Het onderschatte risico op uitsterven door mensen?

filosofische debatten en bedrijven.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968




par Ahmed » 20/01/13, 19:33

Natuurlijk, Sen-no-senIk verwees naar survivalisme zoals voorgesteld door bepaalde Amerikaanse of Amerikaans geïnspireerde sites, met ook bepaalde positieve elementen, zoals je ook opmerkt.

Ik ben er minder zeker van dat het mogelijk is om de algemene levenswijze van primitieve bevolkingsgroepen te kwalificeren als survivalisme, omdat het veel verder gaat dan het stadium van eenvoudig overleven.
Zonder van deze samenlevingen een ideaal model te maken om blindelings te volgen, moet worden opgemerkt dat de primitivistische theorieën van John zerzan zijn nogal interessant ondanks (of dankzij?) hun verontrustende potentieel ...

@ Bidouille23: neem geen aanstoot aan mijn beknopte formulering, ik ben dit niet gewend, maar het komt voor dat ik mijn standpunt ten opzichte van deze "Zeitgeist" -beweging al heb uitgesproken; als u het niet vindt, ben ik bereid het met u te bespreken, in alle rust! 8)
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 20/01/13, 21:37

Ahmed heeft geen zorgen bij mij;), en ik neem geen aanstoot, ik heb de neiging om een ​​snelle draai te nemen als je de tijd moet nemen en vice versa;), maar niet altijd nee meer .... :)

"Ik ben er minder zeker van dat het mogelijk is om de algemene levenswijze van primitieve bevolkingsgroepen te kwalificeren als survivalisme, omdat het veel verder gaat dan het stadium van eenvoudig overleven."

Ja, het is als organisch en niet organisch;), voordat ik niet handelde naar het leven (een leven op ?? :) of leef zeker als men kan zeggen), maar van het leven kort ... Zou overleven niet zijn verschenen met onze sedentaire samenleving en met alle bezittingen eromheen?
Het concept is behoorlijk monetair als je er goed over nadenkt?

In het geval dat ons interesseert, zou het onderwerp liever zijn hoe duurzaam te leven zonder zichzelf uiteindelijk allemaal te vernietigen, toch?

"Zonder van deze samenlevingen een ideaal model te maken om blindelings te volgen, moet worden opgemerkt dat de primitivistische theorieën van John Zerzan best interessant zijn ondanks (of dankzij?) Hun verontrustende potentieel ..."
Ik keek snel zef zonder in detail te treden op de gedachte van deze meneer, op het eerste gezicht inderdaad dat de gestelde vragen tot reflectie leiden en daarom redelijk goed zijn.
Nog een beetje toekomstig lezen voor mij steek ik over :) ...

Wat de tijdgeest betreft, ik had het absoluut niet over de beweging :) maar gewoon filmverslag videobewerking ... kortom, gewoon de vormgeving van een of ander prachtig wereldwijd bedrog dat vandaag voortduurt en die controle geeft over de ander die het niet weet en die vastgehouden wordt in de negeren ...
Religie is controle-instrumenten, maar er is ook muziek, geluid, simpelweg (bij 5 Hz haal je de longblaasjes eraf en daaronder zet je de hersenen in trilling die als ik me niet vergis in de schedelbak kan worden rondgegooid. niet te veel frequentie, je hebt ook "de paarse noot" :) , en vele andere oncoole dingen), de smaak kan worden gecontroleerd, alles, absoluut alles, kan worden beheerd als je niet oppast, dat is wat mij interesseert in dit video "ding";).
het is de simplistische opmaak die iedereen aanspreekt en het mogelijk maakt, net als John Zerzan, het schema dat vrijwillig is ontwikkeld te verlaten om ons in een mal te laten passen, en te beginnen te zeggen dat we voor onszelf kunnen denken. .

Anders is er ook de mierencartoon, maar dat is niet hetzelfde :) :) :)

obamot

"Ik hou echt van het idee van het labyrint, ik heb een vriend die degenen die de lucht roeren vergelijkt met poppen die in de mist friemelen, zonder de bodem van de dingen te zien ... Het is er dichtbij . "

Het komt echt op hetzelfde terug :) , en inderdaad, mijn demonstratie was er niet één, of onvolledig naar believen :) omdat ik meteen daarna met mijn kind moest spelen, dus ik moest kiezen, ik koos :) ...

Het ding, maar je moest het obamot begrijpen;), is dat alles relatief is :) , zo relatief dat zodra je ergens een verklaring voor probeert te geven en nou, je bevriest dit ding in de tijd, en plotseling geef je het ergens leven :) (vandaar het adagium: iedereen is meester over zijn eigen wereld), zoals gezegd wordt: het is "de bedoeling" die prevaleert.
Als er voldoende energie in het spel wordt gebracht, is de creatie totaal en automatisch door iedereen geaccepteerd, omdat het "echt" is geworden en daarom ongrijpbaar zolang de energie wordt gekatalyseerd ...
Dus dat komt erop neer dat elke discussie over een probleem in feite een discussie op een kruispunt is (het doet me denken aan een verhaal met een man David denk ik;) en een kortere weg ..), uiteindelijk zouden we ga er liever uit en praat gewoon over het echte werk, over wat hier in feite wordt gedaan ...

Dus ik kom bij communicatie, zoals je zegt obamot, we hebben nog nooit zoveel communicatiemiddelen gehad en dat kan ook waar zijn ...
Behalve op plaatsen zoals deze (zelfs als de trol altijd in de schaduw in verschillende vormen op de loer ligt, klinkt het niet veel;)), dus hier zou ik bijvoorbeeld zeggen dat we geluk hebben dat we kunnen ruilen en allemaal 'andere en geef ...
Hoe zit het met sociale netwerken? Ik zwijg liever dan wat onzin te zeggen, want dat zal eens veranderen :) ...

En ik ben het ermee eens dat de oplossing een oplopend en vrijwillig proces zou doorlopen, het is goed gezegd, de slaper moet wakker worden;) ... Anders is het helaas de trechter voorzien, en hier is een methode voor mentale controle erkend en aanvaard, zelfs onderwezen
:onheil:

Maar wat doet een gladde huid ??? : Mrgreen:
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968




par Ahmed » 20/01/13, 22:13

Je schrijft:
Zou overleven niet zijn verschenen met onze zittende samenleving en met alle bezittingen eromheen?

Het leven werd geruild voor zeker leven en veranderde in overleving ... verminderd maar zeker (?) Leven, zeker verminderd leven ...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 21/01/13, 08:32

Hallo, hallo
Het leven werd geruild voor zeker leven en veranderde in overleving ... verminderd maar zeker (?) Leven, zeker verminderd leven ...

Knap! Er is ook een veilig leven over! :D
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Risico van uitsterven van de mensheid onderschat?




par Obamot » 07/11/22, 16:49

0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Society and Philosophy"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 237-gasten