container werf reportage en recycling in België

Milieu-impact van afgedankte producten: plastics, chemicaliën, voertuigen, agri-food marketing. directe recycling en hergebruik (upcycling of upcycling) en hergebruik van goede items voor de prullenbak!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79325
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044

container werf reportage en recycling in België




par Christophe » 08/09/06, 21:47

Christine hebben we besloten om u de volgende keer dat we naar het park gaan Conteners (== plaatselijke recyclingbedrijf of liever het sorteercentrum) om ons afval van de maand te geven een kleine fotoreportage.

Je zult in staat zijn om te zien hoe het sorteren hier wordt gedrukt in België (geen vermenging van verschillende plastic, karton aan de ene kant, de papieren van de andere elektrisch afval, groenafval ... etc etc) .. .in de hoop dat dit allemaal echt wordt gewaardeerd door het einde van de string :)

Als u opmerkingen of aanbevelingen voor de voltooiing van dit rapport (meestal voor zaterdag 8) please!

Ik hoop qu'Idelux ons toestemming om dit, maar ik denk niet dat er enige zorg ... nou ja je weet maar nooit ...

Hier is het laatste verslag:
https://www.econologie.com/tri-selectif ... rs-idelux/
https://www.econologie.com/tri-selectif ... -idelux-2/
Dernière édition par Christophe de 04 / 10 / 07, 14: 52, 2 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 09/09/06, 10:23

goed, u beslist u:

of je praat en je schreef CONTAINER Belgische en Engels

of u fransquillonne en je praat over CONTAINER! : Lol:

goed idee toch.

dat gezegd hebbende, ik klaag me hard tegen "mijn" containerpark: op de afdeling TL-buizen verpakken ze u met uw milieuvriendelijke lampen naar de afdeling met grote artikelen: het lijkt erop dat ze er geen waarde voor kunnen vinden.
En deze dingen, hier bevat kwik!
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 09/09/06, 10:52

In Frankrijk, de kringloopcentra zijn private bedrijven. Als zodanig, elk centrum selecteerde hij overeengekomen om niet te recyclen of. Wat ze niet recyclen, het is simpel, ze weigeren en de mensen zijn verplicht om remmener.

Het resultaat is het duidelijk: Als je wilt weten wat een recyclingcentrum weigert, kijk maar in de sloten rond het centrum om te leven. Mensen die niet willen remmener thuis het afval geweigerd door het midden, de schommel weg 100m :onheil:
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79325
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044




par Christophe » 09/09/06, 10:52

elephant schreef:dat gezegd hebbende, ik klaag me hard tegen "mijn" containerpark: op de afdeling TL-buizen verpakken ze u met uw milieuvriendelijke lampen naar de afdeling met grote artikelen: het lijkt erop dat ze er geen waarde voor kunnen vinden.
En deze dingen, hier bevat kwik!


Ja, de "volumineuze" containers zijn een beetje "vlek" in de parken ... weet je of het gesorteerd is (meestal is er iets teruggevonden in de stijl van banken, timmerwerk ...) of daarna begraven?

Voor neon huis is een specifiek ding tegen door conventionele gloeilampen gaan in volumineuze ...

Shit voor "conteners" wist ik niet :D Ik heb nooit lees de Idelux plaat in detail, maar ik denk dat het Conteners hier ... (Ardennen)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79325
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044




par Christophe » 09/09/06, 10:55

Targol schreef:In Frankrijk, de kringloopcentra zijn private bedrijven. Als zodanig, elk centrum selecteerde hij overeengekomen om niet te recyclen of. Wat ze niet recyclen, het is simpel, ze weigeren en de mensen zijn verplicht om remmener.


Ik neem het voorbeeld van Straatsburg (de enige die ik ken). Ik geloof dat het een afvalontvangstcentrum is dat wordt beheerd door de Stedelijke Gemeenschap ... aan de andere kant is het sorteerniveau een beetje "redelijk" (als ik het me goed herinner), er zijn maar 3 of 4 containers met:

1) Metals (wasmachine gehele assortiment ...)
2) Hout
3) groenafval
4) Gravas van het bouwen van beton of cinderblock stijl ...

Nu kunnen er als kkchoz voor banden of vloeibaar chemisch afval ...
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 09/09/06, 11:33

Christophe schreef:Ik neem het voorbeeld van Straatsburg (de enige die ik ken) Ik denk dat het een afvalinzameling centrum gerund door de Urban Community ...


In Straatsburg, kan dit het.
De 3 of 4 déchèteries Ik weet dat in Groot-Brittannië en in het zuidwesten zijn prive (licentie van een lokale overheid, prive, maar nog steeds).

