Terugwinning van groenafval in kortsluiting

Milieu-impact van afgedankte producten: plastics, chemicaliën, voertuigen, agri-food marketing. directe recycling en hergebruik (upcycling of upcycling) en hergebruik van goede items voor de prullenbak!
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Terugwinning van groenafval in kortsluiting




par Ahmed » 15/04/20, 14:36

Sicetaitsimple, Je schrijft:
... ongeacht het gekozen behandelingsproces (composteren versus versnipperen)

Er is geen oppositie tegen de primaire manier om groenafval te verwerken: de twee stroomafwaartse oplossingen moeten vooraf worden vermalen ...
Wat schaalvoordelen betreft, deze kunnen worden overwogen door de maalmachine naar naburige gemeenten te verplaatsen, omdat deze niet permanent zal draaien: dit punt is eerder de verantwoordelijkheid van de gemeente en de overeenkomsten die zij kan sluiten (die afhankelijk zijn veel relaties).
Wat de hoeveelheden betreft, ik heb geen gegevens en op dit moment is het niet eenvoudig om te verzamelen ... We mogen twee belangrijke parameters niet vergeten:
- de directe verwerking zal plaatsvinden op basis van vrijwillige bijdragen (en opnames) en heeft geen invloed op de mogelijkheid om een ​​beroep te doen op conventionele recyclingcentra.
- bepaalde afvalstoffen kunnen om technische redenen van directe behandeling worden uitgesloten en zullen in het conventionele proces worden geïntegreerd.

Wat de kosten betreft, wordt die van het malen in mindering gebracht op die van het te vervoeren volume, het is dus geen meerprijs; valt nog te bezien op het niveau van zijn opdracht, maar het is een administratieve aangelegenheid die niet onder mijn bevoegdheid valt.
Laatste opmerking: ondanks zijn landelijke karakter neigt deze kleine gemeente in wezen tot een slaapstad, en dus een woonhuis van de nabijgelegen agglomeratie. Dit duidt dus op praktijken die overwegend stedelijk zijn in plaats van strikt landelijk.

@ Paul72: verre van dom, het is natuurlijk een heel goed idee, maar het is een project dat alleen kan worden overwogen na het succes van de eerste fase, gezien de beperkte middelen van vertrek. Ik denk dat de evolutie heel natuurlijk zal plaatsvinden en wenselijk zou zijn omdat de uitbreiding van de praktijk van de tuin tot mensen die er geen toegang toe hebben en ook, waarom niet tot schoolkinderen, een geweldig educatief hulpmiddel zou zijn ... wat ontging me niet! 8)
De afwisseling tussen twee percelen is niet absoluut noodzakelijk door een beetje te jongleren met het soort gewas volgens de bijdrage ... Bovendien zou het een gelegenheid zijn om parallel het gebruik van hooi te verspreiden dat volledig complementair (Heeft zal een handje helpen!).

Zeg dat Christophe! Je zou op zijn minst de moeite kunnen nemen om mijn inleidende toespraak te lezen in plaats van je tevreden te stellen met de titel en live "live" te gaan ... : Lol: Als je doorgaat, meld ik het aan de admin en weet dat het niet handig is! : Mrgreen:
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9774
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Terugwinning van groenafval in kortsluiting




par sicetaitsimple » 15/04/20, 15:09

Ahmed schreef:Wat betreft tonnages, ik heb geen gegevens en op dit moment is het niet eenvoudig om te verzamelen ...


Ik wil absoluut geen ruzie maken, ik hou van het basisidee.
Maar het lanceren van een "afvalverwerkingsproject" zonder een redelijk betrouwbaar idee te hebben van het behandelbare potentieel lijkt mij een beetje licht.
Tenzij jij degene bent die alles op vrijwillige basis doet door jezelf "te betalen" voor het gebruik van versnipperd materiaal, maar dat heeft grenzen.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Terugwinning van groenafval in kortsluiting




par Christophe » 15/04/20, 15:24

Ahmed schreef:Zeg dat Christophe! Je zou op zijn minst de moeite kunnen nemen om mijn inleidende toespraak te lezen in plaats van je tevreden te stellen met de titel en live "live" te gaan ... : Lol: Als je doorgaat, meld ik het aan de admin en weet dat het niet handig is! : Mrgreen:


Ik weet dat aanklacht momenteel in de mode is, maar daar overdrijf je: ik weet dat het helemaal niet handig is !! : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Terugwinning van groenafval in kortsluiting




