Artikel 104 - MAASTRICHT - Oplichterij

Huidige Economie en Duurzame Ontwikkeling-compatibel? groei van het BBP (ten koste van alles), de economische ontwikkeling, de inflatie ... Hoe concillier de huidige economie met het milieu en duurzame ontwikkeling.
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42

Artikel 104 - MAASTRICHT - Oplichterij




par Capt_Maloche » 17/09/08, 11:37



het beantwoordt min of meer mijn vragen over de schulden die sinds de jaren zeventig zijn opgelopen

Ik was er altijd van overtuigd dat het om financiële zwendel ging
Ik hoop dat het ons tenminste dient om vrede thuis te kopen

Toch 1200 miljard euro + de rente die elk jaar stijgt, het is HALLUCINERENDE KRANKZINNIG, ik zou mijn rekeningen nooit zo beheren
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79118
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Betreft: Artikel 104 - MAASTRICHT




par Christophe » 17/09/08, 11:40

Capt_Maloche schreef:Ik was er altijd van overtuigd dat het om financiële zwendel ging


+1

Ik zou gewoon "politico" toevoegen voor financieel!

Capt_Maloche schreef:Ik hoop dat het ons tenminste dient om vrede thuis te kopen


Welke vrede? De invasie van de kloonbankiers? : Mrgreen: : Mrgreen:

Capt_Maloche schreef:Toch 1200 miljard euro + de rente die elk jaar stijgt, het is HALLUCINERENDE KRANKZINNIG, ik zou mijn rekeningen nooit zo beheren


Het zijn de privileges van staten... om het recht te hebben meer uit te geven dan ze verdienen!

ps: ik heb de video nog niet bekeken maar ben het er nu al mee eens :D : Mrgreen:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79118
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 17/09/08, 12:06

Damn, het geluid is een beetje rot :( maar ik vind het leuk hoe hij praat!

Beeld

11% toename van de geldhoeveelheid in Europa (als gevolg van kredieten) = (bijna) 11% inflatie, toch? :schok:

Terwijl het in Frankrijk moeilijk is om 2% groei te bereiken...zelfs niet gecorrigeerd natuurlijk door inflatie! Anders zou het een "taak" zijn...

Hé jongens, zitten we niet al een tijdje in een serieuze recessie?

Hier is pkoi in dit onderwerp Ik was zo nors tegen de financiers (in het algemeen): https://www.econologie.com/forums/banque-us- ... t6130.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 17/09/08, 13:18

Christophe schreef:Damn, het geluid is een beetje rot :( maar ik vind het leuk hoe hij praat!

Beeld

11% toename van de geldhoeveelheid in Europa (als gevolg van kredieten) = (bijna) 11% inflatie, toch? :schok:

Terwijl het in Frankrijk moeilijk is om 2% groei te realiseren... niet eens gecorrigeerd natuurlijk door inflatie! Anders zou het een "taak" zijn...

Hé jongens, zitten we niet al een tijdje in een serieuze recessie?


: Arrowu: HUUTTT. :schok: Het woord recessie is verboden...
Het moet gezegd worden negatieve groei :onheil:
dixit Ik weet niet meer welke minister, ik weet hun namen niet,
afgezien van die van de premier, N. SARKOSY. :?

Volgens technocraten moet je, om het woord recessie te gebruiken, 3 opeenvolgende maanden van economische neergang zien... : Arrowl:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79118
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 17/09/08, 13:25

Oh sorry wat ben ik idioot!

Het is zoals de positieve discriminatie...

Echt fake ass dit beleid...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 17/09/08, 14:31

Christophe schreef:Damn, het geluid is een beetje rot :( maar ik vind het leuk hoe hij praat!

Beeld

11% toename van de geldhoeveelheid in Europa (als gevolg van kredieten) = (bijna) 11% inflatie, toch? :schok:

Terwijl het in Frankrijk moeilijk is om 2% groei te bereiken...zelfs niet gecorrigeerd natuurlijk door inflatie! Anders zou het een "taak" zijn...

Hé jongens, zitten we niet al een tijdje in een serieuze recessie?

Hier is pkoi in dit onderwerp Ik was zo nors tegen de financiers (in het algemeen): https://www.econologie.com/forums/banque-us- ... t6130.html


Nou, ik ben blij te zien dat je begrijpt in wat voor een puinhoop we zitten!

