Zaagsel Papier Log Press Project

Milieu-impact van afgedankte producten: plastics, chemicaliën, voertuigen, agri-food marketing. directe recycling en hergebruik (upcycling of upcycling) en hergebruik van goede items voor de prullenbak!
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Zaagselpapier Log Press Project




par Ahmed » 07/08/22, 20:05

Wat nieuws over dit onderwerp, aangezien het weer beslist beter is om stenen te drogen dan om te tuinieren... :(
Ik ga stilletjes verder met de productie in "proef"-modus en omdat ik mijn voorraad zaagsel opgebruikt heb, gebruik ik houtkrullen als aanvulling op papier/karton. Ik denk dat deze details interessant zullen zijn. Sicetaitsimple: het mengsel blijkt moeilijker te bereiken en als het onvoldoende homogeen is, zie ik schilfers in de vorm van blaren (dit materiaal is elastischer dan cellulosevezel en ontspant meer als het uit de mal komt). Het is geen fatale fout, maar ik zou het willen vermijden; Ik heb daarom zijn aandeel in de verhouding iets verlaagd en zorgde voor het "verdraaien".
De pers werkt correct en vormt geen enkel probleem, maar een productie moet noodzakelijkerwijs globaal worden beschouwd (dat is goed, ik hou niet van, zoals u weet, "geesten met lades") en de bottleneck blijkt het verpulveren van de grondstof. Van kleine stukjes doorweekt papier/karton naar pulp gaan is gemakkelijk met een rudimentaire "mixer", zolang het maar snel genoeg draait, maar het werkt alleen met fragmenten en niet met grote stukken. Het is dan ook de vorige stap die complex blijft: elk element met de hand scheuren is in de natte fase vrij eenvoudig, maar kost veel tijd en is erg weinig interessant. Om een ​​aanzienlijk volume te kunnen produceren, is het noodzakelijk om deze blokkade op te heffen. Ik heb al veel nagedacht over verschillende mogelijke oplossingen zonder dat ik daar nog een besluit over heb genomen. Sommige mensen gebruiken een cementmixer, maar als de eenvoud om er een te krijgen aantrekkelijk is, lijkt het helemaal niet optimaal voor dit specifieke gebruik en zou een aanpassing waarschijnlijk complexer zijn dan een toegewijde realisatie...

Mijn huidige gedachten gaan liever uit naar een langzame mixer die een vaste plaats aan de zijkant van de inweektank zou innemen (waardoor de introductie en toegang tot het materiaal mogelijk wordt zonder de mixer te demonteren of te kantelen). Samengesteld uit twee tegengesteld draaiende assen voorzien van bladen of radiale staven (?) die elkaar kruisen, zouden ze aanvankelijk handmatig worden aangedreven en daarna mogelijk gemotoriseerd. Het principe zou zijn dat een wiel aan de bovenkant van elke as zou worden bevestigd en dat een van de wielen zou worden aangedreven, terwijl het andere eenvoudig zou worden aangedreven door wrijving op het vorige. Op dezelfde manier zou een elektrische motorisering eenvoudigweg kunnen worden overwogen door wrijving van de motorrol aan de omtrek van een van de banden. Deze configuratie lijkt mij vrij eenvoudig en zal waarschijnlijk de operaties verminderen terwijl materiaalhandling tussen verschillende machines wordt vermeden...
Ik denk, nadat ik het met succes heb getest, dat een eerste dimensionale verkleining van karton snel en droog kan worden gedaan met een kleine lintzaag en dat dit waarschijnlijk het mengen aanzienlijk zal vergemakkelijken* (karton is erg schurend, maar ik gebruik een oude zaagblad dat het hout niet meer recht snijdt). Het mes is zo dun dat het geen merkbaar stof produceert en dat is 8) !

* Dit is een veronderstelling die is gebaseerd op mijn huidige bedrijfsmodus en waarvan de omzetting naar het andere apparaat mij aannemelijk lijkt.
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9772
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Zaagselpapier Log Press Project




par sicetaitsimple » 07/08/22, 20:17

Ahmed schreef: elk element met de hand scheuren is vrij eenvoudig in de natte fase, maar zeer tijdrovend en weinig interessant.

