Waardering van een voorraad boeken in nood

Milieu-impact van afgedankte producten: plastics, chemicaliën, voertuigen, agri-food marketing. directe recycling en hergebruik (upcycling of upcycling) en hergebruik van goede items voor de prullenbak!
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6931
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2870

Waardering van een voorraad boeken in nood




par gegyx » 29/06/20, 14:07

Dag
Het stoort me een beetje om u mijn huidige, dringende probleem voor te stellen.
Ik heb een boekenvoorraad van mijn moeder die koopgekte had ...
Dit staat in een encyclopedie van 10 delen van woordenboeken, atlascollectie ... in overvloed van de boeken van France Loisirs, politiezakboeken, spionage en vele, vele roze romans en harlekijnboeken ...
De encyclopedieën, de bibliotheken wilden niet meer, de tweedehands transacties hebben niet meer en de tweedehands dealers niet, want dat neemt te veel ruimte in beslag, en dat laat niet over ... (hoe dan ook, volumes kochten 1000 met 2000F ...).
Wat te doen?
Ik heb nu opslagproblemen na 3 jaar ... en ik zit echt vast. Anders een hangar gekocht om hem weer uit te stellen ... En de kinderen heel snel laten slingeren ...

Het maakt me altijd "zweet" om dit bij het recyclingcentrum te plaatsen, en ook bij emmaus, omdat ik het beleid van de leiders niet erg waardeer.
Wat te doen? Al dit werk, sorteren en opslaan, nu nutteloos, zonder enige compensatie, van het eerbetoon van mijn moeder, laat me met een bittere smaak achter ...
Ik kom altijd terug om te denken dat als ik ze verbrand, ik op zijn minst voor brandstof en voor verwarming kan betalen.
Kleine emotionele en financiële compensatie.

Ik weet dat het niet moreel was voor cultuur, noch ecologisch. Maar wat is echt groen? Als we een andere energie gebruiken, of een heel willekeurige recycling ...

Vanzelfsprekend zou het erg handig zijn om een ​​kachel te maken om in de winter een schuur te verwarmen.
Wat denk je, als je mijn gevoelens van nut en winstgevendheid begrijpt?
3 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Waardering van een voorraad boeken in nood




par GuyGadebois » 29/06/20, 14:12

Geef ze een goed werk * ​​... Verdeel ze in verpleeghuizen.
* https://www.bibliosansfrontieres.org/
https://www.recyclivre.com/donner-ses-livres.php
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6931
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2870

Re: Waardering van een voorraad boeken in nood




par gegyx » 29/06/20, 14:30

Bibliotheken en bejaardentehuizen, die willen ze niet meer ...

Uw vereniging is voor winst, en neem niet de "clubboeken". Kortom, het is niet voor de cultuur van de bevolking, het is om een ​​inkomen te verdienen ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Waardering van een voorraad boeken in nood




par GuyGadebois » 29/06/20, 14:37

gegyx schreef:Bibliotheken en bejaardentehuizen, die willen ze niet meer ...

Uw vereniging is voor winst, en neem niet de "clubboeken". Kortom, het is niet voor de cultuur van de bevolking, het is om een ​​inkomen te verdienen ...

Bibliotheken zonder grenzen is winstgevend?
1 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Waardering van een voorraad boeken in nood




par Obamot » 29/06/20, 14:48

Ik sympathiseer ... Ik gooide het vol!

Ik heb dezelfde antwoorden als jij, dat is ... geen antwoord.
De boeken zijn in het Duits, het is nog erger, ze willen niet het "geschenk van het boek"

We moeten de ouderlingen bewaren die kennis bevatten! Omdat hij op een dag verdwaald zal zijn ...
1 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610

Re: Waardering van een voorraad boeken in nood




par Macro » 29/06/20, 14:55

Dit is een vraag die ik mezelf ook stel wanneer ik mijn collectie San Antonio zie die elke maand groeit, van RTA-voorraad uit de jaren 60 tot 80 hersteld in een garage ....

Ik heb het niet over de bibliotheek van mijn oude mensen die ik in 2018 heb verplaatst ... minstens 600 kg boeken ...
1 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6931
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2870

Re: Waardering van een voorraad boeken in nood




par gegyx » 29/06/20, 15:16

F5 vol aan het plafond ... Met mijn armpjes in 2 gehuurde garages, nog een tijdelijk uitgeleend en het huis vol ...

Ongetwijfeld meer dan 6m3 boeken, 4 wol, 7 kleding, 1,5 gesorteerde schoenen, borden, meubels ... en het touwtje dat ik moest weggooien ...
:(
1 x
energie
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 02/07/20, 16:27
x 3

Re: Waardering van een voorraad boeken in nood




par energie » 10/08/20, 11:19

Hallo, in sommige steden plaatsen ze schuilplaatsen waar mensen boeken kunnen geven / ruilen. Zijn er wellicht punten zoals deze bij u in de buurt? Anders is er een goede site om het een nerd te geven, denk ik.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "afval, recycling en hergebruik van oude voorwerpen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 58-gasten