Ik probeerde de naam te achterhalen van de dappere kleine vrouw, Amila Douaris? als iemand beter kan horen, kan hij dan een link plaatsen naar de video waar deze man het over heeft?
Ik plaats de link: http://www.dailymotion.com/playlist/xn55q

dankzij de kapitein
In ieder geval, hier is er een die nog steeds onder spanning stond van zijn ontdekking, wat een positieve stress!

Welkom bij de club van helderzienden van algemene shenanigans, hehehe 8)

Met verlichte groeten van Lietseu :P :D
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu
"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?
Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Bibiphoque
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 749
Inschrijving: 31/03/04, 07:37
Plaats: Brussel




par Bibiphoque » 17/09/08, 14:40

Citro schreef:
Christophe schreef:Damn, het geluid is een beetje rot :( maar ik vind het leuk hoe hij praat!

Beeld

11% toename van de geldhoeveelheid in Europa (als gevolg van kredieten) = (bijna) 11% inflatie, toch? :schok:

Terwijl het in Frankrijk moeilijk is om 2% groei te realiseren... niet eens gecorrigeerd natuurlijk door inflatie! Anders zou het een "taak" zijn...

Hé jongens, zitten we niet al een tijdje in een serieuze recessie?


: Arrowu: HUUTTT. :schok: Het woord recessie is verboden...
Het moet gezegd worden negatieve groei :onheil:
dixit Ik weet niet meer welke minister, ik weet hun namen niet,
afgezien van die van de premier, N. SARKOSY. :? Volgens technocraten moet je, om het woord recessie te gebruiken, 3 opeenvolgende maanden van economische neergang zien... : Arrowl:


Hallo,
Wat betreft schooluitval, : Mrgreen: uitgesteld succes

Het is daarom vertraagde groei (zolang we het nog horen)
@+
0 x
Dit is niet omdat we altijd gezegd dat het onmogelijk is dat we niet moeten proberen :)
Hydraxon
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 183
Inschrijving: 17/02/08, 17:07




par Hydraxon » 18/09/08, 18:24

Het groeipercentage wordt berekend in volume, dwz na vermenigvuldiging van de productie van elk van de jaren met de prijzen van een referentiejaar. het kan de zaken verstoren als het land in de tussentijd van productiesector verandert, maar het is in ieder geval niet nodig om te corrigeren met inflatie.

De 11% is een verwijzing naar kredietbewijzen uitgegeven door banken, dus het is heel anders dan inflatie. het helpt, maar niet met een factor 1/1.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79118
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 18/09/08, 18:39

Hydraxon schreef:De 11% is een verwijzing naar kredietbewijzen uitgegeven door banken, dus het is heel anders dan inflatie. het helpt, maar niet met een factor 1/1.


In theorie, als de coëfficiënt van 1 tot 1 zou moeten zijn, aangezien de waarde van een valuta wordt bepaald door het aantal bankbiljetten en munten in omloop: je verdubbelt hun aantal, je vermindert hun waarde van "koopkracht" met 2, aangezien iedereen zal hebben , in theorie 2 keer meer !!

In de praktijk is het niet omdat inflatie niet wordt berekend op alle producten (al niet op onroerend goed!) maar alleen op een "pluim" van producten waarvan de prijzen om een ​​reden X of Y kunnen variëren om andere redenen dan de waarde van geld. Bovendien vertegenwoordigt fiduciair geld slechts een klein deel van het vermogen.

Dus waarom wordt ons op school geleerd dat deflatie (het tegenovergestelde van inflatie) extreem slechte dingen zijn? Deflatie is echter de stijging van de koopkracht, nietwaar? Maar het is de stop van het verbruik op krediet!!!

Ik ben verkeerd?
0 x
Hydraxon
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 183
Inschrijving: 17/02/08, 17:07




par Hydraxon » 18/09/08, 18:49

Chouard sprak niet over geld maar over vorderingen. Het is geen geld, maar door de mechanismen rond bankleningen komt het op hetzelfde neer. Maar niet helemaal, aangezien banken niet het recht hebben om een ​​willekeurige hoeveelheid geld uit te lenen (vindt u niet dat banken het recht hebben om geld te creëren?), alleen een verhouding tot hun garanties.

En voor uw 2e vraag: omdat de enige bekende manier om deflatie te veroorzaken, is door de salarissen van ambtenaren te verlagen en tegelijkertijd een wet aan te nemen die bedrijven machtigt om dit te doen. Uiteindelijk drijft het de prijzen omlaag. Maar fase 1 is zo onpopulair dat het lastig wordt voor het bedrijfsleven.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Economie en financiën, duurzaamheid, groei, BBP, ecologische belastingstelsels"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 123-gasten