: Lol: : Lol: : Lol: Wat worden deze dingen galant gezegd!
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Zaagselpapier Log Press Project




par Ahmed » 08/08/22, 16:29

In deze gevallen is het beter om te weten hoe je wat afstand kunt nemen!
Het vervelende karakter van deze voorbereidende tests mag de noodzaak ervan niet overschaduwen, noch de lessen die eruit kunnen worden getrokken en die nuttig zullen zijn bij het overwegen van een overgang naar meer serieuze productie. We mogen niet verhullen dat de benaming papier/karton zeer uiteenlopende configuraties bevat die in tegenspraak kunnen zijn met de oorspronkelijke doelstelling, die niet erg veeleisend is, aangezien het alleen om het produceren van brandstof gaat. De golfkartonnen dozen voor verpakking vormen het probleem van de plakstrips: na het weken en handmatig werken zoals ik tot nu toe heb gedaan, komen ze gemakkelijk los en kunnen ze worden verwijderd, omdat ze anders om de as van de "mixer" wikkelen. Eierdozen zijn een ideaal materiaal, omdat karton niet erg gecomprimeerd is en heel gemakkelijk breekt; De "Sopalin", echter een papier ook met losse vezels is een valse vriend, omdat het is versterkt met synthetische vezels die niet worden verzwakt door het weken :( Dagbladen zijn prima, maar de glanzende of halfglanzende weekbladen die helemaal niet geschikt zijn, leg ik terzijde. Kleine verpakkingen zoals bekers, voedselcontainers of kraftpapier-zakken kunnen aan de binnenkant worden bekleed met een onzichtbare plastic folie en zijn ook gecontra-indiceerd: controleren door te scheuren. Met een beetje ervaring is het gemakkelijk om een ​​voorlopige sortering uit te voeren die het grootste deel van de "ongewenste" uitsluit.

Wat de mixer betreft, had ik eerder de mogelijkheid van een draagbaar apparaat met twee tegengesteld draaiende assen genoemd, maar ik neig meer naar een vaste* en doe-het-zelf-versie zoals ik in mijn vorige bericht schreef. Hoewel het gemakkelijker zou zijn om een ​​commerciële versie te gebruiken, zouden de voordelen van deze op maat gemaakte formule talrijk zijn: werkt op zichzelf, bladen die beter geschikt zijn voor dit gebruik, klassieke motor in plaats van een "universeel" type (minder lawaaierig, efficiënter ); het grootste obstakel is dat ik geen metalen draaibank heb die de naam waardig is, wat het moeilijker maakt...

* In mijn idee zou het de materiaalstroom zijn die in de tank zou draaien om door deze mixer te gaan, tenminste dat zou bij mij passen. Hebben! :P
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9772
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Zaagselpapier Log Press Project




par sicetaitsimple » 08/08/22, 19:12

Nog steeds in de serie "mijn gekke ideeën", na de vleesmolen, zou een hulpmiddel in de stijl van een "appelmolen" na het weken geen kans hebben om effectief te zijn?
1 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Zaagselpapier Log Press Project




par Ahmed » 08/08/22, 20:12

Het was precies mijn vorige idee: een grinder bestaande uit een getande rol en een vaste kam die het materiaal in de natte fase versnippert en vervolgens door een mixer gaat om te ontpulpen... Het belangrijkste nadeel is dat het een extra behandeling vereist in vergelijking met naar een molen die op de weektank is bevestigd, zelfs als het nodig is om een ​​compromis te vinden (van snelheid en vorm van de messen) tussen de fase van versnipperen en raffineren. Het blijft echter een mogelijke optie als deze beroemde slijper geen voldoening geeft en het absoluut noodzakelijk is om de voorbewerkingsfase te scheiden van die van raffinage*...
Op dit moment weet ik niet welke oplossing het meest relevant zou zijn en de documenten die ik op het net vind, laten me niet toe om te beslissen (sic!).

* Of zorg voor twee werkingsregimes afhankelijk van de fase, wat de realisatie kan bemoeilijken die naar mijn mening "rustiek" moet blijven.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9772
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Zaagselpapier Log Press Project




par sicetaitsimple » 08/08/22, 21:02

Formidabel!
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Zaagselpapier Log Press Project




par Ahmed » 09/08/22, 16:03

Het is goed om te proberen de schmilblick vooruit te helpen en ik dank u voor uw aanhoudende interesse. Ik sta uiteraard open voor opmerkingen, kritiek of voorstellen van iedereen die deze draad volgt... 8)
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9772
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Zaagselpapier Log Press Project




par sicetaitsimple » 09/08/22, 16:52

Kom op, laten we wat mij betreft een paar minuten serieus zijn.