Trouwens, dit is niet de private kant die me het meest stoort is het feit dat deze centra niet alles te accepteren. Il-y 'een die ik kende (maar ik herinneren waar) dat schilderijen geweigerd :pijl: De omringende sloten werden gevuld met oude potten half verf roestige trein kotsen hun gif in de natuur.

Dit soort "filtering" van afval heeft precies het tegenovergestelde effect dat wordt verwacht bij het opzetten van recyclingcentra.
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6980
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2905




par gegyx » 09/09/06, 12:26

Christophe schreef:Ik neem het voorbeeld van Straatsburg, ik geloof dat het een recyclingcentrum is dat wordt beheerd door de stedelijke gemeenschap ... aan de andere kant is het sorteerniveau een beetje "redelijk" (als ik het me goed herinner), er is alleen 3 of 4 containers met:
1) Metals (wasmachine gehele assortiment ...)
2) Hout
3) groenafval
4) Gravas van het bouwen van beton of cinderblock stijl ...
Nu kunnen er als kkchoz voor banden of vloeibaar chemisch afval ...
In Orleans stortplaatsen beheerd door de stedelijke gemeenschap.
Daarnaast is er een container voor karton, ander papier voor tijdschriften.
Een band depot, gasflessen, oplosmiddelen, verf, olie, alsmede plastic flessen, glazen.

Het gaat om het nemen van een hele bank in alle nieuwkomers, of zelfs een wollen matras, het is vervelend.
Hoewel, als klusjesman-recovery-ziekelijk, wat me stoort sterk is het verbod om te herstellen in afvalcontainers, planken, balken, buizen of gerechten ferailles, fietsen bijna intact .. . Hoewel het nog steeds "recycling" bij uitstek!
De stortplaatsen zijn er om meerdere verouderde producten van de consumptiemaatschappij te halen, om te voorkomen dat terug te komen in de belasting circuit en leiden tot een tekort in de markt. De déchettreries in principe zijn nuttig, maar wist goed, ze zijn slechts een alibi, een ellende cache, om het kwaad van verbruik en afval te verzachten. En laten blijven in deze business praktijk, ook al is het een race vóór, maar in de muur ...
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 09/09/06, 12:56

gegyx schreef:Hoewel, als klusjesman-recovery-ziekelijk, wat me stoort sterk is het verbod om te herstellen in afvalcontainers, planken, balken, buizen of gerechten ferailles, fietsen bijna intact .. . Hoewel het nog steeds "recycling" bij uitstek!
De stortplaatsen zijn er om meerdere verouderde producten van de consumptiemaatschappij te halen, om te voorkomen dat terug te komen in de belasting circuit en leiden tot een tekort in de markt. De déchettreries in principe zijn nuttig, maar wist goed, ze zijn slechts een alibi, een ellende cache, om het kwaad van verbruik en afval te verzachten. En laten blijven in deze business praktijk, ook al is het een race vóór, maar in de muur ...

Helemaal met je eens, Gegyx.
Dit is waar de grote nuance tussen
  • recycling: van de ontmanteling (vernietigen) vervaardigde objecten voor de terugwinning van grondstoffen opnieuw te injecteren ze in de industrie
  • hergebruiken: dat het om beschadigde voorwerpen, reparatie te herstellen en dus geef ze een tweede leven. (Voorbeeld: Emmaus)
Dit toont 2 heel verschillende filosofieën:
  • In één geval is er vernietiging en reconstructie van iets anders te grote energie wapening (sommige recycling zelfs een negatief ecologisch evenwicht) en dwingen door de industrie.
  • In de andere, hergebruiken we na heel weinig veranderingen zo weinig energie gebruikt en een ambacht-niveau of bijzonder.


Het ergste is dat de 2 niet incompatibel zijn: op een gegeven moment zijn bepaalde objecten niet meer herbruikbaar maar alleen recyclebaar. Aan de andere kant, voor degenen die niet in dit geval zijn, zou het goed zijn om een ​​afvalbak voor "hergebruik" in de afvalcentra te hebben.

Wat betreft het verbod om in de afvalcontainers te verzamelen, ik ben net als jij, het geeft me een beetje. Ik geloof helaas dat het slechts een verzekeringsverhaal is (als je jezelf bezeert in de afvalcontainer, is het recyclingcentrum verantwoordelijk). Enige oplossing, herstel het object voordat het erin wordt gegooid door te onderhandelen met de "werper"
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 09/09/06, 12:57

er is iets voor tl-buizen (20, 40, 65 W lang), maar ze willen niet eco-lampen!
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2




par delnoram » 09/09/06, 13:55

elephant schreef:er is iets voor tl-buizen (20, 40, 65 W lang), maar ze willen niet eco-lampen!


ze willen niet eco-lampen, maar ze accepteren alleen de buis van de eco lamp?
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '
"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)

Terug naar "afval, recycling en hergebruik van oude voorwerpen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 113-gasten