Zaagsel Papier Log Press Project

Milieu-impact van afgedankte producten: plastics, chemicaliën, voertuigen, agri-food marketing. directe recycling en hergebruik (upcycling of upcycling) en hergebruik van goede items voor de prullenbak!
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9837
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2673

Re: Zaagselpapier Log Press Project




par sicetaitsimple » 12/01/23, 22:18

Ahmed schreef:Ja, het is een gebruik voor banden, de staalfabriek zou ze ook verbruiken, maar ze absorberen nog lang niet alles...


Ik weet het niet echt en praat niet graag onzin... Ik vond het cijfer van 44% van de banden verbrand in cementfabrieken op een overheidssite. Maar ik heb ook de indruk dat er een paar jaar geleden een "Yalta" in het veld was met andere gebruikers die granulaten produceren voor verwerking in asfaltmengsels, met name sportterreinen. Kort...

Aan de andere kant lijkt het erop dat de "historische" voorraden zijn geabsorbeerd:
"Einde van de opdracht van de Recyvalor-vereniging voor de opslorping van historische voorraden gebruikte banden
Onder impuls van de overheid werd in het kader van een interprofessioneel akkoord in 2008 met de hulp van de Staat de vereniging Recyvalor opgericht om de zogenaamde "historische" bandenafvaldepots (opgericht vóór 2003) te behandelen. Tien jaar na zijn oprichting heeft Recyvalor de missie voltooid waarvoor het werd opgericht: 54 sites (waaronder die van Souillac, de grootste in Frankrijk) die meer dan 7 miljoen banden vertegenwoordigen (ongeveer 55 ton) zijn ingezameld en behandeld door de vereniging .
"
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Zaagselpapier Log Press Project




par Christophe » 13/01/23, 00:19

Ik heb een paar logs gemaakt...

Het is niet verwonderlijk dat het resultaat niet verschrikkelijk is: je moet 2 of 3 keer laden om goed te comprimeren (ontwerp van de machine)...en zonder inkapseling houdt het niet verschrikkelijk vast (als het nat is...droog zou het nog erger moeten zijn)

Dus ik heb de laatste stokjes gemaakt met een krantenpapier (1 of 2 vellen) en het komt best goed uit!

A suivre ...
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Zaagselpapier Log Press Project




par Ahmed » 13/01/23, 11:26

als de banden massaal worden geëlimineerd door deze verschillende sectoren, des te beter. Lafarge kan bogen op "circulaire (brandstof) besparingen" (op het gebied van banden!).
Christophe, zijn de twee succesfactoren voor een correct blok een goede verpulping en vervolgens "voldoende" compressie. Sommigen hebben deze mal gebruikt, maar gebruikten een diamant- of hydraulische krik om iets fatsoenlijks te krijgen. Hier is een voorbeeld dat gemakkelijk te maken is en dat gemakkelijk zou kunnen worden verbeterd door de krik op een bovenste draaipunt te bevestigen, zodat deze naar achteren kan worden gekanteld bij het laden/lossen van de mal.

1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Zaagselpapier Log Press Project




par Christophe » 13/01/23, 12:33

Ja, Ahmed, het ding dat ik heb is speelgoed, maar je kunt ermee experimenteren.

Inkapseling bevalt me ​​op dit moment goed...een zelfgemaakte mechanische verbetering kan zijn...als ik de motivatie en de middelen vind...

Hoe dan ook, ik zou de knipsels hebben om mee om te gaan. Ik denk dat ik tussen de 50 en 100 kg MS heb...

Hoeveel MS per jaar levert 1 are gazon op?

Omdat ik op papierniveau niet zoveel middelen heb, maar ik had een kleine voorraad om te verkopen...

Om eerlijk te zijn, verpletter ik advertenties uit het voorjaar van 2020... en de opgravingen zijn 50% hoog! : Lol:

Onderaan de berging ligt waarschijnlijk 2019 of zelfs 2018! : Mrgreen:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Zaagselpapier Log Press Project




par Christophe » 13/01/23, 14:57

Zoals voorspelbaar was, was het onbewerkte blok vanmorgen uiteengevallen... afvalmethode!

Dus ik "ontwikkelde" (het kostte me minstens 5 minuten) een dubbele inkapseling met minstens een A3, plaats gewoon 2 lagen papier gekruist op 90° (in 1 of 2 vellen per laag) en sluit het geschenk "voor compressie" (bij de 1e pogingen sloot ik daarna).

Ik precomprimeer met mijn vuist bij het vullen tot 1 cm vanaf de bovenkant, waardoor dubbele vulling bij de eerste pogingen wordt vermeden. Als het vlak is, is het erg pijnlijk om de compressie te starten, omdat het asymmetrisch is door het ontwerp van deze pers...