Energie, of liever het gebrek aan energiebronnen, lijkt mij de grootste uitdaging voor de komende decennia, met grote risico's op grote conflicten.
We kunnen er eindeloos over discussiëren, dadels op peack oil, peack gas, peack kolen... enz...
Ook elke nieuwe technologie (zon, wind, biomassa, ...) verdient het om heel objectief te worden onderzocht en zelfs als het op een gegeven moment niet echt zijn "natuurlijke" plaats in een "verdienste" puur economisch heeft, misschien een paar jaar of decennia later zal dit het geval zijn.

Welke relatie met de pers van Ahmed? Simpelweg dat er ook ruimte is voor oplossingen die de grote massa zeker niet fundamenteel zullen veranderen, maar die heel goed kunnen worden aangepast aan lokale situaties. Ik heb nog niet helemaal begrepen waarom containers met papier/karton (of plastic, zelfs als dat niet het onderwerp van de discussie is) volstoppen om ze naar China of elders te sturen, terwijl er zelfs lokale oplossingen met "low-tech" kunnen bestaan.

De kosten (behalve "natuurlijke" individuele sortering) zitten vooral in het ophalen, transporteren en sorteren, maar ik denk niet dat het bij lokaal gebruik heel anders is dan bij gebruik bij de export.

Kortom, welkom bij "schmilblicks" zoals die van Ahmed, en dat het maximaal wordt gereproduceerd wanneer het wordt ontwikkeld.
Zolang ze zich verspreiden, zeggen ze dat kleine stroompjes grote rivieren maken...
1 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9772
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Zaagselpapier Log Press Project




par sicetaitsimple » 09/08/22, 17:15

sicetaitsimple schreef:De kosten (behalve "natuurlijke" individuele sortering) zitten vooral in het ophalen, transporteren en sorteren, maar ik denk niet dat het bij lokaal gebruik heel anders is dan bij gebruik bij de export.
Kortom, welkom bij "schmilblicks" zoals die van Ahmed, en dat het maximaal wordt gereproduceerd wanneer het wordt ontwikkeld.
Zolang ze zich verspreiden, zeggen ze dat kleine stroompjes grote rivieren maken...


Aanvulling: en daarom heb ik Ahmed iets eerder gevraagd of hij van plan was te experimenteren met andere supplementen dan zaagsel, om zo veelzijdig mogelijk te zijn op de grondstof.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Zaagselpapier Log Press Project




par Ahmed » 09/08/22, 19:31

Als een aantal papiersoorten of plastics vertrekken en vooral naar China vertrekken, is dat niet voor niets dat ik in mijn laatste berichten heb benaderd: de kwaliteiten van deze materialen zijn divers en de additieven, evenals de composieten verwijderen elk economisch belang * voor hun recycling in vergelijking met de kosten van de "nieuwe" grondstof (Behalve voor specifiek afval dat gemakkelijk te recyclen is).
Het was lange tijd anders in China vanwege het verschil in beloning van de arbeiders, waardoor deze verwerkingsmoeilijkheden, die vervolgens handmatig werden uitgevoerd, konden worden overwonnen. Er moet ook aan worden toegevoegd dat vanwege het enorme exportkarakter van dit land, de kosten van retourtransport erg laag zijn (in sommige gevallen kan het zelfs een technische faciliteit zijn) en de operatie niet belasten. De stijging van de lonen en de vaststelling van negatieve externe effecten ten koste van de autoriteiten (depollutie, gezondheidszorg) hebben deze laatste ertoe gebracht deze rol van "prullenbak" van het Westen drastisch in te perken.
Het gebrek aan of de spanning op de minerale hulpbronnen (in de brede zin) zijn slechts het gevolg van een andere piek, namelijk die van de waarde binnen een systeem dat zijn accumulatie tot fundament heeft gemaakt... Inspanningen zoals de "ecologische transitie" vertegenwoordigen een van de illusoire pogingen om de productieve cyclus van waarde te herstellen ... : Wink:

Wat betreft het specifieke punt van de materialen die waarschijnlijk in de samenstelling van een logboek zullen worden opgenomen, heb ik in het begin een aantal mogelijkheden opgesomd, maar verder geloof ik dat het aan iedereen is om te zoeken naar geschikte "combinaties". verschillende configuraties van de situatie en niet te focussen op een of andere richting onder het voorwendsel dat het al is opgeruimd.
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "afval, recycling en hergebruik van oude voorwerpen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 78-gasten