par Ahmed » 15/04/20, 15:41

Ik hoefde niet duidelijk te zijn: het is duidelijk dat mijn deelname aan dit project in zijn educatieve en structurele aspecten vrijwillig zal zijn, maar het zal het gemeentelijk personeel zijn (nou ja, hij is de enige!) Die zal instaan ​​voor de "fysieke" operaties. . Er is geen sprake van om mij in natura te ‘belonen’, tenzij het vervelende overschotten opleverde in een tijd dat ik ze zou kunnen gebruiken *, maar dit is absoluut niet het doel van het project en juist het meest Het zal minder moeilijk zijn om takken binnen te halen dan om versnipperd materiaal te gebruiken en dat is het grootste deel van mijn taak.
Ik had in de andere thread over "mulcher en BRF" vermeld dat ik in het verleden door een gemeenschap van gemeenten was benaderd voor een project gericht op het verlagen van de transportkosten: ze waren zo geobsedeerd door deze factor dat andere praktische aspecten niet serieus zijn overwogen en er is niets gebeurd. De fout van de gemeenschap van gemeenten was om het te vervoeren volume te willen verminderen zonder zich echt zorgen te maken over de ad-hoctechniek en nog minder over de stroomafwaartse sector.
Voor mij, met het risico mezelf te herhalen in een andere formulering, is de beperkende factor duidelijk de hoeveelheid grondmateriaal die het onderwerp zal zijn van een vraag van de bevolking. Het is dus niet de maximaal toelaatbare hoeveelheid afval, wetende dat het via het gebruikelijke proces kan worden geregeld. Vandaar dit idee om op een beperkt gebied te beginnen om de juiste keuzes goed te beoordelen.

* Normaal ben ik gemiddeld perfect zelfvoorzienend, maar ik ga in de richting van een verbetering van het toeval tussen aanbod en gebruik.
Dernière édition par Ahmed de 15 / 04 / 20, 15: 52, 1 keer bewerkt.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Terugwinning van groenafval in kortsluiting




par Ahmed » 15/04/20, 15:46

@ Christophe: Goed! Deze keer is het prima, maar ik neem je dan niet mee terug! Hoe dan ook, mode en aanklagen zijn niet "mijn ding"! : Mrgreen:
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9774
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Terugwinning van groenafval in kortsluiting




par sicetaitsimple » 15/04/20, 17:05

Ahmed schreef: Het is dus niet de maximaal toelaatbare hoeveelheid afval, wetende dat het via het gebruikelijke proces kan worden geregeld. Vandaar dit idee om op een beperkt gebied te beginnen om de juiste keuzes goed te beoordelen.


Oké, ik heb het verkeerd begrepen, vandaar enkele misverstanden. Is het volgens u niet een kwestie van vervanging van de bestaande sector, die zou blijven bestaan, maar van een "verlegging" van een deel van de volumes voor meer lokaal gebruik, goedkoper in transport en voordeliger in agronomisch opzicht? Dat klopt?
In dat geval is het probleem eigenlijk een beetje anders, ook al is het niet noodzakelijkerwijs eenvoudiger : Lol: !
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Terugwinning van groenafval in kortsluiting




par Ahmed » 15/04/20, 18:21

Je hebt alles begrepen! 8)
Het idee is eigenlijk om op lange termijn de voor compostering bestemde volumes aanzienlijk te verminderen door een vervangende sector op te zetten. De winst op volumes zal gemakkelijker zijn op een fractie van de totale volumes (bepaalde planten zijn moeilijker te behandelen met een materiaal van redelijke omvang), maar door de zorg uit te breiden via andere gemeenten.
De keuze is dan ook om niet te focussen op een bepaalde gemeente door te proberen de hele uitgaande stroom vast te leggen ...

We hebben nog tijd om het te bespreken, want als er eenmaal sprake is van deconfinentie, zal er nog een vertraging zijn voordat de credits worden verkregen. Het is een voorziening die de gemeente niet zal worden ontnomen: er is overvloedige financiering voor alles wat een beetje groenig is, aangezien deze operaties vervolgens rechtvaardigen dat de natuur wordt vernietigd en als scherm voor hen dient.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9774
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Terugwinning van groenafval in kortsluiting




par sicetaitsimple » 15/04/20, 18:50

Ahmed schreef: want zodra de deconfinement aanwezig is, zal er nog steeds een vertragingstijd zijn voordat de credits worden verkregen. Het is een voorziening die de gemeente niet zal worden ontnomen: er is overvloedige financiering voor alles wat een beetje groenig is, aangezien deze operaties vervolgens rechtvaardigen dat de natuur wordt vernietigd en als scherm voor hen dient.


???
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Terugwinning van groenafval in kortsluiting




par Ahmed » 15/04/20, 20:39

want zodra de deconfinement aanwezig is, zal er nog steeds een vertragingstijd zijn voordat de credits worden verkregen. Het is een voorziening die de gemeente niet zal worden ontnomen: er is overvloedige financiering voor alles wat een beetje groenig is, aangezien deze operaties vervolgens rechtvaardigen dat de natuur wordt vernietigd en als scherm voor hen dient.

:!: :!: :!:
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9774
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Terugwinning van groenafval in kortsluiting




par sicetaitsimple » 15/04/20, 20:56

Ahmed schreef:
want zodra de deconfinement aanwezig is, zal er nog steeds een vertragingstijd zijn voordat de credits worden verkregen. Het is een voorziening die de gemeente niet zal worden ontnomen: er is overvloedige financiering voor alles wat een beetje groenig is, aangezien deze operaties vervolgens rechtvaardigen dat de natuur wordt vernietigd en als scherm voor hen dient.

:!: :!: :!:


Zou u met uw initiatieven bijdragen aan operaties om de natuur te vernietigen? Schiet jezelf meteen in het hoofd, het zal veel gemakkelijker zijn. : Roll:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "afval, recycling en hergebruik van oude voorwerpen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 77-gasten