Y. Arthus-Bertrand en de Wereldbeker Voetbal Qatar

filosofische debatten en bedrijven.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Y. Arthus-Bertrand en de Wereldbeker Voetbal Qatar




par Christophe » 10/12/10, 15:41

We zitten allemaal vol paradoxen ... maar sommige meer dan andere allemaal hetzelfde ...

Ik maak de weddenschap.

In 2022 is er geen WK in Qatar. Of anders in dramatische omstandigheden.

Ik weet niet of u het wist, maar Qatar, olieland bij uitstek, genoot de steun van enkele nieuwsgierige ambassadeurs voor zijn kandidatuur om over elf jaar gastheer te zijn van het wereldkampioenschap voetbal.

Zinedine Zidane die 11 miljoen euro wist te winnen. Maar ook de fotograaf Yann Arthus-Bertrand die, sinds zijn inzet voor het milieu, niet langer een tegenstrijdigheid is.

Voorheen de officiële fotograaf van Parijs-Dakar, sponsor en verdediger van onverantwoordelijke banken (Cortal, BNP), ondersteunt hij hier Qatar in deze wereldvoetbalcompetitie.

Godverdomme! Door welke semantische verdraaiing zal Yann Arthus-Bertrand zijn steun voor Qatar kunnen rechtvaardigen? Hier is het persbericht. Het is een meesterwerk. Een bloemlezing. Wat heb ik gezegd? Een petrologie (anthos betekent bloem ...)

Yann Arthus-Bertrand schreef: Want wat ik begreep en wat mij interesseerde, is dat een wereldsportevenement zich voor het eerst het doel van koolstofneutraliteit heeft gesteld, en omdat dit zal gebeuren in Qatar, precies het land die vandaag de dag de hoogste ecologische voetafdruk per hoofd van de bevolking ter wereld heeft.
Deze doelstelling zal met name worden bereikt dankzij 3 elementen: de gebruikte energie zal afkomstig zijn van fotovoltaïsche panelen, vliegreizen gemaakt door toeschouwers die naar Qatar komen, zullen COXNUMX-compensatie zijn en de nabijheid van de verschillende stadions zal het reizen beperken; De kandidatuur van Qatar is dus milieuvriendelijker dan de andere kandidaturen. Maar we moeten er ook aan toevoegen dat de stadions zijn ontworpen om verwijderbaar te zijn, zodat ze opnieuw kunnen worden geïnstalleerd in ontwikkelingslanden die niet profiteren van dergelijke sportuitrusting, en ik hou van dit idee.

Wat mij interesseert, en het is in deze geest dat mijn stichting, GoodPlanet, werkt, is niet alleen om de verwerpelijke situaties aan de kaak te stellen, die helaas te talrijk zijn, maar vooral om bekend te maken waardoor dingen vooruitgaan; we hebben innovatie nodig, creativiteit; en het zijn de goede initiatieven die gedachten en praktijken veranderen.
Het WK voetbal zal echter voor het eerst worden gehouden in dit deel van de wereld, waar zorg voor het milieu niet de eerste zorg is; dit kan alleen het ecologische bewustzijn bevorderen.
Dit is simpelweg de reden waarom ik dit project heb gesteund, dat ik interessant vond; Ik hoop dat ik me niet vergis.

*******
Moeten we tot slot zeggen dat ik duidelijk geen cent heb aangeraakt voor het betuigen van mijn steun in deze video?
Wat betreft de film "Home", waarvoor ik 3 jaar heb gewerkt zonder enige vergoeding te ontvangen, stond de hulp van de Qatar Foundation en Al Jazeera toe dat deze in het Arabisch werd vertaald en in alle Golfstaten werd verspreid, waardoor het door in totaal 400 miljoen mensen over de hele wereld kan worden gezien.

Yann Arthus-Bertrand


Suite en de bron: http://www.eco-sapiens.com/blog/yann-ar ... -le-qatar/

Met dit evenement zullen we getuige zijn van de bouw van de eerste volledig van airconditioning voorziene stadions...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 10/12/10, 16:07

Ik hoorde net dat de stadions op een revolutionaire EN ecologische manier geklimatiseerd zullen worden. Maar ik ging niet in op de vraag ...

(Ik word niet gesponsord door Qatar) : Mrgreen:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 10/01/11, 09:40

10-puntsdemonstratie: http://www.terra-economica.info/Pourquo ... 14658.html

Waarom een ​​WK niet COXNUMX-neutraal kan zijn

In Qatar of elders genereert een sportevenement ter grootte van een WK voetbal noodzakelijkerwijs broeikasgassen. 10-puntsdemonstratie.

Hier zijn de belangrijkste items van broeikasgasemissies, voorbereiding en organisatie van een WK (ik heb geprobeerd deze elementen in oplopende volgorde te classificeren op basis van mijn persoonlijke ervaring, sommige standpunten van programma ontbreekt mogelijk):

1 / De bedrijfsemissies van het stadion voor de duur van het evenement.

2 / Programma's gekoppeld aan het werk van de organisatoren gedurende zes jaar.

3 / De afdrukken van de internationale pers die duizenden papieren artikelen over het evenement zullen publiceren.

4 / Reizen door atleten, delegaties, officials en bezoekers (de laatste zullen ongetwijfeld weinig zijn in Qatar).

