de hele wereld om te worden gehoord. Zijn pamflet, ode aan de inzet en de weigering van alle onrecht, is vertaald in dertig talen en heeft bijna 5 miljoen verkochte exemplaren. Haar kreet klonk als de echo van de geschiedenis. Overal waar de planeet dan hier in de stuiptrekkingen van de Arabische revoluties schold genomen, is er gekweld door de economische crisis en de daarmee gepaard gaande lijden en opstanden. Mensen, volkeren roos. Stéphane Hessel en vergezeld zijn woorden met beweging. In de Verenigde Staten, Spanje, Griekenland, het "verontwaardigd" zwaaiend met zijn boek.

Code: kiezen

http://www.lesoir.be/198769/article/culture/livres/2013-02-27/décès-stéphane-hessel-«c’était-un-homme»

Sorry, niet omdat het onderwerp was al op de tafel :?
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 28/02/13, 13:00

Het is Coluche, maar het maakt me (bijna) lach http://www.youtube.com/watch?v=kYO9OUOBItg
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 11/03/13, 08:25

Hier is een voorbeeld van het bedrijf dat mis gaat ...
http://www.dhnet.be/infos/new-tech/arti ... ebook.html
Het is gevaarlijk ", waarschuwt Marc. Als gevolg van de metamorfose van zijn zoon 16 jaar, nog verergerd door sociale netwerken ...
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 11/03/13, 09:40

lejustemilieu schreef:Hier is een voorbeeld van het bedrijf dat mis gaat ...
http://www.dhnet.be/infos/new-tech/arti ... ebook.html
Het is gevaarlijk ", waarschuwt Marc. Als gevolg van de metamorfose van zijn zoon 16 jaar, nog verergerd door sociale netwerken ...


Bericht gekopieerd: https://www.econologie.com/forums/envoye-spe ... t6650.html
0 x
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 11/03/13, 10:29

hello,

Lejuste niet geschokt maar ik heb lachen het lezen van de tekst die u hebt verstrekt ... voila een mooie hypocrisie van de wereld ...
Deze vader is één seconde hij uitgedaagd? of vraagtekens bij de manier waarop hij leeft en hij beschouwt het leven? Ik zal je persoonlijk vertellen heb ik een klein meisje, Ik zeg u ronduit zal ze wat ze wil in haar kont en haar hoofd doen, ik ben niet voor de gids te controleren en maken het een object dat moet terug in de vorm van het bedrijf, zal ik mezelf niet verspreid, maar de drug wereld ik weet heel goed, ik was in deze omgeving als in een heleboel andere ...

De zorg is dat onze kinderen idealiseert, maar we hebben niet voor te bereiden en we niet luisteren, want we zijn vol vooroordelen en ideeën gekregen ... als ik je het aantal te horen vrienden die nog steeds roken gewrichten en meer, en zijn een aantal posities vrij goed betaald, en wie verdient het, die nog niet hebben misbruikt als herhalingen aan het einde van onze weldenkende samenleving ... een voorbeeld dat iedereen weten :) Ken Kasey, auteur van de vlucht over een koekoeksnest, is 21 jaar oud, werd daardoor erg rijk en toen auteur van "ooit een grote natie", de maker van de grappenmakerstam en "helden" in een ander boek van Acid test (die de nieuwe roman gaf ... literaire stijl nog steeds actueel denk ik ...) ...

wanneer we sociaal succes als referentiepunt nemen in plaats van persoonlijk succes in het leven, dat voor mij niet gaat via de sociale 'plaats' die we moeten verwerven omdat het slechts een van de oplossingen is, wat niet zal in geen geval levensvatbaar zijn als het het enige doel is ...

Immers als de enige doel is om geld te verdienen dan gaat het mis, door oplichters als de optiek is om gewoon te leven en te genieten van de momenten van het leven te lessen die ons in staat stellen om te groeien en te leren vooruitgang in ons persoonlijk inzicht in het grote geheel dus dingen gaan niet zo slecht ...

We moeten onze ogen openen en uit te trekken zijn oogkleppen ...

De getuigenis van de werktuigbouwkundig ingenieur is ook behoorlijk opvallend, het is waar dat de uitleg die hij geeft over de installatie van de "koppen" tamelijk waar is, maar in wat ik daar lees (dit zegt ging niet eens door tot het einde het stopte me snel halverwege, het is een wending, ik ga vanavond verder met lezen) het kan een vergissing van zijn kant zijn, ik ben er niet zijn persoonlijke doel, namelijk geld verdienen en burgerlijk worden, in twijfel trekken en zo de plaats innemen van deze arme vader die niet begrijpt wat zijn zoon doet ...

het is ook een kans voor hem om te weten;) ...