Dit lijkt mij heel acceptabel qua methode, niet te tijdrovend (in ieder geval veel sneller dan de Engelse methode hierboven per log en ik heb niet zo'n homogeen deeg als hij), als resultaat, om te zien hoe het zal zich gedragen na het drogen...

Ik heb nog niet gewogen maar elke steen lijkt meer dan 1 kg te wegen... met waarschijnlijk 50 tot 60% water... wordt vervolgd...

Hoeveel kost het om te drogen? Minstens 6 maanden neem ik aan? Mijn garage is erg droog: in de zomer zakt het tot minder dan 30% RH...

De evolutie op de foto, de laatste 3 zijn erg "schoon" als ik durf te zeggen:

ingekapselde papieren logs.jpg
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Zaagselpapier Log Press Project




par Christophe » 13/01/23, 14:58

Petrus schreef:Mijn ervaring met papieren/kartonnen briketten:
Ik heb het papier/karton gesneden met een documentversnipperaar zoals die van Christophe en daarna gedrenkt in water.
Ik begon met een handmatige pers, de druk was niet genoeg om een ​​stevige steen te krijgen. Ik heb toen voor mezelf een pers gemaakt met een autokrik, het was beter maar nog steeds niet geweldig. Uiteindelijk heb ik een 2T hydraulische vijzel gebruikt om een ​​goede dichtheid te krijgen, maar het duurde toch een eeuwigheid om te drogen en het verbrandingsresultaat was niet bevredigend. Het was vooral veel as.
Kortom, veel moeite om aan middelmatige brandstof te komen.
Het is het niet waard, dit is slechts mijn persoonlijke mening op basis van mijn ervaring.


Misschien de methode proberen die ik net heb uitgelegd?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Zaagselpapier Log Press Project




par Christophe » 13/01/23, 15:28

Nou, ik ga proberen het versnipperde vlees te mengen in een soepblender. : Mrgreen: ...het voegt een stap toe, maar het is om te proberen.

Omdat ik aanneem dat het Engels zich eerder had vermengd met de textuur die hij gebruikt (niet naar alles geluisterd)...
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9837
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2673

Re: Zaagselpapier Log Press Project




par sicetaitsimple » 13/01/23, 15:34

Christophe schreef:Nou, ik ga proberen het versnipperde vlees te mengen in een soepblender. : Mrgreen: ...

Bewaar een bakje voor vanavond! Het mag niet te veel calorieën bevatten en het zit boordevol vezels, ik weet zeker dat Obamot het zou aanbevelen als basis van je voerbak!
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Zaagselpapier Log Press Project




par Christophe » 13/01/23, 16:09

Nou, het werkt en het is niet zo saai als een mengstap...(2 * 5 minuten voor de hele gootsteen)

Ik heb een mooi vruchtvlees (en er zijn belletjes: chemische reactie?), het lijkt erop dat er meer water uit de pers komt, ik heb ook een naakte test gedaan... het lijkt te houden...

Het comprimeert veel beter met de pulp...

Stappen:

20230113_153318.jpg
20230113_153318.jpg (467.86 KB) keer bekeken 474


20230113_153819.jpg
20230113_153819.jpg (276.17 KB) keer bekeken 474


20230113_153831.jpg
20230113_153831.jpg (271.34 KB) keer bekeken 474


20230113_153842.jpg
20230113_153842.jpg (276.65 KB) keer bekeken 474


in een haast.jpg
pressé.jpg (229.58 KiB) 474 keer bekeken


Qua gewicht schommelt het tussen 1.3 en 1.5 kg (nat natuurlijk, ik zal opnieuw wegen als het gedroogd is om het % RV van de verse houtblokken te schatten):

kaal_gewicht.jpg
weight_nu.jpg (438.09 KiB) 474 keer bekeken


gemiddelde_gewicht.jpg
weight_average.jpg (246.44 KiB) 474 keer bekeken


gewicht_max.jpg
weight_max.jpg (262.98 KiB) 474 keer bekeken
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Zaagselpapier Log Press Project




par Christophe » 13/01/23, 16:18

sicetaitsimple schreef:
Christophe schreef:Nou, ik ga proberen het versnipperde vlees te mengen in een soepblender. : Mrgreen: ...

Bewaar een bakje voor vanavond! Het mag niet te veel calorieën bevatten en het zit boordevol vezels, ik weet zeker dat Obamot het zou aanbevelen als basis van je voerbak!


: Lol: : Lol: : Lol:

Zoet of zout?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "afval, recycling en hergebruik van oude voorwerpen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 83-gasten