5 / De energie om de televisies van 1 tot 2 miljard mensen te bedienen die de gebeurtenis op afstand zullen meemaken.

6 / De productie van officiële merchandising, verkocht door de organisatoren.

7 / De bouw van de stadions, hun mogelijke ontmanteling en hun wederopbouw in het laatste land (dat waarschijnlijk een voetbalminnend land zal worden).

8 / Het hotel en de infrastructuur voor privé- en openbaar vervoer die in het organiserende land moeten worden ontwikkeld om het evenement op te vangen.

9 / De fabricage van nieuwe televisies die zullen worden verkocht aan nieuwe consumenten (opkomende landen) of als vervanging door geplande veroudering (ontwikkelde landen) met “Wereldbeker” -promoties.

10 / De fabricage van alle goederen die wereldwijd worden verkocht door de sponsors van de beker (van sportschoenen tot verfrissende drankjes).

Als we als consumentenactoren niet direct kunnen handelen op de eerste posities, hebben we aan de andere kant echte hefbomen op de laatste.

Aan de andere kant, wat zeker is, met betrekking tot deze perimeter, is dat het WK voetbal NOOIT KOOLSTOFNEUTRAAL zal zijn, omdat de enige kosten om de uitstoot van broeikasgassen te compenseren waarschijnlijk rond de miljard euro ...

Bovendien levert een in Qatar georganiseerde beker nog andere problemen op, zoals benadrukt door Bruno Rebelle over Liberation:
- Problemen die bijna onoplosbaar zijn op water om stadions en hotelinstellingen te bevoorraden om ambtenaren, atleten en bezoekers te huisvesten.
- betreurenswaardige lokale arbeidsvoorwaarden in de bouw.
- Waarschijnlijke toename van kinderarbeid voor producten van sponsors.
- Registratie van het evenement in het land zonder enige "Legacy", dwz geen visie op wat dit op lange termijn zal brengen voor de lokale bevolking.

Kortom, laten we Qatar vergeten en als prioriteit terugkeren naar het verbeteren van onze directe en indirecte uitstoot, thuis, op het werk, op vakantie, enz.

FredO

PS: ook om te lezen, een interview dat ik afgelopen juni gaf aan Terra eco over het WK voetbal in Zuid-Afrika.
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6991
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2914

Re: Y. Arthus-Bertrand en de FIFA World Cup in Qatar




par gegyx » 27/11/22, 22:12

Marokko wint België met 2-0, en toch...

Scènes van stadsguerrilla's in het centrum van de hoofdstad. / vernielde auto's, mortiervuur..

Nee, niet in Doha natuurlijk, maar in Brussel. :(
2 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Y. Arthus-Bertrand en de FIFA World Cup in Qatar




par Christophe » 29/11/22, 08:50

Christophe in 2010 schreef:Met dit evenement we zullen getuige zijn van de bouw van de eerste volledig van airconditioning voorziene stadions...


Waaaauw! Wat een visionair was ik!

Ik wist dat ik een "samenzweerder" was, maar niet zo'n goede "samenzweerder"! : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:

Ik tweette zelfs:

0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Y. Arthus-Bertrand en de FIFA World Cup in Qatar




par Christophe » 06/12/22, 18:42

Wat zouden de redenen zijn waarom Marokko Spanje zou kunnen uitschakelen?

Ik vraag me echt af... : Lol: : Lol: : Lol:

Ze staan ​​op strafschoppen, het is al een geweldige prestatie voor Marokko!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Y. Arthus-Bertrand en de FIFA World Cup in Qatar




par Christophe » 06/12/22, 18:52

Hier schakelde Marco Spanje uit... kunnen we de vaccinatiegraad en het type vaccin weten dat in elk team wordt gebruikt?

Ik zeg dat ik niets zeg ...

: Roll: : Roll: : Roll: : Roll:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Y. Arthus-Bertrand en de FIFA World Cup in Qatar




par Christophe » 06/12/22, 18:57

Een kort antwoord...

https://www.wto.org/english/tratop_e/tr ... meddah.pdf

Screenshot 2022-12-06 op 18-56-02 Coronavirus (COVID-19) - Google News.png
Screenshot 2022-12-06 op 18-56-02 Coronavirus (COVID-19) - Google News.png (45.45 KiB) 1778 keer bekeken


Screenshot 2022-12-06 op 18-56-33 Coronavirus (COVID-19) - Google News.png
Screenshot 2022-12-06 op 18-56-33 Coronavirus (COVID-19) - Google News.png (44.38 KiB) 1778 keer bekeken
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6991
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2914

Re: Y. Arthus-Bertrand en de FIFA World Cup in Qatar




par gegyx » 06/12/22, 19:54

Zijn verdomd goed om in de 1/2 finale te gaan tegen Zwitserland of Portugal.
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6991
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2914

Re: Y. Arthus-Bertrand en de FIFA World Cup in Qatar




par gegyx » 10/12/22, 22:19

Nou, Marokko heeft zojuist Portugal verslagen => groot feest op de velden

Frankrijk heeft toch met een beetje geluk net Engeland met 2-0 verslagen (Goed gedaan...)

Halve finale komt Marokko - Frankrijk.

Laten we hopen dat de halve finale vanavond niet begint op de velden, tussen de supporters van deze twee teams, aanwezig op de avenue. : Lol:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Society and Philosophy"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 416-gasten