Geld is een middel om een ​​doel te leven ...
Persoonlijk zou ik zeggen dat ik had het geluk om een ​​panel van vrienden, van welke aard hebben, de zoon van de zwerver heeft vader had alles wat ik wilde, ben ik gaan werken op het gebied heeft 13 jaar (I is 35) om me te betalen mijn stukje mob, dan ga ik door middel van een heleboel andere taf. Ik werk ook elke woensdag voor een jaar als leider in sociaal centrum in 16 jaar, uitvoerend secretaris tijdens de feestdagen (er is een kans die ik had ik geef toe, als zoon van een arbeider voor Frankrijk Telecom) zoon van schilder plaatwerker en ik ben er trots op ... het leven is niet roze elke dag als ik wilde een of ander ding dat ze hebt genomen me verdienen of te verwijderen (ik nam geen wroeging, te kronkelen nu begrijp ik), maar ik heb niet verwacht dat ik worden gegeven ...
Het geld lol, je moet zien of leads, neef geboren als het ware met een zilveren lepel in zijn mond, zodat zijn vader pleegde zelfmoord verschoven van leven, zijn zus heeft een Master in de sociologie en werken als verkoopster in een lingerie winkel en gelukkig is in zijn leven, hoewel niet helemaal te voldoen als zij zou hebben gedacht te zijn, legde ze haar verwachtingen en in het bijzonder het ontwerp van het leven dat hem in het hoofd, omdat die zijn gezet het was klein ...

Lol rijkste, de grootste zoon heeft vader die ik zag waren vaak het ergste, meest gedrogeerd onder andere omdat ze meer geld om te kopen en vaak om uiteindelijk maken van de handel, de vallen vaak ...

Je ogen sluiten is geenszins een oplossing, om te zeggen dat dit niet met mijn kind zal gebeuren, is door een balk in het oog te steken als een volwassene, en de fout door te geven aan anderen is een persoonlijke hypocrisie die hun blindheid waardig is in de toestand van het ziek zijn van onze kinderen die zien dat niets is wat ze wilden doen geloven, maar die het niet kunnen verklaren omdat ze niet naar hen luisterden ... 'was je weet niets van het leven, doe wat ik je zeg, wie is je vriendje, stop met het zien van deze persoon, ik verbied je ... ", en het beste is de vader die gaat huilen bij de regisseur lol dan is ze super deze, ik begrijp zijn reactie volledig, gezien dat hij zichzelf niet in twijfel trekt, we moeten noodzakelijkerwijs de schuldigen vinden ...
De school is niet ter vervanging van de ouders moet stoppen met deze, is de school voor ??? leren denken in theorie op zichzelf, maar er is een ander probleem, dat is ook de reden waarom er (weinig, maar het bestaat) naar een andere type van de school, de school bekend Frenet bijvoorbeeld scholen diwan hier in Bretagne, de libertaire school, scholen die leiden tot denken en om zelf te beheren en niet aan de oproep van de bel en de volgorde van de leraren die meestal volledig overweldigd in een groot deel omdat ze beantwoorden zelfs gedaald door het leven dat de entours.
De enige leraar dat ik zou blijven noemen meneer geteld op de vingers van één hand, maar ik 5 wordt gemaakt van verschillende middelbare scholen :) , Niet ontslagen bij alle (behalve één keer in BTS lol), maar als gevolg van de verhuizing voor Papa werkgelegenheid ... Deze leraren ik hen vertel ik dank u voor het maken van ons denken en we hebben laten zien een andere mogelijke ... Vreemd al deze waren docenten prof techniek die een leven voor een echte full rebound had en leren ze probeerden (en nog steeds probeert) te prenten in ons ....

Mijn conclusie is het niet nodig om drugs te nemen of niet beschermd wanneer u geslachtsgemeenschap, nee, mijn conclusie is dat we onze ogen moeten openen voor de wereld om ons heen en proberen te begrijpen en te begrijpen of wij zijn gedaald en waarom, en de ander niet de schuld telkens de schuld niet mogelijk voor gevorderde het is gewoon een manier om te proberen om een ​​goed geweten hebben, of geweten kalmeerde ... bewust dat krijgt vaak in het hoofd als een boemerang, en vaak op het moment voorzichtiger moeten zijn en moet zeggen dat alles in orde ...

het leven is als het is gemaakt van hoog en laag, worden elkaar gerespecteerd, maar grotendeels hetzelfde zijn, het is door het respect van de andere begint ...

