Het sorteren: evolutie van het gewicht van het afval van 2004

Milieu-impact van afgedankte producten: plastics, chemicaliën, voertuigen, agri-food marketing. directe recycling en hergebruik (upcycling of upcycling) en hergebruik van goede items voor de prullenbak!
Avatar de l'utilisateur
Hasardine
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 350
Inschrijving: 26/07/08, 22:01
Plaats: Elzas




par Hasardine » 14/06/09, 10:50

hier wordt de facturatie van afval berekend op basis van hetzelfde principe: een vast deel volgens de gemeente (gerelateerd aan de incassofrequentie) + een aandelenaandeel per hoofd van de bevolking.

Voor een familie van mensen zijn we op 380 € / jaar

samen met mijn man plaatsen we elke 15 € / maand op een rekening voor dit doel! het is niet monsterlijk, en we weten zeker dat het de noodzakelijke som heeft op het moment van betalen.

vanaf de maand september worden onze opslaglocaties gewijzigd. een enquête werd georganiseerd met elk huishouden in de gemeente om erachter te komen wat de behoeften van elke familie waren, volgens die zal een bin worden geleverd, die voldoet aan een reductie van minimum 50% van die momenteel beschikbaar is. Deze bakken zullen worden uitgerust met elektronische chips en zullen een nauwkeurige facturering mogelijk maken op basis van de hoeveelheid afval die daadwerkelijk wordt gegooid.

we gaan (op ons verzoek) van een 240L-container naar een kleine bak 80 L.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 14/06/09, 12:17

Peer Belle Helene schreef:We beheren zijn budget Bucheron niet per se slecht, als je een groot gezin hebt (en ik weet iets omdat ik 5 24-kinderen 3 jaren heb) en 140-euro is een week van eten en wanneer je bent een idioot, het is enorm.


Nou, het lijkt mij dat de kinderbijslag nog steeds "aardig" helpt bij 3 kinderen ... nee? We waren met 4 kinderen thuis ...

Eindelijk tot 18 jaar, ik denk dat het zoet is ... of is het 21 jaar als je studeert? Roh Ik weet het niet / meer ...

Hasardine, 380 € / jaar is nog steeds enorm ... nogmaals, ik begrijp niet waarom er zo'n verschil is tussen Frankrijk en België, vooral voor een dienst werd armer in Frankrijk (thuis = wegen en selectieve sortering) ... zeker dat we de directeuren van sita, véolia en goed warm moeten betalen in hun prachtige Parijse torens ...

Maar Sita is ook aanwezig in België ... dus ???

Misschien zijn de Elzasser beslissers van mening dat alle Elzassers hectares wijngaarden hebben ... :| : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Hasardine
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 350
Inschrijving: 26/07/08, 22:01
Plaats: Elzas




par Hasardine » 14/06/09, 14:16

in feite zijn er in onze gemeenschap van communes geen wijnstokken (ik heb 2-voeten, maar dat telt niet echt!)

Ik weet niet wat de redenen voor dit tarief zijn, het blijkt dat het gesorteerde voedsel minimaal is, maar het lijkt erop dat de afvalplaatsen erg duur zijn!
0 x
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202




par phil53 » 02/11/14, 20:19

In het nieuws, een rapport in de VS waar de stad de inzameling van composteerbaar afval organiseert.
Ecologisch en economisch bewijs.
Het is verbazingwekkend dat het niet groter wordt!
Omdat de individuele compostering zijn limieten heeft, doe ik het, maar je moet een overtuigde eco zijn om een ​​resultaat te hebben.
Er is een minimum aan balans nodig om geuren, muggen, knaagdieren soms enz. Te voorkomen
We moeten ook denken aan het uitzenden ervan, het mengen.
We kunnen niet iedereen vragen om dat te doen, vooral degenen die in een gebouw wonen.
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Re: Selectief sorteren: evolutie van het gewicht van het afval sinds 2004




par moinsdewatt » 02/03/16, 20:59

Herstel van de inzameling van huishoudelijke verpakkingen

Door Didier Ragu - Factory Nieuw de 23 september 2015

Het recyclingspercentage van huishoudelijke verpakkingen stagneerde bij 67% gedurende drie jaar. Om dit te verhelpen, heeft Eco-Emballages een herstelplan ontworpen, de projecten die zijn geselecteerd na de oproep voor toepassingen zijn zojuist aangekondigd.

Om de recyclage van huishoudverpakkingen, die drie jaar lang stagneerde, te verbeteren, lanceerde Eco-Emballages in november 2014 een oproep voor toepassingen om de inzameling te verbeteren, met name in steden, en de recycling van plastic verpakkingen te ontwikkelen. 110-communities, op 145-kandidaten, zijn geselecteerd, zowel in Frankrijk als in de DOM-TOM.


Bewustmaking van het publiek

De geselecteerde 239-projecten richten zich op de ontwikkeling van vrijwillige verzameling. De sensibilisering van de bewoners is een belangrijke hefboom om het sorteergebaar en de verzameling in het stadscentrum en collectieve huisvesting te vergroten, de gebieden die op dit moment het minst efficiënt zijn. Het doel is om 6 kg meer huishoudelijke verpakkingen per jaar per hoofd van de bevolking te recyclen, of meer dan 130 000 extra ton per jaar door 2018.

Extra containers, revisie van de bewegwijzering, bewustmakingscampagnes, versterking van het display, het plan wordt tot 40 miljoen gefinancierd door Eco-Emballages en zijn dochteronderneming Adelphe en vastgesteld in overleg met alle belanghebbenden (1 Nationaal Comité, 4 Territoriale Comités verzamelen 85-mensen). Verwacht wordt dat het in totaal 20 miljoen inwoners zal bereiken.

Op het einde kunnen 2016, 15,3 miljoenen Fransen al hun plastic verpakkingen sorteren, dat wil zeggen 25% van de nationale bevolking. In een volledig jaar zou deze nieuwe fase van uitbreiding het mogelijk moeten maken om ongeveer 20 000 ton per jaar plastic huishoudverpakking bovendien te recyclen.

Sorteercentra zijn ook bezorgd

Modernisering van sorteercentra zal hand in hand moeten gaan met deze uitbreiding van de collectie. De laatstgenoemden zullen hun uitrusting en hun organisatie moeten verbeteren om de films te sorteren, de sortering van de verschillende harsen te automatiseren en de werkomstandigheden van de operatoren aan te passen. Eco-Emballages ondersteunt hen financieel door directe investeringssteun en betaalt de gemeenschappen voor elk van de nieuwe tonnen gesorteerd en gerecycled plastic. Financiering die aan het einde 45 een budget van 2016 miljoen euro vertegenwoordigt. Deze revival heeft betrekking op een veertigtal afdelingen.

De volgende stap, met verbreding van de instructies naar het hele grondgebied, vindt plaats tijdens de 2017-2022-periode, met als doel de recyclingsnelheid van kunststoffen te verdubbelen.


http://www.usinenouvelle.com/article/re ... rs.N352219
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "afval, recycling en hergebruik van oude voorwerpen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 73-gasten