Terugwinning van groenafval in kortsluiting

Milieu-impact van afgedankte producten: plastics, chemicaliën, voertuigen, agri-food marketing. directe recycling en hergebruik (upcycling of upcycling) en hergebruik van goede items voor de prullenbak!
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9831
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2672

Re: Terugwinning van groenafval in kortsluiting




par sicetaitsimple » 19/04/20, 14:07

Ahmed schreef: om geloofwaardig te zijn, moet je bekend zijn en om gekend te worden, moet je "netwerken" (niet echt mijn ding, maar ik zal het ermee doen: je moet weten wat je wilt...). 8)


“En als je op de inauguratiedag naast de burgemeester op de foto moet voor de plaatselijke eend, vind je dat misschien niet leuk, maar het zal gewoon een slecht moment zijn.”, vgl. een paar posts hierboven!

Veel succes en vooral veel succes!
1 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Terugwinning van groenafval in kortsluiting




par Did67 » 19/04/20, 14:48

Om het in perspectief te plaatsen: toen ik aan de Potager du Paresseux begon, was ik 10 km verwijderd van het idee dat we erover zouden praten! Het was gewoon mijn moestuin. Om groenten te hebben. Zonder moe te worden...

En ik had net de pech erover te praten... Hier herinner ik u eraan dat het allemaal begon vanuit een draad die betrekking had op direct zaaien in de landbouw. Of ik maakte ruzie. Vervolgens heb ik mijn moestuin als voorbeeld gebruikt. En dat is alles waar we het over hadden. Remundo maakte het los om de draad te maken die nog steeds leeft.

Ik weet niet of er reclame nodig was voor de botersnijdraad???

Dus ik denk dat ideeën, als ze ‘goed’ zijn, soms hun eigen traject hebben! Erover praten en dus communiceren is daarentegen noodzakelijk. Daarom accepteerde ik video's op YT, conferenties toen mij werd gevraagd, "biologische" beurzen en andere, om er vervolgens één en vervolgens twee boeken te schrijven... Elke keer werd mij gevraagd.

Ik denk dat als meer mensen echt goede ideeën hadden, ze minder behoefte zouden hebben aan netwerken. Netwerken is misschien een beetje een risico bij het opleggen van ideeën, die alleen niet voldoende zijn??? Het is een vraag. Zoals “activeren”??? Soms is dit gewoon het opleggen van iemands overtuigingen. Niet beter dan die van iemand anders!
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9831
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2672

Re: Terugwinning van groenafval in kortsluiting




par sicetaitsimple » 19/04/20, 15:10

Did67 schreef:Om het in perspectief te plaatsen: toen ik aan de Potager du Paresseux begon, was ik 10 km verwijderd van het idee dat we erover zouden praten! Het was gewoon mijn moestuin. Om groenten te hebben. Zonder moe te worden...


Ik gebruik de term 'netwerk' niet in een noodzakelijkerwijs negatieve connotatie!

Maar alles wat je hebt gedaan (deze draad, de YT-video's, je conferenties, de boeken) bouwt een netwerk op, ook al is het puur informeel!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Terugwinning van groenafval in kortsluiting




par Did67 » 19/04/20, 15:15

Zoals altijd moeten we de woorden definiëren...

In mijn geval zou ik eerder spreken van ‘beweging’.

Ik voel me behoorlijk eenzaam.

Nu, ik heb het al lang geleden gezegd, ik zou graag willen dat er een echt netwerk ontstaat rond het idee van Potager du Paresseux. Vooral met het idee om je voor te bereiden op de dag erna!
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9831
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2672

Re: Terugwinning van groenafval in kortsluiting




par sicetaitsimple » 19/04/20, 15:30

Did67 schreef:In mijn geval zou ik eerder spreken van ‘beweging’.J


Ja, we kunnen het ook iets anders noemen als je niet van "netwerk" houdt.

Maar je eerste "volgers" op deze draad hebben zeker bijgedragen aan de kennis van je video's, zelf aangewakkerd door bepaalde volger(s), evenals je allereerste conferentie. En nadat het boek...etc etc....De mayonaise is uitgehard, kunnen we hem elke naam geven die we willen, de naam die bij je past is de juiste. Maar uw ideeën hebben zich verspreid via wat we nog steeds een ‘netwerk’ kunnen noemen in de ‘telefoon’ en niet in de ‘pejoratieve’ zin van het woord!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Terugwinning van groenafval in kortsluiting




par Did67 » 19/04/20, 17:18

Dat is het. Er is in feite de betekenis "telefoon".

Maar er is ook de betekenis van 'pakket': het feit dat informatie in alle richtingen circuleert zou mij goed uitkomen; Het is vaak het doel – een idee ‘opdringen’, een soort collectief lobbyen, als groep zijn we sterker – wat mij stoort.
0 x
ENERC
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 725
Inschrijving: 06/02/17, 15:25
x 255

Re: Terugwinning van groenafval in kortsluiting




par ENERC » 19/04/20, 17:19

Ik voel me behoorlijk eenzaam.

Wat vind je van de man van permacultuur enz.? (https://www.youtube.com/channel/UCsM4_j ... CtSkXvDR-Q)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Terugwinning van groenafval in kortsluiting




par Did67 » 19/04/20, 18:03

grappenmaker. Er zijn al genoeg argumenten op internet (en zelfs over econologie)!!! Het is vaak best zielig, vind ik. Al deze mensen zijn ervan overtuigd dat ze gelijk hebben – en die alleen maar Khmer-Groenen zijn.

Ik vermijd ‘aan anderen te denken’ – zelfs als ik soms een fout maak.

Hoe dan ook, ik ben hier niet om goede of slechte punten uit te delen... En zijn bekendheid heeft mij niet nodig!

Laten we zeggen dat we anders zijn. En alles wordt gezegd.

PS: Mijn "Ik voel me nogal eenzaam" overlapt ook met het feit dat: a) Ik mijn concept heb gevormd vanuit wetenschappelijke kennis, geen "bewegingen" of geen "referenties" - mijn moestuin functioneerde al waarvan ik niet wist NEE “ permaculturist”; b) Ik loop niet achter bekendheid aan - die komt eerder op mij neer zonder dat ik het uit eigen vrije wil weet (ik loop er ook niet voor weg - als ik gedachten kan aandragen die sommige mensen interesseren, doe ik dat graag) ; c) Ik ben van nature nogal wantrouwend tegenover mode, unieke gedachten, sektarische reflecties, pseudo-goeroes, enz...
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Terugwinning van groenafval in kortsluiting




par Ahmed » 19/04/20, 19:51

Als ik het over netwerken heb, is het in mijn ogen heel duidelijk dat het eerder een vorm van samenwerking is die gunstig zou zijn voor de ontwikkeling van het concept, niet een bijeenkomst om een ​​positie veilig te stellen of ideeën op te leggen. Het is absoluut noodzakelijk om relais te creëren en de kans op mond-tot-mondreclame te vergroten waar dat nodig is en misschien roepingen aan te moedigen...
Zoveel als, Heeft, je zou kunnen nadenken over je moestuin in je hoek en je tests kunnen uitvoeren zoals je wilt (en hoe dan ook je vinger in de fatale versnelling steken! :P ), hoezeer mijn project ook veel mensen moet omvatten, met bovendien verschillende benaderingen, afhankelijk van hun situatie en hun vaardigheden.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Terugwinning van groenafval in kortsluiting




par GuyGadebois » 19/04/20, 21:08

Kortsluiting of kortsluiting? Met de corona gaan er een aantal dingen mis, zoveel is zeker.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "afval, recycling en hergebruik van oude voorwerpen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 119-gasten