Zou ik zeggen over deze drie dingen zijn geld, seks en drugs:

Money: geloof, dat is de oplossing van een goed leven gaat recht in de muur als je zegt het werktuigbouwkundig ingenieur hij heeft getracht te bereiken is veel te doen in de finale te verdienen weinig mogelijk (de samenvatting is een beetje kort geef ik toe) ...

Het geslacht: praten gewoon, eenvoudig uit te leggen, uit te leggen dat het plezier is niet (excuseer mijn taal overstroming) een haan in een gat ... het plezier is de natuurlijke delen van een moment twee ( er is ook het persoonlijk genot dat masturbatie belt en wie niet een gekwalificeerde ding mis met deze preutse maatschappij die ons omringt) en deze keer niet om een ​​foto van de X-films zijn, hij niet gestigmatiseerd omdat het een reflectie van een verlies aan spraak ...

Drugs: het zoeken is zelfs of afvoer niet gezegd is geenszins onvermijdelijk of verlies indien gebruik wordt gemaakt en begeleid, neem het geval van tribale samenleving het enig hun rituelen batches met één of meer geneesmiddelen, het enige verschil is de vorm van gedachte die werden gebruikt, en legt integreren leven ....

Uiteindelijk zou ik zeggen dat we moeten praten, uitwisselen en proberen te begrijpen zonder te oordelen, we moeten onszelf in vraag stellen om vooruitgang te kunnen boeken en te laten zien dat we luisteren en daar blijven ter ondersteuning, om een ​​maximum te geven het geluk is geweest en zijn kinderen niet om dingen te lijden maar om te eten en om bruikbare conclusies te trekken in het nastreven van zijn "droom" ...

Ik maakte geen excuses voor wat ik zeg, ik weet niet het gedrag stigmatiseren, maar ik daag de afwijzing van de schuld op anderen, de andere is niet per se meer gewapende dan hetzelfde en dus zijn eigen zijn even gerechtvaardigde redenen om te komen of is het ...

Het Woord en acceptatie, liefde en dankbaarheid is hier vooral de tekortkomingen van ons materiaal samenleving, voor mij ...

het is jammer dat naar voorbeelden als de vader die zijn zoon niet begrijpt zijn gekomen, en de ingenieur die de hele wereld wil ... Een oplossing is om uit te dagen en vraag wat hebben we geleerd en de manier van het zien van het leven, zoals het gebruik van de dood te zien ...

In de hoop niet sommigen te hebben geschokt (hoewel ik zeker weet dat dit het geval zal zijn, voor degenen die me beginnen te kennen door het aantal antwoorden dat ik hier heb kunnen geven, en die een soort verklaring zullen vinden in de vorm van de precies gegeven antwoorden en de inconsistenties die heel vaak worden geschreven, of de afwezigheid van logica enz. enz., wat slechts een andere vorm van rechtvaardiging is van zijn goeddenkende modus ...), voor degenen die aan deze zelfde kunnen worden onderworpen "problemen" zeg ik hen: geef niet op, wees niet fatalistisch, in tegendeel, maak de weg naar begrip en acceptatie om uw manier van denken te veranderen en samen een positief resultaat te vinden als het gaat om vooral uw kinderen, en uw koppels ...
Gesproken en gedaan het werk zelf, zonder de wil om de ander te veranderen, uw kind niet van jou is een wezen uit elkaar, zelfs als het deel uitmaakt van uw mobiele die haar leven gaf ...

Een Indiase spreekwoord zegt:

Het is niet de ouders die ervoor kiezen om een ​​kind te krijgen, kan het kind dat zijn ouders gekozen ....

Dus moed de hele weg is niet per se eenvoudig en gemakkelijk, maar geconfronteerd met haar angsten en vragen is geen slechte zaak, integendeel ....

Ik bied nogmaals mijn excuses aan voor al degenen die ik geschokt ben door mijn woorden ... het is een manier om ernaar te kijken en als ik met mijn dochter praat, heb ik het levend gemaakt, en ik kan jou om te zeggen dat wanneer ik haar laat zien dat ik het pad volg om haar te begrijpen, ‘het probleem’ dat tot dit pad heeft geleid heel snel verdwijnt ...

Leg dingen op een ander moeten uitleg aan hetzelfde zijn zonder oogkleppen ....


Fred
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Society and Philosophy"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 315-gasten